• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Shelby gaat nieuwe Cobra Daytona Coupés bouwen!

Auteur: Author, gepost 16 juli 2015 om 23:04 – 60 Reacties

Afbeelding Shelby gaat nieuwe Cobra Daytona Coupés bouwen!Afbeelding Shelby gaat nieuwe Cobra Daytona Coupés bouwen!Afbeelding Shelby gaat nieuwe Cobra Daytona Coupés bouwen!Afbeelding Shelby gaat nieuwe Cobra Daytona Coupés bouwen!Afbeelding Shelby gaat nieuwe Cobra Daytona Coupés bouwen!Afbeelding Shelby gaat nieuwe Cobra Daytona Coupés bouwen!Afbeelding Shelby gaat nieuwe Cobra Daytona Coupés bouwen!Afbeelding Shelby gaat nieuwe Cobra Daytona Coupés bouwen!

Shelby gaat nieuwe Cobra Daytona Coupés bouwen
Het leek gewoon een mooie donderdag, maar op de valreep wordt ’t een prachtige donderdag.

Om te vieren dat het 50 jaar geleden is dat Shelby met de legendarische Cobra Daytona Coupé het FIA GT-kampioenschap op z’n naam zette, gaat de fabrikant de pièce de résistance van Carroll Shelby weer in beperkte oplage bouwen. De productie is in elk geval gelimiteerd tot 50 stuks, klanten krijgen de keuze uit een body van aluminium of fiberglass.

Van de originele racer bestaan slechts zes exemplaren. Het zal je dan ook niet verbazen dat de Shelby’s tegenwoordig voor miljoenen worden geveild/verkocht/gecrasht, áls ze al worden verhandeld/mishandeld.

Pas op met kwijl op je toetsenbord

Het type dat van aluminium wordt vervaardigd benaderd het origineel tot in detail. De variant uit fiberglass is meer een moderne interpretatie. Een veel goedkopere interpretatie ook, want de ‘nepperd’ mag voor 179.995 USD mee naar huis. Veel geld? Klopt, maar de aluminium variant kost je een gortige 349.995 dollar. Ka-ching! Als ’t wat goedkoper mag, bestaat Superformance gelukkig ook nog.

Alle oude maten en blueprints worden gebruikt voor de vervaardiging van de nieuwe Daytona Coupés, al is hier en daar wel wat bijgeschaafd om de veiligheid te waarborgen. Denk aan schijfremmen, een steviger chassis etc. Verder kun je er holy-freakin’-guacamole op zeggen dat de nieuwtjes het origineel tot in detail benaderen.

De auto’s worden geleverd als rollend chassis. Klanten kunnen qua motorisering dus volledig losgaan, al is het ook mogelijk om een 289 small block met serienummer van Shelby te krijgen. Stoute ideetjes aangaande het te kiezen blok dropt u in de comments, geweldige foto’s van enkele details checkt u in de gallery.

Overigens bouwde Shelby al eerder een schreeuwend dure remake zonder motor, namelijk de welbekende Cobra 427.

Ook interessant!

  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3
  • Shelby GT500KR
    Nieuwe Shelby GT500KR heeft 913 pk voor 55 mille
  • Deze ongekend brute roadster met V10 gaat onder de hamer
  • De blubberdikke nieuwe Shelby Raptor is hier (525+ pk)

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

cobra, Coupe, daytona, shelby

Vorig bericht: « Up for grabs: zeer zeldzame Aston Martin Shooting Brake
Volgend bericht: ‘Vakantieverkeer krijgt bloedheet weer voor de kiezen’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. jochempie zegt

    16 juli 2015 om 23:10

    Gaaf, zolang ze maar niet de originelen zo dicht mogelijk proberen te benaderen. Die hoeven toch geen “concurrentie” meer te dulden op hun oude dag?

    Login om te reageren
  2. zeevink zegt

    16 juli 2015 om 23:19

    De alu body met een 6.3 AMG blok graag omdat het dan twee legendes in een creatie worden.?

    Login om te reageren
    • boenket97 zegt

      17 juli 2015 om 00:12

      @zeevink: 6.2 toch?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        17 juli 2015 om 00:27

        @boenket97: maar AMG noemt het een 6.3 blok. Vanwege historie enzo.

