• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Seat Mii (op basis van up!) is ook klaar

Auteur: CasperH, gepost 28 september 2011 om 11:05 – 48 Reacties

Verrassend ontwerp voor de Seat Mii


Joh. Hoe verrassend. Na Skoda komt ook Seat komt met een variant van de Volkswagen up! op de proppen.

Zo te zien is dit plaatje gelekt door een oud-papierjourno, dus de officiële aankondiging zal niet lang op zich laten wachten. Na de VW up! en de Citigo (klinkt als een brommobiel) komt dus ook Seat met een kleine stadsrakker.

De naam wordt waarschijnlijk Mii (Nintendo, kom er maar in) en dat is meteen het verrassende, want na de Lupo! had Seat dit ding rustig Arosa! kunnen noemen toch? Oh well: zoekplaatje!

Zoek de verschillen!

Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant
  • Alfa pikt designchef
    Alfa pikt designbaas weg bij Volkswagen Group. Karma!
  • Kleine Seat
    Eindelijk weer een kleine Seat op komst

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

mii, Seat, up, Volkswagen

Vorig bericht: « Aston Martin is nog steeds het coolste merk
Volgend bericht: SpeedART kan niet van de Panamera Diesel afblijven »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dimocash zegt

    28 september 2011 om 11:07

    en wanneer komt de A0 of A0,5 mag ook :)

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      28 september 2011 om 11:28

      @Dimocash: Nooit. :D

      Login om te reageren
  2. Benjamin1 zegt

    28 september 2011 om 11:14

    De A0RXiA bedoel je?

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      28 september 2011 om 11:18

      @Benjamin1: lol :D

      ik zie een nieuw topgear challenge aankomen in november/ december
      C1 107 Aygo vs UP citigo Nii

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        28 september 2011 om 11:43

        @Bart_V: Over 10 jaar zijn er alleen maar van dit soort auto’tjes.. En dan plots begin je de C1 nog vet te vinden ook.. In vergelijking met al die andere kleine botsauto’s.. Oeps wat zeg ik nu…….

        Login om te reageren
        • Bart_V zegt

          28 september 2011 om 11:52

          @kaasboerin: botsauto’s zeg je goed ja
          heb ooit een keer een aygo mee gehad toen mijn auto bijde dealer stond

          in de stad een fijn autootje maar voor lange afstanden echt niet handig

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            28 september 2011 om 12:03

            @Bart_V: Puur uit principe zal ik nooit in zo’n ding willen rijden… Laatst nog in een Swift gezeten man man man bij de 100 houdt ’t gewoon op..

            Login om te reageren
    • wokpan zegt

      28 september 2011 om 13:38

      @Benjamin1: of een Audi APi

      Login om te reageren
  3. besaram zegt

    28 september 2011 om 11:21

    hahahaha late reactie vn vag.
    Maar zoals eerder gezegd door een blogger: VAG techniek en design vn eergisteren . Is hier weer duidelijk vn toepassing

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      28 september 2011 om 11:26

      @besaram: Late reactie? Imo komen deze modellen veel te vroeg. De up rijdt nog geen eens rond en de goedkopere versies staan al op internet. Niet dat ik ze mooier vind (zowiezo lelijke dingen) maar ze hadden beter een half jaartje kunnen wachten.

      Login om te reageren
      • pininfarina zegt

        28 september 2011 om 14:33

        @Tommy2: Ten opzichte van andere fabrikanten bedoeld hij denk ik. Welke auto’s hij dan in gedachten heeft ontgaat mij ook een beetje aangezien de Aygo/C1/107 groter zijn.

        Login om te reageren
  4. girls_VS_cars zegt

    28 september 2011 om 11:21

    Bentley, Bugatti, Audi, Lamborghini kom dr maar in. Waar zijn jullie versies? Aston Martin durft het toch ook? :P

    Niks mis met zo’n karretje, moet zeggen dat die van seat en skoda er toch beter uitzien ;)

    Login om te reageren
  5. kaasboerin zegt

    28 september 2011 om 11:35

    Ohja… Enneh… Deze auto’tjes zijn dan wel goedkoop maar we moeten er wel bij vermelden dat je knietjes als kreukelzone dienen… Gr. VAG

    Login om te reageren
  6. escort77 zegt

    28 september 2011 om 11:40

    opvallend dat de VW in het zijscherm en de achterruiten toch een andere lijn heeft, ik denk dat er qua plaatwerk weinig onderdelen uitwisselbaar zijn bij deze 3.

    Die knik bij de zijruit geeft de VW wel een beetje meer smoel tov de andere 2. Ik ben benieuwd welke het beste gaat verkopen, gok op de VW.

    Login om te reageren
  7. mout zegt

    28 september 2011 om 11:43

    Zeg, help eens.
    Welk merk heeft in deze klasse de laatste 10 jaar een motor toegepast die bij introductie ouderwetser was?
    De frans-japanse drieling plus Daihatsu hebben een vergelijkbare motor, maar die zijn dan ook al 6 jaar te koop.

