• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker schuift in het bestuur

Auteur: robbie, gepost 9 mei 2007 om 09:29 – 31 Reacties

Spyker logo

Spyker heeft gister nabeurs bekend gemaakt dat er wat verschuivingen plaats gaan vinden binnen het bestuur van de autobouwer. Bij het bekend maken van de resulaten over het eerste kwartaal maakte Spyker al bekend dat Oedith Jaharia (chief business development) per 1 juli 2007 het bestuur zal verlaten en zich alleen nog part-time bezig zal houden Indiaase R&D-afdeling van Spyker (Tenaci Engineering).

Zijn plaats zal worden overgenomen door Mr R. Borsboom (daarvoor CFO van Spyker) en om de plek van de heer Borsboom op te vullen heeft Spyker op ad interim-basis Klaas Stuijfzand aangetrokken als CFO. Stuijfzand komt van Boer & Kroon en heeft in het verleden onder andere gewerkt voor Heineken, Arbo Unie, MAN Nederland en Royal Sfinx. Het is nu maar te hopen dat deze CFO iets beter oplet bij de betalingstermijnen dan zijn voorganger…

Spyker zegt dat Stuijfzand op ad interim-basis is aangenomen, maar de reden daarvoor is (in mijn ogen) opmerkelijk. Gelezen via iex:

Hij is volgens het persbericht aangesteld op ad interim-basis, maar blijft volgens PR-manager Winnie Koole voor onbepaalde tijd. Er wordt volgens de zegsvrouw ook niet gezocht naar een nieuwe CFO.

Koole: ‘We hebben alleen gezegd dat Stuijfzand ad interim is, omdat we anders vragen krijgen over waarom hij niet statutair benoemd wordt.’

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Spyker

Vorig bericht: « Staat het Europese Cadillac avontuur op instorten?
Volgend bericht: Drie op een rij voor BMW: motor van het jaar! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 09:37

    Hij is volgens het persbericht aangesteld op ad interim-basis, maar blijft volgens PR-manager Winnie Koole voor onbepaalde tijd. Er wordt volgens de zegsvrouw ook niet gezocht naar een nieuwe CFO.

    Koole: ‘We hebben alleen gezegd dat Stuijfzand ad interim is, omdat we anders vragen krijgen over waarom hij niet statutair benoemd wordt.’

    HUH?!…….okè, het is duidelijk dat het nog veel te vroeg is om dit te kunnen begrijpen……….

    Login om te reageren
  2. Willem zegt

    9 mei 2007 om 09:40

    @ Rick Dos…

    LOL het is veel te vroeg hiervoor :P ik volg het ook niet :D (kan ook aan ons niveau liggen:P )

    Login om te reageren
  3. robbie zegt

    9 mei 2007 om 09:42

    Ik ben dus blijkbaar niet de enige die het nogal krom vindt ;)

    Login om te reageren
  4. JANUS zegt

    9 mei 2007 om 09:50

    Er staan geen plaatjes bij dit topic……….dan volg ik het sowieso al niet meer.

    (Robbie….vind zonder t graag ;-) )

    Login om te reageren
  5. JANUS zegt

    9 mei 2007 om 09:51

    O nee, toch niet geloof ik.
    Oeps……Zoals gezegd, het is nog vroeg.

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 09:55

    @Willem

    Dat zou natuurlijk ook kunnen………..hmmmmm…….. ;)

    @JANUS

    :lol: :)

    Login om te reageren
  7. Willem zegt

    9 mei 2007 om 09:56

    @ robbie

    Login om te reageren
  8. Willem zegt

    9 mei 2007 om 09:58

    owh ging iets fout
    maar ja dus @ robbie :P volgende x dus niet meer zulke moeilijke nieuwsberichten zo vroeg posten want dan snapt niemand er meer iets van… aan de andere kant is het ook weer gunstig want dan krijg je geen spyker dit spyker dat discussies:P

    Login om te reageren
  9. Armada zegt

    9 mei 2007 om 10:08

    @ Janus.
    Je had eerst wel gelijk. robbie had het over zichzelf dus dan is het alleen met een d. Als het een hij/zij vorm was geweest had er een d achter gemoeten.
    (nee hoor, ben geen betweter)

    Trouwens, van dat stukje begrijp ik ook niet bijster veel. Denk dat het meer met spyker te maken heeft dan met autoblog minnend benelux.

    Login om te reageren
  10. Armada zegt

    9 mei 2007 om 10:09

    correctie, als het een hij/zij vorm was geweest had er nog een T achter gemoeten.
    Goedemorgen allemaal trouwens.

    Login om te reageren
  11. sjaak lombok zegt

    9 mei 2007 om 10:11

    bestuur moet via statutaire regels (van de NV) worden aangenomen. interim mensen niet, dus dat scheelt een hoop rompslomp. geloof dat dat t is:)

    Login om te reageren
  12. robbie zegt

    9 mei 2007 om 10:17

    @Armada, heb het gelijk aangepast :D

    Login om te reageren
  13. Vincent#1 zegt

    9 mei 2007 om 10:21

    Indiaase R&D-afdeling van Spyker (Tenaci Engineering)???

    UHHH??

