• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saleen S7 LM is een 1300 pk sterk monster

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 19 december 2017 om 12:01 – 23 Reacties

Saleen S7 LM is 1300 pk sterk monster


Amerikaanse spierkracht in een aerodynamisch pakket. Ik ben fan.

Eerder dit jaar kwam al naar voren dat Saleen enkele jubileummodellen ging bouwen om het succes van de S7 te vieren. Als knipoog naar de 7 opeenvolgende jaren waar ze in verschillende disciplines binnen de motorsport kampioenschappen wonnen, introduceren de Amerikaanse supercarbouwers een reeks Saleens onder de naam S7 LM.

De S7 LM is, samen met de recentelijk onthulde S1, onderdeel van een groter plan om Saleen terug naar de spotlichten te brengen. Waar de S1 zich met zijn prijskaartje van $ 100.000 zal proberen te richten op de massa, is de S7 LM slechts weggelegd voor enkele welvarende zotten. De bolides moeten $ 1.000.000 gaan kosten.

Saleen S7 LM is 1300 pk sterk monster

Ondanks dat de S7 officieel in 2009 buiten productie raakte, herintroduceert het bedrijf nu 7 bolides die de originele S7 ver achter zich laten. Als we Saleen mogen geloven zal de 7-liter twin-turbo V8 nu meer dan 1.300 pk produceren. Dit krankzinnige vermogen mag je naar het asfalt dirigeren via een handgeschakelde zesbak, alvorens het door zijn limited slip differentieel wordt geperst. Op een goede dag zal de wagen richting de 380 km/u kunnen snellen.

Het chassis van de S7 LM is opgebouwd uit een lichtgewicht stalen space frame, waarvan de onderdelen bestaan uit een composietmateriaal met een honingraatstructuur. Overigens heeft de S7 LM nog meer tijd in de windtunnel doorgebracht, waardoor hij profiteert van verbeterde aerodynamische elementen. In de basis is het dus een bijzonder race-gerichte wagen, maar hij beschikt gewoon over gunstige opties als airco, elektrische ramen, een verstelbaar stuur en een fatsoenlijk geluidssyteem, zodat je nog van enig niveau van comfort kunt genieten.

Ook interessant!

  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Gestolen Audi S7 door politie in beslag genomen
  • Hyundai waterstof
    Hyundai presenteert 690 pk waterstof monster
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

saleen, saleen-s7

Vorig bericht: « Onze 10 populairste artikelen op Facebook in 2017
Volgend bericht: Yes, TT Circuit Assen is geschikt voor Formule 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    19 december 2017 om 12:34

    Blijft toch een brute bak! Een van de weinige LM auto’s die op de straat ook werkt. Lijkt me een geweldig ding om eens te rijden!

    Login om te reageren
    • jdeboer zegt

      19 december 2017 om 13:21

      @e34m5touring:
      Wel een beetje met beleid schakelen dan, de bak is echt de achilleshiel van de S7.
      Dat was hij met de helft van het vermogen al.
      Het blijft in mijn ogen een van de mooiste supercars ooit gemaakt, dat dan weer wel.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        19 december 2017 om 15:07

        @jdeboer: Ff langs Getrag oid voor een andere ;) Voordeel van een LS blok, daar is zoveel voor te krijgen!

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          19 december 2017 om 15:52

          @e34m5touring: Ford blok natuurlijk… Hallo slome…

          Login om te reageren
  2. rammillius zegt

    19 december 2017 om 12:36

    Waarom kan de Veyron harder? Minder pk’s, stroomlijn minder maar toch boven de 400 km/u uitkomen. Koppel meer door de turbo’s?

    Login om te reageren
    • rutger97 zegt

      19 december 2017 om 12:46

      @rammillius: misschien heeft het met de banden te maken? Dat die niet harder kunnen. Daarnaast zal ik van mn leven nooit 380gaan rijden…

      Login om te reageren
    • raceface zegt

      19 december 2017 om 13:02

      @rammillius: versnellingsbak verhoudingen en eindoverbrenging.

      Login om te reageren
    • kilum zegt

      19 december 2017 om 13:21

      @rammillius: door de versnellingsbak.

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      19 december 2017 om 18:38

      @rammillius: De Bugatti’s hebben een hevig aangepakte automaat met een lange eindoverbrenging. Deze Saleen heeft een handgeschakelde 6-bak en die kan het theoretische toerental bij 400+ km/uur niet aan. Verder maakt die topsnelheid natuurlijk weinig uit omdat dit een racewagen voor de openbare weg is. Een Veyron/Chiron is meer een supersnelle GT. Op een bochtig circuit draait deze S7 rondjes om een Chiron.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    19 december 2017 om 13:25

    Dit toch liever dan welke Pagani of Koenigsegg dan ook.

    Login om te reageren
    • desalen zegt

      19 december 2017 om 14:23

      @dutchdriftking: gecondoleerd met uw smaak

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        19 december 2017 om 18:41

        @desalen: Waarom? Alsof een Pagani het toppunt van smaak is.

        Login om te reageren
        • desalen zegt

          19 december 2017 om 19:06

          @mopar: Nope, dat is Koenigsegg :)

          Login om te reageren
  4. porschepdk zegt

    19 december 2017 om 13:53

    Dit en een handbak. Dat kan niet goed gaan

    Login om te reageren
  5. aquila2003 zegt

    19 december 2017 om 14:17

    Werkelijk prachtige wagen! Ikwillem!!!

    Login om te reageren
  6. chrisvis zegt

    19 december 2017 om 14:46

    Vind dat de saleen er al erg gedateerd begint uit te zien als je vergelijkt met het design van de Europese fabrikanten

    Login om te reageren
    • futse zegt

      19 december 2017 om 15:43

      @chrisvis: Hij is dan ook bijna 18 jaar geleden geïntroduceerd, in 2000.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        19 december 2017 om 16:07

        @futse: en het design is maar een heel klein beetje geinspireerd op de Jaguar XJ220 uit 1992. Dit is gewoon een spikspinter nieuwe youngtimer.

        Login om te reageren
        • chrisvis zegt

          19 december 2017 om 19:59

          @mashell: dan zag de xj220 er toen al beter uit. Altijd spijtig gevonden dat hij niet als zoete broodjes verkocht. We zijn op de A12 in Boom eens voorbijgestoken door eentje tegen een hoogst illegale snelheid. Mijn vader had de Jag niet zien komen en schrok zo hard dat hij met de minibus een half baanvak opschoof tot op de pechstrook.

          Login om te reageren
  7. rufctr01 zegt

    19 december 2017 om 15:20

    Dan liever een Koenigsegg….

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    19 december 2017 om 17:34

    edit-aangepast

    Login om te reageren
  9. sracert zegt

    19 december 2017 om 18:03

    Wat een beauty! met handbak!. zonder computerrommel en dat voor een Amerikaan.

    Login om te reageren
  10. kennone zegt

    19 december 2017 om 18:34

    Dit is nou een auto waarvan ik vind hoe hij hoort te zijn. V8, achterwiel aandrijving, handbak en over de 1000pk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North