• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker is volledig blut, haalt onderdelen bij bouwmarkt

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 september 2014 om 15:48 – 74 Reacties

Victor Muller in een B6 Spyder


Het financiële moeras waarin Spyker zich bevindt lijkt de autofabrikant steeds verder naar beneden te trekken. Werknemers worden niet meer betaald, een faillisementsaanvraag dreigt, en Spyker moet wel heel creatief worden om nog aan onderdelen te komen.

Dat Victor Mullers bedrijf al enige tijd op het randje van de afgrond balanceert mag bekend zijn: enige tijd geleden werd het aandeel Spyker van de beurs gehaald (wie nu nog Spyker-waardepapieren wil kan zich wenden tot Jordan Belfort), uit de meest recent gepubliceerde cijfers kunnen we opmaken dat er nauwelijks nog geproduceerd wordt in Zeewolde, en Spyker voorkwam in juli ternauwernood een beslaglegging op het meerendeel van de boedel.

Van de B6 Venator roept Spyker dat deze productierijp is, maar de auto kan zich net zo goed nog in de prototype-fase bevinden. Het laatste dat we hierover van CEO Muller hebben gehoord is dat er op een introductie in 2015 wordt gemikt.

Faillissementsaanvraag

Interne bronnen meldden aan Autoblog dat een faillissementsaanvraag van schuldeisers op handen is. Voor vandaag staat een toespraak van Muller aan de werknemers in de planning, die ongetwijfeld is gelardeerd met regenbogen en roze eenhoorns. Feit is dat het personeel van Spyker nog steeds op zijn salaris van augustus wacht, wat betekent dat de betalingsachterstand na vandaag tot 2 maandsalarissen oploopt.

Omdat het personeel niet betaald wordt, zit dit grotendeels thuis, waaronder de complete engineering-afdeling en enkele losse krachten.

Onderdelenschaarste

Dat het water Spyker aan de lippen staat wordt even treffend als treurig geïllustreerd door het volgende: leveranciers worden niet meer betaald, en leveren dus ook niet meer. Het gevolg is dat medewerkers boutjes en moertjes nu bij lokale bouwmarkten kopen.

De koplampen die in de Aileron worden gemonteerd zijn nog steeds prototypes, omdat het in productie nemen van de koplampen te veel geld kost, en Spyker nog een rekening open heeft staan bij het bedrijf dat ze levert. Het positieve dat we hier uit kunnen halen, is dat er kennelijk nog wel enige vorm van productie plaatsvindt. Dat Spyker hierbij creatief moet zijn blijkt uit onbevestigde verhalen dat er oude chassis worden hergebruikt voor nieuwe modellen.

Werkplaats Zeewolde leeggehaald

Spykers hoofdlocatie aan de Edisonweg in Zeewolde is volgens een andere bron ‘opvallend leeg’. De aanwezige spullen zijn verspreid over diverse panden in Zeewolde, wat het vermoeden doet rijzen dat men de bui voelt hangen, en onderdelen aan het zicht van schuldeisers wil onttrekken.

Reactie Spyker

Wij belden voorafgaand aan publicatie met de woordvoerder van Spyker, voor een reactie op bovenstaande punten. Helaas gaf hij op voorhand aan geen commentaar te willen leveren.

Ook dat is een reactie natuurlijk.

Ook interessant!

  • Eindelijk rijdend! Spyker B6 Venator (Video)
  • Spyker
    Spyker: wederopstanding of wanhoopskreet?
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

b6, Spyker, venator, victor-muller

Vorig bericht: « BMW S1000 RR: Koenigsegg-waardige pk-gewichtsverhouding
Volgend bericht: Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. bluesbrother zegt

    30 september 2014 om 15:53

    is er nouw misschien eindelijk een keer iemand die Victor Muller hoofdelijk aanspraakelijk steld voor wanbeleid.
    wat een prutser van een ondernemer.

    Login om te reageren
    • clioracing zegt

      30 september 2014 om 16:16

      @bluesbrother: Wat een typisch Nederlandse opmerking weer! Laat jij dan maar zien dat je het beter kan!

