Is de Aviar R67 de ware Mustang Mach-E?
De Mustang Mach-E is een van de belangrijkste auto’s voor Ford. Het is de bedoeling dat deze auto wereldwijd een groot succes wordt. Gezien de beschikbare ruimte, de prestaties, de looks en het type auto (een crossover) lijkt het helemaal goed te gaan komen. Zeker omdat de prijzen zeer concurrerend zijn.
Elektrische Mustang
Het enige waar veel mensen nog een beetje mee stoeien is de naam Mustang. Kan een elektrische crossover de naam Mustang krijgen? Ja, dat kan dus en op zich is het logisch: het is de beste naam die ze hebben en een van de sterkste namen in de autobranche. Logisch dat ze Mustang gebruiken in plaats van Contour, Probe, Granada, Escort, Sierra of Scorpiboot.
Aviar R67
Voor de mensen die er alsnog niet aan kunnen wennen, hebben we hier een compleet andere elektrische Mustang. Qua looks: ja, dit is een Mustang. De auto in kwestie is de Aviar R67, om precies te zijn. De auto is voorzien van Amerikaanse techniek, maar wordt echter gebouwd in Rusland. Niet echt des Mustangs.
Cougar Mustang
Het design van de Aviar R67 grijpt terug naar de vroege jaren ’60. Steker nog, het design lijkt geïnspireerd te zijn op het Ford Mustang Cougar prototype uit 1962. De auto waarmee het allemaal begon voor de Mustang.
Tesla
Nu er een elektrische Ford is, zou je denken dat ze een Mach-E bij de kladden hebben gepakt en ontdaan van de elektromotoren en accu’s. Maar nee, de Aviar R67 is voorzien van twee Tesla motoren en een enorm batterijpakket, eveneens van Tesla. Beide zijn afkomstig uit de Model S. Sterker nog, de R67 staat op een Tesla Model S-platform. Volgens zijn Russische makers kun je de auto gewoon opladen bij het Tesla Supercharger netwerk.
Specificaties
Dan de specs van de Aviar R67, want daar gaat het toch om bij een Tesla én een Mustang. De motoren zijn gezamelijk goed voor 840 pk. De motoren worden gevoed door een 100 kWh accupakket, waarmee je zo’n 507 km ver moet kunnen komen. De acceleratietijd van 0-100 km/u is 2,2 seconden.
Klassieke koets
Bovenop het hypermoderne platform (waar de meeste fabrikanten hun tanden stuk lijken te bijten) is er een klassiek ogende koets gezet. Het interieur is typisch Mustang met een scherm in het midden van Tesla. Het ziet er nu nog aardig uit, maar houdt er rekening mee dat het nog renders zijn. Zowel de Mustang als de Model S hebben een interieur dat goedkoop aanvoelt (omdat het ook goedkoop is).
Compleet
De Aviar R67 wordt heel compleet uitgerust. Items als wifi, sound systeem met zeven speakers, voice control, Auto Pilot (jazeker!), lederen bekleding, elektrische bedienbare stoelen met geheugenfunctie, 5 airbags en achteruitrijcamera zijn allemaal standaard.
Over de prijzen en beschikbaarheid van de Aviar R67 is nog niets bekend.
Ziet er goed uit! maar het is dan ook bijna perfect de eerste mustang fastback.
Is deze Aviar dan ook echt groter? want de originele Mustang is een vrij kleine auto voor hedendaagse standaarden, en de Model S is gigantisch.
Net zo authentiek als qluminium kozijnen met HR+++ spiegelglas in een monumentaal jaren ’30 pand…
Koop dan gewoon een nieuwbouwhuis.
@moveyourmind: dit is toch gewoon nieuwbouw? Alleen met de looks van, dat doen ze met nieuwe huizen ook, die worden ook in jaren 30 stijl gebouwd.
En die “jaren 30” huizen met de gezwellen die ze erkers noemen er aan lijden aan hetzelfde probleem, het is het gewoon niet. Als je nu een nieuwbouw huis laat bouwen laat het dan ook een huis van nu zijn.
Hulde, hoeveel plusjes kan ik geven.
Verschrikkelijk van die “jaren 30” huizen met nieuwbouw regels. De verhouding zijn compleet zoek. Vroeger was 2.6m plafondhoogte gewoon te duur. De extra versiering ontbreken ivm kosten. Het is het gewoon niet. In dezelfde rij valt ook tegels met houtmotief of laminaat met tegelpatroon.
Heel tof.
Toffe ombouw! Maar qua garantie wordt het nog wel een dingetje.
@banderas: niets mis mee, zij die het voertuig in elkaar hebben geschroefd zijn verantwoordelijk. Verder de prijs gaat ver over de 250k gaan…
Dat zijn Russen.
Succes met je claim.
Gaaf project opzich. Wat ik me wel afvraag is hoe ze zaken als autopilot weten te calibreren op deze koets? Tenslotte is de positie van de camera’s /radar wel ontzettend belangrijk. Als die anders zit als bij de tesla maar wel met de calibratie van de tesla rondrijd krijg je ellende. Of tesla even een updatje doorvoert ervoor lijkt me onwaarschijnlijk
Recent heeft Elon Musk aangegeven dat ze hun aandrijflijn en software willen gaan aanbieden aan concurrenten. Ik ben benieuwd of Tesla hier dan ook aan meewerkt. Zeker voor Autopilot lijkt mij dit toch wel cruciaal.
Autoblog wat is de betekenis van die cijfers achter het bijschrift bij een onderwerp?
Voorbeeld:
Althans, de goedkoopste Land Cruiser die daadwerkelijk functioneert. 2
Je leven is nu compleet dankzij de vernieuwde Kia Stonic Mild Hybrid. 3
De automobilist in de BMW heeft een kort lontje. Dat is wel duidelijk. 3
Bijna een half miljoen mensen kiezen voor winterbanden in de zomer. Ook met de aankomende hittegolf. 1
@milan0: aantal likes voor het artikel ;-)
Aha.
Het aantal likes is nog wel wat povertjes dan ;-)
@milan0: zolang de artikelen maar goed gelezen worden ;-)
Nou nou,
Russen zijn kennelijk erg handig met Photoshop.