• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker C8 Aileron Spyder krijgt geen Audi V8

Auteur: ricardo, gepost 8 maart 2010 om 17:32 – 121 Reacties

Spyker C8 Aileron Spyder


Momenteel staan er twee exemplaren op de Spyker-stand in Zwitserland. Stukjes ongekende schoonheid van Hollandse bodem (nog wel). Vanzelfsprekend zou de Aileron Spyder dezelfde V8 meekrijgen als de dichte versie. Dat gaat echter niet gebeuren en Victor Muller kan dus opzoek gaan naar een andere krachtbron. Nou niet allemaal gaan roepen dat er een Saabblokje in komt te hangen, dat zal niet gebeuren.

Volgens geruchten is Spyker al langere tijd opzoek naar een alternatief blok voor de huidige 4.2 V8 (400 pk) afkomstig van Audi. De cabrioversie van de Aileron wordt dan de eerste Spyker zonder het welbekende Duitse blok. Welk blok hiervoor in de plaats zal gaan komen is nog niet bekend, waarschijnlijk weten ze het bij Spyker HQ in Zeewolde zelf ook nog niet. Ze zijn volgens de laatste geruchten nog steeds in onderhandeling, onder anderen met GM (V8 kompressor uit de Cadillac CTS-V, zoals we eerder schreven over de D8?) en BMW (V8 Biturbo?).

Het chassis uit de C8 Aileron Spyker biedt plaats genoeg voor een hoop alternatieven. Het blijft alleen nog even afwachten met welk merk Victor Muller in zee zal gaan om motoren geleverd te krijgen. Terwijl hij in onderhandeling is kunnen wij wel alvast een waardig alternatief aandragen voor de premium achtcilinder van Audi, aangezien de échte kenners hier rondhangen. Graag uw favoriete V8 in de comments zetten, Victor leest mee… (via Telegraaf)


Ook interessant!

  • Video: Audi 80 sleeper met V8 én wieldoppen
  • Splinternieuwe Audi R8
    Splinternieuwe Audi R8 mét V8 komt er toch!
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Deze goedkope G-Klasse Brabus op Marktplaats lijkt echt, maar toch ook engggg
  • Max Verstappen rijdt volgend jaar stiekem toch met nummer 1 rond
  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
FacebookTweetPinLinkedIn

aileron, Audi, BMW, c8, cts-v, GM, Spyker, Supercars

Vorig bericht: « Rijtest & video: Renault Megane RS
Volgend bericht: 195 km/h doen waar 80 is toegestaan = auto kwijt »

Lees Interacties

Reacties

  1. getl4id zegt

    8 maart 2010 om 17:33

    die uit de ford gt dan gaat ie wel als de brandweer

    Login om te reageren
  2. Martijn zegt

    8 maart 2010 om 17:33

    V8 uit de ZR-1 erin zou ik zeggen. Lekker veel pk’s. :)

    Login om te reageren
    • reaguurder zegt

      8 maart 2010 om 18:47

      @Martijn: Dat is dus dezelfde motor als de CTS-V. Maar toch leuk geprobeerd.

      Login om te reageren
  3. GeoBem007 zegt

    8 maart 2010 om 17:35

    Een lekker hoogtoerig exemplaar à la Ferrari/Maserati of de zalig brommende, koppelrijke 6.2 V8 van AMG!

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      8 maart 2010 om 17:36

      @GeoBem007: helemaal mee eens!

      Login om te reageren
  4. Mich zegt

    8 maart 2010 om 18:44

    Hmm, de AMG V8 is zeker een goed idee, maar die uit de GranCabrio spreekt me ook wel aan eigenlijk.. Waarom willen ze eigenlijk niet die van Audi in de spyder?

    Login om te reageren
  5. Stefan-Venema zegt

    8 maart 2010 om 18:45

    Heel makkelijk: http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/05/groene-porsche-550-pk-v8-in-ruf-rgt-8 :mrgreen:

    Licht, en meer dan voldoende vermogen en niet zo’n luie mercedes of gm v8 . Lekker racy :mrgreen:

    Login om te reageren
  6. Timmie zegt

    8 maart 2010 om 18:47

    Een 6-liter is wel heel groot he… Bigger is niet altijd better he… Voor een echt verfijnde motor moet je volgens mij in Europa blijven. Misschien de oudere 4.5l V8 uit de BMW 645 Ci? Met wat aanpassingen zou dat blok toch 400 + pk moeten halen. Meteen niet te veel pk’s willen, want huidige Spyker-rijders zouden slecht kunnen reageren als er een gelijkaardige Spyker komt, maar dan met flink meer vermogen. In die hogere marktsferen is imago nog steeds erg doorslaggevend.

