• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker halfjaarcijfers 2007 + verkoop F1 team

Auteur: autoblogger, gepost 31 augustus 2007 om 23:57 – 46 Reacties

Spyker Start... Stop...

Spyker zou Spyker niet zijn als er geen dubieuze gang van zaken omtrent de laatste halfjaarcijfers zou zijn. Vorig jaar was er wat oponthoud vanwege een zieke accountant (ahum), deze keer was er onduidelijkheid over de exacte reden. Maar op de valreep is er zojuist meer informatie vrijgekomen, alsmede de cijfers van afgelopen halfjaar…

Verkoop F1 team
Reden voor de vertraging was de mogelijke verkoop van het Spyker F1 team. Het is nu duidelijk dat men hier de komende 30 dagen exclusieve besprekingen over heeft met een consortium bestaande uit Strongwind (Familie Mol) en Watson Limited (met de Indiase eigenaar Dr. Vijay Mallya). Er ligt een bod op tafel voor 80 miljoen euro (USD 109 miljoen), Spyker kocht het F1 team een jaar geleden voor USD 106.6 miljoen.

De cijfers
Spyker heeft het eerste halfjaar een verlies geleden van 29,9 miljoen euro. De grootste verliesposten kwamen van het Spyker F1 Team (- 13.0 miljoen) en Spyker Automobielen (- 5.4 miljoen).

Belangrijke quotes uit het rapport
Herfinanciering van Spyker Cars:

Spyker Cars N.V. is actively engaged in negotiations with parties linked to the planned refinancing of the business. These include those with the consortium mentioned earlier in respect of a possible sale of the Formula One Team. It is expected that, if successful, these developments will provide sufficient funds for Spyker to execute its chosen future business strategy.

Vertraging van de D12 (2008 ipv december 2007):

The road car division has continued to work throughout the first six months of 2007 on a broadening of its range with development of the Long Wheelbase (LWB) versions of the C8 (including the option of an automatic gearbox for the first time) continuing apace and investigation of possible supplier partners for the Peking-to-Paris SSUV. Both are planned to enter production during 2008.

Ook interessant!

  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Spyker

Vorig bericht: « Neem eens wat vaker een bloemetje mee
Volgend bericht: Ferrari 575 GTZ Spyder [UPDATED] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hugo zegt

    1 september 2007 om 00:03

    Ik ben blij dat deze Nederlandse supercarfabrikant nog bestaat :)
    For the time being…

    Login om te reageren
  2. Mstr zegt

    1 september 2007 om 00:06

    Verkopen dat F1-team.
    En dan zorgen dat alles binnen Spyker op orde is en alleen richten op de Spyker auto’s.

    Login om te reageren
  3. Bruine zegt

    1 september 2007 om 00:11

    ik heb dat F1 team nooit een goed idee gevonden, ik hoop dat dit niet de ondergang van Spyker wordt. Ik ben dan wel een Vlaming, maar die verrekte Spykers hebben wel wat :)

    Login om te reageren
  4. Robin zegt

    1 september 2007 om 00:16

    Een verlies van 29,9 miljoen euro in een half jaar! Wat was de omzet? Voor hoeveel hebben ze dus in totaal aan auto’s verkocht en aan merchandise etc??

    Login om te reageren
  5. opdekop zegt

    1 september 2007 om 00:38

    Ik heb het uitgerekend en in principe hebben ze nog 26 dagen om aan extra geld te komen… Dan is namelijk de huidige 3 miljoen die ze nog maar in kas hebben op. Spyker gaat wederom historie schrijven met het feit dat ze geen toekomst meer hebben.

    Login om te reageren
  6. Snoepie zegt

    1 september 2007 om 00:39

    ik vind dat er nog best veel mensen in spijker blouses lopen..eh ik bedoel Spyker blouses :D

    Login om te reageren
  7. RA999 zegt

    1 september 2007 om 00:40

    @Robin
    de omzet was 23,4 miljoen, en aangezien ze maar 7 (!) auto’s hebben verkocht bestaat het grootste deel van de omzet volgens mij uit sponsorinkomsten.

    Login om te reageren
  8. DonaldDuck zegt

    1 september 2007 om 00:40

    Welke Merchandise?

    Er zou toch iets in moeten staan van de inkomsten via McGregor.
    Of zou McGregor gratis van het beeldmerk gebruik mogen maken.

