• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

SCC Ultimate Aero TT breekt snelheidsrecord

Auteur: Wouter, gepost 14 september 2007 om 12:35 – 93 Reacties

SCC Ultimate Aero TT


Bij de vorige poging strandde de SCC Ultimate Aero TT op een miezerige 368 km/u. Gelukkig regende het deze keer niet en mag de Veyron de troon voor de snelste productieauto afstaan aan de Ultimate Aero TT.

De Ultimate Aero TT heeft een 6,4-liter V8 met twee turbo’s onder de kap, zodat een maximum vermogen van 1183 pk en een maximum koppel 1485 Nm beschikbaar is. De sprint naar de 100 zou in 2,8 seconden gepiept moeten zijn.

Dankzij het gigantische aantal pk’s is er een topsnelheid van 411 km/u op de klok gezet. De Veyron heeft een officiële topsnelheid van 407 km/u en moet de SSC dus voor laten. Vermoedelijk zal Bugatti dit niet over zijn kant laten gaan en de 100 kg lichtere Veyron Pur Sang een recordpoging laten rijden.

SCC Ultimate Aero TT

SCC Ultimate Aero TT

Ook interessant!

  • Buitenkansje: de goedkoopste schele auto van Marktplaats
  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Video - SSC Tuatara flink beschadigd tijdens transport

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

record, ssc, Supercars, ultimate-aero

Vorig bericht: « Technische Haute Couture
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, spiegeltje, spiegeltje [bekend] »

Lees Interacties

Reacties

  1. sansebastiano zegt

    14 september 2007 om 12:38

    brrrrrr

    Login om te reageren
  2. ik de dinges zegt

    14 september 2007 om 12:39

    fijn koppel ook.. dang

    Login om te reageren
  3. Jandepandaman zegt

    14 september 2007 om 12:39

    Citaat: “…en wellicht de 100 kg lichte Veyron Pur Sang…” PARDON???
    Jazokanikhetook…! Maar hoe hebben ze DÁT voor elkaar gekregen waag ik mij af te vragen…?

    ;-)

    Login om te reageren
  4. Guggenheimer zegt

    14 september 2007 om 12:40

    Ik denk dat Bugatti het gewoon over z’n kant laat gaan als je ziet wat een afschuwelijk lelijke auto dit is en het feit dat Bugatti het met wat minder PK doet en dat die auto zo uitverkocht was etc., etc.

    Login om te reageren
  5. monk zegt

    14 september 2007 om 12:43

    kvind het een mooie prestatie

    Login om te reageren
  6. Joost zegt

    14 september 2007 om 12:47

    @ wouter
    Ik neem aan dat de 100 kg LICHTERE Bugatti Veyron bedoelt. Dat ding is al belachelijk snel, maar dan:P

    Login om te reageren
  7. jamesBrown zegt

    14 september 2007 om 12:47

    Dan lijkt me zo’n Veyron toch een stuk relaxter… Maar goed, sneller is sneller, en ze zijn (eventjes) de snelste. Who’s next? :)

    Login om te reageren
  8. Tony zegt

    14 september 2007 om 12:49

    verbruik ? zou wel eens dat willen weten :p
    echt iets voor op het zeer CO2 gerichte Frankfurter IAA.

    Login om te reageren
  9. BOL zegt

    14 september 2007 om 12:50

    toch stoer dat ie echt zo hard gaat. je kan hoog van de toren blazen maar als je (als onbekend fabrikantje) de Veyron afdroogt verdien je respect!
    Ben benieuwd of de Stig er ook een rondje mee gaat doen..

    Login om te reageren
  10. jurrian zegt

    14 september 2007 om 12:51

    het gewicht heeft vrijwel geen effect op je topsnelheid, dus die bugatti kan net zo goed 407km/u

    Login om te reageren
  11. Markus zegt

    14 september 2007 om 12:52

    Tja ik vind het ook wel jammer dat het niet zo’n mooie auto is, deze Ultimate. Maarreh, 411 is wel RETEHARD!!!

    Login om te reageren
  12. JD zegt

    14 september 2007 om 12:52

    @guggenheimer

    Sja dat mag jij vinden maar ik ben toch van de omgekeerde mening. De bugatti is een lelijk gedrocht vergeleken bij deze wagen. Ik vind hem niet super mooi maar zeker veel mooier als de veyron.

    En dan mag de veyron misschien beter bochten nemen en zo maar daar het hier natuurlijk totaal niet om. De SCC is gewoon de snelste.

