
Met 200 pk is de Octavia RS natuurlijk wel een beetje het kneusje onder de krachtige VAG-modellen. Daarom heeft de Australische importeur deze RS-P(roject) gebouwd met 260 pk. En nu is het een hele heftige auto geworden.
En de Australische importeur is niet over een nacht ijs gegaan. Zo zijn er grotere remmen gemonteerd (355 mm voor, 310 mm achter) en is het onderstel aangepakt. Ook zien we 18″ velgen met Yokohama ADVAN AO48 rubber.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat het vermogen op dit moment slechts zo’n 5-6 pk omhoog gegooid is, maar op korte termijn krijgt de motor een volledige krachtkuur en levert het blok 260 pk en 350 Nm.
Zijn er ook nadelen? Zeker! Zo zal het waarschijnlijk bij 1 exemplaar blijven en zullen we in Nederland al helemaal niet kunnen genieten van deze potente Octavia RS. Een ander nadeel is dat je laadruimte een stuk minder praktisch is geworden. (via: themotorreport.com.au)
Die buizen in de koffer zijn het domste idee ooit..
Leuk ..
Maar waarom hebben ze eigenlijk stangen in de kofferbak geplaatst ?
@AriM6:
omdat een heel stijve achterkant+minder stijve voorkant het onderstuur wegneemt.
@JDM__Wotevajjjj:
Ohw ok, dat wist ik niet.
Thanks !
pfoe, wist niet eens dat skoda daar verkocht word
Ja, en vooral dat kruis! Een dwars balk kan nog best, maar dit….
Je kan de vuile was in de kofferbak ophangen. Raampje open = snel droog…
Chassis stijfheid te verbeteren, minder “flex”
rolkooi in je kofferbak? hahaha :lol:
als je niet weet dat zoiets dient voor koetswerkstijfheid, dan ben je echt een loser
@Belg: Bizar he, hoe weinig mensen weten waar die stangen voor dienen.
Wel komisch als je in je Skoda er een dikke Duitser uit kan trekken bij het stoplicht, haha.
@Belg: Dan ben je idd een loser! Maar je bent echt een Belg als je niet begrijpt dat zij het gewoon onzin vinden ;)
@ Brammer: Het verstevigt de auto wel met het bochtenwerk.
@BmwMPower: Dat weet ik heus wel.. maar wat is de bedoeling dan van een break/combi kopen als de kofferruimte toch niet bruikbaar is ?
Dat is een veerpootbrug achterin de kofferbak, is inderdaad om de auto stijver te maken waardoor je een beter bochtgedrag hebt. Voor onder de motorkap zit er ook nog een.
het lijkt me niet moeilijk omdie 2 kruis balkjes eruit te halen……., dus als ze in de weg zitte ff los schroeven en klaar en als je circuit op wilt zet je ze er weer in
Maar 1 exemplaar? Is het een concept dan?
@The360box.
Je moet ze niet op de kosten jagen ;)
En als ik hem naar de VR6 specialist breng, krijgen ze er netzoveel uit, of zelfs meer :D
@Brammer.
Hoe wil je hem dan verstevigen?!
@RickB: Nou goed, jij krijgt ook een reply van me. Het gaat me echt niet om waar het voor dient, dat weet ik ook wel, maar het is een break dus waarom zou je in godsnaam een break kopen als je toch geen koffer kan gebruiken ? Had dan de sedan gebruikt.. is nog lichter ook.. Trouwens, hij heeft maar 260pk hoor, het is niet dat iemand hier echt mee gaat racen.
echt geweldig ding! skoda zou zelf ook zo’n rs moeten uitbrengen.. (voor een lekkere skoda prijs natuurlijk:))
veerpootbruggen dienen om het roleffect te verkleinen en het chassis te verstevingen (stijver te maken)
veerpootbruggen voorkomen dat alle flex en schokken worden afgewend op de ophanging en niet op het chassis.
idd, bizar dat hier een hoop mensen zitten met bakken commentaar over dingen waar ze niks van kennen.
Ik vindt het wel een vette bak moet geweldig zen als ge drmee een golf gti deruit trekt aant stoplicht :D
VR6 specialist, met een 4 cil. in lijn?
De buizen in de kofferbak… TOP voor de stijfheid, daarnaast kun je WEL veilig je kids in de kofferbak vervoeren zitten ze niet meer in de kreukelzone;). Effe vastgespen aan de buisjes, HOPPAAAA!
