• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Seat Leon Cup Racer heeft een slappe spoiler

Auteur: CasperH, gepost 6 maart 2014 om 10:05 – 15 Reacties

Afbeelding Seat Leon Cup Racer heeft een slappe spoilerAfbeelding Seat Leon Cup Racer heeft een slappe spoilerAfbeelding Seat Leon Cup Racer heeft een slappe spoilerAfbeelding Seat Leon Cup Racer heeft een slappe spoilerAfbeelding Seat Leon Cup Racer heeft een slappe spoilerAfbeelding Seat Leon Cup Racer heeft een slappe spoilerAfbeelding Seat Leon Cup Racer heeft een slappe spoilerAfbeelding Seat Leon Cup Racer heeft een slappe spoiler

Seat Leon Cupracer heeft een slappe
Ach gossie, wat hangt dat spoilertje er sneu bij zeg.

Weet u nog dat Seat in mei vorig jaar de nieuwe Leon Cup Racer aankondigde? De aanwezigheid van de Leon Cupra heeft er waarschijnlijk toe geleid dat men de Cup Racer prominent voorop de stand heeft gepositioneerd.

Dat een Leon Cupra tot mooie dingen in staat is heeft men bewezen op de Nürburgring en daardoor worden we alleen maar nieuwsgieriger naar de potentie van de Leon Cup Racer. Een 2.0 TSI met nog eens 50 pk meer (de cupracer heeft er 330) dan de krachtigste Leon Cupra moet helemaal briljant zijn om over circuits te hoeken.

Leverbaar met DSG of een sequentiële bak. Zeg Seat, aangezien we jullie tegenwoordig als concurrent voor de Opel Astra OPC moeten beschouwen: Opel heeft haar Astra OPC cupauto ook om weten te bouwen tot de straatlegale Opel Astra OPC Extreme, misschien een ideetje om dat met de Leon Cupracer ook te doen?

Ook interessant!

  • Seat Leon 2.0 TSI
    Seat Leon 2.0 TSI is lekker warm en veilig
  • JE Design Seat Leon
    JE Design Seat Leon maakt VW Golf overbodig
  • Cupra Leon VZ
    Cupra Leon VZ Cup is geslaagd topmodel
  • Tilburger op drank en drugs rijdt met open motorkap over A16

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, geneve-2014, leon, Racing, Seat

Vorig bericht: « Ford Edge Concept is bijna klaar voor productie?
Volgend bericht: Renault Clio R.S. Monaco GP staat te glimmen »

Lees Interacties

Reacties

  1. notsobig zegt

    6 maart 2014 om 10:07

    Vergeten water te geven?

    Login om te reageren
  2. samoht zegt

    6 maart 2014 om 10:23

    Precies een uit de hand gelopen tuning project :p.

    Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    6 maart 2014 om 10:24

    Bij een groep die bekend staat om hun slappe hap, kijk ik niet op van een slappe spoiler….

    Login om te reageren
  4. lambo4all zegt

    6 maart 2014 om 10:28

    Weet iemand het aerodynamische nut van een spoiler zo ver achter de achteras? het lijke me juist dat hoe verder je de spoiler achter de achteras zet hoe groter de hefboomwerking wordt en hoe minder grip die voorwielen krijgen…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      6 maart 2014 om 10:35

      @lambo4all:
      Het nut is dat je met minder luchtweerstand dezelfde druk op de achterwielen kan krijgen.
      Hoe gek het ook klinkt, hatchbacks hebben veel aerodynamische lift op hun achteras en zijn mede daardoor (veel gewicht voorin helpt ook al niet) erg gevoelig voor Lift-off oversteer.

      Login om te reageren
  5. gash zegt

    6 maart 2014 om 11:33

    De Seat Leon Supercopa is al jaren een snelle, betaalbare, betrouwbare & kant en klare raceauto. Ook dit model zal ongetwijfeld een succes worden. Ombouwen naar een straatversie lijkt me niet realistisch. Dan kan je beter een standaard Copa van wat extra spoilertjes voorzien voor de wannabe’s.

    Login om te reageren
  6. motoragent zegt

    6 maart 2014 om 11:36

    Weet iemand het praktisch nut van zo’n hangende spoiler? Ik zie het tegenwoordig steeds vaker voorbij komen in verschillende toerwagen cups. Is het puur om de luchtstroming aan de onderzijde van de spoiler zo min mogelijk te verstoren?

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      6 maart 2014 om 12:03

      @motoragent: Aan de suction-side van een vleugel profiel (onderkant spoiler dus) heeft de luchtstroom moeite om de contour te volgen. Als de presure-gradient te groot wordt (dp/dx) zal de luchtstroom loslaten. Op het moment dat je aan deze kant en kleine verstoring hebt (bijvoorbeeld de ophanging) laat de luchtstroom dus snel los. Gevolg: toename van de drag, door hoge druk verschillen tussen de voor- en achterkant, en afname van de lift/downforce, aangezien de lucht niet meer in de gewenste richting word versneld. Uiteindelijk is aerodynamica ook allemaal te herleiden naar F = m*a ;)

      Ik vraag me vooral af wat er handig is aan die ophanging door de ruit te plaatsen. Trillingen en glas zijn niet niet bepaald een goede combo, en snelle vervanging zit er zo ook niet in zonder de hele glasplaat ook te vervangen.

      Login om te reageren
      • mrB zegt

        6 maart 2014 om 12:04

        @mrB: Oh ja, waarom aan de bovenkant vast zetten: Daar is de luchtdruk hoger, dus wordt de lucht tegen de huid van de spoiler aangedrukt en is loslating niet zo’n probleem

        Login om te reageren
      • motoragent zegt

        6 maart 2014 om 12:15

        @mrB: Super uitleg, dank u vriendelijk! Inderdaad dus een beetje wat ik al vermoedde, de lucht aan de onderzijde zo min mogelijk verstoren.

        Ik vermoed dat de achterruit van lexaan is ter gewichtsbesparing. Spul kan ook iets beter tegen trillingen dan glas omdat het meer mee geeft. Al is dat nu ook weer niet bepaald wenselijk als je zo veel mogelijk neerwaartse druk wil overdragen.

        Login om te reageren
        • mrB zegt

          6 maart 2014 om 12:34

          @motoragent: Oh ja, is uiteraard geen glas zoals een normale auto. Toch lijkt het me niet een praktische oplossing. Het zal wel goed afgewogen zijn, zo doen engineers dat.

          Login om te reageren
  7. c-ad zegt

    6 maart 2014 om 11:59

    Ik weet niet wat erger is.
    Rijden met een slappe spoiler of met een strakke plassert.

    Login om te reageren
  8. Vincegail zegt

    6 maart 2014 om 12:01

    Uitleg over de “Swan Neck” spoiler:
    http://www.mulsannescorner.com/rearwingLMPCFD2009.html

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      6 maart 2014 om 12:17

      @Vincegail: Dat is interessant, mooi leesvoer om mijn werkdag om te krijgen.

      Login om te reageren
  9. dondeboer zegt

    6 maart 2014 om 12:04

    Dikke velgen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North