      Hij heeft in ieder geval zijn nek uitgestoken en geprobeerd om er wat van te maken! Helaas is het anders uitgepakt.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        30 september 2014 om 16:56

        @clioracing: Op een gegeven moment moet je wel de realiteit onder ogen zien. Spyker had gewoon de auto’s goed moeten bouwen en ontwikkelen, dan hadden ze zeker een kans van slagen.

        Login om te reageren
        • clioracing zegt

          30 september 2014 om 17:36

          @gtwillem: @MrSkyline: Eens! Maar toch begrijp ik niet helemaal waarom het merk nooit echt is aangeslagen. Bijna iedere autojournalist was lyrisch over Spyker, inclusief Jeremy Clarkson.

          De formule 1 en Le Mans was, los van het financiële plaatje, op zich geen gek idee. Het is (afhankelijk van de prestaties) goede promotie. Echter denk ik dat ze veel te vroeg in de racerij zijn gestapt, als je daar al in zou willen stappen. Maar het is een keuze en onderdeel van de strategie. Achteraf weet je altijd pas of het de juiste was…

          Over all denk ik dat Victor Muller gewoon te snel wilde groeien. Als hij het op dezelfde manier als Pagani had gedaan, dan was het nu gewoon een gezond bedrijf geweest. Alleen waarschijnlijk niet met het rendement wat hij in zijn hoofd heeft gehad…

          Maar kijk eens naar Aston Martin en hun financiële geschiedenis. Uiteindelijk is het na veel vallen en opstaan toch gelukt.
          Wil dat bij Spyker nog lukken dan is er alleen wel een hele grote investeerder nodig…

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            30 september 2014 om 17:53

            @clioracing: Er zijn vele redenen voor geweest. Clarkson was niet lyirsch erover. Hij vond het een geinig ding, meer niet.

            Het grote probleem zijn de auto’s zelf. De C8 Laviolette was een behoorlijk goede basis om mee te beginnen. Klein, licht, wendbaar en snel door de V8 van Audi. Prima. Alleen zijn er daarna allerlei andere ballonnetjes opgegooid door Victor Muller waaronder:
            – Turbo’s voor de Spyder T en Laviolette T die niet voldoende ontwikkeld waren (zijn er niet veel van, als ze er al zijn)
            – V8 motoren van Mader (zijn complete racemotoren uit de ABT TT-R DTM auto) voor de Spyker Double 12. Ding was gewoon levensgevaarlijk om mee te rijden.
            – W12 motoren
            – Een SSUV op basis van een Touareg met een Corvette LS6 V8
            – Meedoen aan Le Mans in een klasse die gedomineerd word door Porsches GT3
            – Midland F1 overnemen en het Spyker F1 noemen. En zeldzaam slecht presteren door te kort aan financiele basis en ontwikkeling.
            – Meer moeite steken in de verkoop van Spyker kleding in plaats van Spyker auto’s.

            Ze hadden gewoon met de C8 Laviolette moeten beginnen. Die perfectioneren. Telkens verder. Niet compleet anders, maar net zoals Pagani en Koenigsegg hebben gedaan. Dat zijn fantastische auto’s omdat ze zo zijn doorontwikkeld.

            Ik denk ddat de allergrootste fout die Victor Muller heeft gemaakt dat hij een groter fan is van Victor Muller dan van Spyker. Kijk naar Christian von Koenigsegg, Horacio Pagani, Ron Dennis, Charles Morgan (beetje lastig nu), Joop Donkervoort en Alois Ruf. Dat zijn heren die helemaal bezeten zijn van hun auto’s. Die constant bezig zijn de auto nog perfecter te maken. Die geloven in hun visie. Victor Muller heeft gewoon een automerk nodig om naar Pebble Beach te kunnen. Vind ie schitterend. Die andere heren, met ECHTE automerken, zitten liever in de garage, tekentafel of nog beter, in hun eigen auto’s die ze zelf bouwen.

            Login om te reageren
            • motoragent zegt

              30 september 2014 om 18:09

              @gtwillem: Je slaat hier de spijker op zijn kop (no pun intended). Victor is een beetje megalomaan.

