• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Drie op een rij voor BMW: motor van het jaar!

Auteur: robbie, gepost 9 mei 2007 om 10:46 – 165 Reacties

Engine of the Year 2007

Het is eigenlijk geen verrassing, maar na 2005 en 2006 is BMW in 2007 wederom uitgeroepen tot motorenbouwer van het jaar. Dit jaar heeft niet de V10 uit de M5/M6 gewonnen maar de 3.0 Twin Turbo uit oa de 335i. Maar daar stop het BMW feestje nog niet, sleepte het merk uit München vorig jaar nog 5 van de 12 prijzen in de wacht, dit jaar gaan ze met maar liefst 7 prijzen aan de haal. Dit moet wel een zwarte dag zijn voor Audi & Mercedes fans.

De volledige uitslag:

International Engine of the Year 2007 – BMW 3-litre Twin-Turbo (335i)

Best New Engine of 2007 – BMW 3-litre Twin-Turbo (335i)

Best Fuel Economy – Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive (Prius)

Best Performance Engine – BMW 5-litre V10 (M5, M6)

Sub 1-litre -Toyota 1-litre (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1)

1-litre to 1.4-litre –VW 1.4-litre TSI Twincharger (Golf, Touran, Jetta)

1.4-litre to 1.8-litre – BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI, Peugeot 207)

1.8-litre to 2-litre – VW 2-litre Turbo (Golf, Audi A3, A6, SEAT Leon, Skoda Octavia)

2-litre to 2.5-litre – BMW 2.5-litre (325, 525, X3, Z4)

2.5-litre to 3-litre – BMW 3-litre Twin-Turbo (335i)

3-litre to 4-litre -Porsche 3.6-litre Turbo (911)

Above 4-litre – BMW 5-litre V10 (M5, M6)

Zoals je kan zien zijn niet alle prijzen naar BMW gegaan en hebben Toyota, Porsche en VAG ook nog iets uit het vuur kunnen slepen. Zullen we volgend jaar een andere winnaar zien of denken jullie dat BMW blijft heersen op dit gebied? (via)

Ook interessant!

  • BMW heeft toffe dingen in petto voor 50 jaar M
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, engine-of-the-year, m5, m6, motor, Porsche, Toyota, Volkswagen

Vorig bericht: « Spyker schuift in het bestuur
Volgend bericht: Fifth Gear test de Brabus CLS Rocket »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rossi zegt

    9 mei 2007 om 10:49

    Net als vorig jaar denk ik dat dit allemaal doorgestoken kaart is. Wie is de sponsor van dit evenement? Juist! BMW ;-)

    Login om te reageren
  2. Srtetsuya zegt

    9 mei 2007 om 10:51

    ze maken gewoon echt kwaliteit..

    Login om te reageren
  3. PieterA zegt

    9 mei 2007 om 10:54

    Het is gewoon terecht, Audi & Mercedes hebben gewoon niets speciaals meer gelanceerd in het afgelopen jaar. Hier en daar de afgeknepen V10 uit een gallardo inlepelen, de RS4 V8 ook steeds verder gebruikt, en voor de rest de lawaaierige TDIs terug over. Mercedes ook weinig soeps, (had je nog AMG die overal de (hand build, tuuuuurlijk) ’63’ versie moest insteken.

    Login om te reageren
  4. JC zegt

    9 mei 2007 om 10:57

    Wat heeft sponsoring nu met de uitslag te maken. Het panel bestaat uit autokenners en autoredacteurs. Dit bewijst gewoon dat er maar 1 de beste kan zijn. Met alle volgende uitspraken die nu gaan komen over audi en mercedes ga ik nu al eens lachen….

    Ok, de RS4 heeft een goede 4.2 V8 maar eigenlijk is het maar zwak dat het gewoon een doorontwikkeling is van de 4.2 V8 uit de vroegere A8 en dat ze niet eens een volledig nieuw blok durven maken. En nu dat van Lambo maar stelen (de V10) maja zwak is en blijft zwak (voorsprung durch techniek! niks ervan! achterstand durch banglichkeit für nieve tingen zu probieren!!!)