    Login om te reageren
    • Robert.V zegt

      8 maart 2010 om 20:57

      @Timmie: En grootte liter inhoud betekent niet dat en motorblok groot zal zijn of onzuinig. De v8’s in the corvettes zijn een van de lichtste en compactst V8 op de markt.

      Login om te reageren
  7. JPM zegt

    8 maart 2010 om 18:48

    Een Ferrari V8? Hahaha nee even serieus het zal zeer waarschijnlijk die van GM worden.

    Login om te reageren
  8. Stefan-Venema zegt

    8 maart 2010 om 18:50

    @ Timmie: goeie reden toch om een nieuwe te bestellen :wink:

    Login om te reageren
  9. RDS zegt

    8 maart 2010 om 18:51

    Zal wel GM worden wegens de SAAB deal…..

    Login om te reageren
  10. laulau zegt

    8 maart 2010 om 18:51

    een AMG motor zou zeker niet misstaan.Maar een zr-1 motor is ook niet misselijk

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    8 maart 2010 om 18:53

    De 6.2 AMG mag wat mij betreft overal wel in! :mrgreen: Maar die motor biedt niet veel zekerheid voor de toekomst. :(

    Login om te reageren
  12. Laue zegt

    8 maart 2010 om 18:53

    SRT8

    Login om te reageren
  13. reaguurder zegt

    8 maart 2010 om 18:55

    Een dubbelle 2.0 TSI uit de VW Golf.

    Login om te reageren
  14. ChryslerFan zegt

    8 maart 2010 om 18:56

    De 6.1 HEMI van Chrysler, dan komt hij wel vooruit :oops:

    Login om te reageren
  15. Hans zegt

    8 maart 2010 om 18:56

    Probeer anders die V8 van de C8 Competizione… liefst met hetzelfde uitlaatsysteem! Maserati toch?

    Login om te reageren
  16. Hans zegt

    8 maart 2010 om 18:57

    Probeer anders die V8 van de C8 Competzione… liefst met hetzelfde uitlaatsysteem! Maserati toch?

    Login om te reageren
  17. Hans zegt

    8 maart 2010 om 18:58

    *Competizione, natuurlijk

    Login om te reageren
  18. BananaFlip zegt

    8 maart 2010 om 18:58

    Wat mij betreft voldoet iedere V8 met flink wat vermogen en een lekkere sound. Hoewel, deze topless versie is wel een echte cruiser dus daar gaat wel een 6.2 AMG in.

    Login om te reageren
  19. ThomasBol zegt

    8 maart 2010 om 19:00

    Wat is de reden dat de Audi V8 niet in de Spyder zal worden getakelt en wel in de dichte versie? Of staat het al vermeldt en mis ik het?

    Login om te reageren
  20. AMG Powerrr zegt

    8 maart 2010 om 19:01

    AMG 6.2 natuurlijk! Met zo’n blok is elke auto fantastisch.

    Login om te reageren
  21. RaKiM zegt

    8 maart 2010 om 19:01

    bmw v8 biturbo a.u.b. niet alleen omdat turbo’s een beetje de tijdelijke toekomst zijn maar omdat het ook gewoon een mooie extra krachtbron is

    Login om te reageren
  22. KaCh1ng zegt

    8 maart 2010 om 19:02

    hopelijk de GM motor met evenveel vermoge als de corvette ;)

    Login om te reageren
  23. HDM zegt

    8 maart 2010 om 19:02

    Hoe zit het btw met die D8? Komt die nog echt of gaat dit de Duke N**k’Em Forever van de autowereld worden (in ontwikkeling sinds de oersoep, en uiteindelijk toch maar geannuleerd)

    Login om te reageren
  24. kane_sting zegt

    8 maart 2010 om 19:04

    Iets wat beetje voldoet aan de EU uitstoot eisen en lekker bromt. Snap niet dat ze de motor uit de Audi RS5 pakke of zo… dat gaat wel vooruit.

    Maaruh zo’n GM,mercedes AMG, BMW M motor mag er ook wel in hoor. Ik zie het vanzelf wel.

