• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Skoda VisionC, best veel deuren voor een coupé

Auteur: ricardo, gepost 3 maart 2014 om 22:24 – 21 Reacties

Afbeelding Skoda VisionC, best veel deuren voor een coupéAfbeelding Skoda VisionC, best veel deuren voor een coupéAfbeelding Skoda VisionC, best veel deuren voor een coupéAfbeelding Skoda VisionC, best veel deuren voor een coupéAfbeelding Skoda VisionC, best veel deuren voor een coupéAfbeelding Skoda VisionC, best veel deuren voor een coupéAfbeelding Skoda VisionC, best veel deuren voor een coupéAfbeelding Skoda VisionC, best veel deuren voor een coupé

Skoda VisionC, best veel deuren voor een coupé
Een ambitieuze poging om de Audi A5 Sportback en de BMW 4 Serie Gran Coupé te evenaren, of gewoon een kijkje op Skoda’s designtaal van de toekomst?

Skoda zet met de VisionC een conceptauto neer die zowel aardgas als benzine kan verbranden in zijn 1.4-liter TSI motor. In gasstand stookt de vijfdeurs coupé 3,4 kilo of 5,1 m3 CNG per 100 km weg, waarbij de uitstoot 92 gram CO2/km bedraagt. Maar dat is niet ontzettend belangrijk, het is immers een conceptauto.

Belangrijker zijn de pennenstreken van het ontwerp. Skoda zet aan de voorkant een grote grille neer, aan weerszijde aangevuld met koplampen in driehoeksvorm, wat daaronder in de mistpitten nog een keer terugkomt. Een Skodaneus waar we meer van gaan zien in de toekomst, als je het ons vraagt. Aan de zijkant legt Skoda een scherpe vouw in de flank, met daaronder de subtiel weggewerkte deurgrepen die naar buiten ploppen als je er aan één kant op drukt. Aan de achterkant komt het hoekige in de lichtunits nog een keer terug, samen met de reflectoren in de bumper zou je er een C-vorm in kunnen zien.

Om op de kilo’s te letten heeft Skoda de deuren en de motorkap van aluminium gemaakt. De gastank is opgetrokken uit carbonfiber. Een totaalgewicht meldt Skoda niet, wel zeggen ze dat de cW-waarde op 0,26 ligt.

Nu is het de vraag: gooit Skoda hiervan straks een productiemodel op de markt?

Ook interessant!

  • Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak
    Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak
  • Dít is (bijna) de Skoda Enyaq Coupe iV met 'meer rijbereik'
  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
  • Skoda Enyaq Coupé iV
    Skoda Enyaq Coupé iV direct als RS, kijk maar

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Toyota RAV4 is een dikke bak, heeft altijd een stekker
  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, geneve-2014, Skoda, visionC

Vorig bericht: « Mansory propt 900 pk in een Bentley Flying Spur
Volgend bericht: Porsche 919 Hybrid is klaar voor de 24 Uur van Le Mans »

Lees Interacties

Reacties

  1. canon4ever zegt

    3 maart 2014 om 22:30

    Aah een tablet in het midden ! ik heb’m in mijn verlanglijst genoteerd . mooi conceptdesign ook voor een Skoda , bravo !

    Login om te reageren
  2. Tonnie zegt

    3 maart 2014 om 22:32

    Achterkant past beter op een bmw. Verder, mooi concept!

    Login om te reageren
  3. jasperjvr zegt

    3 maart 2014 om 22:32

    Zeer goed geslaagde skoda!
    ga zo door!

    Login om te reageren
  4. autobart zegt

    3 maart 2014 om 22:34

    Dat moet wel wat moois worden! Hopelijk komen er spoedig meer CNG-tankstations bij… Dan kan dat nog wel eens aantrekkelijk worden, nog aantrekkelijker dan het al is.

    Login om te reageren
  5. gash zegt

    3 maart 2014 om 22:41

    Meer een VisionCC, best groen ook trouwens.