    En dan mercedes, daar begin ik nog niet eens over. Een V8 van 6.3 liter met 514pk vind ik niet indrukwekkend hoor, en de rest is allemaal verkregen door superchargers.

    Allé kom maar op met ullien zever, SLK AMG55 mietenbak, ilquadrivierkazen met zijn mietig alfagezeik – al 4 maand bezig over de V8 die over 20j gaat komen of over de glorietijd van alfa van 20j geleden – en al die ander mogen ook komen met hun gezaag.

    Login om te reageren
  5. slk55 amg zegt

    9 mei 2007 om 10:57

    nou Rick dos, zo te zien heb je een hééle goede keuze gemaakt.

    Login om te reageren
  6. Knilles zegt

    9 mei 2007 om 11:02

    Wanneer gaat Audi over op common rail techniek? Ik zie nog steeds nieuwe A6’s en A8’s met TDI op de kofferbak, is toch niet meer van deze tijd. Als je deze start is het net een hok vol wilde biggen

    Neem dan de BMW 535D als voorbeeld ;)

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 11:03

    @slk55 amg

    Ja, blijkbaar. Het is dan ook wel een bepaalde gave. ;)

    OT:

    Zal ik het alvast dan maar roepen?! Dan hebben we dat tenminste gehad. Zal ik?

    Does BMW make you feel horney, baby?! YEAH BABY! YEAH! ;) :P

    Login om te reageren
  8. Japie zegt

    9 mei 2007 om 11:06

    BMW moet wel klanten lokken met de motoren die ze maken, want anders verliezen ze een grote groep afnemers omdat al die autos zo lelijk zijn… de groep “succesvolle zakenman” en de groep “weledele heer” (en die twee groepen ne(a)men een grote afzet voor hun rekening bij BMW) zijn niet zo gediend van die uberscherpe, sportieve, ietwat macho lijnen in bijvoorbeeld de 5 serie en de iets te macho uitgevallen X5. dan is er ook nog de 7-serie die klanten verliest omdat hij zo lelijk is vergeleken bij de S-klasse en de Audi A8. en ook alle motoren die winnen zijn de twinturbo’s en de V10 (op de 2.5 na) (motor uit de mini buiten beschouwing): weer veel te sportieve motoren voor de twee bovengenoemde groepen afnemers… maargoed… zo gaan die zaken

    Login om te reageren
  9. Ilquadrifoglio zegt

    9 mei 2007 om 11:07

    Haha, ik vraag me af wat de creteria zijn voor het winnen van dit award.

    Als voorbeeld: Best Performance Engine BMW 5-litre V10 (M5, M6) en de Ferrari 4.3 V8 (490PK) dan? Levert veel meer vermogen per liter dan de 5-liter V10 van BMW. Wat raar eens even kijken…..

    Ohhhhhh ik zie het al het wordt gesponsord door BMW.

    Login om te reageren
  10. LPJ zegt

    9 mei 2007 om 11:09

    @JC, als je al niet snapt dat sponsoring echt wel een uitslag beïnvloed, tja … naief noemen ze zoiets dacht ik.
    Bovendien is die V8 er al hoor in een Alfa ;-)

    Voor de rest is dit natuurlijk een even belachelijke verkiezing als auto van het jaar.

    Login om te reageren
  11. GuZ zegt

    9 mei 2007 om 11:11

    @Ilquadrifoglio

    Het gaat niet om vermogen per liter, dan zou er wel een (evo fq8 o.i.d.) winnen.
    Hulde aan BMW trouwens. Mmm Audi helemaal nergens te bekennen? hahaha

    Login om te reageren
  12. Ilquadrifoglio zegt

    9 mei 2007 om 11:17

    @ GuZ

    Oh!? Kun je me dan vertellen waar het dan wel om gaat?

    Login om te reageren
  13. Tomek zegt

    9 mei 2007 om 11:20

    @ JC

    Volledig gelijk hebt ge. AUDI zwak, mercedes zwak, alfa zwak, alles zwak !!! BMW weet tenminste wat ze doen, maximaal vermogen met zo weinig mogelijk cilinderinhoud of foefjes zoals superchargers enz.

