• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sportonderstel voor Carrera GT kost 20 mille

Auteur: willeme, gepost 10 februari 2023 om 11:01 – 8 Reacties

Sportonderstel voor Carrera GT

Maar is ‘ie dan wel veiliger?

Het zal jullie toevallig niet ontgaan zijn. De enorm populaire YouTube Doug de Muro heeft een Porsche Carrera GT aangeschaft. Zijn kanaal loopt erg lekker en ook zijn tweede project ‘Cars & Bids’ gaat lekker. Sterker nog, het gaat dermate goed dat extra investeerders aan boord zijn gesprongen en flink gaan investeren om het platform nog groter te maken. Heel erg knap en verdiend!

De Porsche Carrera GT (modelcode 980) is een beetje een mythische auto. Het begon als F1-project (dat mislukte) en evolueerde zich tot Le Mans-project. Dat was veelbelovend, maar Audi mocht nu eens winnen in Le Mans. Dus zat Porsche met een koolstofvezel chassis en een atmosferische V10. Men maakte er maar een straatauto van.

Bergen

Lastig apparaat

Het is de ultieme symbiose tussen old-school sensaties, terwijl het nog enigszins een moderne auto is. Maar het is ook en mythische auto in een ietwat negatieve zin. Walter Röhrl was zelfs ‘een beetje bang’ van het lastige apparaat en vele mensen zijn gecrasht met de auto.

Geen ESP, enkel achterwielaandrijving, een bijzondere koppeling, aparte remmen en een bijzonder wispelturige balans. Daarbij schijnt de Carrera GT zéér gevoelig te zijn voor het type band dat eronder ligt.

Sportonderstel voor Carrera GT
Sportonderstel voor Carrera GT
Sportonderstel voor Carrera GT

Anyway, Nick Heidfeld (wel een coureur) heeft óók een Carrera GT en heeft ‘m voor 20 mille veiliger gemaakt. Dat deed hij middels een schroefset van KW. Het is de zogenaamde KW V5 en is speciaal voor de Carrera GT ontwikkeld.

Sportonderstel voor Carrera GT

Sportonderstel voor Carrera GT

Nick miste een paar dingen op de Carrera GT. In tegenstelling tot moderne supercars heeft de super-Porker geen in hoogte verstelbare voorzijde. Met het V5-onderstel is HLS (Hydraulic Lift System) mogelijk. Dan kan de neus eventjes omhoog. Handig bij een drempel, richel of als je door Brugge rijdt.

Overigens kan niet alleen de neus omhoog, maar ook de bips van de auto. Dus in zijn geheel kan de auto 45 mm hoger staan. Het is nog altijd geen Cayenne, maar het is wel zo prettig dat het kan. Het knopje voor het HLS-systeem zit verborgen achter een klepje.

Sportonderstel voor Carrera GT
Sportonderstel voor Carrera GT
Sportonderstel voor Carrera GT
Sportonderstel voor Carrera GT

Mocht je het echte heiligschennis vinden en liever de voorbumper telkens aan gort rijden, is er goed nieuws: je kan de V5 ook zonder HLS bestellen. Dus kopen die hap, dan kun je de auto meteen naar smaak afstellen.

Naar het schijnt had Porsche dat niet helemaal voor elkaar. Alleen professionele coureurs hadden er lol mee. Maar ja, dat was Nick Heidfeld dan ook. Oh, en check zijn Super Mario Kart shirt:

Meer lezen? Dit zijn de 19 beste atmosferische ooit gemaakt!

Ook interessant!

  • Vijf Carrera GT's op Nederlandse bodem, kiezen maar!
  • Koop de mooiste Porsche Carrera GT ter wereld
  • Carrera GT van Seinfeld
    Zoveel bracht de Carrera GT van Seinfeld op
  • Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet America is snaarstrak
    Porsche 911 Carrera GTS America laat je roeren

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn
Vorig bericht: « Oude Bentley kan heel erg betrouwbaar zijn
Volgend bericht: Aviar R67 met Tesla techniek is de echte Mach E »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    10 februari 2023 om 11:22

    Volgensmij gaf Doug aan dat ook hij nog een liftkit ging installeren. Als je dan toch bezig bent, meteen dit doen.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      10 februari 2023 om 13:05

      Klopt ja, hij vond de auto nu niet te rijden voor dagelijks gebruik. Je bent constant super bang dat je je voorbumper kapot maakt.

      Ik kijk die Demuro al vanaf het 1e jaar dat hij op youtube zat, bijzonder hoe ver hij is gekomen. Mijn gunfactor heeft ie wel, maakt goede video’s en werkt hard. Plus, ik vind gekke auto’s ook het tofst. Zijn minst bekeken video’s zijn juist mijn favoriete. Een nieuwe Mercedes of Volvo, leuk hoor, maar als ie een Citroën heeft, of bijvoorbeeld een oude Lotus, daar kan ik echt van genieten.

      Enige wat mij tegenstaat is zijn gezeur over acceleratie. Heb je een doodnormale auto, een Prius ofzo, die in 8 seconden naar de 100 gaat, wat eigenlijk best rap is, zit hij te piepen dat het allemaal te langzaam gaat. Hij moet toch zelf ook wel begrijpen dat niemand een Prius koopt voor de dragstrip.

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        10 februari 2023 om 14:56

        Ik kijk ook al jaren met plezier naar zijn filmpjes, zijn quirks & features vind ik wel mooi, alleen als ga gaat rijden haak ik af

        Login om te reageren
    • Loek zegt

      10 februari 2023 om 13:56

      @Dutchdriftking: ik heb zijn introductievideo van de CGT gezien en volgens mij had hij het ook specifiek over deze set van KW. Dus het lijkt me dat zijn CGT binnenkort ook op deze manier wordt behandeld.

      Login om te reageren
  2. Who_carez zegt

    10 februari 2023 om 11:45

    Quick Nick heeft altijd wel smaak gehad :) Reed vroeger in een Wiesmann mf3
    Verder heb ik geen ervaring met Carrera GT’s maar volgens JP is het standaard onderstel een beetje verouderd en doet een nieuwe ophanging wonderen. Dus lijkt me de 20k wel waard, wat uiteindelijk ook peanuts is in vergelijking met de waarde van de auto. Om een kleine vergelijking te maken. Dat is alsof je voor 20 euro een KW ophanging voor je Renault Twingo 1 steekt.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      10 februari 2023 om 21:41

      Wie bedoel je met JP? Jan-Peter Balkende? Is wel een Porsche liefhebber begreep ik

      Login om te reageren
  3. flyerbunch zegt

    10 februari 2023 om 13:33

    Als je de auto kunt betalen dan zal die 20k wrs ook niet de zaak maken toch? Ps: dat geluid is en blijft toch magisch!

    Login om te reageren
  4. frankykoop zegt

    10 februari 2023 om 21:58

    Dan liever Ohlins of JRZ , betere kwaliteit dan KW. Verder vergeten ze erbij te vertellen dat de voordempers in ingebouwde toestand onbereikbaar zijn, dus verstellen van de demping is onmogelijk zonder de wielkuipen te verwijderen. Liftkit is mooi, maar voor montage worden er dus wel wat gaten in je carbon geboord, dus niet reversible. En als je dan toch de kleuren mag kiezen, doe dan gewoon zoals de originele Sachs dempers….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North