• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sportief Seat maakt sportieve SUV sportiever

Auteur: willeme, gepost 12 februari 2020 om 17:02 – 24 Reacties

Sportief Seat

Een hele hoop Sport. De sportieve Tarraco FR heeft het allemaal.

Veel sportiever dan deze auto kan het eigenlijk niet worden. Seat is het sportieve broertje van de Volkswagen. De Seat Tarraco is een Sports Utility Vehicle. En nu als kers in de appelmoes komen er extra sportieve uitvoeringen van deze sportieve SUV van een sportief merk.

Tarraco FR

Het resultaat heet de Seat Tarraco FR en FR Sport. FR staat voor ‘Formula Racing’ en is een sportief label tussen de reguliere Seats en de Cupra modellen in. Het is net als S-Line of M-Sport meer een sportief pakket dan een echt sportieve uitvoering. Zo is de motor niet sterker dan in andere Seat Tarraco’s.

tarraco fr

Uiterlijk Tarraco FR

Maar dat maakt niet uit, want als je te snel voorbij stuift, kan men niet goed zien dat jij de nieuwe Tarraco FR hebt. De nieuwe FR heeft een andere voorbumper, grotere velgen (19″), sideskirts, dikkere achterbumper met dubbele uitlaat en natuurlijk de onmisbare are achterspoiler, zodat jouw sportieve Tarraco FR nog meer grip heeft op hoge snelheden. Ook zien de chromen details in het zwart afgewerkt, geheel volgens de heersende trend.

seat tarracco fr

Motoren Tarraco Formula Racing

Over snelheid gesproken, een écht langzaam Taracco FR zal er nooit komen. De FR-uitvoering is namelijk leverbaar met drie motoren. Een 1.5 TSI EVO met 150 pk, een 2.0 TSI met 190 pk of een 2.0 TDI met 150 pk. Naar keuze is de Tarraco FR leverbaar met voor- of vierwielaandrijving. Ook kan er gekozen worden uit een handgeschakelde zesbak of een zeventraps automaat met dubbele koppeling.

Seat interieur

Tarraco FR Sport

Maar het kan dus nóg sportiever met de Tarraco. Kies voor de Tarraco FR Sport en je wordt overdonderd met sportiviteit. De Tarraco Sport biedt namelijk 20″ lichtmetalen velgen én lederen bekleding.

Ook interessant!

  • Seat Tarraco PHEV: meer vermogen voor minder geld!
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video - deze SUV kan zo het circus in
  • Kleine Seat
    Eindelijk weer een kleine Seat op komst

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Seat, SUV, tarraco

Vorig bericht: « Elektrische zwarte zaterdag op komst
Volgend bericht: Ook wij mogen genieten van cameraspiegels op de Lexus ES »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    12 februari 2020 om 17:06

    Lachen.
    Ik zie een hoop sport staan, maar uiteindelijk heb je een redelijk zwaar monster met 150-190pk. Dat is gewoon te weinig.
    Maar ik vind het een zeer mooie SUV. Proporties lijken te kloppen en geen moeilijke stijlelementen waarmee ik in de knoop zit.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      12 februari 2020 om 18:41

      @gregorius: 190 lijkt me net voldoende, maar met 150pk is dat ding toch niet vooruit te fikken zeg.. zal wel 1900kg wegen?

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        12 februari 2020 om 20:22

        @thijsj: Een gewone weegt 1600kg

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          13 februari 2020 om 07:30

          @rike: valt me nog mee dan. Niet dat 150 pk dan veel is, maar had meer gewicht verwacht bij zo’n joekel.

          Login om te reageren
    • johnhert zegt

      13 februari 2020 om 00:59

      @gregorius: Één 1.5’je en dan de 20 inch wielen, man man man…

      Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    12 februari 2020 om 17:17

    Wat een race monster zeg, de Urus mag wel uitkijken

    Login om te reageren
  3. PunicaOase zegt

    12 februari 2020 om 17:34

    Nette wagen, maar voor mij liever een Leon FR station..

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      12 februari 2020 om 17:35

      @punicaoase: minstens net zo veel ruimte, maar betere wegligging en 300 hele pk’s.