    Mercedessen lijken wel amerikanen. 6,3 liter V8 en dan zo weinig vermogen, zoals ik al zei zwak !!!

    Ben ook weer eens benieuwd wat die gaylords zoals SLK 55 AMG , citrofiel, alfamiet hierop hebben te zeggen …

    waarschijnlijk dezelfde zwakke reactie als altijd, daar lach ik gewoon mee.

    zwak !!

    Login om te reageren
  14. yannick zegt

    9 mei 2007 om 11:21

    @rick dos: welke heb jij dan wel? de BMW-PSA 1.6-litre Turbo of de BMW 3-litre Twin-Turbo? Khoop voor jou de laatste ;-)

    Login om te reageren
  15. JackBlack zegt

    9 mei 2007 om 11:21

    Knilles, schaam je. Die Tdi’s maken zeker gebruik van commonrail:

    http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=32124&cache=no

    zie bij brandstofsysteem.

    Raar dat die 3.0 tdi motor van audi niet in de prijzen is gevallen, ik denk een van de beste diesels op het moment te krijgen. Bij veel testen zeggen ‘kenners’ dat de A5 3.0tdi lekkerder rijd als de S5.
    Misschien speelt de sponoring inderdaad een rol ;)

    Login om te reageren
  16. Summer Sky zegt

    9 mei 2007 om 11:22

    Lijkt me een logische uitslag. En dan hebben ze het nog niet eens gekeken naar de BMW-onderstellen he ;)

    Login om te reageren
  17. Alwood zegt

    9 mei 2007 om 11:24

    tsja… jammer dat porsche er volgend jaar niet meer in staat dan :P Ik vind het wel twijfelachtig dat het prius-blokje erin staat :| Als BMW daar nu ook ff iets op gaat verzinnen! Met die efficient dynamics zijn ze al aardig op weg.

    Login om te reageren
  18. Ejay zegt

    9 mei 2007 om 11:28

    @ Tomek, de 335i heeft toch echt twee turbo’s als foefje.
    Daarbij blijft BMW toch superieur que motoren. Alhoewel Honda ook in de buurt komen. Ondertussen is de S2000 al weer 8 jaar oud en nog nietmand die 120pk per liter uit een blok krijgt (en ja, dat is zonder foefjes als turbo/supercharger)
    Raar dat VW en niet Honda er tussen staat.

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 11:29

    @yannick

    Ik heb de 335i.

    @Ilquadrifoglio

    Dat kun je hier allemaal vinden.

    http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/

    Login om te reageren
  20. Lone Racer ! zegt

    9 mei 2007 om 11:38

    @ Ilquadrifoglio

    heb je gekeeken naar de service intervalen? ik neem aan dat je de bmw V10 elke 10-15000km een beurt moet geven. bij de ferrari is dat zekere elke 5-10000km. En als je de motor een beurt geeft wil je dat niet betralen. ze kijken bij alles van een motor, pks, gewicht, uitstoot, eficientcie duurzamheid, en naturlijk inovatie.

    Login om te reageren
  21. mini zegt

    9 mei 2007 om 11:46

    misschien moet audi en mercedes ook maar gaan sponsoren als het toch aan de sponsor ligt (als ze tenminste een award willen). En als het aan de zou sponsor liggen….waarom staan er dan andere merken in het rijtje en niet audi en mercedes….dat zegt toch genoeg….of begrijp ik het verkeerd…

    Login om te reageren
  22. Ejay zegt

    9 mei 2007 om 12:00

    @Ilquadrofromagi

    http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/rules06.html

    Login om te reageren
  23. slk55 amg zegt

    9 mei 2007 om 12:03

    het is duidelijk, de 335i is een heerlijke en goede motor (maar dat was bij mij al bekend).
    maar waar slaat die onwijs kinderachtige reactie van Tomek op… alsof Audi en Mercedes niks meer voorstellen… zeer triest. toevallig staat het VAG concern (ook audi) er ook in met een 2.0T motor. maar goed, de perfecte motor bestaat niet, dat is voor iedereen anders. voor de een is het onderhoud het belangrijkst, voor de ander hoe zuinig de motor is en voor weer een ander gaat het puur om het geluid.