    Login om te reageren
  13. FrankyCash zegt

    14 september 2007 om 12:55

    Bugatti 16 cilinders…. SCC 8 cilinders…..
    Per cilinder doen ze het dan toch verdomd goed!

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    14 september 2007 om 13:02

    neeeeeeee
    Bugatti is de enige echte voor mij…je kon van die wagen dromen, hij stak kop en schouders boven alles uit, het was een enorm vlugge luxebak…wie gaat er ooit dromen van dat onding?
    de snelheid alleen was niet wat de Bugatti maakte tot wat het nu is…

    Login om te reageren
  15. Dennis zegt

    14 september 2007 om 13:07

    Ik denk dat het feit dat ik in ieder geval nog nooit een scc op de openbare weg heb gezien (foto’s, video blabla) wel wat zegt over de betrouwbaarheid van zo’n auto. De veyron heeft volgens mij geen enkel probleem met elke dag 350+ te rijden (als dat zou kunnen) ik denk dat die leuke scc na een tijdje wel uit elkaar valt…

    Login om te reageren
  16. Adriaan zegt

    14 september 2007 om 13:08

    dat is nog eens een prestatie!

    bugattie had een mega buget, ik vind het knap dat het zo ook kan!

    Login om te reageren
  17. pipil zegt

    14 september 2007 om 13:16

    adriaan, alle componenten zitten waarschijnlijk over hun limiet. iedereen kan een lichte auto maken met veel pk en lange versnellingen met een goede stroomlijn. dat zegt absoluut niks hoor. de veyron kan je elke dag gebruiken en is veel gecompliceerder.

    ik vind deze amerikaanse poging vrij idioot. de veyron blijft de koning want wat veel mensen niet realiseren is dat hij begrensd is op een veilige 407 kmh. zonder begrenzer ligt het risico hoger en ook de topsnelheid ligt dan op 412-416 dacht ik.

    trouwens, zijn die banden road-legal?

    Login om te reageren
  18. carnie zegt

    14 september 2007 om 13:18

    Het verschil is, bugatti heeft zeer lang gewerkt om de auto betrouwbaar te maken. Voor 1001 pk heb je een verdomd sterke koppeling nodig enzo verder.
    Ik betwijfel dat deze auto zo betrouwbaar is als de veyron . Daar ligt het verschil.

    Login om te reageren
  19. pipil zegt

    14 september 2007 om 13:19

    nog iets: dit was op 104 octane race fuel

    Login om te reageren
  20. pipil zegt

    14 september 2007 om 13:21

    of nee toch niet.

    Login om te reageren
  21. RScosworth zegt

    14 september 2007 om 13:22

    Ja maar de veyron is luxer,
    ja maar de veyron neemt beter bochten,
    ja maar de veyron is minder lelijk,

    Stop your bitchin’
    Vergeleken bij dit ding is de veyron nog altijd luier dan dat hij eruit ziet met zijn 1000pk quad turbo op 8 liter. 1183pk op een 6,4 liter ongeacht de turbo’s is een geweldige prestatie. Zijn we nu eindelijk van dat veyron gezever af? Doe mij deze diablo-kloonachtige supercar maar, dit is verantwoord rijden in een extravagante bolide.

    Login om te reageren
  22. BennyB zegt

    14 september 2007 om 13:24

    Totally agree with de Vleaminck. De topsnelheid is niet waarom de Bugatti verkoopt, het is het totaalpakket. We gaan het natuurlijk niet zo ver drijven als de S6 -M5 vergelijking, maar de Bugatti heeft toch wel wat meer troeven.

    Maar eerlijk is eerlijk, de Ultimate is de snelste.

    Wel vervelend. Heb je net zo’n dure veyron en rijden ze met de Ultimate langs je door… Als je toevallig op een landingsbaan aan het rijden bent dan…

    Login om te reageren
  23. MarcO zegt

    14 september 2007 om 13:25

    Maar al met al bijzonder belangrijk ook…. NOT.
    Nou jongens en nou maar hopen dat we met z’n allen de slaap wel kunnen vatten. Zijn jullie ook zou zenuwachtig of de Pur Sang 412 haalt? En… (ik kan bijna niet meer typen van de spanning) of er dan weer een ander 412,5 haalt.
    Net als die PK-race in gezinsauto’s, volkomen zinloos. Leuk dat het kan, maar je hebt er niks an. Ondertussen zie ik meer plaatjes van gecrashte sportauto’s dan dat je ze in real life kan spotten.

