• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snelheidsverhoging naar 130 gaat door

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 april 2012 om 12:29 – 32 Reacties

130-bord

Nadat de grote blonde roerganger vorige week het kabinet de nek omdraaide is de beleidslijn er op een aantal punten niet duidelijker op geworden, maar de verhoging van de Vmax naar 130 blijft gelukkig ongemoeid. Een stukje duidelijkheid in het constante welles/nietes-proces omtrent de maatregel.

En ik zeg niet zozeer ‘gelukkig’ omdat ik nou erg veel waarde hecht aan de ophoging, want in mijn ogen was het in de eerste plaats symboolpolitiek, maar meer omdat het hele proces al in gang was gezet, en het dus erg inefficiënt zou zijn om alles weer terug te draaien.

Op circa 45% van de snelwegen wordt de verhoging per 1 september van kracht. Aanvankelijk was dit iets meer, maar minister Schultz werd door de kamer teruggefloten. Enfin, het is natuurlijk prettig dat als je nu met 150 geflitst wordt, je bekeuring tenminste een stuk lager uitvalt.

Hiermee is het stokpaardje van het huidige demissionaire kabinet dan toch gered. Kunnen ze toch nog iets op hun verder vrij karige palmares bijschrijven. (via AD)

Ook interessant!

  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Land Rover Defender 130
    Land Rover Defender gaat er ZO uit zien!
  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

maximumsnelheid, Verkeer

Vorig bericht: « Met 170 door een woonwijk? In Almere kan het!
Volgend bericht: Europese rechter verbiedt ongebreidelde BPM-heffing »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwood zegt

    26 april 2012 om 12:32

    lager? Volgens mij is het serieus bloeden met een boete @ 150km/u Vergeleken met vorig jaar al helemaal…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      26 april 2012 om 12:52

      Absoluut duur, maar 20 overschrijding doet minder dan 30 overschrijding

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        26 april 2012 om 14:02

        @sir_smokalot: jep! maar net even de tarieven terug gezocht.

        20km/u (na correctie) te hard rijden anno 2012: €155,-
        30km/u (na correctie!) te hard rijden anno 2010: €156,-

        Beiden gelden voor snelwegen zonder werkzaamheden.
        Effectief scheelt het de snelle rijders dus geen klap.
        (bron)

        Login om te reageren
        • Alwood zegt

          26 april 2012 om 14:05

          oh en 20km/u te hard kostte een kleine 2 jaar terug dus maar €81,- op de snelweg. Goeie oude tijd…

          Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          26 april 2012 om 14:14

          De tyfus! Ik zal eens in mijn map met oude bekeuringen kijken wat het me destijds kostte..En vond het toen al hufterig veel…

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            26 april 2012 om 16:39

            @sir_smokalot: Ik heb er een met 9 te hard. 60 euro’s.. Kinderen die op de snelweg oversteken he! Brand en bommen, tjonge jonge..

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              26 april 2012 om 16:45

              @jzaero: Inderdaad krankzinnig.. Buiten proporties..

              Login om te reageren
            • roadrebel123d zegt

              26 april 2012 om 20:53

              @jzaero: in België kostte 4km/u mij 50€ dus zo verschillend zijn de tarieven nu ook weer niet :-p

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                26 april 2012 om 20:56

                @roadrebel123d: Nee dat klopt, maar het blijft een belachelijk bedrag voor een overschrijding die niet of nauwelijks extra gevaar toebrengt. Die flitspaal stond midden in een weiland op een tweestrooks 100 weg. Like wtf.

              • jzaero zegt

                26 april 2012 om 20:57

                @roadrebel123d: http://maps.google.nl/maps?q=N11+leiden&hl=nl&ll=52.122423,4.576364&spn=0.0083,0.017037&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.217065,8.723145&t=h&hnear=N11,+Leiden,+Zuid-Holland&z=16&layer=c&cbll=52.122388,4.576744&panoid=mNmYbCscOB-_sytYFIGKFA&cbp=12,118.56,,0,17

  2. bempi zegt

    26 april 2012 om 12:33

    Ik vind dat 140 beter leesbaar i dan 130, want je kan in verwarring worden gebracht met 180.

    http://i45.tinypic.com/6p2nlu.jpg

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      26 april 2012 om 12:35

      @bempi: Goed verhaal, want snelheidslimieten van 180 zijn ook overal te vinden…….dus

      Login om te reageren
    • timberleek zegt

      26 april 2012 om 12:36

      @bempi:

      goed plan, haal eens een doosje stiften en pas de borden aan ;-)

      Login om te reageren
    • DRU zegt

      26 april 2012 om 13:08

      @bempi: hihihihihi

      Login om te reageren
    • eklasse zegt

      26 april 2012 om 14:08

      @bempi: Ik vind 130 juist duidelijker. Ik reed namelijk altijd 210 waar 120 mocht. Dat waren dure tijden.