    Login om te reageren
  24. Armada zegt

    9 mei 2007 om 12:03

    BMW is gewoon een van de beste motoren bouwers. Dat lees je keer op keer.
    Met de woorden van Ali G Restecp.

    @ Rick dos.
    Goeie smaak. Heb je een sedan, coupe of een touring?

    Login om te reageren
  25. Ejay zegt

    9 mei 2007 om 12:04

    @ Rossi, hoe kom je daarbij? http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/

    Hier staat toch echt dat ze geen advertising krijgen van nietmand niet. Nergens kan ik ook een relatie krijgen tussen BMW en de EotY awards. Verklaar u nader voor zulk één beschuldiging.

    Login om te reageren
  26. Rogier zegt

    9 mei 2007 om 12:11

    BMW Heerscht

    Login om te reageren
  27. jan zegt

    9 mei 2007 om 12:21

    @ Rick dos
    Yeah right…

    Terecht voor bmw, al vind ik de M_V10 nu wel niet dé beste performance engine, alhoewel missch is de kwaliteit van de italaanse motoren gewoon niet op hetzelfde niveau…, denk aan gebruiksvriendelijkheid, onderhoud, duurzaamheid, enz

    Login om te reageren
  28. SugarFree zegt

    9 mei 2007 om 12:24

    – BMW heerscht!
    – Niet, Mercedes is gewoon mooier, kijk maar naar de CLS
    – Ga toch weg, Audi heeft gewoon voorsprong door techniek
    – Tssss, Ferrari? Nee, Ferrari zuigt gewoon, lees maar na op dit heerschende en gezaghebbende forum
    – En omdat ik een Ford Focus heb, is de verkiezing bij voorbaat al onbegrijpelijk
    – Trouwens, auto’s… boeiuh?! Het is maar een stuk blik op wielen, als tie me van A naar B brengt, is het goed.
    – Al dat gezeik

    Login om te reageren
  29. S AMG zegt

    9 mei 2007 om 12:29

    @ Sugerfree

    Jij zei:
    – Trouwens, auto’s… boeiuh?! Het is maar een stuk blik op wielen, als tie me van A naar B brengt, is het goed.

    Wat doe je dan hier op autoblog als het voor jou toch maar een stuk blik is?
    Een Petrolhead ben je in ieder geval niet anders had je wel een andere auto gekozen ipv zo’n Ford Focus

    Login om te reageren
  30. Silverarrow zegt

    9 mei 2007 om 12:32

    Moet in de categorie 2.5 tot 3.0 liter niet 535D zijn? Verder zijn het over het algemeen allemaal wel mooie stukjes techniek, ik mis alleen een beetje de 2.5 T5 motor uit de transporter. Die motor levert (voor een bestelwagen) perfecte prestaties i.c.m. veel souplesse.

    Login om te reageren
  31. Martijn zegt

    9 mei 2007 om 12:32

    tsjaa het is maar dat iedereen het even weet… het bewijs dat BMW rules geeeen loze uitspraak is! just a fact!! ;-)

    @ Rick Dos, laat je niet gek praten!! 335I is heerlijke auto (heb je auto of handbakl?) vind dat ie wat beter aan het gas mocht hangen (bij zowel auto als handbak) maar evengoed blijft het een heerlijke auto met een nog beter geluid en prestaties icm uiterlijk= goede keus!! maar dat wist je zelf ook haha!! ;-)

    Login om te reageren
  32. Nog een //M Power zegt

    9 mei 2007 om 12:36

    Hallo, we hebben het over de Bayrische MOTOR Werke. !!!

    Lijkt me duidelijk.