              Login om te reageren
            • sydney zegt

              30 september 2014 om 21:42

              @gtwillem: Ik kan het hier niet anders dan helemaal mee eens zijn.Victor had lekker in de offshore moeten blijven.Maar daar staan de schijnwerpers zo ver weg hé!?

              Login om te reageren
            • oranginas zegt

              1 oktober 2014 om 01:52

              @gtwillem: Precies.

              Daarnaast inderdaad, te snel, te veel. Je kan met luchtfietsen niets kopen en uiteindelijk komt het toch wel bovendrijven. Zie bijvoorbeeld wat er terecht is gekomen van al het dromen van Danny Bahar.

              Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        30 september 2014 om 16:57

        @clioracing: De opbouw van het merk, financiele keuzes van de afgelopen jaren en het aanbod van de juiste modellen hebben allemaal te maken met het beleid. Het gaat er niet zo zeer om of iemand dit zinkende schip boven water zou kunnen houden maar om het maken van de juiste keuzes voor er ook maar enig gevaar op de loer ligt.
        Het is naar mijn idee van het begin af aan al een onbegonnen zaak geweest en iedere keer was er weer iets anders dat het bedrijf zou moeten redden. Iedere keer weer een verkeerde keus. Ik denk dat je niet eens zou moeten willen dit beter te doen. De markt voor dit soort auto’s is klein, als je de verkeerde keuzes maakt is het afgelopen. Iedere keer dat Victor Muller in het nieuws komt is het omdat hij een of ander radicaal idee heeft opgevat of omdat een van die ideeen glashard heeft gefaald.

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          1 oktober 2014 om 00:03

          @MrSkyline: hij begint wat weg te krijgen van Peter Jan Rens.

          Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        30 september 2014 om 17:33

        @clioracing:
        De man is een luchtfietser met een groot ego hele gezinnen zijn de dupe van meneers grootheidswaanzin, inderdaad hoofdelijk aanspraakbaar stellen voor hij weer een project opzet met alle gevolgen van dien.

        Login om te reageren
      • Hubert zegt

        1 oktober 2014 om 00:13

        @clioracing:
        Onzin.
        Als iemand van iets een puinhoop maakt mag je daar best opmerkingen over maken zonder meteen om je oren geslagen te worden met de opmerking : doe het zelf dan maar.
        Müller is aangenomen / aangesteld om de boel op te bouwen en te leiden.
        Hierin faalt hij behoorlijk en mag dus best aansprakelijk gesteld worden.

        Login om te reageren
      • eifelracers zegt

        6 oktober 2014 om 00:35

        @clioracing: IDD. Muller is topkerel vind ik

        Login om te reageren
    • bimmerfanatic97 zegt

      30 september 2014 om 17:26

      @bluesbrother: zet jij eens even een merk op met dusdanige publiciteit bij introductie van een nieuw model (met name c8)? Zoek AL zijn succesvolle ondernemingen eens op, ben je morgen nog niet klaar

      Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        30 september 2014 om 19:01

        @bimmerfanatic97: Noem dan eens drie succesvolle ondernemingen die hij zelf heeft opgezet?

        Login om te reageren
      • sydney zegt

        30 september 2014 om 21:55

        @bimmerfanatic97: Hij heeft het niet in zijn eentje gedaan hé.Maarten de Bruijn had het meeste werk al gedaan; een auto gebouwd bijvoorbeeld en Wijsmuller was al vele decennia oud en onderdeel van Maersk(ok, dat is maar een kleintje) Hoe het met McGregor ging weet ik niet meer behalve dat o.a. Boekhoorn het weer van de beurs gehaald heeft.Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor zijn zakelijk doorzettingsvermogen en zijn talent om investeerders naar zich toe te trekken.Ook de marketing rond Spyker was gewoon ijzersterk.Ik zou het ‘m niet na kunnen doen.Maar zijn handelswijze getuigt iedere keer weer van korte termijnvisie,waarbij vele mensen uiteindelijk de dupe van zijn geraakt.Behalve Victor uiteraard.

