• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snelheid snelwegen al eerder naar 100 km/u

Auteur: willeme, gepost 3 maart 2020 om 11:48 – 82 Reacties

Sommige snelwegen gaan al eerder de lage maximale snelheid handhaven. Om met Hans Teeuwen te spreken: “Jahaa, zo pakken ze je hobby’s af!”

De maximale snelheid van 100 km/u op Neerlands snelwegen is niet geheel onomstreden. Onder de noemer ‘milieu’ mag er tussen 06:00 en 19:00 niet harder gereden worden dan 100 km/u. Dat is een vreemde beslissing eigenlijk. In de randstad (waar het uitstoot probleem het grootst is) was het sowieso al nauwelijks mogelijk.

Snelheid

Mooi niet

In Groningen en Friesland (waar het uitstoot-probleem veel minder speelt) kon men wél 130 km/u, maar mogen ze het dus niet meer. Sterker nog, in het noorden zullen de mensen daadwerkelijk eerder van huis moeten gaan. De enige troost was dat het nog even zou gaan duren. Populistisch samengevat: Nou, mooi niet dus!

16 maart

Officieel gaat de snelheidsverlaging in op 16 maart. Maar je zult begrijpen dat het plaatsen van alle borden á 19 miljoen euro niet in één dag lukt. De ambtenaren zullen er eerder aan moeten beginnen. Vanaf donderdag 12 maart worden de 130 km/u borden verwijderd voor 100 km/u borden. Dit neemt enkele dagen in beslag, zo meldt nu.nl.

Snelheid

12 maart

De wet schrijft voor dat de snelheid die aangegeven staat op de borden geldig is. Dus als je een beetje pech hebt, beginnen ze op jouw traject. Dit betekent dat dus de snelheid nog eerder teruggeschroefd wordt naar 100 km/u. In totaal worden er 4.000 nieuwe borden geplaatst. Dus houd er rekening mee: als je de borden ziet voor 16 maart, dan zul je je toch aan de snelheid moeten houden.

Snelheid

Weersomstandigheden

Is er dan nog enkele hoop dat de borden later worden geplaatst? Net als met de elfstedentocht kunnen alleen de weersomstandigheden roet in het eten gooien. Als het gaat stormen of vriezen, kan het zijn dat het uitgesteld wordt. Die kans is echter niet groot tijdens deze Nederlandse ‘winter’.

Fotocredit: @jeppie via Autojunk.

Ook interessant!

  • Vanaf vandaag geen 100, maar 50 km/u over de Haringvlietbrug
    Vanaf vandaag geen 100, maar 50 km/u over de Haringvlietbrug
  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Maximumsnelheid stoeploze straten
    'Maximumsnelheid stoeploze straten naar 15 km/u.'

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

maximumsnelheid, snelheid, verkeersborden

Vorig bericht: « Bac Mono is nieuw: 337 pk op 570 kg
Volgend bericht: Alpine geeft de A110 meer kleur met Special Editions »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    3 maart 2020 om 11:51

    Ik denk dat deze maatregel misschien nog wel eens gunstig kan uitpakken tegen de files: harder willen rijden = vroeger van huis of weer later naar huis toe.

    Ik ben vóór.

    Login om te reageren
    • mwti zegt

      3 maart 2020 om 12:30

      Ik zou graag 50km/u willen, dat lijkt me leuk.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        3 maart 2020 om 13:09

        @mwti: kan ik met me BTC Riva Corona troep scooter de snelweg op??

        Login om te reageren
    • hassani zegt

      3 maart 2020 om 17:18

      @RRRobert: weet je wat mij wel wat lijkt, meestal is een snelweg een sneller alternatief omdat je er harder mag rijden. Het lijkt me echt geweldig als iedereen gewoon lekker de binnenwegen neemt en de snelweg praktisch niet meer gebruikt word. Dat doe ik sowieso al want de snelweg schiet gewoon niet op. Op een binnenweg gaat er elke 2 a 3 minuten een minuut van mijn tomtom aankomstbestemmingstijd af, dat lukt je never nooit niet op de snelweg met 100km/h

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      4 maart 2020 om 08:00

      @RRRobert: het maakt geen ene drol uit. Daar waar het druk is haal je de 130 toch niet en daar waar het rustig is zijn geen files en kan je dus toch wel 130 rijden.