        Schandalig om zo’n blok in een originele Shelby te hangen, overigens…

        Login om te reageren
  3. gt500eleanor zegt

    16 juli 2015 om 23:23

    Gewoon Big block erin aub

    Login om te reageren
  4. TheVeenmeister zegt

    16 juli 2015 om 23:23

    Doet u mij em maar met t Shelby Super Snake torretje…

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    16 juli 2015 om 23:28

    Een van de weinige Amerikanen die ik echt heeel gaaf vind. Doe mij er maar eentje. Zwart, rode striping en dan een Corvette Z06 blok er in.

    Login om te reageren
  6. DCG zegt

    16 juli 2015 om 23:29

    Doet me denken aan https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Shelby_GR-1

    Login om te reageren
    • noodles zegt

      17 juli 2015 om 00:38

      @DCG:
      Dat kan kloppen, dat is immers een moderne interpretatie van/ode aan de Daytona coupé.

      Login om te reageren
    • deladude zegt

      17 juli 2015 om 00:38

      @dcg: Voor de meesten zal het andersom zijn denk ik… (hoop ik…)

      Login om te reageren
  7. scottishcarspotter2000 zegt

    16 juli 2015 om 23:31

    C6 ZR1-blok

    Login om te reageren
  8. undifined1 zegt

    16 juli 2015 om 23:35

    Bmw s70/3 erin bitte

    Login om te reageren
    • LMV zegt

      17 juli 2015 om 07:05

      @undifined1: [IMG]http://i58.tinypic.com/3u1hk.jpg[/IMG]

      Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    16 juli 2015 om 23:37

    Gewoon het Shelby 289 blok uit de CSX7000 Cobra 289 FIA. Kun je hem ook daadwerkelijk mee bestellen. Gaat meer dan hard zat en klinkt fantastisch!

    Login om te reageren
  10. Arnoud zegt

    16 juli 2015 om 23:48

    @ iedereen die hier iets anders dan een Ford V8 in wil hangen: ga je schamen voor je totale gebrek aan historisch besef…

    Login om te reageren
    • e36thuglife zegt

      17 juli 2015 om 08:39

      @Original_Arnoud: hallo dat bepaal ik zelf wel je denk dat je de baas hier ben of zo??? sommige mensen willen er gewoon een dikke motor in en geen ouwe ford meuk dus gewoon beempie of benz of zo. als je archeoloog wil zijn dan koop je maar een ouwe voor een paar mili of zo maar wij willen gewoon vroem zoef en niet plof plof krak.

      Login om te reageren
      • jaccovdzaag zegt

        17 juli 2015 om 08:47

        @e36thuglife: doe ’s normaal joh. Arnoud geeft alleen z’n mening hier.

        Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        17 juli 2015 om 09:06

        @e36thuglife:
        Pssst. Ford verkoopt ook nu nog crate V8 motoren.

        Login om te reageren
      • draadloos zegt

        17 juli 2015 om 09:47

        @e36thuglife: met behulp van de bullshit translatie module heb ik volgens mij begrepen wat je probeerde te vertellen

        Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        17 juli 2015 om 10:02

        @e36thuglife:
        Ik zou ook nog wel wat kunnen zeggen over Amerikaanse V8’s maar die eer laat ik graag aan @lincoln. Kom er maar in!

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        17 juli 2015 om 10:06

        @e36thuglife: beempie??? OK.

        Kleine uitleg: de Cobra is de meest nagemaakte auto. Ooit. Er zijn talloze (kitcar) fabrikanten die een Cobra replica aanbieden. Dit kan op basis zijn van vele verschillende auto’s, zoals een goedkoop kitje op basis van een Ford Sierra, of een duurdere Dax Cobra tot de peperdure Weineck Cobra’s met meer dan 1.000pk. Welk blok je in zo’n replica gooit maakt niet zo veel uit. De Ford Cammer V8 is populair, maar een Chevy LS6 zie je ook veel. Als jij er een veel duurder en gecompliceerder MB of BMW met minder vermogen in wilt doen, moet je dag zelf weten.

        Echter, dit is een Shelby. Een echt originele Shelby. En daar hoort de 4.7 liter V8 in. En dat gaat ook gebeuren, misschien dat iemand ook de 427 van Shelby kiest, maar historisch gezien is de 289 de enige goede keuze. Past ook het beste bij de auto. Je legt ook geen Lexus V8 in een Enzo.