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      30 september 2014 om 18:38

      @bluesbrother: VM is allesbehalve een prutser, is altijd zeer succesvolle ondernemer geweest in verschillende branches van kleding tot berging en heeft daar erg veel geld verdiend. Het hele Spyker / Saab verhaal verdiend geen schoonheidsprijs, maar ach de zakenwereld is nu eenmaal bikkelhard.
      En wat heb jij gepresteerd bleusbrother??

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        30 september 2014 om 19:17

        @bofkont: ach hou toch op. Spyker hafd zo mooi kunnen zijn als vm geen grootsheid waanzin had gehad. Want dat Was het probleem. F1, gt3 prototypes die er nooit kwamen maar wel beloofd waren. Eeuwig zonde. Had gewoon de auto’s gebouwd en je bekendheid had wel gekomen. Denk je echt dat jlo of Lewis autosport keken en zo bij spyker kwamen? Nee. Hij heeft een prachtig merk plus auto verkloot.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          30 september 2014 om 19:18

          @rolov: protos die er wel waren maar nooit in productie gingen bedoel ik hè ;)

          Login om te reageren
        • bofkont zegt

          30 september 2014 om 19:32

          @rolov: Ach de beste stuurlui zitten aan wal zeggen ze wel eens ;)

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            30 september 2014 om 19:52

            @bofkont: ze zeggen ook wel eens: zijn ogen waren groter dan zijn maag.

            Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        30 september 2014 om 20:32

        @bofkont: Oud compagnons hebben geen goed woord over voor dhr. Muller, onbetrouwbaar en eigen gewin stond altijd voorop.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          30 september 2014 om 22:09

          @toniominestrone: Oh ongetwijfeld, ik zeg ook niet dat VM een zuivere jongen is.
          Maar slim is hij zeker wel.

          Login om te reageren
    • g40freak zegt

      1 oktober 2014 om 04:25

      @bluesbrother: Victor zijn ondernemings skills zijn waarschijnlijk net zo goed als jouw nederlands.

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        1 oktober 2014 om 08:12

        @g40freak: ja tuurlijk ondernemings skills.. OndernemERS

        Login om te reageren
    • grandmasterb zegt

      6 oktober 2014 om 23:20

      @bluesbrother: leer eerst eens nederlands schrijven

      Login om te reageren
  2. rene-mini zegt

    30 september 2014 om 16:01

    Hoop dat er een goede(!) oplossing komt, ben altijd wel trots als het op youtube/topgear/5thgear enz over de Spyker gaat.

    Al vindt ik de acherkant minder, maar maakt het magnifieke interieur helemaal goed.

    Login om te reageren
  3. bosje zegt

    30 september 2014 om 16:02

    Echt heel erg jammer dit. Hopen dat het overgenomen wordt en weer auto’s gaat bouwen, want dat is een van de dingen die ze wel kunnen!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 september 2014 om 16:16

      @bosje: Maar wie zou het moeten overnemen? Ze (de echte autofabrikanten) hebben TVR, Artega, Wiesmann etc ook niet overgenomen. Allemaal nog wat grotere namen dan Spyker. Aston Martin en Lotus gaan ook slecht. Dus de grote merken hebben er geen zin in en als ze dat wel zouden hebben is er wel leukers en legendarischer dan Skpyer te koop.

      Login om te reageren
    • motoragent zegt

      30 september 2014 om 17:32

      @bosje: “…en weer auto’s gaat bouwen, want dat is een van de dingen die ze wel kunnen! ”

      Oh, echt waar? Ik dacht dat ze voornamelijk heel goed waren in prototypes bouwen om ze daarna onder een kleedje in de hoek van de fabriek te dumpen…

      Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    30 september 2014 om 16:14

    Zonde. Maar zo door emmeren kan ook gewoon niet meer. Dus als er niet nog een rijke Rus/Chinees/Jurk met een grote zak geld komt aanzetten kan het wel eens definitief het einde zijn.

    Login om te reageren
  5. imba zegt

    30 september 2014 om 16:14

    Opgeruimd staat netjes.

    Login om te reageren
    • marussia zegt

      30 september 2014 om 16:18

      @imba: wat een domme opmerking als een (echte??) autoliefhebber!