Met de ogen dichtgeknepen een C-klasse Estate van heel ver
Met een redelijk dikke kont *
Waarom pakken ze niet gewoon een station met achterwielaandrijving, dan kun je je daar ook nog akelig mee vermaken :D
http://www.youtube.com/watch?v=DBs2oXyHZ9I
@ZwerverRoodbaard: Hehe ik wist niet dat die dingen rwd hadden :D
geen kofferbak maar buizenbak
@Martijn.
Doe je huiswerk eens, lutser!
@Brammer.
Mensen met een RS Combi gebruiken meestal de kofferbak niet echt, meestal de achterbank, en dan kan je nog steeds wel spullen eronder leggen!
@Zwerver, Zoek jij maar eens een budget stationwagen met achterwiel aandrijving…
@Rick
Je wilt toch niet zeggen dat je een station koopt om niet de kofferbak te gebruiken :S
Jij bent een lekkere….
@ZwerverRoodbaard, zo vreemd is dat niet, de station kan je zo maar mooier vinden dan de hatchback en kost sowieso maar 800 meer dan de HB.
@micheloo0
Waarom denk je dat ik een Volvo 740 rij :P Goedkoop in aanschaf, achterwiel aandrijving, alle luxe die je wilt en nog steeds makkelijk onderdelen voor te vinden.
@ZwerverRoodbaard.
Waarom koopt met een SUV, 9/10 SUV’s ziet allen de snelweg.
Een SUV is toch ook een Sport Utility Vehicle?
Heb nog nooit gehoord dat men met een SUV het terrein in moet.
@WITHGoID:
En anders is er nog de slijptol,
werkt ook bij fietsen:P
@Zwerver.
Nou die volvo van jouw rijd 1 op Shell, kost een vermogen alleen al aan wegenbelasting, ik had het wel geweten! doet u mij maar ene Golf Variant of een Octavia combi, en je krijgt ook nog geld terug als je dat oude hok inlevert :D
Hey, wat is dat toch voor een bovenhuidse blauwe bedrading in die kofferbak ??
Sorry, groene bedrading, als ik het vanuit een andere op m’n goedkope TFT bekijk :lol:
Ik hoop voor ze dat die buizen zin hebben, anders zou ik ze er uit gesloopt hebben. Niet dat ik ooit een snelle skoda ga kopen, maar toch ;)
ik probeer mijn ouders te overtuigen een “Normale” skoda octavia RS combi DIESEL aan te smeren. want mijn ouders willen laag benzineverbruik, maar wel power, en met zo’n 175 pk en 380 nm (niet zeuren als ik er naast zit) kun je toch lekker doorkarren. en ja ik heb ze ook al op 2ehands bmw zescilinders gewezen, maar moeders wil absoluut geen status/premium auto :'(
@Jozef.
Dat is om de auto meer stefigheid te bieden in de bochten ;)
@ NLBUURMAN
Een laag “benzineverbruik”…. Klinkt raar als je het over een diesel hebt. En het zal 170 pk en 350 nm zijn (sorry dat ik zeur)
OT: 260 pk vind ik nou niet echt zo veel als je naar andere VAG producten kijkt. Maargoed, weinig is het ook niet.
Wat een belachelijke bak. Dit slaat echt nergens op, zoals ook Brammer al zei.
Anderzijds heb je geen last meer van mensen die je te pas en te onpas vragen om te helpen verhuizen, omdat je toevallig met een break/combi/avant/touring/stationwagon rijdt.
@Supreem.
Huur je toch een busje.
Zo en als je nu de koffer gewoon volstouwt met bagage dan zal die bak achteraan toch ook niet dichtvouwen als je te hard de bocht om gaat!! 260pk maat wow…lol
“Met 200 pk is de Octavia RS natuurlijk wel een beetje het kneusje onder de krachtige VAG-modellen.”
Dus de Golf GTI, Leon FR en alle andere versies met een T rooie S en rooie I zijn kneusjes ? en wat rijdt Robbie zelf? Een Golfje 1 met 60 pk ? Hoe slecht kun je een artikel beginnen ?
@VAG
Ik denk dat er sprake is van een zeker verschijnsel dat we ‘sarcasme’ noemen in Nederland, als je het hebt over de eerste zin. Misschien bedoelt Robbie wel dat ie al zoveel pk heeft, en dat ze hem nu gaan tunen. Of hij probeert gewoon zulke reacties uit te lokken van mensen zoals jij. Vat niet alles zo serieus op, man.
Doe maar even chippen en vervang meteen luchtfilter, brandstofpomp + filter, uitlaatsysteem en nokkenassen.
En nog wat andere onderdelen enzo.
jajajaja…kan je’m ook als “lichte vracht” krijgen? neen?
verloren moeite….geeuw…
@RickB
Wat is dat belasting?
25 jaar en ouder hè…