        Login om te reageren
    • dewitt zegt

      17 juli 2015 om 09:02

      @Original_Arnoud: ergens heb je wel een.punt maar vergeet niet dat het hier hebben over een remake misschien wel door de originele bouwer maar toch het blijft een copy en waar je totaal te recht wordt dood geknuppeld dient te worden als een zeehondje als je bij een originele iets anders dan een Ford blok in het vooronder hebt vind ik dat hier toch minder een probleem om een bijv een mooie v12 onder de kap te vinden omdat dit een copy is en blijft waar die ook gemaakt wordt

      Login om te reageren
      • MrHyde zegt

        17 juli 2015 om 09:29

        @dewitt: Je moeder belde net: ze merkte dat je je punten en komma’s thuis had laten liggen. Of ik je er een paar wilde geven. Alsjeblieft: ….,,,,…….,.,,,,……

        On topic: ik zou bij een reïncarnatie, die toch geupdate is naar de huidige standaarden, een 427 small-block met injectie hangen van Ford Performance Racing. Zo’n blok levert 535hp en is voor zo’n Amerikaanse V8 vrij licht en compact. Lijkt me perfect voor deze klassieker met geupdate techniek.

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          17 juli 2015 om 10:31

          @MrHyde: nogal groot blok lijkt me. Zal een 347 niet genoeg zijn?

          Login om te reageren
          • MrHyde zegt

            17 juli 2015 om 11:06

            @clarkson: Waarschijnlijk wel. Maar de 427 is in Shelby kringen een heilig getal. De MKIII Cobra, de laatste doorontwikkeling van de Shelby Cobra beschikte ook over een blok met deze inhoud. Originele Shelby Cobra’s (de open versie dus, niet de Daytona Coupe) met een 427 blok gaan tegenwoordig over de toonbank voor enkele miljoenen. Deze hadden vermogens van zo’n 425pk, en zelfs nog meer in Racetrim. De hierboven genoemde 427 past daarom mooi in het plaatje, zeker omdat deze is voorzien van Injectie, en daarmee net als andere onderdelen van deze re-make geupdate is naar de huidige tijd (chassis, remmen), zonder in te boeten op historische relevantie.

            Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        17 juli 2015 om 10:10

        @dewitt: grappig, je eerste zin geeft aan dat je weet wat een punt is ;-).

        Maar het klopt niet echt wat je zegt. Het is een Shelby, gemaakt door Shelby, met Shelby chassisnummer. Daar hoort een matchende motor bij. Een Shelby motor.

        Login om te reageren
      • pikkie zegt

        17 juli 2015 om 13:22

        @dewitt: wat een zin ?

        Login om te reageren
    • Rob zegt

      17 juli 2015 om 13:31

      @Original_Arnoud:
      Precies NUL van alle reageerders hier gaat zo’n ding kopen. Dus maak je niet druk over wat ze er in theorie in zouden schroeven.

      Reken er maar op dat de gene die daadwerkelijk zo’n ding kopen EXACT het juiste blok erin gaan hangen.

      Login om te reageren
  11. goodolddays zegt

    17 juli 2015 om 00:01

    Echte gezien in le mans dit jaar

    Login om te reageren
  12. trustmeiamanengineer zegt

    17 juli 2015 om 00:06

    Gaaf. Maar 50 ‘replicas’ bouwen van een auto waar er eigenlijk maar 6 van bestaan is wel een beetje vreemd. Overigens wel goedkoop. Een Eagle Speedster kost bijvoorbeeld ruim 500.000 pond.

    Login om te reageren
  13. wildbeest zegt

    17 juli 2015 om 00:13

    Schijnt dat alle 50 al uitverkocht zijn

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      17 juli 2015 om 05:30

      @wildbeest: dat zat erin ja. Ik zou wel voor de aluminium gaan.

      Login om te reageren
  14. noodles zegt

    17 juli 2015 om 00:34

    Na 50 jaar nog immer een pareltje om te zien.
    Als ik het me zou kunnen veroorloven zou ik er gewoon de 289 in laten monteren.
    Gewoon zoals het heurt.

    Login om te reageren
  15. deladude zegt

    17 juli 2015 om 00:40

    Een van de weinige Amerikanen die me écht aanspreekt. Alleen een replica blijft een replica..

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      17 juli 2015 om 06:17

      @deladude: is iets een replica als ie door de oorspronkelijke fabrikant wordt geproduceerd???
      Doe er overigens maar één! Met de twee cilinder uit de Panda voor de bijtelling.

      Login om te reageren
      • noodles zegt

        17 juli 2015 om 07:45

        @roppp:
        Als de oorspronkelijke fabrikant zelf over een replica spreekt dan is het een replica.

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          17 juli 2015 om 17:19

          @noodles: waar lees jij dat?

