• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker F1 versus F-16 fighting jet!

Auteur: autoblogger, gepost 5 april 2007 om 16:01 – 29 Reacties

Full Throttle 2007


Er waren al geruchten maar vandaag is duidelijk geworden dat Spyker F1-coureur Christijan Albers op vrijdag 20 april een bijzondere ontmoeting zal hebben met een F-16 van de Koninklijke Luchtmacht. Spyker branding draait op volle toeren…

Het doet me allemaal wat denken aan de Audi R10 en de Harrier, en ook aan de marketingactie van VW waarbij de Touareg V10 TDI een Boeing 747 mocht trekken. Laten we hopen dat de actie van Spyker iets meer spectaculair is.

De precieze locatie van het evenement (Full Throttle 07) wordt angstvallig geheim gehouden door de betrokken partijen, maar volgens gpupdate.net zal dit ergens in het zuiden van het land plaatsvinden.
–update: het is op vliegbasis Volkert–

De actie heeft tevens een historische link, Spyker begon natuurlijk ooit in de luchtvaartindustrie (zie ook het logo). In 1915 startte de Nederlandse autofabrikant met de bouw van vliegtuigen, de productie werd echter een jaar na afloop van de Eerste Wereldoorlog stopgezet.

Spyker Heritage - Airplane

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, jet, Spyker, Vergelijkingen, vliegtuig

Vorig bericht: « Maserati GranTurismo Spyder
Volgend bericht: Humping the Hummer »

Lees Interacties

Reacties

  1. martin zegt

    5 april 2007 om 16:05

    daar wil ik naar toe :D:D als luchtvaart en spyker fan :D

    Login om te reageren
  2. Noid zegt

    5 april 2007 om 16:11

    Daar móét ik heen :P !!!!!!!!

    Login om te reageren
  3. Jan zegt

    5 april 2007 om 16:13

    Gilze-Rijen, heb ik begrepen.

    Login om te reageren
  4. Nick zegt

    5 april 2007 om 16:35

    Het is op Volkel. Een vriend van me zit in de organisatie.

    Login om te reageren
  5. Mr. Reddingius zegt

    5 april 2007 om 16:37

    Tjsa, origineel is anders. Audi deed het ook al met de R10 (en verloor) Maar qua marketing zijn ze bij Spyker echt niet gek. Hoewel het vast en zeker spectaculair is werkt een Youtube-je voor mij ook.

    Login om te reageren
  6. - Koen zegt

    5 april 2007 om 16:52

    Ha op Volkel hoop ik, dan kan ik het vanuit de tuin zien :)

    Login om te reageren
  7. Nick zegt

    5 april 2007 om 16:55

    Het IS op Volkel.

    Maar goed, origineel is het niet nee. Ferrari en Red Bull hebben het ook al eens gedaan geloof ik. En de jet wint toch op het einde.

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    5 april 2007 om 16:59

    @Mr. Reddingius: klopt, die R10 was ik vergeten. Heb de link er nog even bijgezet.

    Login om te reageren
  9. VolvoV40T4 zegt

    5 april 2007 om 17:58

    Het is op Volkel.

    Login om te reageren
  10. Marco zegt

    5 april 2007 om 19:54

    En vergeet natuurlijk niet Gilles Villeneuve in een Ferrari 126C4 tegen een F104 Starfighter….

    Login om te reageren
  11. spikeydvd zegt

    5 april 2007 om 20:31

    Leuk, maar weinig kans.
    Vermogen F16:
    -Stuwdruk 15.000 lbs zonder naverbrander.
    -Stuwdruk 25.000 lbs met naverbrander.

    Topsnelheid:
    2020 km/u

    Laat dan wel aub de F16 ook op topvermogen spelen.

    Dat zou echt een kick zijn!!! Vol die naverbrander aan!!!!

    Login om te reageren
  12. Marco zegt

    5 april 2007 om 21:55

    Filmpje van Gilles op youtube….

    http://youtube.com/watch?v=3RtDMjLrBrs

    8 mei 1982 Gilles Forever

    Login om te reageren
  13. tarzan zegt

    6 april 2007 om 10:24

    gatverdamme wat gaat die Albers een partij af!! Weer om zn oren gereden door zn rookie-teamgenootje Sutil. Kennelijk heeft la Albers het te druk met nutteloze demoruns.

    Het doet me denken aan ene j. verstoppen.