      Login om te reageren
  2. tierelier zegt

    3 maart 2020 om 11:58

    Is dat PAFKAFSAF stikstofcrisis nu opgelost? Je hoort er niks meer over.

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      3 maart 2020 om 12:02

      Ik hoop het, anders moeten we straks met de fiets.

      Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      3 maart 2020 om 14:20

      @tierelier: nu hebben we Corona…. en we gaan er allemaal aan dood!! Allemaal!!! Dan maakt de stikstof niets meer uit!

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        3 maart 2020 om 15:51

        @rutgerg: ik niet

        Login om te reageren
      • rutger97 zegt

        3 maart 2020 om 17:35

        @rutgerg: en als we per ongeluk wel overleven is er vast 1 onderzoeker die wel aantoont dat het allemaal 0zin heeft gehad en dan gaan we vrolijk nog even verder met alles aan banden leggen

        Login om te reageren
  3. densk zegt

    3 maart 2020 om 12:04

    Wat maakt het nog uit. Er aan ontkomen doen we toch niet.
    Niet dat ik er blij mee ben…

    Login om te reageren
    • mwti zegt

      3 maart 2020 om 12:31

      Dat krijg je ervan als je op linkse partijen (VVD) stemt.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        3 maart 2020 om 13:15

        Heeft er niets mee te maken. Het is de Nederlandse regering in z’n geheel die gefaald heeft om de EU-regels te implementeren. En dat is niet iets van het voorbij jaar, maar van de voorbije tien jaar.

        Login om te reageren
        • mwti zegt

          3 maart 2020 om 14:51

          Klopt maar we hebben nog nooit een kabinet gehad waarbij zelfs de VVD links van het midden zit. De belastingdruk en betutteling is nog nooit zo hoog geweest.

          Login om te reageren
          • maotje zegt

            3 maart 2020 om 16:38

            @mwti: man man wat hebben we t slecht hier.

            Login om te reageren
            • mwti zegt

              3 maart 2020 om 20:57

              @maotje: kijk maar weg….als je wakker wordt en terugkijkt schrikt je je rot. Op naar de 20-25 miljoen inwoners. Gezellig!

              Login om te reageren
              • maotje zegt

                4 maart 2020 om 06:50

                @mwti: ik ben zeker geen fan van de overbevolking in dit land. Maar dat wil nog niet zeggen dat we t hier slecht hebben.

              • lekbak zegt

                4 maart 2020 om 08:02

                @maotje: we hebben het nog redelijk goed (lang niet zo goed als 15 jaar geleden!) maar we zitten wel in een neerwaartse spiraal. NU niks doen omdat we het toch wel goed hebben is garantie voor ellende en armoe over anderhalve generatie.

                Jou opmerking is heel, heel gevaarlijk dus.

      • intimrasiert zegt

        3 maart 2020 om 18:25

        De snelheidsverlagning naar 100 km/h is ook een reactie op het Urgenda-arrest, waarbij een rechter zich voor het karretje heeft laten spannen van twee Rotterdamse mileugekkies genaamd ‘Urgenda’. Daar plukken we nu allemaal de zure vruchten van. Het is hoog tijd dat de regering dit mallote Urgenda-arrest terugdraait met reparatiewetgeving.

        Login om te reageren
  4. kroon zegt

    3 maart 2020 om 12:10

    Ik ga echt geen 100km/u rijden om dit soort symboolpolitiek en door milieu-hippies afgedwongen beleid tegen een niet bestaand probleem zogenaamd op te lossen.
    Dus aan ieder de oproep: doe mee aan deze burgerlijke ongehoorzaamheid en blijf zoals ik gewoon minstens lekker 120km/u rijden. Gewoon goed opletten en Flitsmeister aan.

    Login om te reageren
    • qmdb zegt

      3 maart 2020 om 12:14

      @kroon: stoer hoor.

      Login om te reageren
      • kroon zegt

        3 maart 2020 om 12:20

        Heeft niks met stoer te maken.
        Jij bent een milieutrol uit de randstad? Dan begrijp ik de reactie.

        Login om te reageren
      • wif1 zegt

        3 maart 2020 om 12:38

        @qmdb: maar hij heeft wel gelijk… Goed punt trouwens wat je inbrengt..

        Login om te reageren
      • roadster1976 zegt

        3 maart 2020 om 21:26

        @qmdb: ik vind het wel stoer. Iedere keer 195 euro aftikken voor 20 kmh te hard.