    En gewoon niet in discussie gaan met al die Autoweek-lezers….. ;>

    Login om te reageren
  33. Ewout zegt

    9 mei 2007 om 12:37

    tralalala de 1.4 TSI motor van VW staat er zelfs tussen *fluit deuntje*

    Login om te reageren
  34. SugarFree zegt

    9 mei 2007 om 12:43

    @ S AMG

    Goed, ik had er een paar :) :) :) :) :) :) :) bij moeten zetten misschien :) :)
    Het was slechts ironisch bedoeld. Bij dit soort topics worden bepaalde mensen vaak op hun pikkie of het vergelijkbare bij het vrouwgeslacht (‘sappig vleesch’) getrapt, dus vandaar.

    Maar als je mijn overige posts in andere topics zou hebben gezien, zou je geweten hebben dat mijn reacties over het algemeen wat genuanceerder zijn.

    Bedankt voor je compliment voor m’n Focus :)

    Login om te reageren
  35. Sjel zegt

    9 mei 2007 om 13:09

    Offtopic:
    De reacties van JC en Tomek zijn echt zielig… echt het niveau van iemand met het IQ van een kiwi. Dat zijn gewoon pure flames… dat die niet weggemod worden?

    Ontopic:
    Netjes van BMW, blijkt wel weer dat ze goede motoren maken. Alhoewel er ook wel een paar andere motoren van mij tussen hadden mogen staan. Maarja wie ben ik om dat te zeggen ;)

    Login om te reageren
  36. Kobey zegt

    9 mei 2007 om 13:13

    Terecht ook..!!

    Login om te reageren
  37. Ejay zegt

    9 mei 2007 om 13:14

    @ Sugerfree, het is sowieso gelul. Ik bedoel de B18 motoren zijn superieur in prestatie en betrouwbaarheid. Die van mij gaat al 40 jaar mee per slot van rekening.

    Login om te reageren
  38. SugarFree zegt

    9 mei 2007 om 13:19

    @ Ejay
    Is dit met een kwinkslag, of helemaal serieus?
    Jouw B18-motor is natuurlijk maar 1 exemplaar.
    Maar goed, ik ben de laatste die zegt dat BMW slecht spul maakt.

    Login om te reageren
  39. S AMG zegt

    9 mei 2007 om 13:22

    @ Sugerfree

    haha ik dacht al wat doet zo iemand hier op autoblog

    Login om te reageren
  40. Jan zegt

    9 mei 2007 om 13:23

    Ik weet niet of wel zo ernstig met deze verkiezing rekening wordt gehouden. Ik denk niet dat er een persbericht komt met “we hebben de beste motor ter wereld etc.”

    Login om te reageren
  41. JW zegt

    9 mei 2007 om 13:31

    Voor de laatste keer mensen de V10 uit de lambo is gebaseerd op de Audi 4.2 V8 dus die V10 “van lambo” die Audi gebruikt in de S6 / S8 en komende RS6 is dus gewoon motor uit eigen huis, helemaal omdat ze hem ook nog zodanig aanpassen dat ie helemaal niet meer lijkt op de motor die in de gallardo hangt. Dus zoek eerst info op voordat je domme dingen gaat lopen roepen

    Login om te reageren
  42. Kobey zegt

    9 mei 2007 om 13:32

    volgend jaar zal de motor van de nieuwe M3 beste worden gekozen..

    Login om te reageren
  43. Vincent zegt

    9 mei 2007 om 13:42

    BMW moest dit wel winnen, dit is gewoon HET verkoop punt van BMW. En bij mercedes en audi zitten ze er echt niet mee, je koopt geen mercedes of audi voor de motor, die zijn op andere vlakken weer sterker.

    Login om te reageren
  44. autoblogger zegt

    9 mei 2007 om 14:02

    Filmpje!
    http://www.autojunk.nl/clips/view/130755

    Login om te reageren
  45. CSL zegt

    9 mei 2007 om 14:15

    Er is gewoon hier niets aan toe te voegen. BMW blijft heersen op het Motorgebied.
    Ze heten niet voor niets “Bayerische Motoren Werke”. Hier kunnen anderen merken wel een puntje aan zuigen, maar gelukkig geven ze dat zelf altijd toe.

