• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Seat Tarraco PHEV: meer vermogen voor minder geld!

Auteur: RubenPriest, gepost 4 februari 2021 om 09:53 – 16 Reacties

Seat Tarraco PHEV: meer vermogen voor minder geld!

Vanuit de Volkswagen Groep kunnen we een lading SUV-stekkers verwachten. De Seat Tarraco PHEV neemt het voortouw, maar wat kost dat?

De plug-in hybride is voorlopig een interessant alternatief als je een auto zoekt met wat pit en een volledig elektrische auto nog niet in beeld is. Door de op papier lage uitstoot en dus lage BPM ben je met een PHEV vaak voordeliger uit dan een benzienvariant met vergelijkbaar vermogen. Daar is de nieuwe Seat Tarraco PHEV geen uitzondering op.

De Volkswagen Groep trekt dit eerste halfjaar een blik PHEV’s open, waaronder een aantal SUV’s. Onder andere de Volkswagen Tiguan, Skoda Kodiaq en deze Seat Tarraco komen als plug-in hybride op de markt. De Seat Tarraco PHEV heeft de primeur, want de Spanjaard heeft als eerste een prijs te pakken.

  • Seat Tarraco PHEV
  • Seat Tarraco PHEV

Seat Tarraco PHEV biedt meer voor minder

De aandrijflijn is een 1.4 TSI die samenwerkt met een elektromotor. Het systeemvermogen komt uit op 245 pk. Daarmee is het meteen de krachtigste Tarraco, want voorheen was er enkel keuze uit een 1.5 TSI met 150 pk benzinemotor. En dan de prijs. De 150 pk sterke 1.5 TSI als FR met DSG kost je minimaal 46.150 euro. De nieuwe Seat Tarraco PHEV met dus 245 pk kost als FR 46.075 euro. Dat is dus goedkoper dan zijn veel minder krachtige broertje. De prijzen voor deze plug-in hybride beginnen overigens bij 44.650 euro met de Xcellence PHEV uitvoering.

De Seat Tarraco met een stekker acceleert in 7,5 seconden naar honderd kilometer per uur. De topsnelheid ligt op 205 km/u. De theoretische elektrische actieradius komt uit op 48 kilometer. Vergelijken met zijn directe concurrenten kan nog niet, omdat we dus nog op de prijzen van de Volkswagen Tiguan eHybrid en Skoda Kodiaq iV wachten.

Ook interessant!

  • Investeren in auto's zonder dat je het een vermogen kost
    Investeren in auto's zonder dat je het een vermogen kost
  • Bugatti pooltafel
    Bugatti pooltafel kost een krankzinnig vermogen
  • Kleine Seat
    Eindelijk weer een kleine Seat op komst
  • Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten
    Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, Hybride, plug-in, Seat, tarraco

Vorig bericht: « Porsche gaat je helpen in de configurator
Volgend bericht: Dit doet Roush met de 6.7-liter diesel Ford F-250 en F-350 »

Lees Interacties

Reacties

  1. meetsysteem zegt

    4 februari 2021 om 10:06

    Toch ziet zo’n vierkant apparaat er ‘eerlijker’ uit dan zogenoemde SUV-coupé modellen, met overdreven lijnen en vouwen en tierelantijnen. Gewoon een flinke SUV. niks anders.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      4 februari 2021 om 10:53

      En je hebt er aan binnenruimte waarschijnlijk meer aan. Ik ben ook wel fan van de boxy look.

      Login om te reageren
  2. bernoulli zegt

    4 februari 2021 om 10:27

    Kleine kanttekening bij het prijsvergelijk met de 1.5 TSI. Er staat dat je voor de 1.5 TSI FR minimaal € 46.150,- kwijt bent. De PHEV met DSG6 is inderdaad € 75,- goedkoper dan de 1.5 TSI met DSG7. Echter, wanneer je kiest voor een 1.5 TSI FR met handbak dan ben je “maar” € 42.550,- kwijt. Dat is € 3.525,- minder dan de PHEV FR die er alleen met DSG6 is.