    Login om te reageren
  9. Berbertje zegt

    1 september 2007 om 00:48

    ik ben blij dat spijker er nog is neem een voorbeeld aan donkervoort die doen het al lang goed en dat F1 team wacht op een iets hoger bod en verkoop het dan:)

    Login om te reageren
  10. RA999 zegt

    1 september 2007 om 01:06

    @opdekop
    Ik heb ook zitten rekenen, en als ze nu nog 3 miljoen hebben is hun geld over 18 dagen op. Deze cijfers zijn namelijk van 30 juni, ze hebben dus gemiddeld per dag rond de 165.000 euro verloren, en als ze zo door gaan is die 3 miljoen dus over zo’n twee en een halve week op.

    @DonaldDuck
    McGregor sponsort Spyker, dus ik denk dat de inkomsten via McGregor allemaal in de grote sponsor-pot gaan.

    @Berbertje
    Denk je nou echt dat Spyker gaat wachten op een hoger bod? Ze gaan dit bod als het aan hun ligt zo snel mogelijk aannemen, ze hebben het geld hard nodig hoor.

    Login om te reageren
  11. Sjon zegt

    1 september 2007 om 01:06

    Waarom bouwen ze in godsnaam zo weinig auto’s, ze willen er 100 per jaar en zitten nu op 7 in een half jaar?!

    Login om te reageren
  12. RA999 zegt

    1 september 2007 om 01:09

    @Sjon
    ze hadden problemen (lees: ruzie) met de leveranciers.

    Login om te reageren
  13. RA999 zegt

    1 september 2007 om 01:20

    @Sjon
    oh, ze hebben trouwens 17 auto’s gebouwd, en daarvan zijn er maar 7 verkocht ;)

    Login om te reageren
  14. Jurgen zegt

    1 september 2007 om 01:44

    Je kunt zeggen wat je wil maar Spyker heeft met de koop van het Formule 1 team een hele gevaarlijke zet gedaan.

    Toch levert het dadelijk een shitload aan promotie op voor het merk, ondanks dat Spyker nou niet echt super presteerde.

    In het vergelijkingsfilmpje van Donkervoort vs Spyker vind ik Donkervoort ook veel te langzaam gaan, want veel verder dan een D8RS zijn ze niet gekomen.

    Terwijl Spyker al enkele jaren met het Spyker Squadron rondrijdt.

    Tja Donkervoort is misschien voorzichtig, maar iets TE.

    Zoiezo moet Spyker als de sodemieter auto’s maken en ze de weg opschoppen, koste wat het kost.

    Want 1 ding is zeker, leuk merk maar je ziet er geen kont van. Die 7 auto’s staan vast in het midden oosten of meerdere ervan nog in de garage nog in Zeewolde.

    Zoiezo moet Spyker zich niet bezig houden met een Zagato en een D12 Peking to Paris etc etc. Eerst maar eens die C8 succesvol verpatsen.

    Dan komt er cash in het laatje en dan kunnen ze eventueel naar een tweede model kijken.

    Loop nooit in 7 sloten tegelijk zijn mijn vader altijd.

    Login om te reageren
  15. RA999 zegt

    1 september 2007 om 02:04

    @Jurgen
    Ze proberen al koste wat het kost auto’s te maken en de weg op te schoppen, dat schiet alleen niet op als de leveranciers niet leveren, als het aan Spyker lag maakten ze een paar honderd auto’s per jaar. Maar ja, daar hebben ze dus de onderdelen en de mankracht niet voor.
    En verder verpatsen ze die C8 best succesvol hoor (zeggen ze zelf), maar als je productie beperkt is schiet dat niet op.
    En ze zeggen toch ook dat ze voor de D12 al een paar honderd orders binnen hebben, en dat de C12 Zagato uitverkocht is? Dus als ze de productie daarvan ook op orde hebben, komt er zelfs meer geld in ’t laatje omdat die modellen ook een stuk duurder zijn…

    Login om te reageren
  16. g zegt

    1 september 2007 om 04:31

    ik geef spyker tot kerst met de andere cijfers en dan is het heilige nacht stille nacht he

    Login om te reageren
  17. Guido van H. zegt

    1 september 2007 om 05:13

    @RA999,

    Als..als…als!
    Maar voorlopig gebeurd er niets!

