• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker C8 Laviolette GT2R [updated]

Auteur: robbie, gepost 4 maart 2008 om 18:37 – 39 Reacties

Spyker C8 Laviolette GT2R
Naast de C8 Aileron heeft Spyker nog een tweede nieuwe model meegenomen naar Geneve. Namelijk de raceversie van de C8 Laviolette. Daarmee zullen ze dit jaar gaan deelnemen aan de Le Mans Series en de 24 Uur van Le Mans.

Het Spyker Squadron zal 2 auto’s inzetten en het Zwitserse dealerteam Speedy Racing zet eveneens een auto in. Het is trouwens maar goed dat ze met een nieuw model gaan racen want de auto waar ze vorig jaar mee reden is gister uitgefikt.

Spyker C8 Laviolette GT2R Specs

Squadron

Spyker Squadron – the factory GT2 team -, in partnership with its title sponsor SNORAS Bank and Speedy Racing, is proud to present its latest GT2 racer for the most famous and grueling race on the planet: the 24-Hours of Le Mans. In 2008 and 2009 Spyker Squadron will compete with two Spyker C8 Laviolette GT2Rs in both the Le Mans Series (LMS) and the 24-Hours of Le Mans.

The Laviolette GT2R replaces the successful Spyker C8 Spyder GT2R, the first Spyker that earned podium positions for the Dutch manufacturer of exclusive sports cars in the international GT arena. The new Laviolette has been built from the ground up around on a much stiffer, aluminum spaceframe with better aerodynamic qualities. Based on the team’s knowledge and experience with the previous C8, a long list of components have been changed or improved. The new car is an excellent platform to continuously develop and improve pace to reach the ultimate goal: a podium position at Le Mans.

Spyker Squadron welcomes Lithuanian SNORAS Bank, as its title sponsor for the upcoming season. Like last year Spyker Squadron partners with Alexandre Pesci’s Swiss dealer team Speedy Racing, sponsored by LEMO and Rebellion Horlogerie.

Car number 85 will be driven by Alexei Vasilev (RUS), Ralf Kelleners (GER) and Peter Dumbreck (GBR). The second car, number 94, will be piloted by Andrea Chiesa (SUI), Benjamin Leuenberger (SUI) and Philippe Camandona (SUI).

Both at Le Mans and in the Le Mans Series the team will use Michelin tires.

After two earlier tests in Estoril and Le Castellet (Paul Ricard) the team will head to Barcelona, Spain within three weeks for the first 1000km race this season: the LMS 1000km de Catalunya.

Ook interessant!

  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

c8, geneve-2008, le-mans, Racing, Spyker

Vorig bericht: « Bugatti Veyron Fbg in Genève
Volgend bericht: Citroën C5 in Genève & prijzen »

Lees Interacties

Reacties

  1. RA999 zegt

    4 maart 2008 om 18:40

    Moet ie nou zo Snoras? Oranje vind ik een stuk mooier…

    Login om te reageren
  2. Davidov zegt

    4 maart 2008 om 18:40

    Wow, ziet er prachtig uit. De kleuren doen we wel denken aan Chevrolet :P

    Login om te reageren
  3. Aston Martin Rapide zegt

    4 maart 2008 om 18:40

    Zoek de fout in de tweede alinea….

    Verder vind ik de kleurstelling echt niet indrukwekkend…maar ik gun spyker natuurlijk het beste.

    Login om te reageren
  4. binkie zegt

    4 maart 2008 om 18:41

    Hopelijk vliegt deze niet in brand, want ik denk dat het machtig mooi is om dit te zien rijden :)

    Login om te reageren
  5. VonStroke zegt

    4 maart 2008 om 18:41

    Pocket-racer. Zet toch deze op de openbare weg Spyker :P

    Login om te reageren
  6. Aston Martin Rapide zegt

    4 maart 2008 om 18:41

    Ehmmm…de fout is natuurlijk snel opgelost zie ik.

    Login om te reageren
  7. W!d zegt

    4 maart 2008 om 18:42

    wat voor een 3,8l blok ligt er in zo’n auto?