    Login om te reageren
  25. Thomas zegt

    8 maart 2010 om 19:04

    De 8.3 liter v10 uit de Viper. Er hoort nu eenmaal een donker geluid bij de Spyker. “Donkerder” dan de v10 van de Viper kun je het niet krijgen. De ervaring van trekkracht onderin de toeren overigens ook niet! :D

    Login om te reageren
  26. Flo zegt

    8 maart 2010 om 19:05

    Ik zeg de V8 van Koenigsegg. Pk’s, koppel en geluid lijken me allemaal dik in orde. Het kan voor beide fabrikanten ook wel voordelen opleveren lijkt me.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 maart 2010 om 21:03

      @Flo: kijk dat was ook mijn idee. Voor beide fabrikanten handig (aantallen) en door wat minder extreme boost is de Spyker qua vermogen ruim onder de specs van de Koenigsegg te houden en komen ze elkaar niet in het vaarwater EN heb je een echte Super-/hypercarmotor onder de kap…. power, costs AND pedigree.

      Login om te reageren
      • Flo zegt

        8 maart 2010 om 23:11

        @w0o0dy: zo had ik het ook in mijn hoofd.

        Login om te reageren
  27. rsh zegt

    8 maart 2010 om 19:06

    De V8 van de 430Scuderia is het mooiste blok wat er is met het gaafste geluid. Doe die dus maar Victor!

    Login om te reageren
  28. Grasmaaier zegt

    8 maart 2010 om 19:10

    Amg v8 blok lijkt me wel wat (Slr , Black series enz)

    Login om te reageren
  29. bleegh zegt

    8 maart 2010 om 19:11

    V8 uit de M3? of de V8 uit de Vantage…

    Login om te reageren
  30. Wanker zegt

    8 maart 2010 om 19:14

    Lexus LFA anyone? :)

    Login om te reageren
  31. Stefan-Venema zegt

    8 maart 2010 om 19:24

    Dit zou ik toch echt wel doen: [url=http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=18275]de nieuwe RUF V8[/url]

    Super licht, lekker veel vermogen, naar verwachting een geluid dat een combo is van een 8C en 430 scuderia.

    Ideaal :wink:

    Login om te reageren
  32. m5 zegt

    8 maart 2010 om 19:24

    de 5L bmw v10 daar zal ie best wel mee van z’n plek komen

    Login om te reageren
  33. Tommy zegt

    8 maart 2010 om 19:25

    De 5.1 liter V8 van Jaguar en Land Rover, 510 pk lijkt me genoeg.

    Login om te reageren
  34. The360box zegt

    8 maart 2010 om 19:26

    Ik dnkeen motor van Saab, 2L 4 cilinder? :roll:

    Login om te reageren
  35. T-Spark zegt

    8 maart 2010 om 19:28

    Reaguurder, ben jij een grapjas zeg.

    OT: De Maser 4.7 v-8 is een heerlijk blok voor een GT als Spyker lijkt mij.

    Login om te reageren
  36. Stefan-Venema zegt

    8 maart 2010 om 19:30

    De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8 De nieuwe RUF V8

    Is denk ik een ideaal blok: klein, licht, veel vermogen, genoeg koppel en een heel stuk racy’er dan de luie V8’en van merc en gm. Ook zal hij makkelijk te verkrijgen zijn bij RUF denk ik, i.t.t. de V8’en van Ferrari en consorten.

    Login om te reageren
  37. maartenooms zegt

    8 maart 2010 om 19:30

    die uit de SLS AMG? dat wordt me een feest!

    Login om te reageren
  38. Tripple zegt

    8 maart 2010 om 19:36

    tdi wordt het ..

    Login om te reageren
  39. MrJones zegt

    8 maart 2010 om 19:36

    Hmm.. de V8 van Aston? ja! dat lijkt me een goed idee.

    Login om te reageren
  40. EJS zegt

    8 maart 2010 om 19:38

    Zonde dat ze de Audi V8 niet blijven gebruiken! Dat was een mooi, licht blok, met relatief veel koppel dat tevens instaat was veel toeren te draaien, en met ’t uitlaatsysteem van Spyker erachter klonk dat gigantisch! Ze hadden alleen de nieuwe versie moeten pakken met 450 pk, dat was ruimschoots voldoende geweest, en dan hadden ze er voor de echt veeleisende klanten nog een supercharger aan kunnen hangen voor 550 à 600 pk..

    Als ’t dat echter niet wordt, doe dan iig iets zonder turbo’s, dat zou zonde zijn voor ’t geluid van Spyker want dat móet zó bruut zijn! Daarmee valt de 4,4 V8 van de M-divisie af, dat ding klinkt echt als een stofzuiger. De 6.2 AMG lijkt me wel erg leuk, maar denk ’t niet gezien ’t feit dat ze dat blok eruit aan ’t knikkeren zijn. ’t GM-blok met compressor moet je ook niet op rekenen in ’t basismodel, hooguit als een soort topmodel voor de veeleisende klant in een later stadium.. Misschien de LS3 of de LS7?