    Login om te reageren
  3. dutchneon zegt

    4 februari 2021 om 10:32

    wie wil er nog een PHEV? daar heeft toch niemand wat aan in NL??

    Login om te reageren
    • alassad zegt

      4 februari 2021 om 10:43

      @dutchneon: minder theoretische uitstoot = minder BPM.

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        4 februari 2021 om 12:26

        Tja, vind het maar gerommel in de marge… als je geld wilt besparen koop je een fijne tweedehands wagen.
        Als je nieuw wilt en zuinig koop je een full EV, dan houd je geld in de zak per maand en op de lange termijn goede restwaarde.
        Wil je een lekker gevoel en een flinke tankinhoud word het lastig, al die 4 cylinder prut zooi kun je beter niet aan beginnen. zoek een leuke 6 in lijn of v8 nu het nog kan ;)

        Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      4 februari 2021 om 10:50

      Ligt aan je dagelijkse ritten maar ik ken mensen die hun PHEV eigenlijk als EV gebruiken, maar dan zonder de kosten van een volledige EV en met de “gemakken” (ze hebben vaak een relatief kleine tank t.o.v. gewone brandstof uitvoeringen) van een brandstofwagen.

      Login om te reageren
      • reset zegt

        4 februari 2021 om 11:59

        Zonder de kosten van de volledige EV. De maandlasten van een EV zijn lager dan een PHEV.
        Dus eigenlijk is een PHEV met de gemakken van een 1/5 EV met de kosten van een ICE.
        Terwijl een EV de gemakken heeft van een EV en de 1/2 de kosten hebben van een ICE.

        Login om te reageren
        • dutchneon zegt

          4 februari 2021 om 15:00

          Precies, ik snap de mensen niet die dit kiezen…. een PHEV koos je een paar jaar geleden voor de bijtelling.
          ls je geen MRB wilt kun je nu nog snel een EV scoren en een paar duizend euro aan vast lasten besparen.

          Login om te reageren
    • tuutertuuter zegt

      4 februari 2021 om 13:56

      @dutchneon: grote actieradius, veel vermogen en met fanatiek laden of laden op werk een zeer laag verbruik , 50% mrb korting tot 2025

      Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        5 februari 2021 om 10:36

        @tuutertuuter: u vergeet,geen laadstress, lange wachttijden naar de wintersport (en ik voorspel alvast komende zomer naar zuid Frankrijk oid), goedkoper in aanschaf, en geen uren extra reistijd op lange (1000km ritten)

        Login om te reageren
    • bvdp zegt

      6 februari 2021 om 09:05

      @dutchneon: ik wel. Voor kortere afstanden stekkeren en met de caravan op benzine.

      Login om te reageren
  4. karhengst zegt

    4 februari 2021 om 11:54

    “Vergelijken met zijn directe concurrenten kan nog niet, omdat we dus nog op de prijzen van de Volkswagen Tiguan eHybrid en Skoda Kodiaq iV wachten.”

    En Toyota en Peugeot zijn vanmorgen spontaan van de markt verdwenen? En Audi heeft toch ook nog een UV in dit segment in de aanbieding?

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    4 februari 2021 om 13:45

    Ik geloof niet in het PHEV concept en vind het ook niet fijn dat ze met hun druppelladertjes de laadpalen zo lang bezet houden voor een handvol kilometers maar het is wel een heel mooie kleur.

    Login om te reageren
  6. Rossi zegt

    4 februari 2021 om 13:53

    Wat is het verschil tussen de 1.4 en 1.5? Is de 1.5 niet de nieuwere TFSI motor?

    Login om te reageren
  7. jvthof zegt

    4 februari 2021 om 14:04

    Nou qua prijs goed te vergelijken met de nieuwe Kia Sorento PHEV… die zga alle opties inclusief heeft voor €58.969… als je de seat aankleed kan je daar aardig in de buurt komen en mis je nog steeds opties als geventileerde stoelen 360 camera enz.

    Maar die is dan ook wel iets groter dacht ik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North