      Login om te reageren
    • garp zegt

      26 april 2012 om 21:50

      @bempi: baas!

      Login om te reageren
  3. Justawheelchairguy zegt

    26 april 2012 om 12:35

    Toch nog iets goeds van Rutte en de zijnen..

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      26 april 2012 om 15:53

      @kp92: SP’er???

      Login om te reageren
  4. pomfriet zegt

    26 april 2012 om 12:44

    Boetes worden toch wel verhoogd. Dus boetes zullen niet lager uitvallen. Plus met 130 is je auto net wat onzuiniger. Dus meer tanken, dus meer inkomsten voor NL bv. Al met al financieel gezien een slimme stap van de overheid.

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    26 april 2012 om 12:47

    Ook al is het louter +10 km, toch wel goed..

    Login om te reageren
  6. kaasboerin zegt

    26 april 2012 om 13:02

    Kan ik dus 174 zonder ’n punt kwijt te raken. Top zeg!

    Login om te reageren
  7. roadrebel123d zegt

    26 april 2012 om 13:05

    Symboolpolitiek is het zeker, slechter voor het milieu ook, bij hogere snelheid verergert de ernst van ongevallen (niet de frequentie!)…maar die 10km/u harder dat merk ik wel in tijd!! Dus ik zeg: doen!

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 april 2012 om 13:52

      @roadrebel123d:
      onzin.
      Op het grootste gedeelte van het Europees continent is de Max snelheid 130.
      Waar denk je dat fabrikanten hun motoren op ontwerpen cq afstellen ?
      Juist ja.

      Login om te reageren
      • roadrebel123d zegt

        26 april 2012 om 15:06

        @desjonnies: hoe sneller je rijd hoe hoger de weerstand hoe meer je verbruikt… Afstelling of niet, fysica is voor iedereen hetzelfde!
        Overigens hoor je mij niet klagen over het invoeren ervan, zoals ik eerder al aangaf win je er zeker tijd mee, en tijd is geld!

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          26 april 2012 om 16:54

          @roadrebel123d: Onzin. Als je 80 rijdt in de 3e versnelling heb je dezelfde weerstand als wanneer je 80 in de 6e versnelling rijdt. Maar je verbruik is echt wel anders hoor. Je motor loopt optimaal bij een bepaald toerental. Hierdoor kan hij bij bepaalde snelheden beter met brandstof omgaan.

          Login om te reageren
  8. alfamail zegt

    26 april 2012 om 13:45

    Lekker belangrijk, ik rijd al jaaaaren zeker 50.000km per jaar, en waar het kan dus ook al jaaaaren 130!

    Doe iets nuttigs dames/heren politikussen; red de economie dan kunnen wij belasting blijven betalen!

    Login om te reageren
  9. Cantago zegt

    26 april 2012 om 13:49

    Wat een genot om te horen zeg, dit maakt mijn dag gewoon goed hoor!

    Login om te reageren
  10. rijbewijzer zegt

    26 april 2012 om 14:00

    Dit is wel booming, toch nog beetje positief autonieuws j0nge

    Login om te reageren
  11. rsvbf1 zegt

    26 april 2012 om 15:00

    begin maar met de A12 ende A2

    Login om te reageren
  12. W115 zegt

    26 april 2012 om 16:51

    Leuk als je met een autos van minimaal 3-serie formaat rijd, minder leuk als je in een stadswagen rijd met korte versnellingen.

    Login om te reageren
    • wimbers zegt

      26 april 2012 om 22:11

      @W115: dat is niet voor niets een stadswagen… die hoort in de stad..

      Login om te reageren
  13. mellie zegt

    6 mei 2012 om 00:19

    het is dan ook echt he enige goede nieus uit de politoek het zij een erg matige Km verhoging maar toch tis beter dan niets op naar de 140

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North