    Login om te reageren
  24. Mikeee zegt

    14 september 2007 om 13:29

    Is dit SCC Ultimate Aero blabla dan ook een echte productieauto? (nog nooit van gehoord namelijk)
    Ik vind dat als dit een one-off is, of een uitvoerige mod of very limited edition dan is het m.i. moreel geen concurrentie voor de Veyron (en ik ben absoluut geen Veyron fanboi)

    Login om te reageren
  25. Vincent zegt

    14 september 2007 om 13:30

    De Veyron pur sang en/of de Veyron Pegaso edition zullen zeker nog een record breken.

    Login om te reageren
  26. Adriaan zegt

    14 september 2007 om 13:43

    @ pipil

    ik denk dat je idd gelijk hebt wat dat betreft.. zal wel elke 500 km helemaal nagekeken moeten worden

    en dat 104 .. bugatti deed het met 92 octane toch?

    Login om te reageren
  27. peter zegt

    14 september 2007 om 13:45

    na het typen van dit bericht, rijd dat ding al 250 km…..

    Login om te reageren
  28. VeyronLover zegt

    14 september 2007 om 13:57

    ik vind de veyron toch een pak mooier en beter! de veyron gaat sneller naar 100per uur! 2.5 ipv 2.7 :-)
    volgens mij is de veyron ook nog eens comfortabeler en makkelijker te besturen

    Login om te reageren
  29. Powerslide zegt

    14 september 2007 om 14:06

    Ik heb ergens gelezen dat Bugatti deze aanval al wel aan zag komen en ‘for good measure’ de topsnelheid een stukje verder gaat leggen. Want bij een auto als de Veyron hoort een titel als snelste auto op aarde wel toe.

    Wellicht eentje met de motor van de Pegasus Edition.

    Login om te reageren
  30. JD zegt

    14 september 2007 om 14:09

    Wat maakt het nou uit of de veyron beter is of comfortabeler of makkelijker te besturen. Daar gaat deze hele contest toch niet over??? Ze wilden de snelste zijn en dat zijn ze. klaar punt. Daar heeft al de rest geen zak mee te maken. Ze moesten de snelsten zijn en dat is ze gelukt.

    Login om te reageren
  31. ZwerverRoodbaard zegt

    14 september 2007 om 14:10

    Kun je nog uberhaupt met zon auto wegrijden zonder dat dat de elektronische hulpprogrammas op hol slaan :P

    Login om te reageren
  32. IPA35 zegt

    14 september 2007 om 14:13

    hehe eindelijk, deze wagens is sneller, mooier en veel goedkoper als de veyron, ik dacht dat er iets van 25 van gemaakt gaan worden.

    Login om te reageren
  33. Jandepandaman zegt

    14 september 2007 om 14:23

    Tjonge- Ik geloof dat ik zo’n motor in mijn privégevechtsvliegtuig wil….!

    Login om te reageren
  34. CitroenFan zegt

    14 september 2007 om 14:33

    Tussen de topsnelheden van die 2…zit ook maar 4 km/h. Op zo’n hoge snelheid is dat nauwlijks merkbaar als je maar 4 km harder gaat..Dat denk ik tenminste. Alles gaat zo snel voorbij dat je daar niet meer op let. Maar even over deze auto: Wat een lelijk ding. Doe mij maar 10x liever de Bugatti!!..Die is tenminste snel EN mooi!

    Login om te reageren
  35. Nick zegt

    14 september 2007 om 14:35

    @FrankCash: Des te minder cilinders des te beter voor het vermogen.

    Voor het koppel is het weer wat minder.

    Anyway, so what? In 1937 ging Auto-Union al 432 km/u.
    Snelheid is niet alles, er zijn zat snellere auto’s dan de Veyron en dan dit.

    De Dauer 962 LM ging ook sneller, maar rijden die ook zo soepel als de Veyron?

    Login om te reageren
  36. CitroenFan zegt

    14 september 2007 om 14:36

    Ps: De raamlijn van dat ding lijkt wel op die van een Lamborghini Diablo. Vooral dat stukje bij de A-stijl.

    Login om te reageren
  37. Casper zegt

    14 september 2007 om 14:51

    holy shit, 1183pk uit een V8 dat is bijna 148pk per cilinder, waar de veyron slechts 62,5pk per cilinder uithaalt!

    leuk stukje over dit ding: http://www.supercars.net/cars/3621.html

    “Only using half throttle at that speed, the Aero’s available 1183 bhp was massive and could spin the wheels at 190 in 6th gear!”