    I.i.g. ben ik het wel met Jurgen eens, dat men zich beter hadden kunnen concentreren op de C8 als “moneymaker” voor Spyker Cars NV.

    Login om te reageren
  18. Berend zegt

    1 september 2007 om 07:23

    Met geen woord wordt er meer gerept over het totaal van de order backlog (in april 2007 nog 346 stuks)

    Per 1 juli 2007 stonden er nota bene 10 Spykers die nog geen koper gevonden hadden.

    De gemiddelde verkoop was ongeveer 1 auto per maand.

    Spyker heeft de media en beleggers altijd fors en bewust voorgelogen over de verkoop.

    Login om te reageren
  19. Beaten zegt

    1 september 2007 om 09:13

    Ik vond het al ambitieus dat ze een LeMans team hadden vlak nadat het merk nieuw leven was ingeblazen..

    en toen kwam er ook nog een F1-Team bij.. [dan kan je erop zitten wachten dat het fout gaat]

    mensen met teveel geld en een droom..

    blijkt meestal toch niet zo’n goede combinatie te zijn ;)

    welcome to the real world

    Login om te reageren
  20. Pieter-Jan zegt

    1 september 2007 om 09:15

    Tja. De mechanische verfijning van een middelmatige Kit car, geen speciale prestaties, geen speciale technische hoogstandjes, geen uitgebouwd dealer netwerk, een oud design, en de prijs van een mooie huis. Ze hebben de frivoliteit van de werelds’ rijken een beetje misschat. Je kan zijn zonden vergeven zou de wagen echt uniek zijn, maar ze geraken ze niet kwijt. Je kan er niet mee stoefen, want niemand wil ze hebben.

    Login om te reageren
  21. IPA35 zegt

    1 september 2007 om 09:28

    de zagato is wel het mooiste ontwerp wat ze hebben en de suv is een nieuwe inkomstenbron dus laat ze die maar maken, hoor

    Login om te reageren
  22. H.J. Vaesen zegt

    1 september 2007 om 09:34

    De SSUV kan nog redding bieden. De kern van dit bedrijf (los van het F1 geblaat) is het verkopen van auto’s. Ik had begrepen dat na Genéve er genoeg orders waren. Vraag me af hoeveel er hiervan geannuleerd met als oorzaak het uitstel.

    Overigens is het klote dat Muller verdwenen is. Erg capabele vent, zeer in staat om investeerders aan te trekken (dit is zijn trucje). Mol is een blaaskaak met een beperkt resumé.

    Login om te reageren
  23. TT man zegt

    1 september 2007 om 09:50

    Jongens, jongens. Uiteraard willen we allemala trots zijn op Spyker, net als op Donkervoort, maar als je met mannen als Muller in zee gaat dan weet je dat er ellende van komt. Kijk ook naar de andere initiatieven die die opgezet heeft. Je moet hem nageven dat ie goed geld kan ophalen en veel ophef kan maken, maar in de executie gaat het vervolgens dan fout.

    Die zogenaamde order backlogs zijn er al jaren, maar voorlopig is er heel weinig echt aan eindklanten verkocht (dus dan tel ik die Basic Instinct auto’s e.d. niet mee). Dat ligt heus niet alleen aan de productie problemen, als er nl echt voldoende getekende klantorders waren, dan krijg je het zaakje wle aan het rollen. Laten we wel wezen: wie wil nu zo’n gedrocht (want echt mooi is ie natuurlij niet) hebben tegen een prijs waar je toch veel meer ander moois (en exclusiefs) voor kan kopen met een betere kwaliteit en design.

    Ben vrij positief ingesteld altijd, maar ik hoop dat dit zaakje snel over is en dat iemand met hart voor de zaak de merknaam overneemt en over een tijdje met echte auto’s op de markt komt.

    Login om te reageren
  24. student zegt

    1 september 2007 om 10:28

    ….. C8 Laviolette + C8 Spyder + C8 Double 12S + C12 Spyder….. en STOP!!!

    ….. de D12 is extreem mooi!… laat hem nog maar even in de koelkast staan s.v.p.

    Login om te reageren
  25. Vapid zegt

    1 september 2007 om 10:29

    ze moeten ook gewoon met een middenklasse komen of kleiner
    voor een prijs die ook mogelijk is voor normale mensen.

    Login om te reageren
  26. L-Fred zegt

    1 september 2007 om 11:07

    @ Vapid, waarom?

