
SpeedART is dol op alles van Porsche en dus moest ook de Panamera Diesel aan hun portfolio toegevoegd worden. Dit is de PS9 – 300D.
Zullen we de cijfertjes er eerst maar even doorheen stampen dan? Deze door SpeedART gekietelde Panamera Diesel heeft 300 pk en 650 Nm koppel onder de kap, terwijl een standaard Panamera Diesel het moet stellen met 250 pk en 550 Nm. Dat extra vermogen wordt aan het asfalt toevertrouwd via 22 inch velgen met daaromheen rubber in de maat 265 ZR22 voor en 305 ZR22 achter. De velgen dragen de naam Five Spoke Competition.
De aero kit heet PS9 en de voorspoiler, sideskirts, diffuser, extra luchtinlaten en achterspoiler kennen we dan ook al van eerdere SpeedART Panamera projectjes. Mijn persoonlijke mening over dit project zal ik voor mij houden, oordeelt u zelf alstublieft zonder dat u van mij hoort dat ik sinds een opmerking van collega Ricardo niets anders dan een kakkende hond voor mij kan zien als het over Panamera’s gaat. Oeps, nu verklap ik het toch. Fijne middag!





Niet echt spectaculair 50 pk erbij, maar met de standaart 250 pk kom je ook al een heel eind. Verder lijken de velgen wel erg veel op die van een AMG.
@bsxc2: omdat het een 5 spaak is? Ik heb zelf die AMG velgen gehad maar deze vind ik echt wel apart en geen aftreksel van het AMG velg design. Zeker als je de eerste foto (velg linksvoor) goed bekijkt…
Echt een heerlijke wagen in tegenstelling tot vele anderen kan ik de Panamera wel waarderen.
@agera: 1
Mooie autobahn-cruiser maar 300pk na tuning is in vergelijking met de BMW’s wat minnetjes. VAG zou de zwaardere diesel’s uit hun magazijn in de Pan stoppen!!!
@ericc: Precies daarvoor is de Panamera ook bedoeld denk ik. Als autobahn cruiser voor om dagelijks grote afstanden mee af te leggen in Duitsland. Je moet niet alleen vaan A naar B, maar zo snel en comfortabel mogelijk en daarnaast moet je je dagelijks niet vervelen. De Panamera is daar uiterst geschikt voor een lekkere sportieve comfortabele 4-deurs sedan.
@agera: Keurig gezegd.. Ik kan dit dan ook verifieren.
@ericc:
Weet niet of dit op waarheid berust. Maar heb ergens gelezen dat bijvoorbeeld de nieuwe V6 TDI met twin-turbo niet in de panamera past.
@Vreddy_B: Voor zover ik ’t weet wil Porsche absoluut geen VAG meuk in hun auto’s hebben. Groot gelijk ook, dat zouden (vele) potentiële klanten ook totaal niet op prijs stellen.
@kaasboerin: maar er zit toch echt wel meuk in van vag.
@pikes83: In ieder geval niet zoiets als ’t blok.. Dat zou natuurlijk te zot voor woorden zijn.. VW wilde al z’n TT(R)S blok in ik geloof de Boxster of Cayman hebben, waarop Porsche uiteraard absoluut niet zei.. Zie ’t al voor me.. Kom je aan met je €100k Porsche, doe je je motorkap open zie je zonne grote VW logo JONGUH!!1
@kaasboerin:
Hoezo niet het blok? De huidige V6 diesels die in de Panamera en de Cayenne zitten komen toch ook bij Audi uit het magazijn?
@Vreddy_B: Meen je dat nu?! Dan is mijn hart hierbij gebroken.. Gelukkig maar diesel..
@kaasboerin:
Maak je niet druk ;-). Als je een Porsche diesel koopt heb je sowieso geen hart ;-p
Als je een auto ‘300D’ gaat noemen, dan moet ik toch wel even aan hele oude Mercedessen denken. Ik kan me niet helemaal voorstellen dat dat de bedoeling is…
Hoewel ik die oude dingen een stuk mooier vind als dit geval, dat dan weer wel.
dat zijn wel hele mooie velgen!
Heeft de Halfords nu al booskijkers voor de Panamera? 300D is natuurlijk een coole naam, die wielen zijn prachtig (aftermarket velgen op een Porsche is maar zeer zelden mooi) maar de spoiler, lipjes rondom en de booskijkers mogen ze houden.
@mashell: Hmmm, kan geen booskijkers vinden hoor.. :/
ik vind het nog steeds raar een porsche met een diesel jakkie.
@pikes83:
ik kan niet wennen aan een water gekoelde porsche
ik vind het raar om naar een porsche met 4 deuren te kijken
en erger vind ik het om naar een porsche met een motor voor in te kijken