    190 in z’n 6 en nog een burnout doen >:)

    “SSC plans a limited run of only 25 cars with a distinctive number plate matching chassis numbers to protect its collector value.”

    Login om te reageren
  38. F430Rijder zegt

    14 september 2007 om 14:58

    Ja indrukwekkend op z’n minst, wat een gigantisch vermogen. Helaas ziet deze auto er van de voorkant uit als een mislukt Japans experiment om een europese supercar na te bouwen.

    Login om te reageren
  39. NLX zegt

    14 september 2007 om 15:06

    Redelijk off-topic:

    Je hebt toch ook die ene duitse Lotec supercar? op de site van Lotec staat het gewoon als een product dat je kan kopen, maar wordt hij ook daadwerkelijk gemaakt? Of is dat meer een reclame iets.

    Weer behoorlijk on topic:

    411 is best hard, toch goed dat dat ze is gelukt

    Login om te reageren
  40. Robert zegt

    14 september 2007 om 15:45

    Klopt het dat de de mallen van de Lamborghini Diablo uit een vuilnisbak opgevist hebben? Het cabinegedeelte lijkt te veel op een Diablo om toeval te zijn.

    Login om te reageren
  41. henk zegt

    14 september 2007 om 15:53

    ik vindt dit maar een dom ding..

    Login om te reageren
  42. henk zegt

    14 september 2007 om 15:53

    ik vindt dit maar een dom ding..

    Login om te reageren
  43. LC zegt

    14 september 2007 om 16:23

    @peter

    Hoe traag kan je typen? :D

    Login om te reageren
  44. pipil zegt

    14 september 2007 om 16:23

    ““Only using half throttle at that speed, the Aero’s available 1183 bhp was massive and could spin the wheels at 190 in 6th gear!”

    190 in z’n 6 en nog een burnout doen >:)”

    zegt al veel over de engineering. haha lol

    een veyron kan met de lauch control 0-60 in 2.4 sec doen zonder enige vorm van wielspin. dat is german engineering en niet american barn engineering

    Login om te reageren
  45. lincoln zegt

    14 september 2007 om 16:57

    gefeliciteerd .. met iets wat waarschijnlijk heeeeeeel belangerijk voor jullie is.

    Login om te reageren
  46. lol zegt

    14 september 2007 om 17:14

    @ Casper

    “Only using half throttle at that speed, the Aero’s available 1183 bhp was massive and could spin the wheels at 190 in 6th gear!”

    190 in z’n 6 en nog een burnout doen >:)

    Is dat geen miles/hour?,, het is toch een amerikaanse auto?

    Login om te reageren
  47. jela zegt

    14 september 2007 om 17:36

    Ha, die veyron heb ik toch nooit moeten hebben… hoewel ik de meeste creaties van audi en vw wél mag hebben. Nu hoop ik echt dat de CCXR dit nog even verbetert, en dat die dan een tijd aan te top blijft staan.

    Login om te reageren
  48. Stiggie zegt

    14 september 2007 om 17:44

    Jongens, jongens. lekker belangerijk allemaal.

    Die topsnelheid kun je maar op een paar plekken veilig halen op deze planeet.
    En wat de Veyron betreft, volgens mij is de tank binnen 12 minuten leeg en de banden binnen 15 minuten ofzo. Dat is nou net wat je zoekt in een auto.
    De Veyron is een monument/toekomstige klassieker net zoals de F40, de McLaren F1 etc. Dat zal deze lelijke Diablo-kloon nooit worden.

    Login om te reageren
  49. MrShifra zegt

    14 september 2007 om 17:52

    Is het niet “SSC” Ultimate Aero TT en niet “SCC” Ultimate Aero TT?

    Login om te reageren
  50. Mies zegt

    14 september 2007 om 17:54

    Echte een beetje te Amerikaans dit, hard gaan op een recht stuk. Tuurlijk is hij sneller meer die paar kilometer meer kom op man als je het daar van moet hebben. Als hij na de 1e 411 km/h poging niet uit elkaar valt vouw je hem na de eerste bocht wel om een boom heen. Zoals iemand al eerder zei beetje kinderachtige strijd soort van penismeten dit, die van mij gaat 407 haha die van mijn lekker 411…. :-s

    Login om te reageren
  51. Tombnolz zegt

    14 september 2007 om 17:58

    Lijkt wel erg op de Lambo Diablo hé. Maar ’t is wel een strakke bak. Hij doet 4 per uur rapper, maar wat het comfort betreft en rijgemak zal hij toch serieus moeten onderdoen voor de Veyron…

    Login om te reageren
  52. jela zegt

    14 september 2007 om 18:00

    @MrShifra
    volgens mij heb je gelijk, het staat voor shelby super cars ofzo, dus SSC

    Login om te reageren
  53. MrShifra zegt

    14 september 2007 om 18:06

    @jela

    Ja, klopt! SSC staat voor Shelby Supercars.