    Login om te reageren
  41. Wessee zegt

    8 maart 2010 om 19:44

    Een LSA van GM lijkt me juist wel passen bij het karakter van de Spyker. Een LSA heeft in de praktijk een heel ander karakter dan de LS9 waarop ie gebaseerd is. Die laatste zou je dan voor de veeleisende klant kunnen houden.

    Zou die LSA ook niet in de D8 Super Suf P2P komen?

    Login om te reageren
  42. SjonnieKroket zegt

    8 maart 2010 om 19:46

    Wat moet je ook met zo’n N*zi motor in een nederlandse auto. Gewoon zelf een bijzondere motor bouwen. Dan breng je pas iets exclusiefs op de markt. Audi = rommel

    Login om te reageren
  43. Lange zegt

    8 maart 2010 om 19:47

    Ford blok natuurlijk en dan de 521cu => 8,2 liter en dik 600peekaa

    http://www.fordracingparts.com/crateengine/main.asp

    Login om te reageren
  44. Carmaster zegt

    8 maart 2010 om 19:48

    Login om te reageren
  45. casper zegt

    8 maart 2010 om 19:48

    Kan ie ook meteen in de SUV gelepeld worden…
    http://www.z24.nl/z24geld/autos_reizen/artikel_125379.z24/Ontwikkeling_van_Spykers_SUV__loopt_op_schema_.html

    Login om te reageren
  46. Blizzzzz zegt

    8 maart 2010 om 19:54

    De V8 van yamaha die is ontworpen voor volvo. Compact en zuinig en makkelijk aan te passen zodat hij geschikt is voor een spyker.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      8 maart 2010 om 19:56

      @Blizzzzz:

      Dat is nog niet zo’n slecht idee! Daar kan je echt wel wat van maken, en hij is tevens niet zo zwaar! ’t Ruimtelijke argument doet er alleen niet toe, ruimte is er in ’t motorruim van die Spijker genoeg;)

      Login om te reageren
  47. Verstappen zegt

    8 maart 2010 om 19:57

    @ Stefan-Venema
    Welke denk jij dat het wordt?

    OT: Het wordt de V8 uit de Corvette

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      8 maart 2010 om 19:58

      @Verstappen:

      er bestaat niet zoiets als ‘de’ v8 uit de covette, er worden momenteel 3 verschillende v8-en in geleverd, welke van de 3?

      Login om te reageren
  48. Laurens zegt

    8 maart 2010 om 19:58

    TVR of Lotus hebben toch nog wel wat liggen? Waarschijnlijk niet voldoend aan emissie eisen, dat is dan weer jammer.

    Login om te reageren
  49. PeterV zegt

    8 maart 2010 om 19:59

    AMG V8

    Login om te reageren
  50. chivas zegt

    8 maart 2010 om 20:07

    BMW V10

    Login om te reageren
  51. JPM zegt

    8 maart 2010 om 20:10

    Ferrari’s 4,5 liter V8 met 570pk bij 9000(!)rpm. En anders is het misschien een idee om met een andere kleine autofabrikant een joint-venture of een samenwerking of some sort te beginnen. Samen met TVR of Noble ofzo. TVR heeft toch al (financiele) problemen om die speed six in hun auto te houden als ze nou eens wat ontwikkelingskosten zouden delen met Spyker. Spyker kan de motoren dan goedkoper inkopen dan bij Audi, GM of whatever en het voegt een stukje prestige toe.

    Login om te reageren
  52. deepep zegt

    8 maart 2010 om 20:10

    Het zou zeker een hoogtoerig V8 blok moeten worden dus minimaal 7000tpm ..

    Het maserati v8 blok komt van ferrari dus daar zit nog marge in voor de toekomst, of een aardig alternatief is de V8 van jaguar, maar dat klimt geloof ik niet echt in de toeren. Wiessmann, gebruikt bmw motoren… klinkt ook mooi met ander uitlaatsysteem.

    Vind het best moeilijk, denk dat je toch ergens bij een
    WAG v8 blok uitkomt, hoezo niet een mooi porsche v8 blok?!

    Login om te reageren
  53. Apache zegt

    8 maart 2010 om 20:10

    Volvo-Yamaha V8. Heeft het geschikte geluid voor een Spyker, eerder relatief ingetogen, niet te diep, niet te hoogtoerig. En je kunt ermee doen wat Noble heeft gedaan met de M600: Alle Italianen, Britten en Duitsers in je stofwolk jagen.

