Serpas is het nieuwste liefdeskind van Camal en Aznom

Auteur: , 16 Reacties

Italiaans vuur in een sportief pakketje.

Feit: Italiaanse supercars zijn vrijwel altijd een feestje. De mensen van Camal zijn geen uitzondering op deze regel. Hun nieuwste project is tot stand gekomen in opdracht van Aznom, die op hun beurt weer gespecialiseerd zijn in het ombouwen van luxe en speciale bolides. De samenwerking resulteerde in deze bijzondere sportwagen, de Serpas.

De wagen is met de hand gebouwd en bestaat grotendeels uit aluminium en is gebaseerd op ideeën uit de authentieke racerij, wat ook direct te zien is door het uitblijven van een voorruit en een dak, evenals zijn lage positie. Camal geeft de Serpas daarnaast een buizenframe die verstevigd is met delen van koolstofvezel. Het uiterlijk van de wagen is, zoals de naam al doet vermoeden, geïnspireerd door een slang die op het punt staat om aan te vallen. Hierdoor oogt de voorkant een stuk lager dan de achterzijde, alsof de wagen zich enigszins op heeft gevouwen. Dit alles is echter gedaan om de auto wendbaarder te maken, zodat hij een genot zou moeten zijn om te besturen.

Onder de motorkap van de Serpas vinden we een 2,6-liter V8, die in de lengte is gepositioneerd voor een betere gewichtsverdeling. De Serpas beschikt over ongeveer 363 pk en 275 Nm aan koppel. Geen cijfers die ons wegblazen, maar het maakt een auto van dit kaliber wel bijzonder potent. Zeker als je bedenkt dat de auto zo rond de 900 kg moet gaan wegen.

Het interieur zal onder handen genomen worden door Aznom, die op basis van de voorkeuren van haar klanten de auto zal opstellen. Deze personalisatie geldt overigens ook voor de buitenzijde. Bij aankoop van de auto zit tenslotte het Experience Package, waarmee klanten toegang krijgen tot de fabriek en met hun wagen over het circuit van Monza mogen scheuren.



16 reacties

Het is net of ze de bovenkant vergeten zijn af te maken
@fiero:

Effe zelf 0010110010100111101 bij bedenken ..
Is deze motor (een variant van) de Powertec RPA uit de Radical SR8 ?
@amghans: Zou zomaar eens kunnen, al spreekt het persbericht er niet over.

“The engine is an 8 cylinders form a 72-degree V-shaped angle and a displacement of 2600cm³ mounted in a central longitudinal position to optimize weight distribution. The maximum power is 363CV at 10300 rpm and a maximum torque of 276.5 NM.”
@ikschrijfookoverautos:
Hoog tijd om dat eens uit te gaan vissen dan ! Wie is hier nou de autojournalist . . . ? 😬
@amghans: klinkt inderdaad als een twin hayabusa waarbij twee keer de 1.3 vier lijn van de Suzuki Hayabusa worden gebruikt op een Custom onderblok om zo een hoogtoerige v8 te creëeren.

H1V8 is ook een bedrijf wat dit doet, klinkt geweldig.
@foramen:
Even op de site van Hartley Engineering gekeken, het op eigen kracht (althans, die indruk krijg ik) een V8 ontwikkelen – ook al wordt er dan deels van bestaande componenten gebruik gemaakt – is toch knap indrukwekkend voor zo’n klein bedrijfje.
Wow wow wow, simpelweg fantastisch. Geweldige en unieke looks en een 2,6 liter v8. Kan me niet voorstellen hoe geweldig dat moet rijden. Is die V8 trouwens 2 1,3 liter superbike motoren die aan elkaar zijn gelinkt zoals bij de Ariel Atom toen het geval was?
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Voor zover ik weet niet.. Zou kunnen, maar wordt niet over gesproken in het persbericht.

“The engine is an 8 cylinders form a 72-degree V-shaped angle and a displacement of 2600cm³ mounted in a central longitudinal position to optimize weight distribution. The maximum power is 363CV at 10300 rpm and a maximum torque of 276.5 NM.”
Als het klinkt als pixels ..
En ruikt als pixels ..

Dan zijn het meestal ook pixels ..

Kan em hooguit verkopen aan een videospelletjes groothandel ..
@lincoln: neen lincoln, neen ..
@lincoln: hmm de geur van verse pixels.. wordt er toch altijd weer een beetje weeïg van..
Mooie velgen
Gelijk hebben ze bij Aznom…

Als sportwagenfabrikanten met handtasjes kumnen komen kunnen zij als handtasjes-fabrikant ook met een sportwagen komen.

https://www.aznom.com/
Ik vind het maar een raar ding.
Aznom zal vast een omdraai-grapje van Monza zijn, maar ik krijg er toch russische auto-veredelaars gedachten bij. Of Gazprom.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).