          Login om te reageren
      • clarkson zegt

        17 juli 2015 om 10:27

        @roppp: de panda is 20% op dit moment

        Login om te reageren
      • deladude zegt

        17 juli 2015 om 15:23

        @roppp: Als Rembrandt De Nachtwacht 20x overschildert zijn dat ook replica’s..

        Login om te reageren
  16. kalslasie zegt

    17 juli 2015 om 01:28

    Nieuwe 3 cilinder 1.5 bmw turbo blokkie erin.. prima toch?

    Login om te reageren
  17. kapiteinaudi zegt

    17 juli 2015 om 02:23

    Fantastisch dat sommige automerken zoiets doen. Een beetje wat Jaguar met de E-Type Lightweight deed dus.

    Login om te reageren
  18. freezzr zegt

    17 juli 2015 om 05:46

    Gewoon een kevermotor erin hangen.

    Login om te reageren
  19. norge zegt

    17 juli 2015 om 06:31

    Holy macaroni, zoveel voor een auto zonder motor?
    Maar wel gaaf natuurlijk…..Met motor dan…

    Login om te reageren
  20. maferick74 zegt

    17 juli 2015 om 06:54

    Dit soort dingen mogen wel vaker gebeuren. Retromodellen uitbrengen uiteraard aangepast aan de veiligheid van deze tijd. Ze vallen in iedergeval op tussen de eenheidsworsten.

    Login om te reageren
  21. mrrallycross zegt

    17 juli 2015 om 06:56

    V8 blok uit de vorige ford gt!

    Login om te reageren
  22. tievdz zegt

    17 juli 2015 om 07:19

    Echt zo’n auto waar je (ik iig) eeuwig naar kan kijken.

    Login om te reageren
  23. Jorrit zegt

    17 juli 2015 om 07:45

    Ik zou zo’n driecilinder blokje uit een Polo o.i.d. erin laten zetten. Dan heb je tenminste nog genoeg ruimte onder de kap voor een ENORME olietank.

    Login om te reageren
  24. escort77 zegt

    17 juli 2015 om 08:02

    Mooi hoor, maar moeten hier dan niet van die lelijke reflectoren en rubberen bumpers op zoals altijd bij USA auto’s?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      17 juli 2015 om 09:59

      @escort77: Volgens mij zijn die regels onlangs versoepeld voor fabrikanten die in zeer kleine oplage bouwen.

      Login om te reageren
  25. philipf zegt

    17 juli 2015 om 08:06

    Doe maar met met V8 van de ford GT. Heerlijk!

    Login om te reageren
  26. e1000bmw zegt

    17 juli 2015 om 09:06

    Het fiberglas exemplaar graag. Zonder motor. Ff een fietsconstructie inbouwen en je hebt de perfecte trapauto…

    Login om te reageren
  27. Edge zegt

    17 juli 2015 om 09:18

    In werkelijkheid zou ik hem natuurlijk alleen met de bijbehorende small block bestellen, maar het lijkt mij stiekem ook wel grappig om er een muesliblokje in te leggen. Die 100pk sterke 1.0 Ecoboost ofzo.

    Login om te reageren
  28. trolle zegt

    17 juli 2015 om 09:58

    Een roush v8 ofzo

    Login om te reageren
  29. clarkson zegt

    17 juli 2015 om 10:28

    Prachtig zo’n auto zonder lak. Zal ik de fiesta van mn vriendin is een flinke schuurbeurt geven?

    Login om te reageren
  30. mercedesbenz63 zegt

    17 juli 2015 om 10:29

    Das mooi! Vallen die oudere meer in hun waarde?

    Login om te reageren
  31. spykerboy zegt

    17 juli 2015 om 11:22

    2jz-gte erin met big single turbo

    Login om te reageren
  32. sander1980 zegt

    17 juli 2015 om 12:37

    Prachtige auto!!! Mooi in alu laten leveren met bijpassend blok van Shelby… Ontging beats OEM in dit geval…

    Login om te reageren
  33. sralracer zegt

    17 juli 2015 om 18:50

    De elecktrische aandrijving uit die auto die leek op een cobra daytona

    Login om te reageren
    • sralracer zegt

      17 juli 2015 om 18:51

      @sralracer: .

      Login om te reageren
  34. jorden zegt

    17 juli 2015 om 20:26

    Belachelijk zo’n remake. Net zoiets als dat Ferrari nog 50 250 GTO’s gaat bouwen zonder blok. Zou ook raar zijn toch

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North