    Login om te reageren
  54. Silverarrow zegt

    8 maart 2010 om 20:11

    Ze werk(t)en toch samen met Lotus? Als die voor hun nieuwe Esprit de 4.4 twin turbo V8 van BMW/de 4.8 V10 van Lexus/de 4.6 V8 van Lexus gaan gebruiken, dan is het misschien handig om die banden eens een beetje aan te halen. In ’t geval van de 4.6 V8 kunnen ze ’t misschien ook nog op een dealtje gooien wat hybride modellen betreft…

    Login om te reageren
  55. JPM zegt

    8 maart 2010 om 20:12

    Ow en als je al bij VAG gaat shoppen kom dan met iets anders thuis dan die V8 van Audi en ga gewoon voor de W12 van Bentley/VW.

    Login om te reageren
  56. Johan zegt

    8 maart 2010 om 20:16

    IMHO hoort er in zo’n auto een V12 te liggen.

    Login om te reageren
  57. J. zegt

    8 maart 2010 om 20:17

    Doe maar zo’n amerikaan :) Klinkt wel lekker met zo’n diepe roffel erin en dat past bij Spyker.

    Denk dat Spyker in de US een goedkopere deal kan maken dan in de EU, en de centjes zijn voor Spyker ook belangrijk.

    Login om te reageren
  58. JamesBond007 zegt

    8 maart 2010 om 20:20

    Login om te reageren
  59. guzmann zegt

    8 maart 2010 om 20:24

    Tja, een geblazen V8 past meer bij zo’n boulevard cruiser….hang er een ZR1 blok in of dat van AMG idd. Maar liever die V10 van lexus/toyota (of BMW)! ;)

    Login om te reageren
  60. Dimglor zegt

    8 maart 2010 om 20:25

    Misschien de Mercedes motor zoals in de Pagani… :p

    Login om te reageren
  61. osca zegt

    8 maart 2010 om 20:30

    zoals wanker al zei , LF-A motor :3 of een rb26dett graag :D

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      8 maart 2010 om 20:31

      @osca:

      nee, een rb26dett past ook lekker bij ’t karakter van Spijker^^

      Login om te reageren
  62. spykerboy zegt

    8 maart 2010 om 20:35

    wat dachten de heren van een ferrari 360 challenge stradale motor als die nog te maken zijn? die gillen zo lekker, afgelopen weekend weer 1 op zandvoort horen rijden en dat is toch zo ongelofelijk lekker

    Login om te reageren
  63. Pordon zegt

    8 maart 2010 om 20:41

    Het liefst gewoon de 6.2 AMG motor. Lekkerste motor die er te vinden is. Eigenlijk moet er een wet komen dat elke auto de 6.2 motor moet hebben:P

    Login om te reageren
  64. AlfaGTV zegt

    8 maart 2010 om 20:44

    Een Ferrari of Maserati V8 zou hier het mooist in liggen. De V10 van de BMW M5/M6 zou ook heel mooi zijn. Maar ik hoop toch echt niet dat ze een turbo/supercharger V8 pakken hoor. Dat past gewoon niet bij deze auto. Hij moet gewoon lekker N/A zijn.

    Login om te reageren
  65. mashell zegt

    8 maart 2010 om 20:52

    1,4 TSI met DSG en 122pk. Dit is toch een poseurs auto, hier rijdt je stapvoets langs terrasjes een V8 is overkill. Moet het wel snel dan koop je toch ook een echte sportwagen?

    Login om te reageren
  66. Mercedes Maroc zegt

    8 maart 2010 om 20:52

    Een Mercedes-Benz blok moet er echt niet inkomen!!!!!!, omdat dit gewoon geen status heeft wat bv een Zonda heeft, dus laat ze gewoon de snelste hybird van bmw in gooien zo heeft bmw ook een supercar ;-)

    Login om te reageren
  67. AMG Powerrr zegt

    8 maart 2010 om 20:55

    2JZ-GTE :D opkrikken naar 1000+ pk :P

    Login om te reageren
  68. Joost1 zegt

    8 maart 2010 om 20:58

    AMG

    Login om te reageren
  69. ML Benz zegt

    8 maart 2010 om 21:03

    Mercedes AMG natuurlijk. Blijft fenomenale blokken leveren met een diepe
    heftige grom. Lekker hameren met AMG. Staat de auto ook wel. Een hoogtoerige
    machine daarentegen weer niet.