        Login om te reageren
    • Robert zegt

      3 maart 2020 om 12:22

      @kroon: ik zou willen zeggen, probeer het eens een tijdje uit en geef het dan een eerlijke kans.

      Een half jaar geleden had ik je gelijk gegeven, maar ik breng die 100 km/u (effectief 105 km/u op de cruise control) al een tijd uit en het bevalt me eigenlijk prima. Het tijdsverlies is echt minimaal (1 à 2 minuten op een totaal van een klein half uur), maar het rijdt veel relaxter én scheelt zeker 10-15% in het verbruik.

      Login om te reageren
      • TSAARno zegt

        3 maart 2020 om 12:27

        Probeer 80km/u eens, dan rijd je auto nog zuiniger en scheelt max 5 minuten op jouw traject, of 60, of 40..

        Login om te reageren
      • mwti zegt

        3 maart 2020 om 12:34

        Ik ben ook voor want dan kun je lekker je favoriete Netflix serie kijken tijdens het rijden. Adaptive cruise controle is wel aan te raden, heerlijk. Wat leven we toch in een mooie tijd.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          3 maart 2020 om 12:42

          @mwti: Nou je maakt er een grap over, maar ik ben het gewoon met je eens. Het kost zoveel energie om geconcentreerd te blijven in het treintje 107kph aan auto’s. Je gaat automatisch minder goed rijden.

          Login om te reageren
          • mwti zegt

            3 maart 2020 om 14:54

            En niet te vergeten de mensen die uit voorzorg 95 km/u gaan rijden want je weet maar nooit en niet beseffen dat hun teller ook nog 8 km/u afwijkt. Dan rijd je dus 87km/u over de snelweg…..

            Mijn moeder had ooit een Daewoo Matiz en 100km/u op de teller was 89km/u op de gps.

            Login om te reageren
          • maotje zegt

            4 maart 2020 om 06:53

            @fmgarcia: dan is t echt beter om je rijbewijs in te gaan leveren en lekker met de trein of de fiets te gaan voordat je iemand dood rijd.

            Login om te reageren
      • kennone zegt

        3 maart 2020 om 13:10

        @rrrobert: zo relaxt dat ik letterlijk aan de kant moet om niet in slaap te vallen.

        Login om te reageren
      • giulia64 zegt

        3 maart 2020 om 13:22

        @rrrobert: Op het traject Den Haag-Maastricht scheelt het hooguit een kwartier dat 100 ipv max toegestaan te rijden. En inderdaad een zeer substantieel lager verbruik. Mijn 159 tbi komt dan zelfs op 1:13,7 uit. Je staat dus ook nog eens minder vaak bij de pomp. En dat scheelt ook tijd :-)

        Login om te reageren
        • mwti zegt

          3 maart 2020 om 15:07

          Wat een zuipschuit, mijn nieuwe 330i rijdt dan 1:16,5

          Login om te reageren
          • peug206 zegt

            3 maart 2020 om 16:16

            @mwti: mijn 206 doet 1 op 17 of 18. Is 20 jaar oud. Gewoon afhankelijk van hoe ver ik het pedaal indruk, 1 op 11 is ook prima haalbaar namelijk…

            Login om te reageren
          • stephane8200 zegt

            3 maart 2020 om 16:28

            @mwti: ik heb ook zo’n ding gehad en ik stond soms 2x op een dag aan de pomp als ik naar Sittard reed. Ik reed veel en het is zelfs zo geweest dat mijn tankpas blokkeerde omdat ik meer dan €250 brandstof had getankt in 2 of 3 dagen of zoiets.

            Dus ja, het is een onzuinige auto.

            Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        3 maart 2020 om 16:39

        @rrrobert: vandaag 500km door NL gereden. 30km/h trager zou 1u verschil betekenen; fuck that… Maar goed nieuws want dan duurt het langer, dus meer uren en meer omzet voor ons (chauffeursbedrijfje)! Joepie! Wel meest achterlijke irritante maatregel ever, dat ter zijde:-)

        Login om te reageren
    • koeberg zegt

      3 maart 2020 om 12:26

      Succes met 120 rijden wanneer de auto voor je met 100 km/uur een rij vrachtwagens aan het inhalen is.

      Login om te reageren
      • audirick1995 zegt

        3 maart 2020 om 12:56

        @koeberg: lekker bumperkleven, groot licht en door knallen!

