Sportec is bezig met een performance package voor de Audi TT-RS, er wordt gesproken over meer dan 400 pk!
Standaard heeft de vijfcilinder Audi een vermogen van 340 pk, maar dat zou dus verhoogd worden naar 405 pk (298 kW). Het max koppel stijgt van 450 Nm naar 544 Nm. Hiermee moet de TT-RS van Sportec in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u kunnen sprinten. Bijna even snel als de R8 V10 waar we gisteren over schreven. Het grote verschil is dat de V10 ruim 2 ton kost, de TT-RS kost een slordige 80K. Tel daar de Britse prijs van 1200 pond bij op, hetgeen Sportec rekent voor de upgrade, en je hebt een goeie deal toch?
UPDATE: nu ook twee afbeeldingen van het monster…
Nou ik vind 1200 pond voor een upgrade van 65 pk en 94 nm. dat word wel een kanon dan. maar het word afwachten of het daadwerkelijk zo ver gaat komen. ben benieuwd of ze ook nog wat aan de uitlaten zullen doen.
Prijs-qualiteit is het een goede deal, maar toch zint zo’n mini-lambo me niet! Greetzz, JMC
ow ik mis wat woorden in de 1e zin dat moet natuurlijk zijn: Nou ik vind 1200 pond voor een upgrade van 65 pk en 94 nm niet veel
Klinkt inderdaad als een interessante deal. Alleen rijd je een R8 niet puur voor de snelheid maar ook voor de uitstraling e.d. Wegligging van de tt-rs zal denk ik ook niet op het niveau van de R8 liggen. Kortom: Of je hier potentiele R8 kopers mee van gedachten lunt laten veranderen? Ik denk van niet!
@wouterhil: Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit de bedoeling is. Volgens mij wil men de reeds TT-RS klanten nog dat beetje meer geven.
@ Maikel
JIFF mist fatsoenlijk taalgebruik.
@JIFF:
ja je kunt niet alles hebben. en sinds ik in Engeland woon is mijn Nederlands wel verslechterd. Ik zal er voortaan op letten.
OnTopic; ik zag net op de site van Sportec dat ze de Audi TT-RS 550 Nm i.p.v de gesuggereerde 544 Nm
http://www.sportec.ch/page7523.html
voor die 1200pond zal er niet al te veel aan gedaan zijn…
verder wel een leuk bakkie, en voor de freaks die bijna even snel willen zijn als de R8 V10 zeker een goede deal!
De mijne is door JD engineering gechipped naar ca. 385pk en 570nm. Hij kon er meer pk’s uitkrijgen maar dan was de temperatuur minder stabiel. Volgende week de cats eronder weg. Wellicht dat die dan over de 400pk komt!
Bijna maar net niet. Een V10 blijft toch altijd het mooiste geluid hebben. Plaats er nog tweer turbo’s bij en het is perfect.
405pk’s als het goed is!
Ik vind het wel een goed geprijsde performance upgrade!
Ik ben uitgekeken op de TT…….
RS5 vind ik veel stoerder
@autoblogger: Even offtopic ik weet niet hoelang het al is misschien heb ik het even gemist ofzo maarre hoezo dat Geenstijl logo in de adres balk?
OT: Lekker doe de RS3 maar met dit blok
kan ook zijn dat mijn browser raar doet krijg bij geenstijl het AB logo :?
–edit: juist ja, doe maar even je pc checken–
Ik zou niet onmiddellijk spreken van een goede deal… De RS6 is berekend op zijn vermogen. Dit Sportec-misbaksel niet.
Ze schroeven de turbo druk op. Ik zie de big whoop niet? Dit kan m’n oma ook, spreekwoordelijk gezien.
En toch heeft een TT-RS niet die imposante uitstraling van een R8 V10… Maar dat neemt niet weg dat dit ook een super gave auto is!
Later zullen die met gemak 500 pk+ hebben…echte bommetjes worden het dan…dit is nog maar een teasertje ;)
There is no replacement for displacement, dus toch maar die V10. (Dat is natuurlijk wél in mijn dromen want in het echte leven heb ik het geld niet om een TT RS óf een R8 V10 te kopen) Maar dit is wel value for money met die Scamele £1200,=
Dus mischien legt audi toch een 5 cylinder een de rs 5 als er zoveel pk uit dat blok gehaald kan worden XD
@micheloo0: Denk het niet.
Het is absoluut niet Audi om een RS-model een kleinere motor te geven dan een S-model.
@BananaFlip: Ik weet het maar t zou wel leuk zijn :D
Dat is een zeer goede deal voor een hele leuke auto!
Ik blijf ervan opkijken hoe mooi deze TT geprijsd is. Een ware supercar voor dat bedrag.
Hmm de prijs is natuurlijk goed, maar de levensduur zal wel drastisch deze kant op gaan:
II
II
II
\II/
\/
Wat zou het antwoord van Bmw hierop zijn…
Een TT-RS bijna evensnel als een R8 V10? In rechte lijn misschien wel, maar op het circuit wordt het alweer een heel ander verhaal. Daar is zelfs de R8 V8 nog oppermachtig…..
@ micheloo0,
“Dus mischien legt audi toch een 5 cylinder een de rs 5”
In de RS5 komt gewoon een ongeblazen V10 met 450pk, daar is geen discussie over mogelijk….
@windhoos
Er komt een ongeblazen V8 met 450 pk in de RS5
Sorry, je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Ik ben er 100% van op de hoogte overigens, gewoon een domme fout dus….