• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sauber toont auto waarmee ze in 2017 achteraan rijden

Auteur: Dizono, gepost 20 februari 2017 om 11:01 – 56 Reacties

Sauber C36


Maar dat gaan ze wel in stijl doen.

Vorig jaar sprokkelde Felipe Nasr ter nauwernood in de voorlaatste race nog twee puntjes voor Sauber binnen, waardoor ze niet stijf laatste werden, maar één puntje boven Manor eindigden. Dat laatste team ging echter ten onder aan financiële problemen en dus lijkt Sauber dit jaar veroordeelt tot de absolute achterhoede, temeer het vorig jaar eveneens kwakkelende Renault dit jaar naar verwachting beter gaat scoren door een Franse kapitaalinjectie.

Sauber F1

Natuurlijk hoop ook in van harte dat het de laatste jaren zo geplaagde Sauber de weg naar het midden van het veld weer weet te vinden. Al is het maar omdat het neusje voor talent van Peter Sauber ons onder andere Kimi Raikkonen heeft gebracht. Helaas lijkt een Ferrari-motor uit 2016 nu niet direct de krachtbron die voor successen kan zorgen. Wel moet gezegd worden dat de auto voor 2017 er waanzinnig fraai uitziet. De retro livery oogt stijlvol en heeft allerminst de uitstraling van een team dat moeite heeft het hoofd boven water te houden. Aan Marcus Ericsson en Pascal Wehrlein de zware taak in 2017 meer punten te scoren dan in 2016.

Sauber F1

Ook interessant!

  • Het mooiste automerk blijft nog even in de Formule 1
  • FIA hint naar Formule 1 auto's op waterstof
    FIA hint naar Formule 1 auto's op waterstof
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • F1 2022
    BREEK: De Formule 1 auto voor 2022 is officieel

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Marcus Ericsson, Pascal Wehrlein, Racing, sauber

Vorig bericht: « Onze occasions zijn 10 procent duurder geworden in 2016!
Volgend bericht: Horner: ‘RB13 een van de mooiste Red Bull-wagens ooit’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    20 februari 2017 om 11:05

    Mooi issie in ieder geval wel! Jammer dat het maar één foto is. De details zijn niet echt goed te zien zo.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      20 februari 2017 om 11:09

      @berlinetta: uw gebeden zijn verhoord, toets F5/cmd+R voor het wonder.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        20 februari 2017 om 11:15

        @dizono: Mijn dank is groot!

        Login om te reageren
  2. woutel zegt

    20 februari 2017 om 11:06

    Williams-Rothmans. Chique maar op de verkeerde auto.

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      20 februari 2017 om 11:42

      @woutel: hoezo ieder is toegestaan zn eigen kleuren te bepalen ook een team uit de achterhoede wat trouwens ook lullig benadrukt in de titel

      Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      20 februari 2017 om 13:45

      @woutel: Williams? Ik had juist heel sterk het idee dat ik naar de 1996 Ligier keek… De ruimte voor de Parmalat stickers is er al, alleen nog ff contractje sluiten en stickeren…

      Login om te reageren
    • t1mothys zegt

      20 februari 2017 om 18:58

      @woutel: precies wat ik dacht! Ben ook benieuwd hoe de auto er uit ziet zodra er sponsors op staan…

      Login om te reageren
  3. mrB zegt

    20 februari 2017 om 11:08

    Maar 1 foto. Meer liet het budget niet toe?

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      20 februari 2017 om 11:14

      @mrb: Ik zie er toch echt 3 in het artikel.

      -edit: nu wel idd. En doorrrrr-

      Login om te reageren
      • mrB zegt

        20 februari 2017 om 11:17

        @kilum: ik was sneller dan Autoblog, inmiddels zie ik er ook 3. Nog steeds niet heel veel foto’s hoor. En nog dramatischer: niet veel sponsors. Dit seizoen wordt denk ik overleven voor Sauber.

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          20 februari 2017 om 11:30

          @mrb: Ja ik zag het later aan de reactie van berlinetta. Maar je hebt gelijk, veel te weinig sponsoring. En dat in combinatie met een motor om achteraan te rijden. Dat wordt niet best ben ik bang. Wat dat betreft hadden ze misschien beter een combi deal met Mercedes kunnen sluiten. Werhlein laten rijden in ruil voor 2016 of beter 2017 Mercedes motoren. In het laatste geval rijd je in 1 klap weer goed mee met de rest van het veld.