        Login om te reageren
        • knapzuur zegt

          3 maart 2020 om 13:15

          …zei Audi Rick.

          Login om te reageren
        • koeberg zegt

          3 maart 2020 om 13:15

          Je voorganger intimideren werkt misschien wanneer het er 1 is. Maar voor die auto rijdt er nog één 100. En daar voor nog één. Enzovoort.
          Straks is er namelijk niet één slome duikelaar met 100 km/uur, maar heeft de meerderheid van de auto’s die snelheid. Dat is dus *heel vaak* bumperkleven en groot licht.

          Login om te reageren
          • vaakbenjetebang zegt

            3 maart 2020 om 20:22

            Van het feit dat er voor die ene auto nog tig auto’s rijden trekt de binkende bumperkleefbrigade zich niks aan hoor. Logica is aan domoren nou eenmaal niet besteed.

            Login om te reageren
          • rrfm zegt

            4 maart 2020 om 15:27

            Ik pak zulke gasten als jou nog ff extra aan.
            Ik rij namelijk nooit traag maar wanneer iemand bumperkleeft (en misschien ook nogngroot licht geeft) gaat de voet van het gaspedaal hoor.
            Lekker irriteren leer je het wel af.

            Login om te reageren
    • maotje zegt

      3 maart 2020 om 16:39

      @kroon: een niet bestaand probleem? Wat is volgens jou het niet bestaande probleem?

      Login om te reageren
    • hartman zegt

      3 maart 2020 om 19:58

      Kroon, het kan aan mij liggen maar ik vind deze houding van jou – het mag niet maar ik doe het toch, lekker puh! – behoorlijk kinderachtig. Dit verwacht ik bij mijn kleinkinderen op school. Maar toch niet bij volwassen automobilisten? Laten we wel wezen, ik wacht ook niet op 100 km/h. Maar het is nou eenmaal de afspraak die we als gezamenlijke inwoners van Nederland, via onze volksvertegenwoordiging, hebben gemaakt. En dus geldt afspraak is afspraak. Op mijn werk in de kindervoeding zijn we in 30 jaar tijd van summiere kledingregels naar medium en high care zones en dito kledingvoorschriften gegaan. We zijn zelfs van drie naar twee pauzes gegaan. Twee afspraken waarbij ik ook niet stond te juichen. Zeker dat laatste niet. Maar het is wel een overeenkomst zoals die tussen bedrijfsleiding en OR/OC is afgesloten. En dus heb ik me maar aan de afspraak te houden. Heel simpel. En anders zegt mijn baas doei. Een afspraak is een afspraak. Ook in het verkeer.

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    3 maart 2020 om 12:12

    Als er geen handhaving is dan is er gewoon een gedoogbeleid, het blijft wel Nederland natuurlijk.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      3 maart 2020 om 14:20

      @mashell: volgens het artikel gaan de snelwegen de snelheid zelf handhaven. ?

      Login om te reageren
    • maotje zegt

      3 maart 2020 om 16:40

      @mashell: omdat het geen prioriteit heeft. En dat is ook zo. Het gaat toch puur om de cijfers op papier. Die moeten kloppen. Als die kloppen zeurt niemand meer.

      Login om te reageren
  6. tweetyv6 zegt

    3 maart 2020 om 12:15

    @willeme
    “Dat is een vreemde beslissing eigenlijk. In de randstad (waar het uitstoot probleem het grootst is) was het sowieso al nauwelijks mogelijk.”

    Dat komt doordat het hele stikstofgeneuzel berust op uitkomsten van modellen en niet op daadwerkelijke metingen.

    Daarom dat ‘iedereen rijdt nu 100 km/h’ in het model effect heeft, maar in de werkelijkheid niet.

    Sterker nog, op de 6(!!) plekken waar wel gemeten wordt, komen die meetgegevens niet overeen met de predicties van de modellen.

    Complete waanzin dus.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      3 maart 2020 om 15:57

      @tweetyv6: nog een puntje, bij het vrachtvervoer valt niks te halen omdat ze nooit boven de 100 uitkomen, ook niet ’s nachts

      Login om te reageren
  7. escort77 zegt

    3 maart 2020 om 12:41

    Ik ben benieuwd of het nu drukker zal worden op de “gevaarlijke” N-wegen. Doordat het verschil in toegestane snelheid niet zo groot meer is, zal je navigatiesysteem je eerder over N-wegen en de bebouwde kom sturen en dat heeft ook weer nadelen.