      Login om te reageren
  6. johndoo zegt

    30 september 2014 om 16:19

    Ontzettend goed nieuws. Opruimen die kittcar-producent met een Audi blok uit de jaren 70 erin.
    Alleen niet vergeten beslag te leggen op het privé vermogen van de boef VM.
    Niets om trots op te zijn, een schuur achterin Zeewolde (want dat is het letterlijk) weg ermee. Duitsers mogen pas trots zijn op hun auto-industrie.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      1 oktober 2014 om 00:57

      @johndoo:

      Een Audi V8 uit de jaren ’70…
      Ja hoor.
      Zeker wel.

      Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    30 september 2014 om 16:22

    En zo gaat de soap weer verder. Fantastisch hoe VM de ‘Dweilen met de kraan open award 2014′ weer binnen weet te halen, maar is het niet een keertje tijd de stekker eruit te trekken? De auto’s zijn veel te duur en veel te onderontwikkeld, de naam is door alle schulden bezoedeld en niemand gelooft er meer in.

    Doorzettingsvermogen is goed, maar dit is gewoon een bord voor de kop hebben. En wanbeleid voeren. Spuitje voor Spyker dus, helaas.

    Login om te reageren
  8. bazzelijn zegt

    30 september 2014 om 16:23

    Kan er niet iets van een kickstarter project opgezet worden om die B6 in productie te laten gaan? Iedere (ook buiten Nederland woonachtige) liefhebber een tientje.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      30 september 2014 om 16:42

      @bazzelijn: Met vijftien keer een tientje bouw je geen auto’s he.

      Login om te reageren
      • hetzwartesaabvandefamilie zegt

        30 september 2014 om 21:08

        @Donstil: Muller wel hoor.

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      30 september 2014 om 19:19

      @bazzelijn: een c8 aub die b6 is gewoon jammer.

      Login om te reageren
  9. gearhead zegt

    30 september 2014 om 16:28

    Opgerot met die drollen van die financiële goochelaar. Muller is helemaal geen autoliefhebber. Het is gewoon een ondernemer die geen idee heeft hoe de autowereld werkt. En daarmee velen dupeert.

    Login om te reageren
  10. deladude zegt

    30 september 2014 om 16:33

    Goh, deze zagen we nog niet aankomen…

    Iets met schepen die zinken enzo. Maar dan héél langzaam

    Login om te reageren
  11. clarkson zegt

    30 september 2014 om 16:39

    Waarom zou je een nieuw kaarsje aansteken als hij toch weer opbrand?

    Login om te reageren
  12. bertorelli zegt

    30 september 2014 om 16:39

    Ik woon zelf in Zeewolde en kom nog wel eens langs dat pand van ze.
    Kan me niet herinneren dat ik het afgelopen jaar nog enige bedrijvigheid gezien heb daar.

    Maar het blijft wel jammer, want het had toch wel wat zo’n Spyker in het dorp.

    Login om te reageren
    • lexusfan zegt

      30 september 2014 om 20:19

      @bertorelli: ik woont ook in zeewolde en fiets soms ook langs staat soms een Spyker. Laatst zag ik een man in witte jurk daar lopen misschien iemand met geld?
      Als er een deur openstaan zie binnen nog heel wat staan :)

      Login om te reageren
  13. Joost zegt

    30 september 2014 om 16:46

    Kan een Spyker nog zo’n mooie auto zijn (wat overigens subjectief is; ik vind er niet veel aan), met zo’n besmet imago is het mooie er wel helemaal af.

    Over en sluiten dus. En zo netjes mogelijk afhandelen.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      30 september 2014 om 22:02

      @iJoost: O wacht. i.p.v het mannen in witte pakkencomplot kom jij nu even door de bocht met een rijke mannen in witte jurkensprookje.

      Eventjes wachten nog, het is nog geen 4 oktober.

      Login om te reageren
    • sydney zegt

      30 september 2014 om 22:05

      Sorry @iJoost: Die was niet voor jou bedoeld, maar voor je buurman boven je; @bertorelli met jouw reactie ben ik het namelijk wél eens.

