Spiegeltje spiegeltje aan de wand….
De Shelby Cobra 427 is jarig, hij wordt 50 jaar. Dus wat doe je dan als fabrikant om dit gouden jubileum te vieren? Juist, je maakt een zilver-chroomkleurige speciale editie, gelimiteerd tot 50 stuks…
In 1965 verscheen de eerste Cobra 427, waarbij de cijfercombinatie duidt op de motorinhoud in cubic inches, omgerekend een gezonde 7 liter. Als je een van de gelukkigen bent die voor omgerekend 148.000 euro zo’n aluminium glimmer in de garage mag zetten hoef je alleen nog maar een gat in de bodemplaat te zagen, en je kunt hem met je voeten voortbewegen. Hoezo? Nou, voor de forse aanschafprijs krijg je de motor en bak er namelijk niet bij.
Gelukkig hebben de Amerikanen veel crate engines in de aanbieding. Als we een suggestie mogen doen: koop de LS7 uit de Camaro Z/28, of anders de LT1 uit de nieuwe Corvette Stingray. Ga je all out, neem dan een big block van Nelson, de benzine kost toch geen drol meer. Uiteraard met een handbak, maar dat spreekt voor zich.
Vanaf 13 januari gaan de Shelby’s in de verkoop. Is 148 mille je teveel, ga dan voor een exemplaar met glasvezel-body, die is met € 98.000 een halve euroton goeie koper en je hebt de kenmerkende blauwe kleur met witte go-fast striping boven je vette Goodyears.
Heerlijke bak zeg!
die chromen versie is wel extreem lekkerrrr
Ik snap persoonlijk niet waarom iedereen de AC Cobra en verwanten zo geweldig/fantastisch/heerlijk etc. vindt. Qua design zijn er veel mooiere auto’s te vinden, qua rijgedrag vele betere en qua vermogen vele sterkere.
Overigens, waar staat de “m” in “50m stuks” voor?
@dikdraak: miljoen XD
@dikdraak:
Er zijn vast ook mooiere, slimmere en lievere vrouwen dan je vriendin. Maat dam hoef je dr niet meteen te negeren.
@carmasterr:
*Maar.
*dan.
Jammer dat kerst net geweest is.. Gaaf ding zeg
Beste Smoke, ik wil niet lullig of kinderachtig doen, maarre volgens mij hoort er een FORD krachtbron in een Cobra ipv een GM unit.
@desjonnies:
AMEN!!!
Daar stoor ik me bij ’32 Ford hotrods ook aan. Zetten ze er een GM blok in…
@desjonnies: Wat kinderachtig, g******e. :)
Klopt inderdaad, maar bij 427 denk ik niet direct aan Ford, en wel aan GM. Vandaar de eerste ingeving van GM-kratblokken.
Een setup zoals in Blocks Mustang zou ook zeker niet verkeerd zijn.
@desjonnies: BOSS 351 met 540PK bij Ford racing te bestellen bijvoorbeeld
Ook Ford levert diverse crate motoren. Als je van’t zelf opbouwen bent kun je wellicht een Coyote 5.0l uit de Mustang nemen en daarmee aan de slag gaan. Of gewoon een 427. Want die levert Ford ook.
Was gister bij een man en die had een absurd grote collectie mustangs, corvette c1, camaro’s, pagode’s, 280 se’s cabrio en 2 300 sl’s. Eentje ervan was puntgaaf in orde en de andere was een heel groot restauratie project. Van alles ontbrak eraan maar hij wou hem niet restaureren. Hij zei dat ie zo veel meer geld waard was dan ongerestaureerd.
@henkhupelschoten: Je vergeet de link van je verhaal met dit artikel te vermelden …
dik! vooral de banden
Bij grip hebben ze een keer mer een cobra gereden en die had 1200pk uit een zelf adement blok, dat was echt bruut
Toch liever dees
‘Weineck-Cobra gegen Rakete – GRIP – Folge 159 – …’ bekijken op YouTube – Weineck-Cobra gegen Rakete – GRIP – Folge 159 – …: http://youtu.be/gDfCYruytMM
Jummie zeg, blijft een stoere bak! Leuk gedaan ook die striping, een deel glimmend polijsten en het andere deel mat brushed.
Wat een gave bak! Droomauto…..
grappig, gisteren is toevallig een lookalike geregistreerd in Nederland:
Gardner Douglas 427
http://www.kenteken.tv/viz-300kwplus-club.php?highlight=30-12-2014
@jasperverweij: ik zie ook een dbs volante, kost maar liefst 372000 eurp nieuw.. wel leuke link!!
Doe maar een plastic met motor…