• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sportec Audi TT RS: 400+ pk [updated]

Auteur: autoblogger, gepost 25 augustus 2009 om 10:50 – 30 Reacties

Audi TT RS
Sportec is bezig met een performance package voor de Audi TT-RS, er wordt gesproken over meer dan 400 pk!

Standaard heeft de vijfcilinder Audi een vermogen van 340 pk, maar dat zou dus verhoogd worden naar 405 pk (298 kW). Het max koppel stijgt van 450 Nm naar 544 Nm. Hiermee moet de TT-RS van Sportec in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u kunnen sprinten. Bijna even snel als de R8 V10 waar we gisteren over schreven. Het grote verschil is dat de V10 ruim 2 ton kost, de TT-RS kost een slordige 80K. Tel daar de Britse prijs van 1200 pond bij op, hetgeen Sportec rekent voor de upgrade, en je hebt een goeie deal toch?

UPDATE: nu ook twee afbeeldingen van het monster…

Sportec TT-RS
Sportec TT-RS

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, sportec, TT, tt-rs, tuning

Vorig bericht: « GM wil Opel behouden?
Volgend bericht: Nu ook Vlaanderen aan de trajectcontrole »

Lees Interacties

Reacties

  1. Maikel zegt

    25 augustus 2009 om 10:54

    Nou ik vind 1200 pond voor een upgrade van 65 pk en 94 nm. dat word wel een kanon dan. maar het word afwachten of het daadwerkelijk zo ver gaat komen. ben benieuwd of ze ook nog wat aan de uitlaten zullen doen.

    Login om te reageren
  2. JMC zegt

    25 augustus 2009 om 10:55

    Prijs-qualiteit is het een goede deal, maar toch zint zo’n mini-lambo me niet! Greetzz, JMC

    Login om te reageren
  3. Maikel zegt

    25 augustus 2009 om 10:55

    ow ik mis wat woorden in de 1e zin dat moet natuurlijk zijn: Nou ik vind 1200 pond voor een upgrade van 65 pk en 94 nm niet veel

    Login om te reageren
  4. wouterhil zegt

    25 augustus 2009 om 10:58

    Klinkt inderdaad als een interessante deal. Alleen rijd je een R8 niet puur voor de snelheid maar ook voor de uitstraling e.d. Wegligging van de tt-rs zal denk ik ook niet op het niveau van de R8 liggen. Kortom: Of je hier potentiele R8 kopers mee van gedachten lunt laten veranderen? Ik denk van niet!

    Login om te reageren
    • Polygoon zegt

      25 augustus 2009 om 11:07

      @wouterhil: Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit de bedoeling is. Volgens mij wil men de reeds TT-RS klanten nog dat beetje meer geven.

      Login om te reageren
  5. JIFF zegt

    25 augustus 2009 om 10:59

    @ Maikel

    JIFF mist fatsoenlijk taalgebruik.

    Login om te reageren
    • Maikel zegt

      25 augustus 2009 om 11:06

      @JIFF:
      ja je kunt niet alles hebben. en sinds ik in Engeland woon is mijn Nederlands wel verslechterd. Ik zal er voortaan op letten.
      OnTopic; ik zag net op de site van Sportec dat ze de Audi TT-RS 550 Nm i.p.v de gesuggereerde 544 Nm
      http://www.sportec.ch/page7523.html

      Login om te reageren
  6. M-lover zegt

    25 augustus 2009 om 11:29

    voor die 1200pond zal er niet al te veel aan gedaan zijn…
    verder wel een leuk bakkie, en voor de freaks die bijna even snel willen zijn als de R8 V10 zeker een goede deal!

    Login om te reageren
  7. marco zegt

    25 augustus 2009 om 11:35

    De mijne is door JD engineering gechipped naar ca. 385pk en 570nm. Hij kon er meer pk’s uitkrijgen maar dan was de temperatuur minder stabiel. Volgende week de cats eronder weg. Wellicht dat die dan over de 400pk komt!

    Login om te reageren
  8. oniwo zegt

    25 augustus 2009 om 11:36

    Bijna maar net niet. Een V10 blijft toch altijd het mooiste geluid hebben. Plaats er nog tweer turbo’s bij en het is perfect.

    Login om te reageren
  9. jzaero zegt

    25 augustus 2009 om 11:42

    405pk’s als het goed is!