    Hier de lijst vanaf 1999 tot 2006:
    http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/previous04.html

    Login om te reageren
  46. vroaa zegt

    9 mei 2007 om 14:35

    misschien wel een klein beetje door sposoring maar met alle grote manne zal er toch ook wel een grond van waarheid in zitten he, de bmw 335i motor is gewoon best (op alle vlakken)!

    Login om te reageren
  47. Us zegt

    9 mei 2007 om 14:42

    De 2 turbo’s op de 335i zijn niet zo bijzonder. Wél de injectoren en hoe deze werken. De inspuitsysteem van de 335i is bijzonder.

    Login om te reageren
  48. autoblogger zegt

    9 mei 2007 om 15:18

    @Guz: Audi wins “Engine of the Year” award: 2.0 TFSI tops its class again…

    09 May 2007 – Audi has received the “Engine of the Year” crown for the third year in succession. A jury of more than 60 recognised trade journalists from 30 countries named the 2.0 TFSI engine the winner of the prestigious award.

    The jury opined that this impressive four-cylinder unit is the dominant engine in its class, giving the verdict that it is “not only incredibly versatile and clever, but also remarkably powerful”. The 2.0 TFSI combines vigorous pulling power with particularly high everyday suitability. The jury also observed that Audi has demonstrated the best engine development in the 1.8-litre to 2.0-litre segment this year, too.

    Login om te reageren
  49. Celica_4WD-T zegt

    9 mei 2007 om 15:21

    Alleen jammer dat ze nog niet zo betrouwbaar zijn als de motoren van Lexus

    Login om te reageren
  50. Carfreak zegt

    9 mei 2007 om 15:27

    BMW power, the best ;) audi voorsprung dur techniek ? HaHa op al die extra opties zeker voorsprong op techniek, jah verwarmde zetels voorsprong dur techniek. ahahha, BMW 4 EVER

    Login om te reageren
  51. BMW Freak zegt

    9 mei 2007 om 15:30

    Mijn naam zegt denk ik voldoende:P

    Login om te reageren
  52. christian zegt

    9 mei 2007 om 15:31

    de motor van de nissan 350Z is vet! heeft die geen prijs?

    Login om te reageren
  53. Apache zegt

    9 mei 2007 om 15:38

    Haha, shame on you Audi-fans!!! Ik zou mij sowieso al schamen om het woord “A-u-d-i” uit te spreken!.

    – Apache

    Login om te reageren
  54. Chief_S5 zegt

    9 mei 2007 om 15:49

    @ Apache:

    Shame on me? Wtf heb ik hiermee te maken?? Als ik van Audi hou, dan ben ik daar eigenlijk wel trots op. Als ik het ff zo mag zeggen, ik ren tenminste (net zoals andere trouwe audi fans neem ik aan) niet achter de winnaars aan. Ik blijf gewoon bij wat ik mooi vind.

    Login om te reageren
  55. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 16:15

    @Armada

    Thx! Ik heb de coupé versie.

    @jan

    Ja, precies…..

    @Martijn

    Ik heb heel lang getwijfeld tussen een handbak en een automaat. Ben uiteindelijk voor de handbak gegaan, omdat ik dat toch nèt wat sportiever vind rijden.

    Ik persoonlijk heb totaal geen problemen met de reactietijd van de motor op het indrukken van het gaspedaal. Waar ik wel mijn twijfels over had was de turbolag die blijkbaar bij een turbo motor hoort. Maar als ook maar 1 iemand mij kan zeggen waar die turbolag zit bij deze motor, dan noem ik hem een mierenneukert! ;) :D.

    Login om te reageren
  56. 666 zegt

    9 mei 2007 om 16:23

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  57. Martijn zegt

    9 mei 2007 om 16:31

    @Rick Dos haha ik snap je wel!! ik heb ook in allebei mogen rijden voor een avondje en ik zou persoonlijk ook voor de handbak gaan!! die auto schakelt door tijdens me drift en dat moet ik niet!!! hehe ;-)

    Automaat vind ik voor een automaat trouwens wel lekker snel maar het is het toch niet!!

    en tsjaa die turbolag is inderdaad minimaal… want eigenlijk alleen bij plots gas erop merk je dat ie ff moet laden zeg maar maar ik ga niet mierenneuken hehe!! Het is alleen niet het gevoel dat je hebt bij 5000 toeren in de M3 want die hangt echt aan het gas net als de vorige 3 serie 328i die stukken beter aan het gas hangt dan de 3.0i motor!!