    Login om te reageren
  8. escort77 zegt

    28 september 2011 om 11:46

    @Seat: zijn de Spaanse plaats/eiland-namen op?

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      28 september 2011 om 11:50

      @escort77: Ik zou hem Seat Minnorca noemen, toepasselijk toch?
      Nou Seat, nu een Cupra editie!

      Login om te reageren
  9. TDI-goeroe zegt

    28 september 2011 om 11:52

    met TDI graag, liefst een 2.0 :D

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      28 september 2011 om 12:27

      @TDI-goeroe: Je bedoelt een 0.2 TDI natuurlijk.

      aangezien de topmotorisering van Seat op dieselgebied nog nooit verder is gekomen dan de een 4-cilindertje zal de 2.0 TDI uitsluitend gebruikt worden in de Altea, Leon en andere overschatte show-machines

      Login om te reageren
  10. nelly0183 zegt

    28 september 2011 om 11:53

    Seat Marbella had een goede naam geweest, lijkt trouwens ook veel op de vorige seat marbella. die gerebadgede fiat panda.

    wat een lieve motortjes trouwens, college van mij heeft een Kia Picanto 1.2, 85 pk, en daar hebben we onlangs 190 km/u mee gereden, dat haalt dit wagentje niet eens met wind mee en van een berg af.

    nu al een overschatte auto dus. net als ze 2-ling zusjes

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      28 september 2011 om 12:52

      @nelly0183: Dat is pas eng… 190 in een Picanto. Brrrr!!!

      Topsnelheid is toch al niet belangrijk bij dit soort autootjes. Voor zo’n stadsauto is de acceleratie naar pak ‘m beet 60 een stuk belangrijker, en dan rijden ze menig middenklasser zoek.

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        28 september 2011 om 16:47

        @potver7: als een autoliefhebber , moet je toch altijd topsnelheid gaan uitproberen ongeacht welke auto je rijdt, zelfs een VW SDI heb ik gekregen tot 175 (op teller wel haha)

        Login om te reageren
  11. nivado zegt

    28 september 2011 om 12:34

    Ik maar denken dat Citigo een waardeloze naam is…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      28 september 2011 om 12:45

      @nivado: Erg knap als je irritaties op kan wekken met een autonaam.. VAG krijgt ’t voor elkaar..

      Login om te reageren
      • Klojum zegt

        28 september 2011 om 13:00

        @kaasboerin: Over irritaties gesproken: ik zit het zo eens een tijdje aan te kijken, maarre… Het zit bij jou ook wel errug diepgeworteld, die afkeer tegen “andere” auto’s. Het is gewoon ziekelijk te noemen, dat je in niet EEN enkele posting op een normale en onderbouwde manier een reactie kunt plaatsen. En dat in zo’n beetje elk topic dat op Autoblog voorbijkomt. Je zult zelf ook best blij zijn, dat je hobby “1ste klas azijnpisser” is geworden. Ik vind het gewoon triest.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          28 september 2011 om 13:22

          @Klojum: Niet zo serieus nemen hoor.. Het zal ongetwijfeld een prima auto zijn..

          Login om te reageren
  12. mashell zegt

    28 september 2011 om 12:51

    Mii? Is dat om Chinezen aan te spreken?

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    28 september 2011 om 12:59

    Ik vraag me af hoe de achterkant eruit ziet. Bij de Lupo/Arosa was die hetzelfde, en dat werd niet echt gewaardeerd door de VW-fans…

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    28 september 2011 om 13:35

    Ik had graag gewild van niet, maar ik vind de up! nog steeds het leukst…

    Login om te reageren
  15. onemorething zegt

    28 september 2011 om 13:55

    Wanneer dient Nintendo de eerste aanklacht in voor het gebruik van de naam ‘Mii’?

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      28 september 2011 om 14:15

      @onemorething: waarom zouden ze? spelcomputers en auto’s zijn heel verschillende producten, daarover zal geen verwarring kunnen ontstaan en Nintendo zal er ook geen schade van ondervinden.

      Heeft de boterfabrikant ooit bezwaar gemaakt tegen de Fiat Croma?
      Heeft de soepfabrikant bewaar gemaakt tegen de Ferrari California?
      Heeft de snackbar bezwaar gemaakt tegen de Kia Picanto?

      En zo zijn er nog wel meer te bedenken…

      Login om te reageren
  16. sebastos zegt

    28 september 2011 om 15:46

    Ik vraag me meer af of deze strategie eigenlijk wel vruchten afwerpt? Waarom vanuit 1 concern drie gelijksoortige auto’s lanceren. Dat kan toch niet meer zijn dan kannibalisering op je merken? Als het onderscheid zo klein is tussen je merken dan kun je toch beter 1 van je merken lozen?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      28 september 2011 om 15:52

      @sebastos: Sja, misschien omdat vaste Skoda klanten dan voor de Citigo gaan, de vaste Seat klanten voor de Mii.. Etcetera. Daarbij komt dat de meeste mensen waarschijnlijk nieteens van de ‘VAG’ gehoord hebben joh..