    Zie hem liever in het oranje!

    Login om te reageren
  8. Thomas zegt

    4 maart 2008 om 18:44

    Uitgefikt?
    Weer een nieuw woord geleerd. Je lexicon gaat er wel met de dag op vooruit als je elke dag autoblog even leest.

    Login om te reageren
  9. Racer X zegt

    4 maart 2008 om 18:49

    Yes. Onze Hollandse trots met de nationale kleuren van een of ander Baltisch land…

    Login om te reageren
  10. 59-LK-TH (peugeot 307 sw) zegt

    4 maart 2008 om 18:49

    @binkie

    Dat hoop ik voor je, maar ik vindt ‘m leeluk.:twisted:

    Login om te reageren
  11. jochem zegt

    4 maart 2008 om 18:53

    ff over die van speedy

    je moet er niet van uit gaan dat die altijd ‘uitfikt’ en in de problemen komt
    Op spa was juist onze nederlandse trots die bij eau rouge eruit flikkert

    Login om te reageren
  12. K-Kalkan zegt

    4 maart 2008 om 18:54

    het zou pas echt prachtig zijn als deze op het circuit afbrand :P
    jhahah neee maaar dan wel zonder rijder ;)
    maar jaa oranje zou gewoon beter zijn…

    Login om te reageren
  13. Jimmie zegt

    4 maart 2008 om 18:58

    Mooi voorbeeld van hoeveel mooier de SWB is vergeleken de LWB :)

    Login om te reageren
  14. Berbertje zegt

    4 maart 2008 om 18:58

    En zo snel is hij nou ook weer niet ;) uiterlijk is wel mooi maar aub dat blok :(

    Login om te reageren
  15. jasper zegt

    4 maart 2008 om 19:03

    wat een bagger ding, die kleur alleen al!

    Login om te reageren
  16. niek zegt

    4 maart 2008 om 19:09

    het lijkt veel te veel op een Aston Martin mrr wel best cool als ik hem zo hebben:P

    Login om te reageren
  17. niek zegt

    4 maart 2008 om 19:09

    het lijkt veel te veel op een Aston Martin mrr wel best cool als ik hem zo hebben:P

    Login om te reageren
  18. Jimmie zegt

    4 maart 2008 om 19:15

    @Berbertje, de klasse waarin deze Spyker uitkomt is de GT2, de GT2 heeft een restrictie in vermogen (450 pk geloof ik) en de motoren mogen ook niet meer dan 4.0 liter zijn al zal dit wel 3.8 zijn geworden, anders is er geen reden waarom die verkleind is.

    Login om te reageren
  19. porschefan zegt

    4 maart 2008 om 19:26

    daar is het nederlandstrots

    Login om te reageren
  20. marvin zegt

    4 maart 2008 om 19:26

    dit is de auto van het zwitserse team geloof ik,niet de 2 die spyker zelf inzet.

    Login om te reageren
  21. cheetacars zegt

    4 maart 2008 om 19:28

    @ Autoblog
    Er reden vorig jaar 2 spykers mee: nummer 85 en 86

    Login om te reageren
  22. jonas zegt

    4 maart 2008 om 19:37

    Hopelijk is hij snel genoeg zodat de rijders ook de achterkant vd wagen kunnen bewonderen :D

    Login om te reageren
  23. Frasker (Maserati MC12) zegt

    4 maart 2008 om 20:12

    Waarom is hij niet oranje? mooie bak trouwens!

    Login om te reageren
  24. Ruben zegt

    4 maart 2008 om 20:20

    Deze kleuren zijn van het speedy team is toch duidelijk te zien aan het zwitsers vlaggetje, de 2 fabrieks spykers zullen heus wel oranje zijn… Maar daarentegen wel een supermooie kar!!!! Jammer van die Aileron, deze ziet er 1000 keer beter uit

    Login om te reageren
  25. Arjan zegt

    4 maart 2008 om 20:25

    Super gave kar! Zou hem graag een keer over een mooi circuit jagen!

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    4 maart 2008 om 21:09

    Hoe komt het dat een Spyker wel mag meedoen aan lemans en een mosler niet?