    Maar goed dat is een gevoel in ieder geval lekkere auto en heerlijk geluid dus zal je nog een hoop plezier van hebben!! enne blijft natuurlijk altijd leuk om te vermelden dat je auto een prijs heeft voor beste motor!!! maar het feit dat het een BMW is zegt al genoeg! ;-)

    Login om te reageren
  58. db zegt

    9 mei 2007 om 16:44

    proficiat (weeral) aan BMW , en ook aan Porsche, die 3.6L is een knap staaltje techniek, en BMW motoren zijn nog steeds de beste denk ik, voor hun klasse verbruiken ze bijna altijd minder dan de concurrentie , en ze gaan nog goed vooruit ook.
    Ik denk dat het al gezegd is maar ik denk dat de E92 M3 volgend jaar met een prijs gaat lopen

    Login om te reageren
  59. Patrick zegt

    9 mei 2007 om 16:44

    @ Pieter A
    lawaaierige td’s, man neem is een ritje in de 3.0tdi en de 4.2 tdi, dan praat je wel anders….dit is pure onzin wat je hier zegt.

    @Knilles, comon rail techniek? dat hebebn ze al een tijdje bij audi:
    te beignnen met de 2.7tdi, de 3.0tdi, de 3.7tdi en de 4.2tdi, dan ook nog de 6.0tdi.
    En ze genieten allemaal van piezo injectoren welke in de 6.0tdi hun werk doen op 2000bar.

    @ Tomek, weinnig veromgen in de 6.3 V8? man wat voor auto rij jij….
    514 pk is veel voor een v8.tuurlijk valt er meer uit te halen, maar denk is aan levensverwachting van de motor.

    @Carfreak, vorsprung durch technik slaat op ontiwkkelingen van Audi in een bepaald jaar, zei kwamen als eerste met de diesel zonder nadelen en dat was in 1989, sindsdien pioneer op turbo diesel gebied.

    1980 kwam quattro, ik zie vandaag de dag nog geen bmw/mercdes (exclusief suv’s) met vierwielaandrijving. het feit dat Audi in elk model permanente vierwielaandrijving aanbied zegt genoeg. (oke het Haldex systeem uit de a3 en de tt is iets anders maar toch.)

    @Apache, zeker jaloers op al die succesvolle zakenmensen die Audi rijden.
    Audi’s rijden voortreffelijk, het interieur is hoogwaardig en kwa design nog steeds mooier als dat van mercedes en bmw. Smaken verschillen, dat is zo maar je kan duidelijk zien dat er bij audi iets beter word nagedacht over de elementen dan bij de 2 andere duitsers.

    Login om te reageren
  60. Patrick zegt

    9 mei 2007 om 16:45

    Ik zie dat ik wat leesfouten heb gemaakt, ikzelf ben heel erg moe op dit moment, dus mijn excuses.

    Login om te reageren
  61. Patrick zegt

    9 mei 2007 om 16:50

    @ db

    parachtig verwoord, ik ben ook Audi fan in hart en nieren en ben er trots op.
    Ik heb mijn rijbewijs nog niet, ik ben nu 17 en bij de dealer vinden ze het prachtig dat iemand van mijn leeftijd weg is van het auto merk. Dat zie je zelden, meestal hangt er een poster van porsche of ferrari boven het bed, maar hier niet.