    Login om te reageren
  6. jensgib zegt

    3 maart 2014 om 22:42

    Jep ziet er mooi uit voor een concept :P

    Login om te reageren
  7. eddie72 zegt

    3 maart 2014 om 22:43

    Ik begrijp nog steeds niet waarom ze de naam Skoda gebruiken.
    http://www.skoda-club.net/graphics/owners/full/3354_648_560_p4140166-1.jpg

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      3 maart 2014 om 22:51

      @eddie72: Wat is je punt, Skoda is een prima merk en is al lang andere merken als Seat, Renault en Fiat voorbij… Niets om je voor te schamen, heb je wel eens gezien wat andere autobouwers in het verleden de weg op durfde te sturen?

      Login om te reageren
      • eddie72 zegt

        3 maart 2014 om 23:47

        @911GT2: je hebt helemaal gelijk met het feit dat andere fabrikanten ook lelijke auto’s hebben gemaakt maar Skoda heeft bij mij een rare nasmaak. Je moet niet vergeten dat ik in de 70’s ben geboren.
        Ik moet ook toegeven dat het prima auto’s zijn.

        Login om te reageren
  8. marussia zegt

    3 maart 2014 om 22:44

    Skoda Heeft kwa kleur het concept “groen” wel erg serieus genomen

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    3 maart 2014 om 22:45

    Nope, ik vind het lelijk.

    Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    3 maart 2014 om 22:59

    @ricardo: Een gasstank van carbonfiber? Dat spul stinkt toch niet zo? ;)

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      3 maart 2014 om 23:09

      @potver7: Aangepast, thanks!

      Login om te reageren
  11. potver7 zegt

    3 maart 2014 om 23:14

    Volgens mij gewoon een schetsje voor de volgende Superb… van opzij niet erg bijzonder in ieder geval: zonder rare vouw doe je tegenwoordig niet meer mee, en rond die ramen moet je nog even een raamstijl denken. Een Skoda moet binnen het VAG-concern vooral funktioneel zijn, daar horen portieren zonder raamstijl niet bij – anders kan VW wel inpakken.

    De Skoda-grille is de laatste 10 jaar al steeds groter geworden, dus deze was ook wel te verwachten.

    Het enige bijzondere is de vormgeving van de lichtunits, en wat mij betreft is daar nog wel wat fijnslijperij nodig. Ik vind dit maar matig, vooral omdat deze vom nu wat gedwongen oogt: de vorm van de grille staat vast, we hebben nu een nieuwe vorm voor de koplampen bedacht en moeten nu een manier verzinnen om die aan elkaar te plakken. Ik vind het niet mooi, dat mag duidelijk zijn.

    Login om te reageren
    • kowalsk zegt

      4 maart 2014 om 00:08

      @potver7: Als het mij vraagt dan zijn deze lampen nog steeds evoluties van de vormen die Audi in 2003 met de Nuvolari Quattro introduceerde. Die vorm is toen horizontaal omgedraaid (op de A4 B8 facelift voor het eerst als ik me niet vergis). Koplampen met de grille combineren is klaarblijkelijk een universele trend.

      Op deze VisionC zie ik stilistischte innovatie in de luchtinlaat tussen de mistlampen (niet de vorm maar de ’treatment’), maar vooral in in de vorm waarop de nummerplaat achter is bevestigd. Waarvan ik de laatste wel kan waarderen :).

      Login om te reageren
  12. cthijs zegt

    3 maart 2014 om 23:27

    Als dit mooi moet zijn dan zie ik de audi tt toch nog liever

    Login om te reageren
  13. rijgewoonbmw zegt

    4 maart 2014 om 00:52

    spuuglelijk vind ik m!

    Login om te reageren
  14. rijgewoonbmw zegt

    4 maart 2014 om 00:53

    liever een vw passat cc

    Login om te reageren
  15. eklasse zegt

    4 maart 2014 om 08:24

    Schitterend en tijdloos. Misschien wel beter dan een CLA.

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    4 maart 2014 om 08:56

    Ik heb wel eens telefooncellen gezien die minder groen waren! Ik denk dat dit in zilvergrijs een heel nette auto is maar nu doet het groen pijn aan mijn ogen.

    Login om te reageren
  17. notsobig zegt

    4 maart 2014 om 11:57

    “…met daaronder de subtiel weggewerkte deurgrepen die naar buiten ploppen als je er aan één kant op drukt.”
    Precies wat de mensen tegenwoordig willen, een extra handeling om een deur te openen… Vandaar dat veel automerken inmiddels ook keyless entry leveren. Of wacht…?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North