• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker B6 Venator: dit is hem

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 mei 2014 om 16:59 – 35 Reacties

Spyker B6 Venator


De auto liep enige vertraging op, maar als het goed is moet dit hem worden: de definitieve Spyker B6 Venator.

Victor Mullers nieuwe droomproject is ietwat beschaafder geworden ten opzichte van de conceptversie, maar in grote lijnen stemt het allemaal nog overeen natuuurlijk. Onder de kap, in het midden, bevindt zich een 350 pk sterke 3,5 liter V6. De productie moet eind 2014 op gang komen, levering in 2015. Voor deze ene keer zullen we geen cynische noten plaatsen, maar gewoon afwachten hoe het project zich ontwikkelt.

Tegenover autoweek.com verklapt Muller dat ze de auto niet zelf gaan bouwen (logisch, ze hebben geen operationele faciliteit meer), maar dat een derde ‘grote partij’ dit gaat doen.

Qua financiering: Victors nieuwe konijn uit de hoge hoed is een Venator-obligatie. Deze bonds kunnen na 3 jaar ingeruild worden voor geld of voor een speciale gelimiteerde Venator, waarvan 100 exemplaren worden gebouwd (details). In dat geval krijg je er ook nog een exclusief horloge bij. De productie-B6 met het concept vergelijken kan in de galleries.



Ook interessant!

  • Spyker
    Spyker: wederopstanding of wanhoopskreet?
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Eindelijk rijdend! Spyker B6 Venator (Video)
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

b6, Spyker, venator, victor-muller

Vorig bericht: « Volwaardige auto knijpen, de nieuwe trend onder jongeren?
Volgend bericht: BMW haakt af in transmissiewedloop: 8 verzetten is genoeg »

Lees Interacties

Reacties

  1. escort77 zegt

    27 mei 2014 om 17:01

    Ik hoop zo dat dit gaat lukken…

    Maar durf er geen weddenschap op af te sluiten.

    Login om te reageren
  2. dondeboer zegt

    27 mei 2014 om 17:02

    Ik zou zo graag willen dat er daadwerkelijk 100 mooie Spykers worden gebouwd, het merk heeft zo’n mooie, unieke vormtaal… Maar erin geloven? Meh…

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    27 mei 2014 om 17:03

    Mooi model, en nou hoop ik dat er ook nog eens een keertje echt auto’s gemaakt gaan worden.Maar ik ben bang dat het horloge echt zeldzaam gaat worden.

    Login om te reageren
  4. a3aan zegt

    27 mei 2014 om 17:03

    Niet gek kom maar op. Ik zou nog niet durven beweren dat dit een Porsche killer is (itt tot dhr. Muller zelf)

    Login om te reageren
  5. stancedjetta zegt

    27 mei 2014 om 17:04

    Waarom nou geen vermogen boven de 400 pk?? Zonde

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      27 mei 2014 om 18:08

      @stancedjetta:
      Omdat 350PK voor een auto van dit gewicht ruim voldoende is om een hoop lol te hebben..

      De Artega waar hij op gebaseerde is woog amper meer dan 1100kg en haalde met “slechts” 300pk de 100 in 4.8 en een top van 270.
      Kortom, prestaties waar geen mens zich voor hoeft te schamen.

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      27 mei 2014 om 19:07

      @stancedjetta: Dat komt doordat wij autofanaten verwend zijn met grote getallen. We zien alleen maar getunede wagens, supercars enz online en vergeten daardoor dat een auto met 300pk+ al meer dan prima snel genoeg is.

      Login om te reageren
  6. st170 zegt

    27 mei 2014 om 17:05

    A, ze hebben nog wat Artega GT’s gevonden ;)

    Login om te reageren
  7. fritsie zegt

    27 mei 2014 om 17:05

    Het is stiekem een F-type S met een andere Badge… Die motor maakt het af.

    Login om te reageren
  8. sydney zegt

    27 mei 2014 om 17:06

    ‘Een derde grote partij’ Victor heeft dus weer de spotlights nodig in de hoop wat investeerders die een beetje van het padje af zijn te kunnen binnenhalen.

    Login om te reageren
  9. Rob zegt

    27 mei 2014 om 17:12

    De chique variant van de Artega GT. Bijzonder fraai, ik zou ze beide dolgraag willen hebben ;-)

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    27 mei 2014 om 17:13

    Dus hij denkt dat er er meer dan 100 van gebouwd gaan worden?

    Login om te reageren
  11. Search zegt

    27 mei 2014 om 17:37

    Die auto wordt dus eigenlijk mogelijk gemaakt door middel van crowdfunding, ik moet het allemaal nog maar zien, VM is voor mij totaal ongeloofwaardig.

    Login om te reageren
  12. gash zegt

    27 mei 2014 om 17:44

    Doe er ook nog een doos chocola, een bos bloemen en een lang weekend Sporthuis Centrum bij dan wil ik er over nadenken….

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    27 mei 2014 om 17:52

    Zoals velen hierboven twijfel ook ik aan de geloofwaardigheid van Victor. Maar ik hoop toch wel echt dat deze auto er komt. Ik vind hem werkelijk prachtig. De prijs moet alleen goed zijn, want de F-Type is verdomme een concurrent waar je u tegen zegt.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      27 mei 2014 om 20:51

      @berlinetta: ik krijg bij schuin van achter een leepu idee. Door die vierkante wielkast achter.