    Login om te reageren
  54. RScosworth zegt

    14 september 2007 om 18:40

    @NLX
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/02/lotec_sirius_zeg_maar_lotec_se

    Login om te reageren
  55. Bas zegt

    14 september 2007 om 19:22

    Prachtige bak dit, niet om het uiterlijk (hoe oud is de Diablo?) maar de prestatie’s. For real, hoe zuur is het als je de Veyron had gekocht omdat je dacht dat je toch echt de snelste jongen zou zijn….hahahaha dit is DE middelvinger naar iedere Veyron bezitter GEWELDIG!

    Login om te reageren
  56. Emmanuel zegt

    14 september 2007 om 19:42

    Het grote verschil met de Veyron is natuurlijk hoé hij zijn topsnelheid behaalt. In een Veyron kan je oma 400 rijden, zonder overdreven trillingen of wat dan ook.

    Als ik daartegenover de beelden bekijk van een McLaren F1 aan 380km/u, dan zit die auto op dat moment echt op de grens van het fysisch mogelijke. Alles rammelt en ratelt en schudt. Ik vermoed (maar heb nog geen beelden gezien) dat dat met deze Ultimate Aero niet anders zal zijn.

    Bugatti heeft niet voor niets bijna 10 jaar aan de Veyron gewerkt. Niet om 1001pk te halen, dat kan elke tuner om de hoek, maar wel om die op een stabiele en verantwoorde manier op de weg over te brengen. En daar is de Ultimate alvast niet in gelukt, met zijn “wielspin aan 190”. Tevens vermoed ik dat het verschil in betrouwbaarheid tussen beide wagens aanzienlijk zal zijn :)

    Login om te reageren
  57. NLX zegt

    14 september 2007 om 19:48

    ik vindt die voorkant eigenlijk helemaal niet op een diablo lijken:s mischien vanaf de zijkant, dat de neus er een beetje op lijkt, qua algemene lijnen, maar voor de rest niet.

    Login om te reageren
  58. J. zegt

    14 september 2007 om 20:30

    Ik vind deze auto eigenlijk een beetje ‘retro’ aandoen. Lijkt bijna op zo’n stokoude Jaguar.

    Login om te reageren
  59. stefan zegt

    15 september 2007 om 00:19

    wat wordt vergeten is dat deze bak 108 octaan brandstof nodig heeft voor de motor prestaties ;)

    Login om te reageren
  60. Rick dos zegt

    15 september 2007 om 00:25

    “De Veyron is een mega prestatie!” Hoorde ik nog mensen zeggen. En zie hier een omgebouwde Diablo met een kleinere motor kan het ook……..

    Maar natuurlijk roept men dan “ja, maar een Veyron doet het in luxe” Ja, heel goed argument hoor mensen…..

    Login om te reageren
  61. Pannekoek zegt

    15 september 2007 om 01:53

    Deze auto is gewoon evensnel als de Veyron hoor, de Veyron is immers begrenst op 407 km/h zonder begrenser dooet ie 411!

    Login om te reageren
  62. Ari_M6 zegt

    15 september 2007 om 22:38

    ehm… deze is niet sneller dan de Veyron. khoorde van mijn broer dat ie getest is met een temperatuur van -20 graden celcius . dan gaat die auto sneller. en een veyron is met normale omstandigheden getest en haalde de 407 km/h

    Login om te reageren
  63. speedliner zegt

    15 september 2007 om 22:43

    Nogmaals over wielspin en andere zeik daar de Bugatti beter in is ? Ik wil de rekening van volkswagen toch niet betalen hoor (pasop die van SSC ook niet hoor ;-p) man man, miljoenen en miljoenen en ja goed geraden miljoenen euro’s. Die SCC of SSC wat het ook is heeft een peulenschil gekost t.o.v. die Bugatti. En kijk daar heb ik nu respect voor.