    Login om te reageren
    • dick1980 zegt

      3 maart 2020 om 12:56

      @escort77: die staan sinds kort vol trajectcontroles. Succes met je snelheidswinst!

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        3 maart 2020 om 14:21

        @dick1980: 100 op de trajectcontroles die op de N11 gaat komen of 100 op de A4, maakt mij niet uit.

        Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      3 maart 2020 om 13:05

      @escort77: Kan je daadwerkelijk één voorbeeld noemen waarbij de N-weg daadwerkelijk sneller wordt de daling van de maximumsnelheid op de snelweg?

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        3 maart 2020 om 14:20

        @wijsneus: vanmorgen nog, regio bollenstreek richting Utrecht. Normaal bovenlangs via Amsterdam A4, A9 en A2, maar vaak ook onderlangs via N11 en A12. Deze ochtend via de N201 gestuurd vanwege files.

        Het omslagpunt om deze route te nemen wordt sneller bereikt bij 100 dan bij 130.

        Login om te reageren
      • bitteeinbit zegt

        3 maart 2020 om 15:13

        @wijsneus: Tiel – Nijmegen. N322 ipv A15

        Login om te reageren
  8. powerslides zegt

    3 maart 2020 om 12:44

    Dus volgende keer gaat de overheid ons blij maken met we verhogen de snelheid naar 110 en binnen 2 jaar komen ze met we verlagen het naar 80 voor heel Nederland .

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    3 maart 2020 om 12:48

    Op de A17 staan de borden er al er zit alleen nog een zak overheen

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 maart 2020 om 16:06

      Op de A50 was er zaterdag al een zak losgescheurd (die moet je ook niet bij de Action kopen) en inderdaad, er zit inderdaad een bord van 100 in. De horror is waar.

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        3 maart 2020 om 19:30

        @mashell: als ze dure zakken hadden gebruikt, dan had het 25 miljoen gekost en was AutoBlog weer te klein geweest.

        Login om te reageren
  10. autojunkiexl zegt

    3 maart 2020 om 12:49

    Vet! Een M6 in Austin Yellow! Oh wacht… stond er ook tekst bij dit artikel? **scrollt weer naar boven**

    Login om te reageren
  11. scrmeagle zegt

    3 maart 2020 om 12:52

    Gelukkig nog geen verbod op zo snel mogelijk naar 100km/h Dus topsnelheid is geen issue meer.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      3 maart 2020 om 15:59

      @scrmeagle: dus stekkerbak?

      Login om te reageren
  12. dper4mance zegt

    3 maart 2020 om 13:06

    Mijn eerste ingeving was ook Flitsmeister aan en gewoon 130 blijven knallen. Eigenlijk kunnen we onze overheid veel harder kloten door allemaal echt braaf 100 te gaan rijden. Dan hebben ze geen inkomsten uit boetes en doordat je 20% minder verbruikt ook nog minder accijns.

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      3 maart 2020 om 15:10

      Accijns is geen probleem, ze verhogen dan gewoon accijns wat ze momenteel heffen op brandstof en het probleem is opgelost…

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      3 maart 2020 om 15:11

      @dper4mance: en wie gaat die rekening betalen denk je?

      Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      3 maart 2020 om 19:32

      @dper4mance: ja, want belastinginkomsten houdt het Rijk allemaal voor zichzelf. Gaan ze lekker van uit eten.

      Login om te reageren
  13. frank2b zegt

    3 maart 2020 om 13:08

    Nog sneller naar de 100.

    Login om te reageren
  14. wolfssjrd zegt

    3 maart 2020 om 13:39

    Ik vind het helemaal prima. Mijn C30 2.4i doet bij 100km/h 6.8/100km, bij 120 ligt dit al bijna op 8.5/100km.
    Scheelt me bezine, mijn banden slijten minder hard, mijn motor slijt minder hard en dus langer plezier van mijn heerlijke atmosferische 5pitter. dat sprintje naar de 100 kan ik toch maken in deze situatie.

    Volgens mij realiseren vele zich dat als je daadwerkelijk 100 rijd het je na een week al geld bespaard (vooral benzine).