    Login om te reageren
  27. Vapid zegt

    1 september 2007 om 11:26

    @ L-Fred
    omdat ze met alleen dure sportauto’s niet ver komen.
    een paar gewonen auto’s zou goed helpen.
    en mischien is het ook wel goed dat spyker word overgenomen door een ander automerk

    Login om te reageren
  28. L-Fred zegt

    1 september 2007 om 11:36

    @ Vapid,

    maar je hoeft je toch niet te richten op het grote publiek om winst te maken? (lees: die goedkopere auto’s kopen)

    Om dezelfde winstcijfers te halen hoef je minder dure auto’s met hoge winstmarge te verkopen dan goedkopere auto’s met een lagere winstmarge. Bij goedkopere auto’s speelt de prijs voor een auto nu eenmaal een grotere rol en moet je dus met een lagere winstmarge genoegen nemen.

    Net wat je zegt:
    Waar autofabrikanten als Spyker mee te maken hebben, is dat ze geen onderdeel zijn van een grotere concert, zie Ferrari, Lamborgini, Rolls Roys enz. Deze autofabrikanten hebben bestaansmogelijkheid omdat er een grote partij achterzit. Wanneer er een samenwerkingsverband / overname van zo’n partij, zie ik meer mogelijkheden.

    Login om te reageren
  29. Esprit_de_Flandre zegt

    1 september 2007 om 11:52

    @Vapid

    Dàt is pas gevaarlijk! Een kleine, betaalbare (sport)auto is reeds voor veel kleine merken dé doodsteek gebleken. Een betaalbare auto is niet persé veel goedkoper in ontwikkeling en productie. Daarnaast moet de verkoop veel hoger liggen dan bij een exclusieve wagen, omdat men de ontwikkelingskosten probeert af te schrijven over meer exemplaren, net om het goedkoper te maken.

    Laat ze dat maar niet doen. Ik treur nog altijd over mijn grote liefde, FACEL VEGA. snif.

    De HK500! slurp!
    http://www.shorey.net/Auto/French/Facel%20Vega/1960%20Facel%20Vega%20HK%20500-2.jpg
    http://www.classicargarage.com/common/pictures/amicale/2005/0105/hk500-03.jpg

    Facel Vega II, een prachtig stukje architectuur.
    http://www.shorey.net/Auto/French/Facel%20Vega/1962-64%20Facel%20Vega%20Facel%20II.jpg

    De vierdeurs (suicide-doors!) Excellence
    http://www.shorey.net/Auto/French/Facel%20Vega/1957%20facel%20vega%20excellence%20saloon%20fvl.jpg

    De BOOSDOENER: de Facellia
    http://www.shorey.net/Auto/French/Facel%20Vega/1961%20Facel%20Facellia%20Conv-burg-fVr=mx=.jpg

    @Autoblogger: wat denk je van een artikeltje over Facel Vega?

    Login om te reageren
  30. Esprit_de_Flandre zegt

    1 september 2007 om 11:56

    Oeps, Facellia staat er niet. Nieuwe poging:

    Dit is trouwens een facelift, in de hoop de verkoop omhoog te duwen. Het heeft niet geholpen. Jammer.

    Echt waar. Gijse Nollander die van Spyker Houdt, maakt dan Ze nooit ne Kleine Bouwt!

    Login om te reageren
  31. Vince zegt

    1 september 2007 om 12:10

    @ TT man
    Als muller toch zo een ellende veroorzaakt waarom gaan de zaken bij McGregor dan de laatste jaren veel beter?
    En die auto’s uit basic instinct waren 2 dummys en 2 echte autos die reden. Deze zijn na de opnames weer terug gegaan. Dit zijn nl. de media auto’s van spyker. Een van deze spykers is nl. ook te zien in (volgend seizoen) CSI NY.

    Spyker zal men ook niet zomaar laten overnemen. Als men beslag op bepaalde productie delen zou willen leggen dan zullen de grootaandeelhouders in spyker(Boekhoorn, Muller, Mol) snel betalen om te zorgen dat ze weer verder kunnen.
    Dus een overname van Spyker Cars Automobielen B.V. zullen zij niet laten gebeuren omdat ze er al genoeg poen in gestoken hebben!

