Scheiße! Zeldzame Audi R8 GT Spyder gejat bij Duitse dealer [update]

Auteur: , 36 Reacties

Tot overmaat van ramp was dat niet de enige exoot die kort geleden bij Pegasus Exclusive Cars te Mönchengladbach werd ontvreemd.

Audi R8 GT Spyder bij Pegasus

Dat snelle Audi’s gewild zijn als vluchtauto is oud nieuws, maar over het algemeen beperkte het geboefte zich tot meer onopvallende modellen als de RS4. De tot 333 stuks gelimiteerde R8 GT Spyder gaat natuurlijk nog een paar klapjes harder, maar is met z’n prominente achterspoiler en supercarproporties een eyecatcher van jewelste.

Toch weerhield dat enkele autodieven er niet van om in het holst van de nacht met de bijzondere Duitser aan de haal te gaan. En passant nam het geteisem ook nog even een Ferrari 458 Italia en een Porsche 991 Cabrio mee. Da’s na de velgendiefstal van een paar dagen geleden potverdorie al de tweede keer deze week dat ’t noodlot toeslaat bij onze Oosterbuurtjes.

Pegasus kwam overigens eerder al een keer voorbij. Het bedrijf verkoopt en verhuurt dure en zeldzame auto’s als de Aston Martin Vanquish tegen tarieven die je bij dergelijke pareltjes nu eenmaal kunt verwachten. Eventuele tips over de gestolen auto’s kun je kwijt op de facebook-pagina van het bedrijf.

Met dank aan Guillaume voor de tip!

Audi R8 GT Spyder

Update (17-11): Pegasus heeft op z’n fb-pagina goed en slecht nieuws gepost. De Porsche en de Ferrari zijn namelijk middels GPS Tracking Devices teruggevonden in Keulen. Van de R8 ontbreekt vooralsnog elk spoor en de dealer/verhuurder beloont de gouden tip met maar liefst 20.000 Duitse euro’s. Houd ogen en oren open dus!

Update 2: Top! Ook de R8 is terug, en de tipgever 20 mille rijker. Eind goed, al goed.



36 reacties

Een R8 zeldzaam? kan dat dan bij audi?
@diehard: Slechts 333 stuks. Dus ja dat kan.
@diehard: Er zijn zeker zeldzame audi’s hoor haha!
@larsmulder:
Klopt, mooie Audi’s zijn verdomde zeldzaam, de eerste moet ik nog tegenkomen.
De R8 is overigens gewoon een massaproduct, daar veranderd een GT stickertje niets aan….
@jrk68: s2, s1….
@jrk68: Mee eens, wat halfords achtige opsmuk erop plakken maakt het nog geen zeldzame auto ;-)
@jrk68: er zijn zat mooie Audi’s, naar mijn mening. En gezien de verkoopcijfers zijn er vele die dat vinden ;-)
Bizar dat mensen dit soort dingen toch aandurven. Bij Audi wordt het chassisnummer geregistreerd en een eerste bezoek bij een (vertrouwde) Europese dealer zorgt blokkering en een inlichting bij de politie. Bij de andere merken waarschijnlijk ook.
@barryyy: elke gestolen auto wordt op kenteken en chassis geregistreerd. Maar denk dat deze GT gewoon ergens een garage in verdwijnt, gestript en weer opgebouwd wordt. Misschien op een circuit gaat knallen of ergens onder een stolp komt te staan bij een net niet sjeik.
@Barryyy: Die methode is zo sluitend, dat er al in geen jaren een Audi is gestolen, op deze na dan. Toch?
Er is in de loop van de jaren heel wat uitgeprobeerd, maar de eerste keer dat een code / chipje / sticker het verschil maakt moet nog komen.
@diehard: 333 stuks produceren. En klaar.

Volgende noem je niet spider GT maar Spider S-GT-line en weer een zeldzame reeks klaar klaar. Dan noem je een klein boodschappenwagentje S1 en dan kan je ’t vergeten.
@stamp: de R8 GT was een lichtere variant. 100Kg besparen op een al niet te zware auto die al van aluminum gebouwd is best knap, zeker als je meerekent dat ie gewoon Airco, navi etc heeft.
@gtwillem: maar zeldzaam? Dat is ie pas als Audi de mallen van de R8 in zee had gegooid na 333 exemplaren,.. Als Audi morgen een nieuwe serie wil bouwen van deze auto, maar ipv airco de auto voorziet van af-fabriek rolkooi en ‘m R8-GT-RS doopt, met een oplage van 10 stuks, dan kan dat gewoon.
@stamp: Alle ontwikkelingskosten op 333 auto’s verhalen kan inderdaad, maar dan krijg je een Lexus LF-A verhaal. Die kostten destijds nieuw £350k (lees alleen engelse bladen ;-)) en nog maakte Lexus dik verlies per verkocht exemplaar.

Daarnaast is de R8 een alternatief voor de 911, een segment waar meer in zit dan 333 exemplaren.