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    7 april 2007 om 09:18

    Been there, done that. Niet? Hoe vaak hebben andere teams en andere landen dit niet gedaan?

    Login om te reageren
  15. Glenn zegt

    8 april 2007 om 19:42

    Als hij maar niet crasht of z’n motor op blaast! prutser

    Login om te reageren
  16. SugarFree zegt

    10 april 2007 om 10:03

    Ach, een echte wedstrijd is het niet, maar wél leuk om te zien.

    Vraag me alleen af of de V8 van de Spyker nog te horen is naast het geweld van een P&W-motor van de F-16 (waarbij ie de nabrander toch wel zal ontsteken? :) )

    Het is dat ik een spoedklus er tussendoor heb gekregen voor die dag, anders had ik wel gaan kijken (op Volkel).

    Login om te reageren
  17. Jigga zegt

    15 april 2007 om 01:04

    Hoelaat begint dat dat ik woon in Uden-Zuid dicht bij Volkel

    Login om te reageren
  18. wazzup zegt

    15 april 2007 om 11:12

    lol albers zal wel gaan crashen….daar is die tog zo goed in…beetje al die mooie wagens de muur in rijden

    Login om te reageren
  19. killian zegt

    18 april 2007 om 14:47

    Helaas is het een afgesloten evenement, en is alleen voor een geselecteerd publiek. Of je moet op de spotters heuvel staan buiten het terrein.

    Mvg Killian

    Login om te reageren
  20. tarzan zegt

    18 april 2007 om 17:56

    Ik wil bij deze een klacht indienen voor het gebruik van engelse woorden door onze luchtmacht. Ik vind het prima dat ze in de lucht elkaar de liefde verklaren in gebrekkig Engels met een accent waar je U tegen zegt, maar op officieele posters zou ik toch gewoon graag Nederlands willen lezen. Spijker f1 en de Koningklijke Nederlandse luchmacht presenteren: vol gas.

    Wat gaan ze precies doen trouwens? Wordt de spijker vanuit een vrachtvliegtuig gegooid en gaat Albers samen met een F16 loopings maken? Of gaan ze kijken wie er het snelst door een bocht op de taxibaan kan maken?

    Login om te reageren
  21. marjolein zegt

    18 april 2007 om 21:41

    hey mensen .. ik heb 2 kaartjes gewonnen voor de show vrijdag maar kan iemand mij please vertelle hoe laat het begint???

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    18 april 2007 om 21:57

    @marjolein

    Ten eerste gefeliciteerd!

    Ten tweede dat zeg ik je alleen als ik het 2e kaartje mag hebben! ;)

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    18 april 2007 om 23:01

    Voor iedereen die op zoek is naar info, hier het persbericht van vandaag:

    Vrijdag 20 april ontmoeten de wereld van de Formule 1 en die van de militaire jachtvliegerij elkaar op vliegbasis Volkel. Tijdens een exclusieve bijeenkomst laten de Nederlandse Formule 1 coureur Christian Albers in zijn Nederlandse Spyker bolide en F-16 vlieger Ralph Aarts zien wat de overeenkomsten zijn tussen de Formule 1 en de militaire jachtvliegerij. Het ‘Full Throttle Event’ is een vorm van publicitaire samenwerking tussen Spyker en de Koninklijke Luchtmacht, waarmee de luchtmacht ook nadrukkelijk de werving wil steunen.

    Dit jaar is het voor het eerst dat er een Nederlands team met een Nederlandse auto start in de Formule 1. Dit Spyker team heeft historische banden met de Koninklijke Luchtmacht. Als op 1 juli 1913 de Luchtvaartafdeling wordt opgericht, beschikt de eerste commandant Walaardt Sacré over een Spyker-automobiel en de door Marinus van Meel gebouwde ‘Brik’-anderhalfdekker. In de periode 1915 tot 1919 heeft de luchtmacht met 7 Farman F22’s gevlogen die door Spyker in licentie zijn gebouwd. Spyker past in de huidige sport auto’s ideeën, concepten en elementen toe uit zijn vliegtuigbouwverleden. Het GT2 raceteam rijdt onder de naam ‘Spyker Squadron’ en in het logo van Spyker is prominent een vliegtuigpropeller opgenomen. Het Nederlandse Spyker en de Koninklijke Luchtmacht hebben naast deze historische banden nog meer gemeen. Beide zijn exclusief, sportief, avontuurlijk en met een professionele discipline gedreven om in teamverband prestaties op het hoogste niveau te leveren.