    Login om te reageren
  70. basjebaasje-12 zegt

    8 maart 2010 om 21:06

    idd een lekkere hoog toerige v8. het liefts natuurlijk italiaans. dus de v8 van ferrari/maserati. en dan het uitlaat systeem van de 8c. maar de v8 van de m3 is natuurlijk ook prima:P

    Login om te reageren
  71. Dinges zegt

    8 maart 2010 om 21:23

    Doe maar het SLR v8’tje.
    Kost pak em beet een ton en heeft zowel de pk’s, de betrouwbaarheid en de sounds.

    Lijkt mij wel wat :D

    Login om te reageren
  72. Wat_een_gezeik zegt

    8 maart 2010 om 21:32

    Ik zeg, BMW V8 of Volvo/Yamaha V8.
    De Volvo komt het dichtste bij de huidige V8 en heeft ontzettend veel potentie voor eventuele tuning.
    Daarnaast de BMW, gewoon een ontzettend goed blok, en ook de mogelijkheden met het blok zijn vrij eindeloos.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      8 maart 2010 om 21:38

      SLS AMG* bedoelde ik dus…

      @Wat_een_gezeik: Volvo V8? Dat gekke ding? Doe maar niet die is al sterk verouderd volgens mij en niet geschikt voor langsplaatsing. Hoewel dit natuurlijk wel op te lossen is maar toch het is geen échte 90 graden V8 met zijn kleine blokhoekje. :P

      Login om te reageren
  73. Tommy2 zegt

    8 maart 2010 om 21:33

    De Audi V8 is één van de beste V8-blokken ter wereld. Maar als je mocht kiezen, doe dan maar de AMG 6,2 liter V8! Uit de SLR misschien? Weet alleen niet of AMG zijn eigen gebouwde V8 beschikbaar stelt voor een andere sportwagen farbrikant. :P

    Login om te reageren
  74. erik zegt

    8 maart 2010 om 21:34

    Hartley V8+DAF CVT :) lijkt me hilarisch, weegt dat trouwens ineens 200 kilo minder. Hartley V8’s zijn die dingen die opgebouwd zijn uit hayabusa onderdelen, die tot 10.000 tpm gaan. Beetje tipo 33 stradale stijl!

    Login om te reageren
  75. GOD zegt

    8 maart 2010 om 21:36

    de GM V8 natuurlijk.
    Genoeg pk en koppel, goed geluid, goedkoop en makkelijk aan te komen. Het geluid past ook beter bij een spijker dan dat van bijvoorbeeld BMW

    Login om te reageren
  76. Osca zegt

    8 maart 2010 om 21:36

    @EJS , de v6 van de GTR dan? lekker zuinig + het heeft zich al beweze :P

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      8 maart 2010 om 21:45

      @Osca:

      Haha:P Doe ook maar niet hea?:P Een V8 van Ford Racing is overigens ook best een goede mogelijkheid, M-6007-A46SC o.i.d., die wordt zo kaal geleverd dat je ‘m heel makkelijk zo kan afmaken als je zelf wilt, en ‘m vermogens kan laten leveren tussen de pak en beet 400 en 700 pk, bovendien zijn ze makkelijk te krijgen en relatief goedkoop.. ’t Enige wat je er dan nog aan moet doen is ‘m af assembleren..

      Login om te reageren
  77. Osca zegt

    8 maart 2010 om 21:53

    @EJS: hater :(

    hmmmmmmmmmmmmmmmm een Hemi Motor dan <3

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      8 maart 2010 om 21:57

      @Osca:

      Haha, ik heb niks tegen die blokken van Nissan hoor, en zeker niet tegen de auto´s waar ze in liggen! En ja, één of andere Hemi lijkt me ook wel lekker, liefst in een goed modern jasje gestoken, NA..

      Login om te reageren
  78. Robiati zegt

    8 maart 2010 om 22:02

    Voor de echte kenners: De V8 die ze in de jaren 70 in een van de beste/mooiste auto – motor combinaties hebben gebruikt.DeTomaso Pantera met een 5,7 liter Cleveland V8-motor van Ford die zorgde voor 246 kW (330 pk). Italiaans design en het geluid van een echte V8.
    Check YouTube maar eens.

    Login om te reageren
  79. GOD zegt

    8 maart 2010 om 22:42

    @ Robiati

    Ik heb hem rondjes zien en horen rijden op het circuit.
    Van Decibel restrictie was geen sprake :lol:
    Maakte 2x zoveel kabaal als de andere wagens die mee reden, en dat waren ook geen lieverdjes (F40, Diablo 6.0 etc.)