      Login om te reageren
  14. nvn1993 zegt

    30 september 2014 om 16:53

    Dit slaat gewoon helemaal nergens meer op.

    Login om te reageren
  15. hetzwartesaabvandefamilie zegt

    30 september 2014 om 16:55

    Stuur de rijdende rechter op die Muller af zeg!!! Dit is de zoveelste keer dat hij zich aan misleiding schuldig maakt. En betaal het personeel maar uit je eigen diepe zakken Muller. Je bent toch zo’n sjieke meneer. Gedraag je er dan ook eens naar!

    Jammer van het merk Spyker. Dat is een feit. Zucht…

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      30 september 2014 om 17:39

      @hetzwartesaabvandefamilie: Inderdaad, was een prachtig merk totdat Maarten de Bruijn er uit gebonjourd werd en Victor in de soep ging roeren. Spyker had iets moois kunnen worden als Victor ‘hé laat ik eens een Formule1-renstal kopen’ Muller niet zo’n megalomane ideeën had, maar het geheel gewoon rustig had opgebouwd.

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      30 september 2014 om 18:42

      @hetzwartesaabvandefamilie: rijdende rechter?? dat is een tv programma met geen enkele juridische verplichting verder, ook beide partijen moeten meewerken anders komt er niet eens eens tv uitzending. Wil je iets zul je toch echt een zaak moeten aanspannen via een rechtbank.

      Login om te reageren
      • hetzwartesaabvandefamilie zegt

        30 september 2014 om 20:52

        @bofkont: mijn remark betreffende de zogenaamde “rijdende rechter” was niet als serieuze optie bedoeld voor wat betreft de mogelijke aanpak van sprookjesverteller Muller. Uw toon is echter serieus van aard. U bent werkzaam bij het juridisch loket?

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          1 oktober 2014 om 10:48

          @hetzwartesaabvandefamilie: Nee nee was ik maar zo slim :)

          Login om te reageren
  16. Nerekop zegt

    30 september 2014 om 17:01

    Wat een raar nieuws dit! Ik dacht dat het goudeerlijke Spyker een florerend en uitstekend gemanaged bedrijf was. -Einde van dit cynische bericht-

    Dhr. Victor M. is idd een luchtkastelenverkoper van de bovenste plank voor wat betreft auto’s. En wederom weet hij de pers te halen. Het leek allemaal best leuk op het begin en ik vond het item bij Top Gear ook wel geinig zeg ik heel eerlijk. Maar Spyker is passé, heel erg passé. Opruimen die boedel en wegwezen uit autoland zou mijn advies zijn aan Dhr. Victor M. Leuk geprobeerd. Een merknaam gekocht, deze proberen opnieuw te ‘laden’ terwijl het natuurlijk HE-LE-MAAL niets te maken heeft met het originele Spyker. Spyker gaat kopje onder (ondanks hun duur klinkende slogan dat geen enkele weg onbegaanbaar is voor de volhouder). Saab was al een fail en om nog maar te zwijgen van Spyker F1 (hoe haalde je het in je hoofd?!?!)

    Al lang niets te zien. Eindelijk doorlopen aub.

    Login om te reageren
    • grandmasterb zegt

      6 oktober 2014 om 23:28

      @Nerekop: ooit van Bugatti gehoord? Die maakten beeldschone auto’s, nu is de merknaam in bezit van VW en die maken nu oerlijke auto’s als de Veyron.

      Login om te reageren
  17. gerjan zegt

    30 september 2014 om 17:02

    zonde!! laar er snel iemand met geld komen !! Dit merk mag niet verloren gaan!! Super mooie auto’s!! Dit is rijden in stijl en klasse!

