Schaf dit Ferrari F40-blok aan voor een prikkie

Auteur: , 31 Reacties

Zit daar een addertje onder het gras?

Wanneer we spreken over brute motorblokken, moeten we de twin-turbo V8 van de Ferrari F40 zeker niet vergeten mee te nemen in het gesprek. De 479 pk sterke achtcilinder met twee IHI-turbo’s is een ware lust voor het oor, maar ook voor het oog. Zeker wanneer we hem van alle kanten kunnen bekijken. Dankzij dit exemplaar kunnen we dit grondig doen.

Het motorblok stamt alweer uit 1992, maar in plaats van dat hij direct in zo’n smakelijk rode vuurpijl terechtkwam, besloot Ferrari de V8 geen chassis toe te wijzen. De 2,9-liter Ferrari Tipo F120D V8, zoals hij in zijn volledigheid heet, werd juist tentoongesteld in New York, in het museum voor de moderne kunst.

Nadat het blok twee jaar lang terecht fungeerde als kunststuk, werd hij in 1998 door een F40-eigenaar gekocht. Je raadt het al, de beste man gebruikte verschillende onderdelen van de twin-turbo V8 voor zijn eigen bolide. Desondanks is het blok er niet op achteruit gegaan. Integendeel, verscheidene onderdelen die er aanvankelijk vanaf zijn gehaald, zijn omgewisseld voor custom exemplaren due sterker zijn dan het origineel. Daarnaast krijgt de koper er allerlei reserveonderdelen bij, zoals een ander uitlaatsysteem, Garrett turbo’s en een set intercoolers.

Nu weten we dat Ferrari-motoren verschrikkelijk duur kunnen zijn, maar gezien het feit dat dit exemplaar niet helemaal origineel is, begrijpen we dat deze V8 niet voor de hoofdprijs van de hand zal gaan. Zelfs met die kennis in het achterhoofd kunnen we er met ons hoofd niet bij dat het hoogste bod op Bring a Trailer momenteel blijft steken op 22.000 dollar. Bieden kan nog vijf dagen.



31 reacties

Bouw die maat in je opel kadett
Hoppa een Fiat Uno er bij aanschaffen en je hebt een heel tof project!!
Of een Volvo 850. Past zo in de koffer!
@stamp: RWD 850-R
@gasskaas: dat zou hem wel een flink stuk leuker maken om mee te rijden👌🏼
@kennone: ja de FWD is natuurlijk tja FWD, en de AWD is wat voorspelbaar soms. Een F40 powered 850R RWD maakt het natuurlijk lekker spannend. Ik zeg doen. ik steun de crowdfunding wel. Kijken hoe boos Ferrari ervan wordt.
@gasskaas: steigerende eland badge op de flanken..
Achterin een R5 Turbo gooien. Dan heb je een bommetje+.
@e34m5touring: En dan net zoals Paul Walker eindigen?
Motor swap voor die bestel 2CV met F355 motor.
Schroef em in een Tesla
@koekwaus: wordt ie alleen maar langzamer..?
@vtechlover: geluid wordt wel beter?
@koekwaus:
Een vraagteken achter een zin die geen vraag is?
@JvT: vraag dat aan degene die ermee begon? Ik reageerde alleen?
Ik rijd het blok wel in geen probleem.
In mn Alfa 156 SW als ultieme sleeper, wel meteen awd van maken
nein in een e30, stationwagon
voor in een E30/E36 gooien
Waarom worden er alleen auto’s met dwarsgeplaatste motoren voorgesteld? Wil je de basis echt zo extreem verbouwen? Ik zou ‘m in een Ford Escort Cosworth hangen.
@jochempie:

Ik denk dat je sowieso veel werk hebt wanneer je een rear engine in een auto legt waarbij in basis de motor voorin ligt.
In een fiat 126 leggen. En dan op het dak zitten als bestuurder.
IK zeg in een jeep lepelen:
https://youtu.be/ssDrdj42eyU
Ik wil hem wel in mijn E36 cabrio zetten :) zal vast leuk rijden, en lekker genieten van het geluid met dak open!
In je Giulia Q leggen, dan heb je geen problemen met verzekeringen en roverheid.
Allebei een 2,9 met turbo’s en ongeveer 500pk…
@cossiekiller: waarom er dan zoveel tijd en geld in steken?
22k voor een tafel. Krijg ik er sws niet door thuis.
Goed lezen in die advertentie, jongens: The engine is fully disassembled at present and will not be reassembled before shipment to the its owner.
*slikt*

Wat je koopt à $ 22.000 is dus een krat vol met onderdelen, geen volledig samengebouwde en crate engine. Fijn dat ze er zo veel reserveonderdelen bij doen, maar je hebt dus nog geen werkende motor. Nu ben ik geen Ferrari-specialist, maar ik heb wel eens vernomen dat die blokken verrekte lastig in elkaar te zetten zijn – echt specialistenwerk.
@RRRobert: ik wil voor de helft van t gele best een poging wagen 😉
Tja, dit moet natuurlijk in een rode 159….
Past historisch gezien wel in een Fiat 124 spider, in lijn met de Fiat Dino Spider van weleer. Op zich zou ‘ie historisch gezien ook goed in een Lancia Thema passen, maar aangezien dat stiekem een Chrysler is, zou ik dan toch eerder voor een dikke hemi gaan denk ik.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).