    Login om te reageren
  64. Pagani zegt

    16 september 2007 om 15:02

    Ten eerste de rijdt gewoon op pomp benzine 93 octaan weet niet hoe dat iemand kan zeggen dat deze auto racebenzine gebruikt heeft.
    En dat zal de snelste productio auto te wereld worden
    Deze auto heeft betere handling dan een ferrari enzo dat is nu slalom course champion van road and track magazine.
    Dus al met al een goede auto.
    Beter dan alle europese auto’s.

    Login om te reageren
  65. nttfx zegt

    17 september 2007 om 01:43

    De testwagens van bugatti hadden 1100 pk ( en gingen zeer waarschijnlijk ook wel een stukje harder dan 412… ) maar omdat het chassis en de banden dit niet aan konden is de snelheid terug gebracht tot wat ie nu is…

    Vergeet ook niet dat je door bugatti heel lullig aan het handje word gehouden wil je misschien ooit die snelheid gaan halen ( kort bijremmen en je stuur iets te ver draaien is al voldoende voor een cancel van de topspeed mode )
    De ultimate aero is meteen beschikbaar voor het maximale…

    Over de betrouwbaarheid is nu nog weinig te zeggen ; bugatti lijkt het inderdaad beter voor elkaar te hebben maar dat is deels nog gissen imho…

    Login om te reageren
  66. Nick zegt

    18 september 2007 om 15:16

    @Casper: Een Porsche 1500 boxer-4 kon in de jaren ’70 al 375 pk per cilinder.
    Da’s 1500 pk op de krukas.

    Login om te reageren
  67. Larzz zegt

    20 september 2007 om 15:58

    kweenie maar je bent wel supersnel bij de supermarkt

    Login om te reageren
  68. kars zegt

    26 september 2007 om 20:36

    ik ben benieuwd in welke aflevering van Top Gear deze auto komt!

    Login om te reageren
  69. jantje zegt

    16 oktober 2007 om 10:50

    Dit klopt niet bugatti is nog steeds sneller…

    trekt binnen 2.5 naar de honderd en is BEGRENSD op 407 km/u

    Login om te reageren
  70. Ferhat zegt

    21 oktober 2007 om 10:39

    Jandepandaman schrijft (14 September 2007 om 12:39 ):
    Citaat: “…en wellicht de 100 kg lichte Veyron Pur Sang…” PARDON???
    Jazokanikhetook…! Maar hoe hebben ze DÁT voor elkaar gekregen waag ik mij af te vragen…?

    Het gaat om de 100kg lichtere. Niet de 100kg lichte. Dat zou een Motor met heel moeite net halen.

    Login om te reageren
  71. Willem_C70 zegt

    28 oktober 2007 om 10:44

    Veyron 8.0 ltr met 4 turbo’s en “slechts” 1001 PK, ff motor chippen en 1200 pk zo geen probleem moeten zijn (uit een turbo motor zou zonder problemen 150pk/ltr te halen moeten zijn). Als ze bij VW willen hebben ze alle records zo weer terug.
    Bij VW hebben ze gedaan wat moest om iedereen wakker te schudden.
    Voor de veyron was 400kmh een heilige grens en even zo de 1000 pk (voor een productie wagen) dat huisje hebben ze omver geschopt.
    Tot de quiz op MSN had ik niet eens van dat amerikaanse ding gehoord.
    Als je nu weer was uitzonderlijks wil dan is dat meer dan 1500 (of 2000) pk en een top van boven de 300 mijl/uur (480kmh)

    Login om te reageren
  72. Lovric zegt

    19 november 2007 om 00:25

    Bugatti is gewoon een auto die gewoon heel kwalitatief is. En zijn design is eerder gekomen dan de motor zelf. Het ontwerp mocht absoluut niet veranderd worden en hij moest 1001 pk hebben. Bugatti geeft ook een zeer lange tijd garantie op verschillende onderdelen (waaronder dus ook de koppeling). Amerikanen hebben nooit auto’s kunnen maken die het in de bochten goed deden. En trouwens een F1 auto die nu een V8 bezit gaat makkelijk zonder een turbo 380, maar die gaan ook maar 2 races mee :) Dus Shelby is gewoon tjah, een beetje zielig?

    Login om te reageren
  73. ram zegt

    23 november 2007 om 21:37

    Das bloedy snel

    Login om te reageren
  74. ram zegt

    23 november 2007 om 21:38

    verbruik is 1 op 4

    Login om te reageren
  75. ram zegt

    23 november 2007 om 21:45

    Er komt geen auto meer die meer pk’s heeft. Kijk maar,
    De Bugatti Veyron werd gemaatk in 2000 en de ontwikkeling ervan kost 5000000 E per stuk, terwijl hij voor ‘maar’ 1.h miljoen over de toonbank gaat. Dus grote verlies. En Volkswagen is nog een grote fabrikant. Andere merken doen dit echt niet na.