      Login om te reageren
  14. Donstil zegt

    27 mei 2014 om 18:04

    Wat is er dan anders tov de concept? Ik zie het zo snel niet namelijk.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      27 mei 2014 om 18:13

      @Donstil:
      Ik heb 1 dingetje kunnen vinden, 2 i.p.v. 4 uitlaateindstukjs.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        27 mei 2014 om 18:33

        @tupperware: En de mistlampjes zijn anders.

        Login om te reageren
        • Donstil zegt

          27 mei 2014 om 19:06

          @berlinetta: Ooh dat is idd anders, mooier geworden trouwens :)

          Login om te reageren
      • Donstil zegt

        27 mei 2014 om 19:05

        @tupperware: nu je het zegt idd :)

        Login om te reageren
  15. gearhead zegt

    27 mei 2014 om 18:05

    Kan iemand die Victor even terugbeamen? Hij leeft echt nog in 1999. Met z’n bonds, exclusieve te dure nepwagens en dure horloges.

    Login om te reageren
  16. macmiller zegt

    27 mei 2014 om 18:07

    ik hoop echt dat dit gaat lukken

    Login om te reageren
  17. reistje zegt

    27 mei 2014 om 18:10

    Ik vind het knap dat Spyker nog bestaat, de laatste jaren maken ze niks.

    Ja af en toe een concept maar er lijken verder geen stappen genomen te worden.

    Login om te reageren
  18. kwaliteituitturijn zegt

    27 mei 2014 om 18:16

    Ik wordt echt doodziek van die vent.
    Degene die iets van die klaploper koopt moet echt knetter stoned zijn, of niet de beschikking hebben over een krant, tv of internet WTF!!!

    Login om te reageren
  19. moondustfocus zegt

    27 mei 2014 om 18:46

    Hoeveel denken ze aan de man te brengen als ook nog een gelimiteerde versie in de pen zit? Vind het een super mooie auto, maar potentiële kopers zullen eerder voor een Porsche of Maserati gaan.

    Login om te reageren
  20. robgooi zegt

    27 mei 2014 om 18:48

    Erg mooie auto. Wens ze veel succes want heeft Spyker/ VM verdient.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      28 mei 2014 om 03:59

      @robgooi: Spyker verdient zeker meer dan deze farce,Maarten de Bruijn als oprichter,liefhebber en brein achter deze auto nog veel meer.Victor heeft vanaf dat hij samen met z’n McGregor in Spyker gestapt is dat bedrijf geruïneerd.Ruzie met Audi.Met de F1,met de overname van Saab,en daarbuiten kan Spyker al jaren geen auto’s meer bouwen.Lijkt mij een belangrijk onderdeel van het verkopen daarvan.Victor had in de offshore moeten blijven,daar was hij terecht succesvol.Hij had en heeft helemaal niets in de automotive te zoeken.
      Victor Muller is de Napoleon van de automotive in deze tijd.Zijn Waterloo is al heel geleden gekomen,maar toch blijft hij op z’n zetel zitten.

      Login om te reageren
  21. larsyboy1997 zegt

    27 mei 2014 om 20:06

    Ik heb liever de C8 Aileron op de weg, maar hopelijk wordt de B6 een succes. Zou echt dik zijn als ze daarna de C8 in productie nemen

    Login om te reageren
  22. Modus zegt

    27 mei 2014 om 21:16

    Lijken me gewoon 3D renderings.

    Login om te reageren
  23. maarten1972 zegt

    28 mei 2014 om 13:24

    Is nou eindelijk bekend welke motor er in de B6 Venator komt? Spyker zelf heb ik er nog nooit specifiek over gehoord, wel lees ik geruchten dat het om een Toyota-blok gaat (de genoemde 3.5-liter, 345 pk supercharged V6) dat ook de Lotus Evora aandrijft.
    Wel slim van Spyker om goed gepland steeds met zogenaamd nieuws over de B6 Venator te komen, maar vooralsnog blijft het bij artist impressions.

    Login om te reageren
  24. ericd zegt

    29 mei 2014 om 09:21

    Zou me nix verbazen als alle geruchten over dat de Venator gebaseerd is op de Artega onzin is… en dat ie bij Lotus gebouwd gaat worden, simpelweg omdat dat merk overcapaciteit heeft en… de Evora de eigenlijke basis is van de Venator. Zijn meer bouwers die zich op de Evora of Elise baseren.

    Login om te reageren
  25. mellie zegt

    1 juni 2014 om 21:46

    Ik gun het deze man van harte echt waar.

    Login om te reageren
  26. schellekens006 zegt

    2 juni 2014 om 22:04

    Spyckers zijn veels te klein, koopt geen hond. Zet hem eens naast een 911 dan lijkt het net een kitcar.

    Login om te reageren
  27. gumball3k zegt

    29 januari 2015 om 20:05

    Je kan zeggen wat je wilt, maar het is geen lelijke auto. Het doorzettingsvermogen van de heer Muller is in ieder geval bewonderenswaardig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North