Blijft een leuke uitvoering. Ga er maar eens mee rijden, dan kom je erachter dat het een serieus goede sportwagen is, misschien wel een van de beste in zijn klasse.
@gtwillem:
Een echte serieus goede sportwagen is achterwiel aangedreven…. punt uit….
@jrk68: Zeldzaam.. dat is waar ik over struikel. Of de R8 nu een echt goede sportwagen is of niet: daar laat ik mij niet over uit.. Hij stuurt en rijdt vast een miljard keer beter dan mijn eigen auto’s in het kwadraat. En ik durf zelfs te stellen dat ie ook vast beter stuurt dan jouw daily-beater :-)

Maar zeldzaam,.. mwaoh.. dan is een Porsche 918 ook al snel zeldzaam… of een Bugatti Veyron in weet ik veel wat voor feest-jubileum-uitvoering.
Zeldzaam is (imho) een aantal kleiner dan 2 digits.

( Ëén van mijn eigen auto’s is afkomstig uit een veel kleinere serie ( homologatie model ), maar omdat ’t ding vervolgens zo populair werd, zijn er later duizenden van gebouwd: is mijn wagentje dus zeldzaam? Nope, not imho.)
via iPhone app
@jrk68: met een R8 kun je nig een serieuze drift neerleggen. Achterwielaandrijving heeft vaak mijn voorkeur, maar bij de R8 (die maar 30% naar de voorwielen stuurt in standaard situaties) maak ik graag een uitzondering.

Er is wel een verschil tussen een S3 (voorwielaandrijving met haldex koppeling die vermogen naar de achteras stuurt daar waar nodig) en een R8 (middenmotor, die een beetje vermogen naar de voorwielen stuurt wanneer nodig…)
@gtwillem: ik heb in een R8 V8 gereden een paar jaar terug. Daarnaast ook nog in wat andere vergelijkbare auto’s. Ik vond de R8 een fijne, maar totaal emotieloze auto met slechte R-tronic versnellingsbak. Doe mij maar voor dat geld een 991 4S met PDK. Absoluut een betere auto met een leukere rijbeleving. Geldt overigens ook voor de 997 mk2.
via iPhone app
@p1m: de R-Tronic is een sequentiele bak die niet echt tot de top van zijn klasse behoorde. En dat is een understatement. Met een handbak is het een stuk beter.

Ikzelf vind de R8 nog steeds een van de beste sportwagens allertijden. Ik heb nog nooit in Nederland met een R8 gereden (alleen in Engeland (V8) en Duitsland (V10) en daar was het zeker geen saaie, emotieloze auto. Briljante wegligging, fijn stuurgevoel, mooie balans, goede remmen, puike zitpositie, heerlijk geluid, nette afwerking, hoge bouwkwaliteit, voldoende ruimte en lekkere stoelen. Wat wil een mens nog meer. Enkel de bagageruimte, prijs en brandstofverbruik vallen tegen…

Daarbij, als de heren van Evo Magazine een R8 hoger aanslaan dan de 997 en de 991 (GT3’s niet meegerekend, die zijn zo mogelijk nog briljanter) durf ik ze niet tegen te spreken ;-)
@gtwillem: FYI een R8 spyder V10 S-tronic weegt in het echt getankt en zónder chauffeur 1750kg. Mét (EU, vergelijkbaar met opgegeven gewicht gewone auto’s) 1825kg.
Dat is in mijn boekje zwaar, ook met 100kg eraf…
@Onehp: de R8 V10 is inderdaad een behoorlijk zware auto. Daarom is de R8 GT Coupe een betere keuze. Maar wat wil je: cabrio, automaat, 4WD en een tiencilinder. Altijd een zware combinatie.
@stamp: vorige week met een S1 gereden. Serieus snel en vermakelijk bommetje, kan ik je mede delen.
@diehard: ik zie de r8 helaas niet dagelijks. Ik zie meer Porsches. Dus het kan.
Zonde van die 458..,
Ramkraak in 3 2 1…..
Dieven zullen gedacht hebben dat het een ‘gewone’ R8 was?
@baasbas: Misschien dachten ze wel dat het een TT was met opsmuk.
Zonde! R8 GT’s zijn leuke auto’s. Hopelijk wordt ie terug gevonden. Zal helaas wel in onderdelen zijn…
Beetje Gone in 60 seconds idee. Blijft natuurlijk absurd!
Tja nadeel van Europa zonder grenzen, wie weet waar de dieven nu zijn vast ver weg..
@lexushondagtr:
Dat help ik ze hopen ja….
Zonde! Misschien even zoektochtje doen in polen?
Die rijd straks gewoon ergens over de grens en geen haan die er naar kraait ,misschien dat ze hem als taxi gebruiken met dezelfde platen er nog op.lang leve de open grenzen
Geen tracking systeem standaard?
@norge: Ben je gek? Zelfs het lucht in de banden, is een optie.
Dit zaakje zit wel een vreemd luchtje aan want als je op hun facebook pagina kijkt zijn er diezelfde nacht drie autos gestolen waaronder een ferrari en een porsche nou zal die porsche niet zo erg opvallen maar een r8 cabrio en een ferrari die achter elkaar aan rijden is op zichzelf niet een alledaagse verschijning dus ik denk dat dit op een andere manier is gegaan

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).