    Login om te reageren
  18. Arno's zegt

    30 september 2014 om 17:05

    Ja duh…….Spykers moet je nu eenmaal bij de bouwmarkt halen

    Login om te reageren
  19. noah_deheer zegt

    30 september 2014 om 17:21

    Ik zou meneer muller wel willen vervangen heb al wel een aantal goede ideeen

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      30 september 2014 om 18:43

      @noah_deheer: Erg simpel koop je in met een grote zak geld, je bent van harte welkom denk ik ;)

      Login om te reageren
  20. series2 zegt

    30 september 2014 om 17:46

    Zo jammer! Ik heb de aileron een keer gezien, en wat een verpletterende indruk maakte dat! het is een soort supercar gran tourer (middenmoter) hij ziet er ook echt als iets anders uit in tegenstelling tot de invicta’s, arinera’s en vencers van deze wereld. Helaas……

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      30 september 2014 om 19:15

      @series2: Is die Aileron eigenlijk nooit daadwerkelijk in productie gegaan, of wilde gewoon niemand hem hebben? Zijn er volgens mij maar een handje vol van gebouwd.

      Login om te reageren
      • series2 zegt

        30 september 2014 om 19:51

        @motoragent: tja dat weet niemand… degene die ik zag was wit met zwart interieur en had groene platen!

        Login om te reageren
  21. ghost zegt

    30 september 2014 om 18:15

    Victor Müller zou moeten investeren in Business Intelligence, zodat hij investeert op basis van cijfers en niet op basis van onderbuikgevoel en eigen ego.

    Login om te reageren
  22. TimD zegt

    30 september 2014 om 19:16

    Welke rijke Chinees gaat het overnemen ?

    Login om te reageren
  23. lexusfan zegt

    30 september 2014 om 19:58

    Echt jammer vooral dat dit in je dorp staat :( ga maar een keer langs om te kijken hoe Het eruit ziet daar

    Login om te reageren
  24. pikes83 zegt

    30 september 2014 om 20:18

    Op doeken die zooi het was mooi zo lang het duurde, maar het word nu tijd om de handoek in de ring te gooien.

    Login om te reageren
  25. hplh zegt

    30 september 2014 om 21:02

    Het hele bedrijf spyker is vanaf het begin af aan al een dood paard.
    Het is een godswonder dat Victor muller het bedrijf zolang overeind houd.
    Alleen de mensen die waarschijnlijk zelf niks presteren zitten op die man te zeiken!

    Login om te reageren
  26. jrsmoke zegt

    30 september 2014 om 22:00

    Anders zouden we Bob Lutz moeten vragen om Spyker over te nemen.

    Hybrids zullen er niet komen, maar het merk zal best snel goed lopen.

    Login om te reageren
  27. maru zegt

    1 oktober 2014 om 11:48

    Gisteren nog een racetruck van Spyker zien rijden. Zeker flink wezen shoppen bij de bouwmarkt.

    Login om te reageren
  28. exclusieviteitsfreak zegt

    6 oktober 2014 om 17:50

    Als ik niet naar het geld moest kijken, dan zou ik eerder opteren voor een Pagani, die is gewoon leuker, en geeft een aangenamer gevoel in het rijden, voor zover geweten, en is letterlijk een automobiel Kunstwerk te noemen, hetgeen van Spyker spijtig genoeg niet echt kan gezecht worden, ook al doen ze hun best om het geheel er leuk te laten uitzien, het zijn de details die het ‘m uiteindelijk doen.

    We zijn dus met z’n allen benieuwd wat het verdict zal, tenslotte hebben wij Victor Muller zijn portofeuille niet.

    Login om te reageren
    • grandmasterb zegt

      6 oktober 2014 om 23:33

      @exclusieviteitsfreak: “gezecht”: ben je een buitenlander of heb je gewoon een belabberde kennis van de nederlandse taal?

      Pagani’s zijn bijna onbruikbaar, veel te breed, niet mooi en ook niet erg origineel omdat ze een mercedes AMG motor gebruiken

      Login om te reageren
      • exclusieviteitsfreak zegt

        7 oktober 2014 om 00:52

        @grandmasterb: hé man, maak jij af-en-toe geen typfouten misschien ?

        Login om te reageren
  29. mafjah zegt

    6 oktober 2014 om 19:33

    Ik wil de beste man (Victor Muller) in eerste instantie wel kosteloos meehelpen om het merk Spijker te behouden.
    Weet iemand hoe ik met de beste man in contact kan komen?
    Auto`s is mijn grootste passie en ik heb momenteel zeeën van tijd.
    Spijker moet blijven!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North