    Login om te reageren
  76. RA999 zegt

    23 november 2007 om 21:55

    @ram
    Maar een Veyron is natuurlijk iets heel anders dan zo’n relatief ondoordacht ‘hobbyprojectje’.

    Login om te reageren
  77. SSJMZ zegt

    24 november 2007 om 00:35

    De veyron is een zielig autotje om maar 1001 PK uit een 16 cilinder te krijgen. En de SSC doet ook maar rustig aan met zijn 1183 pk. Er zijn al V8 motoren die dik over de 2000 PK hebben HEMI POWER!!! In 1937 ging Auto-Union al 432 km/u. En wat intereseert mij dat de veyron meer betrouwbaar is dan de SSC als je zo’n auto kunt bekostigen kijk je daar niet na hoor. Ik vindt de SSC een mooie wagen en hij lijkt op de diablo maar ik vindt het echt geen kloon. Maar hij zal nooit de geschiedenis boeken in gaan net zoals de Mclaren F1 en de Ferrari F40 gingen. De beste supercar is en blijft toch de Ferrari F40 vindt ik die veyron kunnen ze ergens stoppen waar de zon niet schijnt

    @ Ari_M6

    De veyron kan zijn 407 KM/H ook niet waar maken onder de zoveel meter onder het NAP.

    @ lovric

    Amerikanen hebben nooit auto’s kunnen maken die het in de bochten goed deden ?

    Ik heb een cadillac gezien die een BMW met vergelijkbare prestaties poep reed op de nurburgring.

    Shelby zielig? dat is dikke bullshit Carrol Shelby is op 1 na het grootste wat ooit gebeurt is in de race geschiedenis van de automobiel en het grootste is Enzo Ferrari.

    En een Shelby heeft iets aparts wat Shelby, Mopar, Ferrari, Maserati en Mercedes hebben. En een VW nooit kan hebben en daarom hoef ik die veyron niet want het is en blijft een VW. De echte bugatti’s worden al lang niet meer gemaakt. Die veyron’s kunnen ze ergens stoppen waar de zon niet schijnt! :P

    Ik rij toch liever in een auto die moeilijk te besturen is dan een auto die iedereen kan rijden. Met een moeilijke auto is het rijden veel leuker ;)

    Login om te reageren
  78. rob zegt

    27 november 2007 om 15:07

    in ieder geval v8 rules again

    Login om te reageren
  79. Lovric zegt

    27 november 2007 om 17:19

    @SSJMZ

    Kerel,

    Iedereen kan een motor met 2000PK maken het doel is om hem in leven te houden! Als je een beetje rondkijkt op internet zul je wel tegenkomen dat de Aero TT gewoon een wagen is om het record hoger te leggen. Dat was natuurlijk ook te verwachten van de Amerikanen. En Volkswagen zal iets hebben wat geen andere amerikaanse wagen zal hebben namelijk een lange levensduur. En by the way als shelby zoo geweldig is (wat jij zelf ook benadrukt) dan zouden ze natuurlijk hier in europa ook zeer succesvol zijn. En natuurlijk heeft elk merk wat merkwaardigs zo dus ook een Ferrari en Maserati enz. Ik wil de Aero wel op Nürburgring het record voor productiemodellen zien verbreken! Op dit moment in handen van de Pagani Zonda. Geef mij maar toch een Italiaan ipv een Amerikaan. En het baggere filmpje van Shelby waarbij niet eens de topsnelheid te zien is is ook gewoon… tjah dom?

    Login om te reageren
  80. geilebeer zegt

    23 december 2007 om 10:30

    me fiat panda is nog mooier :P

    Login om te reageren
  81. Goose zegt

    23 december 2007 om 18:05

    En vergeet niet dat de Veyron gewoon een productie auto is en jaren meegaat en street-legal is. Ben benieuwd hoe dat met deze zit…

    Login om te reageren
  82. nielzz zegt

    31 december 2007 om 08:45

    er komt een nieuwe bugatti in 2011 met 1600 pk :P komt rond 550 km/h

    Login om te reageren
  83. Wesley zegt

    31 december 2007 om 09:14

    En dat geloof je zelf?