    Login om te reageren
  27. RA999 zegt

    4 maart 2008 om 21:13

    @dekster
    Heel veel geld?

    Login om te reageren
  28. PT zegt

    4 maart 2008 om 21:24

    Spyker FTW in LMS dit seizoen.

    Login om te reageren
  29. robbie zegt

    4 maart 2008 om 21:28

    @dekster, omdat Spyker al sinds 2001 mee doet op Le Mans ;)

    Login om te reageren
  30. rebel rouser zegt

    4 maart 2008 om 21:28

    een squadron telt 24 examplaren in een beetje oorlog …….spyker verkoopt per jaar nog geen 24 auto”s,…spyker hou de eer aan jezelf en hou het op le mans bij de catering.

    Login om te reageren
  31. robbie zegt

    4 maart 2008 om 21:33

    Update: Persbericht

    Login om te reageren
  32. CAFAN zegt

    4 maart 2008 om 22:15

    dit is de bak van speedy.

    te zien aan het zwitserse vlaggetje en er staat Speedy op de achtervleugel ;)

    Login om te reageren
  33. robbie zegt

    4 maart 2008 om 23:24

    @CAFAN, en op de andere kant van de auto staat een Nederlands vlaggetje :D

    Login om te reageren
  34. Ramshoek zegt

    5 maart 2008 om 15:04

    Spyker rijdt met 2 wagens in de LMS en Speedy met 1.
    In het persberichtje lees ik alleen de rijdersbezetting voor 2 van de 3 wagens. Geen Nederlanders op Lemans? Wat is de rijdersbezetting voor de 2e (LMS) Spyker? Zitten daar wel Nederlanders op?

    Wat betreft Spyker wel en Mosler niet. Het zou ook kunnen dat Mosler alleen een Amerikaanse typegoedkeuring heeft en geen volledig Europese.

    Wat betreft 3,8 versus 4,0 liter. Om de verschillende motoren qua vermogen en vermogenskarakteristiek wat dichter bij elkaar te brengen, mogen kleinere motoren, grotere restrictoren hebben. Een 3,8 mag dus een iets ruimere restrictor hebben dan een 4,0. Daarbij is 3,8 een echte ‘Porsche motorinhoud’, waarvoor wellicht nog iets ruimere waarden voor gelden.
    Daarbij, het Audi V8 blok is een erg compact blok met relatief krappe boringen. Door de motorinhoud nu te verkleinen dmv een krukas met kortere slag, beperk je de zuigersnelheden hetgeen weer bevorderlijk is voor betrouwbaarheid e.d.

    Login om te reageren
  35. CAFAN zegt

    5 maart 2008 om 15:47

    @robbie

    zag ik idd ook nadat ik me post had gedaan xD

    Login om te reageren
  36. vj zegt

    5 maart 2008 om 16:57

    het is gewoon een c8 spyder gt2r met een stukje dak achterop

    Login om te reageren
  37. robbie zegt

    5 maart 2008 om 17:22

    @Ramshoek, maar in de inschrijving voor LMS & Le Mans staat dat Spyker gaat rijden met een motor van 4000 cc. Wel raar dat er nu dan staat er dat een motor van 3.8 liter in zit. En ik weet dat ze voorheen ook altijd met 3.8 reden.

    En ik weet dat er 2 Squadron auto’s op startlijst staan voor LMS en 1 Speedy auto. Maar als ik het persbericht lees dan kom ik die 2e Squadron auto helemaal niet tegen. Misschien toch geen budget voor?

    Login om te reageren
  38. Jan C. zegt

    6 maart 2008 om 10:47

    @robbie: Nee die zitten op de reservelijst.

    Login om te reageren
  39. robbie zegt

    6 maart 2008 om 13:47

    @Jan C., voor de Le Mans Series zijn 2 Squadron auto’s en 1 Speedy auto toegelaten en voor de 24 Uur van Le Mans is 1 Squadron auto en 1 Speedy auto toegelaten en staat er ook nog een keer 1 Squadron auto op de reservelijst (plaats 6).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North