    Login om te reageren
  32. mattie zegt

    1 september 2007 om 12:22

    Wat doen die 186 medewerkers eigenlijk. Alle onderdelen worden aangeleverd. En toch bouwen ze zo weinig auto’s. Bij donkervoort bouwen ze volgens mij meer dan 1 auto per mederwerker per jaar. Volgens mij hebben ze ondertussen genoeg modellen, dus kunnen ze hun geld stoppen in de productie inplaats van de ontwikkeling van nieuwe dingen.
    btw. alleen de c8 Spyder en Laviolette SWB zijn mooi, de rest van de auto’s is lelijk.

    Login om te reageren
  33. Sem zegt

    1 september 2007 om 13:37

    Laat Spyker maar overgenomen worden
    ik hoop namelijk voor Spyker dat de kwaliteit beter word en dat het design word aangepast; neem als voorbeeld de C12 zagato, prachtige auto maar die achterkant is gewoon Über lelijk! verder vind ik de bedoelingen van spijker geweldig namelijk een supercar met spectaculair (Retro-) design en interieur. maar helaas als ik mezelf zo terug lees ga ik liever naar onze oosterburen en schaf ik een Wiesmann aan ;)

    Login om te reageren
  34. roy zegt

    1 september 2007 om 14:14

    Die ssuv wil volgens mij geen rijke hebben. In zo’n dekadente sloep wil je zelfs in de pc hooft niet gezien worden.

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/28/onthuld_spyker_d12_pekingtopar

    Login om te reageren
  35. mashell zegt

    1 september 2007 om 14:21

    @roy
    Maar er is een land heel ver weg waar veel rijke mensen zonder enig besef van goede smaak wonen.

    Login om te reageren
  36. J. zegt

    1 september 2007 om 14:24

    Als ik me niet vergis maakt Spyker dan nog wel ruime winst op het F1 team. Ze verkopen het voor een hogere prijs, en het lijkt mij dat de nieuwe eigenaar de betalingen richting Midland ook overneemt. (Nog zo’n 15 miljoen dacht ik.)

    Zonde dat Spyker er mee gaat stoppen in de F1, maar het was wel te verwachten. Ze gingen de F1 in omdat het winst op zou moeten leveren die dan doorgeschoven kon worden naar Spyker cars. Een klein kind had ze kunnen vertellen dat een achterhoede team in de F1 een bijna bodemloze put is en dat winst onmogelijk is.

    Ik vraag me wel af wat de nieuwe naam zou moeten gaan worden, Mol F1 is ook zo afgezaagd.

    Login om te reageren
  37. H.J. Vaesen zegt

    1 september 2007 om 14:47

    Haha J :)

    Login om te reageren
  38. C-Driver zegt

    1 september 2007 om 15:57

    Als Spyker er financieel bovenop wil komen, moeten ze sowieso meteen van dat F1 team af, daarnaast moeten ze een management team opzetten dat WEL weet hoe een bedrijf fatsoenlijk moet lopen. En ze moeten eens de arrogantie van de eigenaren aan de kant schuiven.

    De merknaam Spyker is een zeer waardevolle, waar echt een succesvolle onderneming achter kan zitten, maar het huidige team is daar duidelijk niet toe in staat.

    Login om te reageren
  39. Conundrum zegt

    1 september 2007 om 16:09

    Een update:

    http://www.nu.nl/news/1217708/32/AFM_wil_herziening_jaarrekening_Spyker.html

    AFM wil herziening jaarrekening Spyker

    AMSTERDAM – De Autoriteit Financiële Markten (AFM) wil van Spyker Cars N.V. een herziening van de financiële verslaggeving over 2006. De AFM heeft hiertoe vrijdag een verzoek ingediend bij de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam. Dat heeft de financiële waakhond zaterdag bekendgemaakt.
    Volgens de AFM zijn de gebreken in de jaarrekening dusdanig dat zij de rechter daarover een oordeel wil laten uitspreken.

    Login om te reageren
  40. Dr. Bronx zegt

    1 september 2007 om 17:05

    weg met die kut formule 1 is toch geen donder aan en het brengt schade aan het imago alleen richten op die zeer mooie exclusieve spijkers!

    Login om te reageren
  41. jvvv zegt

    1 september 2007 om 20:07

    achja, was toch sinds dag 1 duidelijk dat het niet goed ging komen met Spyker…

    Een paar bouten, platen, wat leder, een rare voorruit en een motor. En het verkopen als exclusief… right…

    Login om te reageren
  42. Berend zegt

    2 september 2007 om 07:12

    Mol en Muller kunnen hun borst vast nat gaan maken.