          Login om te reageren
    • Richmond zegt

      20 februari 2017 om 11:18

      @mrb: Volgende week tijdens de 1e testdag is de officiële presentatie. Dit is een soort pre-launch. Net als vorige week met Williams. Aankomende zaterdag toont Williams de rest van de foto’s van hun nieuwe auto aan de wereld.

      Login om te reageren
  4. kilum zegt

    20 februari 2017 om 11:13

    Ik vindt de auto schitterend en de livery ook. Het feest begint weer! Ik heb er zin in zeg. Melbourne kan mij niet vroeg genoeg komen! Niet in de laatste plaats omdat dit betekend dat het ook weer lente gaat worden.

    Login om te reageren
  5. boltiev6 zegt

    20 februari 2017 om 11:15

    Ziet er strak uit! waarom achter 7 spaaksvelg en voor 10? Daar moet een gedachte achter zitten…

    Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      20 februari 2017 om 11:17

      @boltiev6: denk omdat ( correct me if i’m wrong ) de krachten die op t achterwiel komen puur axiaal zijn en voor t sturende voorwiel ook veel hoger zijn

      Login om te reageren
      • Author zegt

        20 februari 2017 om 12:37

        @ricksmits: @boltiev6 het zou ook met de koeling van de remmen te maken kunnen hebben.

        Login om te reageren
        • boltiev6 zegt

          20 februari 2017 om 13:02

          @MauritsH: daar hebben ze luchthappers voor volgens mij..
          Axiale krachten zoals rick meent, kan mij ook niet overtuigend..ik ben benieuwd of iemand dit kan verklaren…

          Login om te reageren
          • kilum zegt

            20 februari 2017 om 13:31

            @edge I summon you! Kun jij hier een licht op schijnen?

            Login om te reageren
            • Edge zegt

              20 februari 2017 om 16:58

              @kilum: Het komt doordat de achterbanden breder zijn dan de voorbanden en derhalve ook totaal andere krachten te verwerken krijgen. In dit geval kiest Sauber ervoor erop in te spelen door voor velgen te gebruiken met 10 dunnere, massieve spaken , en achter met 7 bredere, maar holle spaken te rijden. Ik heb het in het verleden ook echter andersom gezien. Max’ Red Bull RB12 had achter bijvoorbeeld 10 spaken en voren 9, en ook Ferrari had in 2015 meer spaken achter dan voren.

              Login om te reageren
              • kilum zegt

                21 februari 2017 om 11:54

                @edge: Thanks! Het blijft me toch altijd verbazen hoeveel je weet van de F1.

                @boltiev6 lees je mee?

              • boltiev6 zegt

                21 februari 2017 om 13:17

                @kilum: @edge: duidelijk, bedankt voor de uitleg..

          • Author zegt

            20 februari 2017 om 13:42

            @boltiev6: uiteraard hebben ze daar luchthappers voor, maar die lucht zal ook weer ergens heen moeten. Niet voor niets dat ze een jaar of 8 geleden met een soort wieldoppen rondreden.

            Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        20 februari 2017 om 12:38

        @ricksmits: kan ook met de controversiele koeling van de velgen te maken hebben wat ze proberen te doen door holle velgen. In ieder geval zal het een reden hebben…

        Login om te reageren
    • stekel zegt

      20 februari 2017 om 13:09

      @boltiev6: ach volgens mij heeft hij op de eerste foto zelfs nog meer spaken, zal wel een photoshopfoutje zijn

      Login om te reageren
    • bryce zegt

      20 februari 2017 om 14:44

      @boltiev6: op het youtube kanaal van Formula 1 stond een mooie uitleg hiervoor, de aërodynamische mogelijkheden in de velg zijn veel hoger dan vorig jaar.

      Login om te reageren
  6. martijn11 zegt

    20 februari 2017 om 11:16

    Ik ben niet zo fan van die gouden details

    Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    20 februari 2017 om 11:16

    Haha, lekker positieve titel hoor.
    Maar als ze inderdaad met een 2016 Ferrari blok rijden is de hele zaak natuurlijk bij voorbaat al kansloos… Dat is echt waardeloos, en zou gewoon niet toegestaan moeten zijn. Kun je namelijk net zo goed niet meedoen.