    Login om te reageren
  80. MondeoMK2 zegt

    8 maart 2010 om 23:11

    400 pk voor een auto van ruim €350.000 is natuurlijk te weinig vandaag de dag. Mischien is een V10 van Lamborghini een optie, als het maar lekker jankt.

    Login om te reageren
  81. corvettez06 zegt

    8 maart 2010 om 23:20

    doe maar een chevy v8 een van de meest betrouwbare blokken die er zijn , loopt altijd .

    Login om te reageren
  82. RP zegt

    8 maart 2010 om 23:30

    LS3 met ZF transaxle does the job every day.

    Login om te reageren
  83. bobbieeeee zegt

    8 maart 2010 om 23:36

    geen GM dan is het merk spyker binnen notime zijn exclusieve reputatie kwijt, ze kunnen beter bij rolls royce gaan shoppen, of bij yamaha een compleet nieuwe masterlijke v8 laten tekenen en het merk spyker er op laten plakken, of via alfa een mooi ferrari blok bestellen is ook exclusief. ik hoop niet dat ze met een muisstille turboV8 beginnen, doe dan een NA V8, of een met compressor voor de sounds. een jankende V10 zou ook monsterachtig zijn.

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      9 maart 2010 om 18:02

      @bobbieeeee: Ja, want zo’n massamotor van de huidige leverancier is lekker exlusief wou je zeggen.

      Login om te reageren
  84. trotsky zegt

    9 maart 2010 om 00:43

    poseur wagen is misschien wat cru gesteld maar zit inderdaad een grond van waarheid in. denk niet dat de ‘gemiddelde’ spyker-rijder (is het statistisch wel verantwoord om van een gemiddelde spyker-rijder te spreken :p ) het onderste uit de kan wil qua vermogen. Een betrouwbaar blok met veel koppel lijkt me te verkiezen boven meer delicate italiaanse mechaniek. 4OO pk lijkt mij overigens ruimschoots voldoende voor een dergelijke wagen, voor de meeste wagens trouwens :p

    Login om te reageren
  85. Joost zegt

    9 maart 2010 om 01:04

    Volgens mij wordt het die van GM en is het onderdeel van die Saab deal van Muller.

    Login om te reageren
  86. fconderkantlat zegt

    9 maart 2010 om 01:30

    zon lekkere klepperende Aston V8 is wel lekker voor zon bak!

    maar het wordt er denk ik 1 van GM, ik zie een mercedes blok te duur zijn,blok van SLS al helemaaaaaaal niet, dies veel te nieuw. Die van bmw zie ik ook te duur zijn voor Spyker.

    Login om te reageren
  87. Lange zegt

    9 maart 2010 om 06:27

    Rolls Royce V8

    Login om te reageren
  88. Eric zegt

    9 maart 2010 om 09:54

    Een Saabmotor met turbo en opkrikken naar 400+ pk’s. Ze kunnen ze daar van het schap halen.
    Zo kan ook hun aankoopprijs naar beneden. of een Cosworth V8. Cosworth is toch ook van Audi.

    Login om te reageren
  89. JJA zegt

    9 maart 2010 om 10:09

    Je wilt hier toch geen HEMI in gooien? geluid past niet bij deze auto.

    en waarom moet het een v8 zijn?

    Login om te reageren
  90. Ramshoek zegt

    9 maart 2010 om 10:44

    Om nog enigzins met Ferrari, Lamborgini en McLaren te kunnen concurreren, moet het blok dus minstens 550pk hebben. Daardoor wordt de spoeling weer een beetje dunner.

    Via de Saab link, zijn er goeie connecties met GM. Dat maakt de Corvette / cadillac V8 compressor wellicht iets interressanter. Daarbij is een Amerikaans blok (inkooptechnisch) een voordeel op die belangrijke Amerikaanse markt.
    Maar hoewel de Corvette V8’s tegenwoordig hoog ontwikkelde motoren zijn, denk ik toch dat Spyker moet gaan voor een V8 met net iets meer klasse. Letwel, Amerikaanse V8’s zijn altijd ook de keuze geweest van kitcar fabriekanten.
    Alternatieven:
    AMG 5,5 turbo
    Jaguar V8 Compressor
    BMW 4,4 turbo
    waarbij het voor die laatste even afwachten is wat voor blok er in de nieuwe M5 komt. Het gerucht gaat dat die meer vermogen zal hebben dan de 555pk uit de X5/6 en ik hoop dat ze daar bij BMW naar hun klanten hebben geluisterd en het extra vermogen d.m.v. een iets hoogtoeriger V8 turbo weten te halen.