      Login om te reageren
      • Graafke zegt

        12 februari 2020 om 18:05

        @punicaoase: fr heeft geen 300pk dat is de cupra

        Login om te reageren
        • PunicaOase zegt

          12 februari 2020 om 22:45

          @graafke: Oeps, ik schaam me diep.. ik bedoelde de Cupra..

          Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        12 februari 2020 om 21:04

        @punicaoase: ruimte van de ST is vergelijkbaar met de Ateca. Tarraco is een lel groter.

        Login om te reageren
  4. mashell zegt

    12 februari 2020 om 17:55

    Waarom zou je een sportief uiterlijk willen op een auto die helemaal niet sportief is? Dit is een gezapige auto om met het verkeer mee sukkelen. Zoiets wil je juist op comfort uitrichten.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      12 februari 2020 om 17:57

      @mashell: waarom lopen dikke mensen op Nike Air?

      Login om te reageren
    • emping zegt

      12 februari 2020 om 18:19

      @mashell: Sportief is hip. Iets waar de markt om vraagt, waarom zou je een SUV willen?

      Login om te reageren
  5. bernoulli zegt

    12 februari 2020 om 17:56

    Net als bij de Ateca ziet hij er als FR een stuk beter uit omdat je nu niet eerst een halve meter ongespoten plastic hebt aan de onderzijde.

    Grapjes over het sportieve uiterlijk dat niet in verhouding staat tot de prestaties kennen we inmiddels wel. Feit is dat fabrikanten meer verdienen aan spoilers dan aan pk’s.

    Deze Tarraco heeft het allemaal. Offroadlooks terwijl je er amper een plas mee doorkomt en sportautolooks terwijl je het bij het stoplicht aflegt tegen de gemiddelde Toyota Yaris.

    Login om te reageren
  6. jack_abarth zegt

    12 februari 2020 om 18:21

    Heb de 2.0tdi in de Passat zitten icm een DSG. De bak maakt het misschien wat vlotter, maar absoluut niks bijzonders.

    Login om te reageren
  7. gezondverstand zegt

    12 februari 2020 om 18:25

    Mag je met deze SUV om “veiligheidsredenen” binnenkort ook niet meer 020 centrum in?
    Of geldt dat alleen maar voor de echte containers zoals Escalade, Bentayga, Range Rover e.d.

    Fietsers en voetgangers anarchie wordt daar weer lekker beloond met straffen van -hoe kan het daar ook anders- automobilisten. Als fietsers en voetgangers zich nu eens aan verkeersregels houden en niet appen en niet door rood gaan dan zou dat meer slachtoffers sparen.

    Maar leegtrekken van de automobilisten en erasen van auto’s dat is nu eenmaal het motto van Groen-Slinks en Dictatuur’66 in 020. En dus wordt gekozen voor deze oplossing van weren van auto’s. Nu nog een bepaald type auto, maar de rest van het wagenpark volgt later vrees ik.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      12 februari 2020 om 18:51

      @gezondverstand: geef mij 1 goede reden om die stad in te gaan met de auto? Of 1 goede reden om überhaupt daar te komen?

      Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    12 februari 2020 om 18:50

    Best een mooie wagen, maar het interieur is een regelrechte afknapper. Dat dashboard is wel heel eenvoudig voor een auto van dit segment en het oogt allemaal wel heel grauw en somber.

    Jammer, maar met een verfijnder interieur zou de Tarracco waarschijnlijk teveel in het vaarwater van Volkswagen komen.

    Login om te reageren
  9. jje003 zegt

    12 februari 2020 om 20:04

    SUV en sportief is net zoiets als een darter op schaatsen.. Dat gaat gewoon niet sportief worden

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      12 februari 2020 om 20:08

      @jje003: een UV dus.

      Login om te reageren
  10. stoker zegt

    12 februari 2020 om 23:25

    SEAT als label van VAG, FR als label van SEAT, Cupra als label van SEAT. Wordt wel druk met al die foldertjes voor een en hetzelfde in de showroom.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    13 februari 2020 om 10:31

    Welke stagiair heeft bedacht dat de modelaanduiding op de achterzijde in een handgeschreven lettertype moet? Het is nu net of er een badge van Ali Express op de kont zit…..

    Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    13 februari 2020 om 17:32

    Formula Racing?
    Het enige wat ik er bij kan bedenken is een F1 wagen ermee uit de grindbak trekken….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North