    Login om te reageren
  8. bastiaano zegt

    20 februari 2017 om 11:17

    Ik vind hem prachtig!

    Login om te reageren
  9. viezefreddyw zegt

    20 februari 2017 om 11:20

    Ik vind hem echt heel erg mooi geworden! Mooie kleurencombinatie.

    Login om te reageren
  10. rhellema zegt

    20 februari 2017 om 11:21

    Als ik deze auto zo zie dan ben ik blij verrast. Nooit verwacht dat Sauber zo’n mooie auto neer zou zetten. Maakt me tevens hongerig naar de nieuwe RB, was het niet zo dat zij als enige met een langere wielbasis zouden gaan rijden?

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      20 februari 2017 om 11:25

      @rhellema: Yep geloof het wel. En ook zonder haaienvin. Omdat dit niet nodig zou zijn door de beter Aero van de RB13 ten opzichte van de concurrentie.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        20 februari 2017 om 11:30

        @kilum: idd, die haaienvin vind ik een redelijk storende factor. Voor mij maakt het de auto wat lomp dus ik verwacht van de RB eigenlijk een bijzonder slanke verschijning.

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          20 februari 2017 om 11:36

          @rhellema: Daar ga ik wel vanuit ook. Ik ben zeer benieuwd zondag.

          Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      20 februari 2017 om 12:16

      @rhellema: ze hebben best wat mooie auto’s in het verleden IMO. Onder andere in de mid 90s. De C14 bijvoorbeeld is ook een mooi ding IMO.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        20 februari 2017 om 13:26

        @jaapiyo: dat hebben ze ook zeker alleen dat was nog wel onder de meer dan gedreven leiding van Peter Sauber. Onder het schrikbewind van Mevr. Kaltenborn (of hoe dat mens ook mag heten) had ik deze niet echt zien aankomen.

        Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    20 februari 2017 om 11:33

    Okay dan ben ik maar de enige. Ik vind ‘m niet mooi. Al dat klatergoud…eigenlijk heeft sauber altijd lelijke racekleuren gehad, de donkergrijze C32 was misschien wel de minst lelijke maar die blauwe auto’s met dat Petronas groen: Blewgh….

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      20 februari 2017 om 11:35

      @pomoek: De eerste was het mooist: https://goo.gl/images/C9pFEC

      Die uit 1995 is ook nog wel te pruimen, eerste jaar RB-sponsoring: https://goo.gl/images/CvmJov

      Login om te reageren
    • arjontje zegt

      20 februari 2017 om 13:13

      @pomoek: Ahhh gelukkig ik dacht dat ik de enige was. Ik vind de livery echt lelijk.

      Login om te reageren
  12. Rick-dos zegt

    20 februari 2017 om 11:34

    Hadden zij niet een kapitaalinjectie gekregen van één of andere investeringsmaatschappij? Als dat zo is dan vraag mij af of zij ook daadwerkelijk achteraan zullen rijden dit jaar. Het ziet er in ieder geval allemaal gelikter uit dan afgelopen jaar. Weet niet of dat als indicatie kan dienen…

    Moet wel zeggen dat ik tot nu toe een beetje teleurgesteld ben in het nieuwe design van de F1 auto’s. Had er meer van verwacht. Wellicht dat de andere teams mij nog positief kunnen stellen.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      20 februari 2017 om 12:07

      @rick-dos: Ja, van Longbow Fincance. Dat schijnt hetzelfde clubje te zijn waar Marcus Ericsson zijn entreekaartje mee betaalt.

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      20 februari 2017 om 12:24

      @Rick-dos: Met een 2016 motorblok ga je helaas niet zoveel klaarspelen, aangezien de vermogens in 2017 naar verwachting significant hoger zullen liggen.

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      20 februari 2017 om 13:00

      @rick-dos: Maar de injectie kwam een beetje laat, de auto was zo goed als klaar. Denk dat ze voor 2018 gaan net als Renault dat ook heeft aangegeven.

      Login om te reageren
  13. fastshifter zegt

    20 februari 2017 om 11:37

    Ik vind em er heel langzaam uit zien…

    Login om te reageren
  14. holbewoner zegt

    20 februari 2017 om 11:43

    “De retro livery […] heeft allerminst de uitstraling van een team dat moeite heeft het hoofd boven water te houden.”
    Sorry? Het totaal gebrek aan sponsoren op die bolide schreeuwt juist: achterhoedeteam.