    De Koninklijke Luchtmacht heeft voortdurend behoefte aan nieuw personeel. Kritische functiegroepen zijn onder meer vliegers en luchtvaarttechnici. Hiervoor worden extra wervingsinspanningen gepleegd. Het ‘Full Throttle Event’ maakt hier deel van uit.

    Voor de bijeenkomst op vliegbasis Volkel wordt een geselecteerd publiek uitgenodigd. Daarbij gaat het om een deel van de Nederlandse betrokkenen bij het Spyker Formule 1 team, belangstellenden voor een baan bij de luchtmacht, vertegenwoordigers van onderwijsinstellingen en andere genodigden. Daarnaast ontvangt een aantal mensen via acties in de media een uitnodiging voor de dag op Volkel. De vliegbasis is alleen toegankelijk met een speciale toegangskaart. De activiteiten vinden plaats op het midden van de vliegbasis en zijn niet vanaf de openbare weg zichtbaar.

    Login om te reageren
  24. tarzan zegt

    19 april 2007 om 01:46

    ..Maar nog steeds geen info WAT ze nou gaan testen en vergelijken. De werking van de radio? De samenstelling van het rubber? Hoe lang het duurt om een F16 te starten vs een f1 auto? Of wordt het gewoon een soort trekker-trek op kosten van ons en gaan ze tegen elkaar dragracen? Waarom nodigen ze dan niet een echte topfuel-dragster met een vergelijkbare straalmotor uit? Het klinkt allemaal erg veronica-achtig. Slappe hap dus.

    Login om te reageren
  25. Tom zegt

    19 april 2007 om 09:32

    Toch altijd heerlijk dat het in het plaatsje word gehouden dat maar op een kwartiertje rijden is:D

    Login om te reageren
  26. Marc zegt

    19 april 2007 om 15:50

    Weer lekker kansloos dat het voor gesloten publiek gehouden wordt! Dat vind ik een k*tstreek van zowel Spyker als de Luchtmacht! Beide zullen op deze manier bij het normale publiek juist geen positieve publiciteit winnen dus of het nu zo’n hele slimme zet is???????? Daar haden ze wel wat beter over kunnen nadenken want als ik het goed begrijp is het niet vanaf de spotters plek te zien?

    Login om te reageren
  27. Laurens zegt

    21 april 2007 om 11:04

    HET WAS ZOOOOO GAAF!! Die F-16 won echt nipt!!

    Login om te reageren
  28. Willem zegt

    21 april 2007 om 20:40

    “HET WAS ZOOOOO GAAF!! Die F-16 won echt nipt!!”

    Dit was de officiële uitslag.. Onofficieel was de Spyker beduidend sneller (I know, I was there) De Spyker lag zo’n 500 meter voor op het moment dat “Sheik” de lucht in ging… Tsja, en dan is het natuurlijk eitje voor de F16 met een top van 2200 km per uur. Zeker als de finish niet van tevoren is bepaald.

    Login om te reageren
  29. Sony zegt

    26 april 2007 om 09:22

    JAMMER DÀT IEDERÈÈN ZÒ NEGATIEF IS OVER ALBERTS,VÒÒRLOPIG ZIT HIJ WÈL IN DE F1,HETGENE WÀÀR MENIG KEREL JALOERS OP IS….ÈN TÙÙRLIJK MOT IE BETER PRESTEREN…”WÀÀROM KIJKEN JULLIE DAN TÒCH NOG NAAR`M,ÀLS JULLIE`M ZÒ NEGATIEF VINDEN????” ÈR ZIT`N UITKNOP OP JE TV,ÀLS JE MAZZEL HEBT,MEERDERE KANALEN!!!”…

    “Hèt was ècht superrrr,èn ik heb zelfs nog`n handtekening van Alberts gehad,èn sta met`m op de Foto…èn dat terwijl ik niet`ns bij de Luchtmacht zit…mààr m`n ventje wel hihi!

    `n hèleboel mensen vinden Chris arrogant,mààr dàt vond ik hèlemaal niet!

    “hij=nu èènmaal`n bekende geworden dòòr z`n Sport,dàt wil nog niet zeggen,dàt je dààr altijd blij mee moet zijn,àl die zeurende/zeikende mensen/journalisten ed om je heen”…hij heeft toevallig van z`n Hooby z`n beroep kunnen maken!
    “moet menig ander nog zien te lukken”!…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North