    Oh, Spyker blijft verrassen

    Login om te reageren
  14. JANUS zegt

    9 mei 2007 om 10:24

    @Armada en Robbie.
    Dat was dus ook mijn eerste gedachte MAAR……….
    Vervang VINDEN nu voor het gemak eens even door LOPEN.
    Dan wordt de zin dus.:
    “Ik ben dus blijkbaar niet de enige die hier krom loopT”
    Ik weet niet precies hoe dat heet maar het komt door DE ENIGE.
    De T achter VIND was dus toch goed.

    Goede morgen klas, we gaan weer verder met auto’s ;-) :-)

    Login om te reageren
  15. Willem zegt

    9 mei 2007 om 10:29

    @ Janus

    LOL :D

    maar nu ff serieus. ik wil helemaal niet mierenneukerig doen ofzo, of spyker af zeiken maar dit zijn niet echt al te positieven gebeurtenissen in vrij korte tijd… eerst die aandelen en nu dit weer aanpassen… hou mijn hard vast.

    Login om te reageren
  16. JANUS zegt

    9 mei 2007 om 10:36

    Houd je in JANUS, houd je in……..
    Ooooohhh nee, gaat niet lukken…….

    Dank je Willem maar…….
    Positieve zonder N en hart met een T graag.

    Sorry, het was sterker dan ik ;-)

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 10:40

    @JANUS

    Login om te reageren
  18. JANUS zegt

    9 mei 2007 om 10:42

    Sorry dos.
    Ik zal mijn naam maar aanpassen.

    JANUS the ant-fucker ;-)

    Login om te reageren
  19. Willem zegt

    9 mei 2007 om 10:46

    @ Janus

    lol :P neej weet het nederlands schrijven is gewoon 1 grote ramp (voor mij teminste toch fijn dat jij er nog bent :P )

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 10:46

    Nee hoor, hoeft niet. Mijn geheugen wordt op deze manier ook weer opgefrist. ;)

    Login om te reageren
  21. JANUS zegt

    9 mei 2007 om 10:53

    OK, graag gedaan heren maarreeehh… Wat vinden jullie nou van al dat geschuif in het bestuur van Spijker ? :lol:

    Login om te reageren
  22. Willem zegt

    9 mei 2007 om 10:58

    ik heb mijn mening al gegeven maar jij let alleen op kut puntjes:P

    Login om te reageren
  23. Ejay zegt

    9 mei 2007 om 11:00

    @ Robbie

    Oedith Jaharia (chief bsiness dvelopment)

    Daar mist een ‘u’

    Tja, blijft Spyker, begint steeds meer een malafide uitstraling te krijgen zo. Het begon zo goed.

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 11:04

    @JANUS

    Uuuuuuh……niet goed?

    Login om te reageren
  25. JANUS zegt

    9 mei 2007 om 11:15

    LOL @ Willem :-D

    Login om te reageren
  26. chrizzzie zegt

    9 mei 2007 om 11:29

    In het verleden heb ik nogal gezeikt over Spyker maar dit is een bericht waar eigenlijk verder niet al te veel aangetrokken moet worden. Ik denk eerder dat meneer Oedith Jaharia weer terug wil naar India en zijn opvolging is niet meer als normaal.

    Daarnaast is het Ad-Interem aanstellen van een opvolger voor onbepaalde tijd iets wat op grote schaal toegepast wordt bij bedrijven en daarom dus ook echt geen verrassingen. Daarnaast worden zo´n managers vaak vanuit een concultancy uitbesteedt bij een firma zodat ze verder geen papieren afhandeling en contracten hebben en ze hebben binnen korte tijd een goede vervanger.

    Binnen het schuiven van de functies zitten eigenlijk ook geen verassingen. Eerlijk gezegt vindt ik dit bericht een beetje zinloos op dit forum.

    Login om te reageren
  27. Tephlon zegt

    9 mei 2007 om 11:32

    Ejay:

    “chief bsiness dvelopment”

    Daar mist ook een “e”.

    Ik ben helemaal vóór afkortiingen, maar om nou alleen maar één of twee letters weg te laten… :-)

    Login om te reageren
  28. Willem zegt

    9 mei 2007 om 11:54

    het is gezellig hier Janus… maar echt productief zijn we nog niet geweest voor het forum:P

    Login om te reageren
  29. Armada zegt

    9 mei 2007 om 11:58

    Ik denk dat Spyker binnen nu en vijf jaar over de kop gaat, maar dat denk ik al langer.

    Login om te reageren
  30. SugarFree zegt

    9 mei 2007 om 12:17

    Koole: ‘We hebben alleen gezegd dat Stuijfzand ad interim is, omdat we anders vragen krijgen over waarom hij niet statutair benoemd wordt.’

    Haha, waarschijnlijk krijg je deze vragen nu zeker, nu je zegt dat je de vragen niet krijgt :)

    Nee, snappum ook niet.

    @ Chrizzie
    Maar staat deze heer dan niet op de loonlijst bij Spyker?

    Login om te reageren
  31. huub Vanderlubbe zegt

    9 mei 2007 om 13:56

    Dit maakt allemaal toch niets meer uit……………….hoogmoed komt uiteindelijk ten val, toch? Gerechtigheid en ADIOS!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North