    Login om te reageren
  84. Lovric zegt

    31 december 2007 om 12:44

    2011 is ver weg, om 250 te rijden is er maar zo’n kleine 300/400 pk nodig maar om de grens van 400 te halen hadden ze toch nog een flinke 600 pk nodig ( en ja dr zijn natuurlijk auto’s die veel harder kunnen, maar GEEN productiewagen) en zoals ik al zei het zou in feite elke fabrikant kunnen lukken om een zeer snelle wagen te maken maar of ze dan kwalitatief ook zo zullen zijn als de Veyron betwijfel ik.

    Nu durf ik te wedden dat er stille wedstrijden zullen ontstaan tussen fabrikanten wie de snelste straatlegale productiewagen zal maken.

    Beetje onzinnig want de Pagani Zonda is tog myn favo :)

    Login om te reageren
  85. johan zegt

    1 januari 2008 om 09:32

    wat is er nou beter 412 km uit een v8 halen of minder uit een w16. hier moet geen discussie over zijn. hij ziet er ook nog eens beter uit en hij is ook nog goedkoper. wat maakt het dan nog uit of hij wel op de straat mag of niet, dat kan zo geregeld worden.

    Login om te reageren
  86. Ray zegt

    23 maart 2008 om 13:27

    Leuk allemaal jongens, dit geneuzel over een paar kilometer per uur.
    Ooit gehoord van Andie Caracciola? zoek maar eventjes op internet op wat deze in 1937 op de openbare weg presteerde met een Mercedes die net over de 700 pk ontwikkelde.
    Dat record staat nog steeds.

    Login om te reageren
  87. El Tortilla zegt

    4 april 2008 om 17:25

    Ik las dat iemand het over een “onbekent fabrikantje” had.
    Als je enigzins van auto’s op de hoote bent, met name op het gebied van extreme sportwagens, dan is Shelby toch niet echt wat je zegt “onbekent.”

    Verder vind ik de Veyron wel mooier.

    Login om te reageren
  88. El Tortilla zegt

    4 april 2008 om 17:31

    Mensen moeten niet vergeten dat de legendarische Ford GT40 door Shelby gerealiseerd is. De GT40 die bij le mans met maarliefst 4 wagens ferrari de poep in de ogen reed. Daar begon Shelby Super Cars.

    Login om te reageren
  89. revelino zegt

    8 april 2008 om 17:16

    de bugatti is veel mooier maar als ze logische hadden nagedacht hadden zekunnen wachten tot ze hem nog sneller kunnen maken want bugatti heeft nu tog een getunede versie van rond de 1400 pk dus lang zal dit record niet blijven staan

    Login om te reageren
  90. sjoerdjeuh!! zegt

    15 juni 2008 om 17:55

    wat boeit het eigleijk in de toekaomst zal leke auto weer sneller worden en dus word het record weer verbroken en weer, weer, weer enz. het is misschien wel koel maar als je eens bedenkt hoe veel dat wel allemaal niet kost dat is echt niet normaal en als je ergens slen naar toe wil PAK EEN VLIEGTUIG

    Login om te reageren
  91. bugatti JUN zegt

    18 augustus 2008 om 17:41

    ssc aero enzo zijn miezerige auto’s

    de bugatti veyron JUN gaat 500 km/h
    met z’n 1435 pk motoren

    Login om te reageren
  92. Ome Gerrit zegt

    28 december 2008 om 17:52

    Hadden jullie ooit al gehoord van de Dauer Porsche 962 LM? OK, geen productiewagen te noemen; er werden er geloof ik maar een 80-tal van gebouwd, tenandere wel straat-legitiem. Bouwjaar 1986, motor; 6-cilinder boxer met 2997 cc en twee turbo’s.
    Dit karretje heeft 700 Nm, en 730 Pk aan boord. Hij sprint in 7,2 seconden naar 200 km/u!
    Bovendien wordt dit alles aangestuurd door een handgeschakelde 5-versnellingsbak!
    Bij tests (onder weinig ideale omstandigheden) haalde hij niet meer dan 405 km/u! Wellicht had hij onder ideale condities nog harder gegaan.
    Niet slecht zeg ik, voor een karretje van 22 jaar geleden, met ocharme een 3-liter 6-cilinder boxer!
    Wat zeggen jullie?

    Login om te reageren
  93. SSC sucks zegt

    11 augustus 2009 om 22:15

    Shelby Super Cars & Shelby Automobiles, Inc

    zijn 2 verschillende bedrijven.

    SSC heeft niks met carrol shelby te doen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North