    Ik vind het wel een goed geprijsde performance upgrade!

    Login om te reageren
  10. Nickelson zegt

    25 augustus 2009 om 11:52

    Ik ben uitgekeken op de TT…….

    RS5 vind ik veel stoerder

    Login om te reageren
  11. RDS zegt

    25 augustus 2009 om 11:56

    @autoblogger: Even offtopic ik weet niet hoelang het al is misschien heb ik het even gemist ofzo maarre hoezo dat Geenstijl logo in de adres balk?

    OT: Lekker doe de RS3 maar met dit blok

    Login om te reageren
  12. RDS zegt

    25 augustus 2009 om 11:57

    kan ook zijn dat mijn browser raar doet krijg bij geenstijl het AB logo :?
    –edit: juist ja, doe maar even je pc checken–

    Login om te reageren
  13. Timmie zegt

    25 augustus 2009 om 12:19

    Ik zou niet onmiddellijk spreken van een goede deal… De RS6 is berekend op zijn vermogen. Dit Sportec-misbaksel niet.

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    25 augustus 2009 om 12:39

    Ze schroeven de turbo druk op. Ik zie de big whoop niet? Dit kan m’n oma ook, spreekwoordelijk gezien.

    Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    25 augustus 2009 om 13:30

    En toch heeft een TT-RS niet die imposante uitstraling van een R8 V10… Maar dat neemt niet weg dat dit ook een super gave auto is!

    Login om te reageren
  16. Br3cht zegt

    25 augustus 2009 om 14:01

    Later zullen die met gemak 500 pk+ hebben…echte bommetjes worden het dan…dit is nog maar een teasertje ;)

    Login om te reageren
  17. DenE zegt

    25 augustus 2009 om 14:38

    There is no replacement for displacement, dus toch maar die V10. (Dat is natuurlijk wél in mijn dromen want in het echte leven heb ik het geld niet om een TT RS óf een R8 V10 te kopen) Maar dit is wel value for money met die Scamele £1200,=

    Login om te reageren
  18. micheloo0 zegt

    25 augustus 2009 om 15:55

    Dus mischien legt audi toch een 5 cylinder een de rs 5 als er zoveel pk uit dat blok gehaald kan worden XD

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      25 augustus 2009 om 16:21

      @micheloo0: Denk het niet.
      Het is absoluut niet Audi om een RS-model een kleinere motor te geven dan een S-model.

      Login om te reageren
      • micheloo0 zegt

        25 augustus 2009 om 22:17

        @BananaFlip: Ik weet het maar t zou wel leuk zijn :D

        Login om te reageren
  19. BananaFlip zegt

    25 augustus 2009 om 16:19

    Dat is een zeer goede deal voor een hele leuke auto!

    Login om te reageren
  20. Mtyn zegt

    25 augustus 2009 om 16:32

    Ik blijf ervan opkijken hoe mooi deze TT geprijsd is. Een ware supercar voor dat bedrag.

    Login om te reageren
  21. mardec zegt

    25 augustus 2009 om 20:40

    Hmm de prijs is natuurlijk goed, maar de levensduur zal wel drastisch deze kant op gaan:

    II
    II
    II
    \II/
    \/

    Login om te reageren
  22. Kenny zegt

    25 augustus 2009 om 22:58

    Wat zou het antwoord van Bmw hierop zijn…

    Login om te reageren
  23. Windhoos zegt

    30 augustus 2009 om 13:23

    Een TT-RS bijna evensnel als een R8 V10? In rechte lijn misschien wel, maar op het circuit wordt het alweer een heel ander verhaal. Daar is zelfs de R8 V8 nog oppermachtig…..

    Login om te reageren
  24. Windhoos zegt

    30 augustus 2009 om 13:25

    @ micheloo0,

    “Dus mischien legt audi toch een 5 cylinder een de rs 5”

    In de RS5 komt gewoon een ongeblazen V10 met 450pk, daar is geen discussie over mogelijk….

    Login om te reageren
  25. Vidal zegt

    20 september 2009 om 11:39

    @windhoos

    Er komt een ongeblazen V8 met 450 pk in de RS5

    Login om te reageren
  26. Windhoos zegt

    21 september 2009 om 06:17

    Sorry, je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Ik ben er 100% van op de hoogte overigens, gewoon een domme fout dus….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North