    De Autoriteit Financiële Markten wil van Spyker Cars N.V. een herziening van de financiële verslaggeving over 2006. Indien de Ondernemingskamer van het gerechtshof het met de AFM eens is en gelast tot een herziening, dient er logischer wijs ook een herziening van het eerste kwartaal te komen. De uitkomst van die herzieningen zouden wel eens kunnen leiden tot de conclusie dat het bestuur van Spykercars N.V. “misleidende verslaggeving” heeft gedaan.

    Gelet op de uitspraken van de heren Mol en Muller en hun doen en laten, kan tevens gesproken worden van een “onbehoorlijke taakvervulling” Dat levert een onrechtmatige daad jegens de NV, de beleggers en mogelijk anderen op. De heren Mol en Muller hebben om het hardst geroepen dat het F1 team financieel gezond zou zijn. Op dat moment (april/mei 2007) wisten ze dat het financieel niet pluis was. Ook de orderportefeuille zou bomvol zitten, en meer hele en halve leugens. De gevolgtrekking kan niet anders zijn dat ze met hun handelen schade hebben berokkend – ten minste – aan de beleggers.

    Nu blijkt dat het F1 team een slordige 15 miljoen euro verlies in plaats van winst oplevert – onder directie van de heer Mol – moet het plots verkocht worden. Waarom die haast. Er zouden toch nog TV-gelden ontvangen worden. De Japanse coureur brengt nu immers ook veel geld in het laatje. Waarom wordt door Spykercars NV de voorkeur gegeven aan de heer Mol en consorten om het F1 team te kopen. De man die zelf het verlies veroorzaakte.

    Een f1 team is een begeerlijk product. Verlies maken ze allemaal maar dat maakt ze niet minder begeerlijk. Er zijn er slechts 11 teams en amper 2 zijn te koop. Gaat een vergelijking ABN-AMRO/Barclays op. Zijn er meerdere geïnteresseerden maar mogen die niet aan bod komen ? De kleine belegger zou wel eens de dupe kunnen worden.

    Goed dat AFM ingrijpt. De beerput moet open. En een bemoediging voor de misleide beleggers: de aansprakelijkheid is hoofdelijk en Mol schijnt diepe zakken te hebben.
    op quotenet

    Login om te reageren
  43. TT man zegt

    2 september 2007 om 12:10

    @Vince: je hebt gelijk hoor, de heer Muller heeft ook wat goede zaakjes lopen (nu en in het verleden) maar het gaat mij meer om de manier waarop: hlave waarheden, rommelen met cijfers, etc; Ook bij McGregor is zoals je weet een hoop rumour geweest (handel met voorkennis, etc), maar als er 1 ding is waar Muller goed in is, is het ophalen van geld voor initiatieven die er op het 1e oog zeer slecht uit zien. Soms komt daar wat moois uit, soms ook niet.

    Nogmaals: het gaat me om d emanier waarop. Ook op een eerlijke manier kun je dit soort zaken olpzetten (of niet………..?).

    Login om te reageren
  44. Alex. zegt

    3 september 2007 om 13:52

    Dom zijn ze geweest met de F1 gedoe, en goed ook!!!
    Ga gewoon verder met je Exclusieve bolides, en kijk dan pas verder dan je neus lang is.
    Sjonge jonge, V.Muller dacht meer uit te halen met de F1 gebeuren, maar Forget t!!!
    Kun je toch wel nagaan?
    Stap voor stap, en nooit alles te gelijk!!!!
    Voorbeeld Ferrari??? misschien???

    Het beste voor Spyker toegewenst!!!!

    Login om te reageren
  45. FordGT(sam) zegt

    9 september 2007 om 20:58

    dutch racers ar losers behalve doornbos..:D Go Doornbos

    Login om te reageren
  46. Marian Ruhé zegt

    17 januari 2008 om 11:02

    Daar ik geen surfer ben begrijp ik niet waarom ONS MERK er opeens tussen staat.
    op zich natuurlijk leuk dat er belangstelling voor is; maar wat ik ook weer niet begrijp is dat er 2 van ONZE FOTO’S gebruikt worden zonder bronvermelding.
    kan dat ook anders?
    Marian Ruhe/ Amicale Facel Holland

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North