• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Yes! De F1-toekomst van Monza is officieel veilig

Auteur: RubenPriest, gepost 29 november 2016 om 13:36 – 24 Reacties

Monza


De vraagtekens kunnen nu echt in de prullenbak. We hebben antwoord!

En dat antwoord komt door middel van een gloednieuw contract. De positie van de Italiaanse Grand Prix wankelde enorm en even leek het over en uit voor Monza. Triest nieuws voor de liefhebbers, want Monza is een ontzettend geliefd circuit onder de fans.

Vandaag is bekend geworden dat de organisatie een meerjarige overeenkomst heeft getekend zodat Formule 1 op het Italiaanse circuit voorlopig een zekerheid blijft. Naar verluidt gaat het om drie seizoenen.

Het was eigenlijk al bekend dat de toekomst van Monza safe zou zijn, maar met deze bevestiging vanuit de organisatie en een kakelverse handtekening is het helemaal officieel.

Max Verstappen eindigde tijdens de Grand Prix van Italië dit jaar op de zevende plaats. De race op Monza zal volgend jaar op 3 september worden verreden.

Ook interessant!

  • Grand Prix Zandvoort
    Er komt GEEN tweede Grand Prix op Zandvoort
  • Uitslag Formule 1: Grand Prix van Italië 2021
  • Stand na GP Abu Dhabi 2021
    Stand na GP Abu Dhabi 2021 en 8 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Saudi-Arabië 2021: plus 6 dingen die ons opvielen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, monza, Racing

Vorig bericht: « Zo gaat BMW de Bentley Bentayga achterna
Volgend bericht: G-Power geeft de M4 een nog stevigere opdonder »

Lees Interacties

Reacties

  1. loewie1984 zegt

    29 november 2016 om 13:37

    Monza veilig, nu Hamilton nog. Las ergens artikel over anarchie en dat daar geen plaats voor is binnen het team, en dat hij ontslagen zou kunnen worden. Zeker als je uit gaat van het belang van al die medewerkers die samen het collectief Mercedes Benz vormen. Maar vanuit race perspectief snap ik het volkomen. Lastige keuze.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      29 november 2016 om 13:40

      @loewie1984:
      Geen nood, er is nog een stoeltje voor hem vrij bij Sauber. Als ie 15 miljoen meeneemt kan ie daar zo aan de slag.

      Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      29 november 2016 om 13:45

      @loewie1984: ze gaan hem echt niet ontslaan hoor.

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      29 november 2016 om 13:48

      @loewie1984: natuurlijk gebeurd dat niet. Ze gaan echt niet de coureur ontslaan die hen de meeste overwinningen en kampioenschappen heeft gebracht. No way.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 november 2016 om 13:55

      @loewie1984: die mag gewoon blijven.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 november 2016 om 14:50

        @dutchdriftking: dat dacht Yuri van Gelder ook.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 november 2016 om 14:56

      @loewie1984: Hamilton zal een flinke tik op de vingers krijgen, maar zeker wel blijven. Sterker nog, ik verwacht dat Hamilton heel snel zijn excuses gaat aanbieden. Hij snapt zelf natuurlijk ook wel dat er geen stoeltje bij een ander topteam voor hem vrij is. Het eerste vrijkomende stoeltje is die van Raikkonen, maar dat is pas na volgend seizoen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 november 2016 om 19:52

        @edge: ik denk eerlijk gezegd dat als Hamilton willekeurig welk team belt er een plekje voor hem vrij gemaakt wordt. Het mag een crybaby zijn maar hij kan wel rijden en is 3 voudig wereldkampioen. Ook Red Bull zou er een coureur voor inruilen, zelfs Verstappen naar Torro Rosso laten doorschuiven.

        Login om te reageren
  2. denniss00 zegt

    29 november 2016 om 13:38

    Geweldig nieuws..!

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    29 november 2016 om 13:42

    Goed nieuws natuurlijk dat dit circuit aanblijft. Toch wel een historisch mooi circuit. Maar het is al heel lang geleden dat hier een spannende Formule 1 race heeft plaatsgevonden. De afgelopen jaren was Mercedes er natuurlijk heer en meester. Grote tijdsverschillen hebben we er gezien.

    Het is te hopen dat het voor komend seizoen spannender gaat worden. Historisch verantwoord circuit is leuk, maar het moet wel even gebeuren allemaal.

    Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      29 november 2016 om 14:11

      @viezefreddyw: Hoop dat de hele competitie spannender wordt. Wanneer McLaren ook nog iets meer aan zou kunnen sluiten wordt het helemaal feest. Talent rijd er ook genoeg rond. Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van Ocon, dat is imo een prima coureur. Mercedes, RB, Ferrari en McLaren volgend jaar als top teams. Daar duim ik voor!
      Gaan de auto’s volgend jaar ook weer meer kabaal maken? Kan aan dit geluid nog niet erg wennen. De grotere banden laten de auto’s sowieso een stuk stoerder ogen net als de lagere spoiler.

      Monza is een fantastisch snel circuit, vooral die laatste bocht kun je zo heerlijk hard uitkomen. 1 van mijn favoriete tracks in Forza 6.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        29 november 2016 om 14:18

        @dieselkameel: Een spannendere competitie zijn we allemaal bij gebaat denk ik. Hoe mooi zou het zijn als je in Abu Dhabi 2017 een race hebt waarbij er twee coureurs van elk een ander team kampioen kan worden? Of misschien wel meerdere… Qua talent rijdt er inderdaad genoeg rond komend jaar en in potentie zijn er een hoop topteams. Mercedes, Red Bull, McLaren en Ferrari zijn zeker topteams, maar onderschat Renault ook niet. Zij hebben ook een aardig budget, een mooi verleden met wereldtitels en met Nico Hulkenberg een zeer goede en leuke coureur. Daar valt ook nog wel wat te maken.

        Qua auto zijn er natuurlijk een hoop veranderingen. Ik ben erg benieuwd welk team het beste zijn huiswerk gaat doen. De banden zijn in ieder geval lekker breed. Ik vind dit er erg gaaf uitzien:
        http://adn.gpupdate.net/large/297693.jpg

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          29 november 2016 om 14:51

          @viezefreddyw: ik vond dit seizoen Perez ook erg leuk rijden. Steeds in de buurt van de gedoodverfde top 6, af en toe er eens tussen. Laatste race deed hij het ook prima, helaas voor hem had hij Max en Seb aan de staart en even later voor de neus.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            29 november 2016 om 14:57

            @gulli: Absoluut! Perez heeft absoluut mijn respect. Hij is zeer constant, heeft podiums behaald en heeft er grotendeels zelf voor gezorgd dat Force India vierde is geëindigd in het kampioenschap. Knappe prestatie. Als ik iemand een topteam gun…

            Login om te reageren
        • Edge zegt

          29 november 2016 om 15:09

          @viezefreddyw: Dat ziet er prima uit, he? Met de brede achtervleugel zoals op de Ferrari ziet het er wat mij betreft nog lekkerder uit. http://adn.gpupdate.net/large/297691.jpg

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            29 november 2016 om 15:12

            @edge: Ik vind het er echt vet uitzien ja! Ik krijg gewoon nu al zin in het nieuwe seizoen.

            Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    29 november 2016 om 13:44

    Lekker nieuws op de dinsdag middag!

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    29 november 2016 om 13:46

    Quanto costa?

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    29 november 2016 om 13:49

    Goed om te lezen dat een van de “heilige” speed-temples der F1 weer veilig is. Dat zouden er meer moeten doen … I’m looking at you Germany!

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    29 november 2016 om 14:07

    Jammer, dit is voor mij juist 1 vd banen die ik liever niet op de kalender zie, heb er nog nooit een spannende race gezien dat ik mij kan herinneren, italië kan beter imola gebruiken voor zn GP wat mij betreft

    Login om te reageren
  8. piquet1986 zegt

    29 november 2016 om 14:10

    Yes,voor monza??? Vind dit toch altijd één van de laagtepunten van seizoen. Een baan met veel historie, ja dus? Het blijven vaak saaie voorspelbare races. Nee dank, monza kan mij gestolen worden.

    Login om te reageren
  9. aramae zegt

    29 november 2016 om 15:36

    Yesss. Ik heb met mijn vader afgesproken dat we, zodra ik mijn rijbewijs haal (in 2018) we samen naar Monza gaan. Gelukkig blijft de race bestaan!

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      29 november 2016 om 16:11

      @aramae: zou ik hem eerst maar halen, 2x zakken en september is het zomaar ;)

      Login om te reageren
  10. zondacinque zegt

    29 november 2016 om 16:46

    Offtopic: komt er een nieuw circuit voor in de plaats van Duitsland of rijden we 1 wedstrijd minder?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North