    Login om te reageren
  91. moox12 zegt

    9 maart 2010 om 11:00

    Zal mij boeien wat er in dat lelijke hok op wielen komt te hangen.

    Login om te reageren
  92. Freewarefreak zegt

    9 maart 2010 om 11:52

    Doe mij maar de AMG 5.5 liter V8 Bi-Turbo in Performance uitvoering. 571 PK en dat heerlijk AMG geluid.

    Login om te reageren
  93. M-Power zegt

    9 maart 2010 om 12:00

    Die van de X5 en X6M zou wel cool zijn

    Login om te reageren
  94. Michael zegt

    9 maart 2010 om 13:08

    Iedereen met z’n V8’en… pfft.

    Lepel daar gewoon een luxueuze V12 in. Da’s pas echt supercar-niveau. Of lekker retro: een inline-8! Inline 8 zou volledig bij de Spyker passen.

    Login om te reageren
  95. jonhnyX zegt

    9 maart 2010 om 13:29

    zowieso de v8 uit de zr 1!

    Login om te reageren
  96. volvo zegt

    9 maart 2010 om 17:03

    De 5 liter v8 uit de xfr zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  97. Lange zegt

    9 maart 2010 om 17:21

    V12 uit de Brabus stallen

    Login om te reageren
  98. RenesisHP zegt

    9 maart 2010 om 18:31

    Ehh, iets uit dit filmpje. :P
    http://www.youtube.com/watch?v=_n1O5Dk1rnw

    Login om te reageren
  99. Bakpouwww zegt

    9 maart 2010 om 19:51

    de moter van een veyron !!!!!!

    Login om te reageren
  100. werner zegt

    9 maart 2010 om 20:21

    het huidige blok is niet een van de jongste meer en zal mischien te duur worden om aan te passen aan nieuwe millieueisen en mischien dat audi zijn nieuwste blokken nog niet bij andere merken wil zien.Ik denk dat uit kostenoverweging wel iets amerikaans zal worden

    Login om te reageren
  101. NLBUURMAN zegt

    9 maart 2010 om 21:24

    plop die RS6-motor er in, of de lambo V10 (gallardo)

    Login om te reageren
  102. DMan zegt

    9 maart 2010 om 21:48

    Een 7.3 AMG V12 haha
    nee ik denk wel iets audisch ;p. Een 5.2 V10 misschien.

    Login om te reageren
  103. Tommy2 zegt

    9 maart 2010 om 22:00

    Nou de V8 TDI dan maar: 350 pk/800 Nm!

    Login om te reageren
  104. mr. zagato zegt

    9 maart 2010 om 22:49

    waarom niet de v8 van porsche uit de cayenne gts.

    Login om te reageren
  105. dd zegt

    10 maart 2010 om 00:23

    de scuderia versie van de f430 natuurlijk

    Login om te reageren
  106. CSL zegt

    10 maart 2010 om 09:46

    Wat dacht je van een Dinnan V10?
    Die levert bij het lage octaan in VS al 630pk!
    Als je hem in europa gaat gebruiken en hem gaat afstellen op octaan 98+ dan ga je over de 660pk heen.
    Dit is naar mijn mening de beste blok die je kan krijgen, die je ook nog eens oneindig emotie biedt:
    )

    Login om te reageren
  107. MrHyde zegt

    11 maart 2010 om 10:28

    De RUF V8, die gloedje nieuwe zou de eerste keus zijn. Exclusief, RUF wil hem denk ik wel verkopen, aangezien ze dan schaalvoordeel krijgen bij produceren. Hoogtoerig.
    Tweede keus zou de GM LS7 zijn. Non-turbo muscle power.

    Login om te reageren
  108. Cantago zegt

    15 maart 2010 om 23:40

    Uiteraard zonder twijfel de V8 (V10?:P V12!) van BMW! Opvolgertje van de McLaren F1 zeg ik;) BMW maakt gewoon echt topmotoren, niet kapot te krijgen, prachtig geluid, veel kracht enzovoorts! En je wilt als exclusief Nederlands merk natuurlijk geen Amerikaans blokje in je auto;)

    Login om te reageren
  109. Geenidee zegt

    26 augustus 2010 om 18:02

    Ik denk ook dat de motor wat meer vermogen moet hebben, maar je moet dat prachtige geluid niet verpesten door er een turbo in te stoppen. Neem dan gewoon de 7L V8 uit de Z06. Voor iets meer klasse misschien de 6.2L V8 van Mercedes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North