    Login om te reageren
  15. bmwfreak038 zegt

    20 februari 2017 om 11:44

    25 years en wat is het een mooie wagen, maar oh zo een lullige titel..

    Login om te reageren
  16. Breinstein zegt

    20 februari 2017 om 11:54

    En ik maar denken dat we van de rijdende dildo’s af waren.

    Login om te reageren
  17. Rohrl-fan zegt

    20 februari 2017 om 11:55

    Leuke liverie, waarschijnlijk gelijk ook de laatste keer dat het team goud gaat kunnen presenteren… :-P

    Login om te reageren
  18. Edge zegt

    20 februari 2017 om 12:05

    “Vorig jaar sprokkelde Felipe Nasr ter nauwernood in de voorlaatste race nog twee puntjes voor Sauber binnen, waardoor ze niet stijf laatste werden, maar één puntje boven Manor eindigden. Dat laatste team ging echter ten onder aan financiële problemen”

    En weet je wat nog het meest sneue van alles is? Hoewel hij het niet kon weten, heeft hij daarmee heeft hij zijn eigen kansen om dit jaar in de F1 te rijden en het volledige Manor-team om zeep geholpen. Het schijnt namelijk dat er een akkoord was om in 2017 bij Manor in te stappen. En de financiële tegenslag die hoorde bij het mislopen van plek 10 is ook de reden dat een investeringsgroep onder leiding van Tavo Hellmund (haalde F1 terug naar de VS en Mexico) na anderhalf jaar onderhandelen besloot dat men maar beter kon stoppen met het project Manor.

    Goed, terug naar de Sauber C36-Ferrari. Ik vind hem werkelijk prachtig. De livery is erg retro en doet me denken aan de Rothmans livery die we door zowat de hele autosport hebben gezien, zonder daarbij meteen een schaamteloze kopie te zijn. Dat is voor mij een dikke +1.
    Verder is het eerste wat opvalt natuurlijk het gebrek aan sponsors. De livery is mooi, maar voor de stabiliteit van het team was het beter geweest als ‘ie helemaal volgeplakt was met sponsors. Laten we hopen voor ze (lees: iedereen binnen het team behalve Monisha Kaltenborn) dat ze die sponsoren gaandeweg het seizoen weten te strikken.
    Het enige wat ik nog steeds onbegrijpelijk vind is de motor. De directe concurrentie rijdt allemaal met 2017 motoren die door het jaar heen geüpdatet worden, terwijl ze zelf met een oud Ferrari blok aan de start staan en geen updates krijgen. Dan moet je vroeg in het seizoen toch wel héél veel punten pakken om een veilige buffer te hebben. Manor is er niet meer bij en alle andere teams zijn wel in staat om regelmatig puntjes te sprokkelen. Ik voorspel dus een lastig jaar voor Sauber!

    Login om te reageren
  19. rob5nismo zegt

    20 februari 2017 om 12:57

    Wel een mooie auto idd als ze allemaal zo mooi worden zitten we wel goed

    Login om te reageren
  20. bassx zegt

    20 februari 2017 om 13:03

    “Aan Marcus Ericsson en Pascal Wehrlein de zware taak in 2017 meer punten te scoren dan in 2016.”

    Wherlein is nog maar de vraag. De eerste winter test slaat hij ook al over omdat hij nog niet hersteld is van de crash bij ROC.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      20 februari 2017 om 13:29

      @bassx: Yup! Ik heb niks tegen Wehrlein,maar het zou mooi zijn als Giovinazzi dan ook in Australië zou mogen instappen.

      Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    20 februari 2017 om 14:29

    Best wel knap toch.

    Login om te reageren
  22. mrrallycross zegt

    20 februari 2017 om 18:54

    Inderdaad een mooie livery op de auto. Wel weer weinig sponsoren helaas

    Login om te reageren
  23. Calimero zegt

    20 februari 2017 om 21:10

    Impreza 555, dat was het eerste wat ik dacht.

    Login om te reageren
  24. parasite888 zegt

    21 februari 2017 om 00:33

    http://www.sauberf1team.com/photos/sauber-c36-ferrari

    Login om te reageren
  25. rednasnamsob zegt

    22 februari 2017 om 21:22

    Bewegend beeld! https://youtu.be/EixDrunQKa0

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North