    Login om te reageren
  15. schuimbekje3 zegt

    3 maart 2020 om 15:15

    Je mag dus in Nederland op een 10 baans startbaan genaamd A2 net zo snel als in Duitsland op een zandpad buiten de bebouwde kom… tja, in Duitsland hebben ze geen stikstof… of als millieu gekkies naar de rechter gaan ongelijk.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 maart 2020 om 16:20

      In Duitsland wordt een veel minder groot deel van de stikstofcapaciteit ingenomen voor door de intensieve veeteelt. Met dat laatste zijn we in Nederland flink doorgeschoten.

      Login om te reageren
  16. Calimero zegt

    3 maart 2020 om 15:24

    Waarom de borden 130 km/u verwijderen, dat blijft toch tussen 19u-6u ongewijzigd?
    Ik meen dat de de 100 km/u met onderbord (6u-19u) boven de huidige borden met de max snelheid geplaatst worden.

    En anders wordt het op veel wegen nog meer een chaos dan nu al het geval is met verschillende maximum snelheden 24u per dag.

    Login om te reageren
  17. willemveenstra zegt

    3 maart 2020 om 15:28

    I knal wel even 250 op de duitse autobahn de stikstof waait wel deze kant op.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      3 maart 2020 om 16:52

      @willemveenstra: 50% van de gevallen komt de wind uit t westen. Hoe groot zal dan de kans zijn dat je exact oostenwind hebt?

      Login om te reageren
  18. scorer zegt

    3 maart 2020 om 17:10

    Ik kom speciaal in Nederland wat extra uitstoot genereren ! het zal ze leren die milieuhoeren…

    Login om te reageren
  19. kevertje zegt

    3 maart 2020 om 17:25

    Ik rijd in Nederland op autostrades zelden meer dan stapvoets. Zeker aan de gekende punten. Maar op zich is dit een volledig futiele maatregel – het doet denken aan Eduard Philippe in Frankrijk. Z’n 80km per uur op de RN’s wordt nu beetje bij beetje teruggedraaid terwijl er haast geen enkele flitser is heel gebleven. Ik durf te wedden dat ook in Nederland over een paar jaar één of andere politieke ziel opstaat die terug naar 120 of 130 als maximum snelheid wil. Ondertussen is iedere nederlandse belastingbetaler langs de kassa gepasseerd en zinloos uitgegeven geld, dat komt nooit meer terug.

    Login om te reageren
  20. intimrasiert zegt

    3 maart 2020 om 18:28

    Prima als je je eraan wilt houden, alleen ga de snelweg alsjeblieft niet blokkeren door met 0 km/h in te halen. Dat geldt voor elke maximumsnelheid: blokkeren = huftergedrag.

    Login om te reageren
  21. arhanso zegt

    3 maart 2020 om 19:21

    Mijn werkgever wil uitbreiden naar Duitsland. En ik wil graag nog eens mijn eigen huis ontwerpen/bouwen… En zo raar is zo’n Duits kenteken niet… Hoe moeilijk kan die taal zijn? En een keer wereld kampioen voetbal wil ik ook wel eens mee maken…. Duitsland is nog niet zo gek… Behalve dat er zoveel Duitsers wonen…

    Login om te reageren
  22. wilfried_geysels zegt

    3 maart 2020 om 19:57

    Wat moet ik nog met 6 versnellingen als ik er maar 4 kan gebruiken.Tussen 19 en 6 u mag het dan wel wat is dat voor flauwe kul.Dan is dan niet schadelijk.Op een ritje van 250 km ben je 30 min langer onderweg.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      4 maart 2020 om 06:51

      @wilfried_geysels: waarschijnlijk omdat de berekening heeft uitgewezen dat er nog wat ruimte zat. Vandaar de 130 in de avond.

      Login om te reageren
  23. Yzord zegt

    3 maart 2020 om 19:58

    Nergens last van, ik hoef overdag de snelweg niet op en savonds knal ik gewoon weer 145km op de tellert.

    Login om te reageren
  24. 20klepper zegt

    4 maart 2020 om 09:33

    Liever een paar keer paar jaar t risico op een bekeuring dan de meeste debiele regel ooit, 100 op een SNELweg.
    Straks allemaal naar de garage met de ecopech motortjes en dci’tjes omdat alles dicht smeert en vastloopt…
    Ik blijf bij 130, beter voor je motor, en dan heb je niet het idee dat je stil staat.

    Login om te reageren
  25. basr32 zegt

    4 maart 2020 om 13:35

    Nog steeds idioot. Dat terwijl er niet eens een probleem is…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North