      Login om te reageren
      • sebastos zegt

        28 september 2011 om 16:04

        @kaasboerin:

        Nee geloof ik best, de klant zal het niet weten. Maar VAG moet zo wel voor 1 soort auto 3 soorten onderdelen inkopen, 3 fabricagelijnen aanhouden, 3x personeel etc. Bij andere modellen zijn de verschillen veel groter, maar dit zijn echt bijna 3 identieke auto’s. Ik vraag me af of dit een slimme keuze is.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          28 september 2011 om 16:07

          @sebastos: Denk het wel, een assortiment is immers nooit té groot, en als potentiële klanten niet voor de Up! gaan, kunnen ze altijd nog voor de 2 andere gaan..

          Login om te reageren
        • tstile zegt

          28 september 2011 om 16:15

          @sebastos: Juist bijna alles is uitwisselbaar. Alleen het hoognodige is merkspecifiek.

          Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          28 september 2011 om 16:24

          @sebastos: 3 fabricagelijnen? Je denkt serieus dat alle 3 modellen gescheiden van elkaar worden geproduceerd? Denk dat alles gewoon in Bratislava in elkaar gebakken gaat worden.

          Login om te reageren
          • sebastos zegt

            28 september 2011 om 18:08

            @Tommy2: VAG kennende hebben ze inderdaad 3 fabricagelijnen. Qua uitwisselbaar, was ’t maar zo’n feest. Zover ik kan zien, zit op alle 3 al een andere deurgreep, lampen, spiegels, bumpers etc en als dat het begin is verwacht ik meer van zulke dingen. Hoe uitwisselbaar is het dan? Enkel de constructie, motor en wat techniek, laat dat het minst zijn van de hele assemblage. Bedenk je ook eens wat het kost om alle 3 te certificeren terwijl ze feitelijk hetzelfde zijn…

            Ik vind het gewoon een vreemde strategie. PSA zorgt er in elk geval nog voor dat ze qua uiterlijk echt verschillen.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              29 september 2011 om 08:48

              @sebastos: Dat wat wel uitwisselbaar is kost juist veruit ’t meest (onderstel,motor,etc).. Denk niet dat ze leeglopen op ’n paar handvaten.

              Login om te reageren
  17. Gideon zegt

    28 september 2011 om 16:13

    En met welke bedoelingen had VW Seat ook alweer gekocht? Oh ja, ze hadden een sportief merk nodig. Weinig van gezien, en eigenlijk verwacht ik dat ook niet meer…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 september 2011 om 17:15

      @Gideon: eigenlijk is Seat het budget merk geworden. Goedkoper dan Skoda zelfs. En Skoda heeft natuurlijk leuke eigen auto’s als de Superb en Yeti waar Seat het met een opgewarmde A4 moet doen en verhoogde Altea.

      Login om te reageren
  18. dennisr zegt

    28 september 2011 om 16:44

    waarom zou je überhaupt nog de VW kopen ? waarschijnlijk de duurste.. en op het logo na niks anders.. (bespaar me de knikje hier lampje daar reacties)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 september 2011 om 17:17

      @dennisr: Restwaarde. Dealer nabijheid. Gevoel. Als iedereen rationeel een auto kocht had niemand een BMW of Audi en was de Dacia Logan de best verkochte auto van het land.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        28 september 2011 om 17:53

        @mashell: had een zeer intelligente reactie kunnen zijn als een Dacia Logan en een willekeurige BMW hetzelfde uiterlijk hadden.. maar jammer genoeg (voor jou :P ) is dat niet zo.. die vergelijking gaat niet op :P

        Login om te reageren
  19. Sm0keGun zegt

    28 september 2011 om 18:56

    precies de aygo,c1,107 van PSA groep
    maar dan van VAG

    Login om te reageren
  20. espanjool zegt

    28 september 2011 om 19:44

    @Tommy2: “VAG kennende hebben ze inderdaad 3 fabricagelijnen…” Nou, dan is het overduidelijk dat jij VAG dus niet kent!!!!
    even een voorbeeld. de Audi Q3 en de Seat Exeo worden op 1 en dezelfde assemblagelijn in elkaar geschroeft. En dat is dus maar één voorbeeld. (en dat de Exeo een oude A4 is heeft hier niets mee te maken…)

    Login om te reageren
  21. speedie zegt

    28 september 2011 om 23:31

    Niets op tegen die rebatching. Zelfde basis maar de ruimte om accentjes te verleggen kwa look, afwerking , uitrusting enz. Voor iedere smaak een oplossing. Dat Seat en Skoda goedkoper zijn is te wijten aan het feit dat ze een generatie – platform achterstaan op de VW producten en dus voordeel halen uit hergebruik van de productiemiddellen, machines, persen enz. Met de Up zullen die (prijs)verschillen daarom minder zijn vermoed ik.

    Login om te reageren
  22. hape zegt

    29 september 2011 om 19:06

    Wowww wat een auto emocion… echt een alfa killer dit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North