    Ik kan wel meeoordelen over Audi’s, heb al redelijk wat proefritten meegemaakt. denk daarbij aan S8 en Rs6 en nog een aantal…

    Login om te reageren
  62. Citrofiel zegt

    9 mei 2007 om 16:50

    @ JC en Tomek; Een beetje respect graag… Waar is uitschelden voor nodig? En wat ik hierop te zeggen heb? Nou, niet zo veel eigenlijk…

    Login om te reageren
  63. Patrick zegt

    9 mei 2007 om 16:52

    @ JC

    ik geef je gelijk in dat van de 4.2 v8….maar iets wat goed is, waarom zou je dat vervangen ipv door te ontwikkelingen, denk is uit economisch oogpunt.

    en die v10, tja die is zelf door Audi ontworpen, hetzij met een lamorghini logo erop, maar die Gallardo is op en top Audi….en komt uit dezelfde fabriek als de a8, r8 en de S/RS

    Login om te reageren
  64. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 16:53

    @Martijn

    Ik heb de M3 nog nooit gereden. Mijn krachtigste auto die ik tot nu toe heb gehad is mijn vorige auto en dat was de 530i E39. En als ik daar plots gas gaf dan moest ie altijd eerst ff nadenken voordat ik de power kreeg. Dit was overigens maar een fractie van een seconde. En dat gevoel heb ik totaal niet bij deze auto…….maar ja dat kan ook aan het feit liggen dat ik niet heel erg kritisch daar op gelet heb…..

    Zit namelijk alleen maar met een grote smile op mijn gezicht achter het stuur. ;) :D

    Login om te reageren
  65. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 16:59

    @Martijn

    Laat maar! Zit er net aan te denken dat mijn vorige auto een automaat was en dat dat de reden was dat ie altijd hèèl ff moest nadenken…. ;) :)

    Maar ik ga er zeker wel op letten. ;)

    Login om te reageren
  66. agly zegt

    9 mei 2007 om 17:18

    dat BMW schitterende motoren heeft, is zeker geen probleem mee. Andere merken hebben voor mij ook goede motoren.
    Alleen is een auto voor mij veel meer dan alleen de motor.
    En, alle facetten van een auto samengenomen, denk ik dat BMW recent enkele banken naar achteren is geschoven.

    Login om te reageren
  67. Silverarrow zegt

    9 mei 2007 om 17:19

    @ Rick dos: Heb laatst in een X3 3.0D automaat gereden, en toen ik de kickdown probeerde, lijkt het voor je gevoel een eeuwigheid te duren voordat de auto doorheeft dat er op het gas getrapt wordt. Ook tijdens een testritje met een 525D automaat had ik het gevoel dat de automaat best wat tijd nodig had om te reageren. Ik weet niet of je ooit al eens met een diesel + automaat hebt gereden (vast wel :D ), maar zit er nog verschil in responsietijd tussen een diesel + automaat en benzine + automaat?

    Login om te reageren
  68. rick buijsman zegt

    9 mei 2007 om 17:25

    tsja niemand kan tegen bmw op he beste auto bouwers en design

    Login om te reageren
  69. Ferrari Corse zegt

    9 mei 2007 om 17:34

    Wat een bullshit…

    Een BMW V10 beter dan een Ferrari 4.3 V8?

    “Best Performance Engine: To qualify for inclusion in this Awards category, an engine must have been housed in a passenger car that was on sale in more than one country as of 9 May 2007, and either have been designed specifically for a performance-orientated car or be installed in a vehicle, the aim of which is sporting fun”.

    Login om te reageren
  70. Ejay zegt

    9 mei 2007 om 17:34

    @ Sugarfree, wat denk je zelf ;-).

    Login om te reageren
  71. Patrick zegt

    9 mei 2007 om 17:49

    @ Ferrari Corse
    tja, die hele testslaat nergens op.
    ik snap wel meer dingen niet, waarom een V10 van bmw?? Waarom niet de v10 uit de Gallardo, meer pk’s, meer Nm’s, en de pk/koppel curve is beter…
    er spelen meer dingen mee tot het eindresultaat….kan niet anders

    Login om te reageren
  72. m5 zegt

    9 mei 2007 om 18:01

    waar zijn al die amg manne nu ik zie nergens het o zo mooie amg 63 blok staan ;)
    iemand nog een stukje taart

    Login om te reageren
  73. m5 zegt

    9 mei 2007 om 18:03

    amg bestaat toch 40 jaar ik zie het nergens staan

    Login om te reageren
  74. Vincent zegt

    9 mei 2007 om 18:22

    Overigens denk ik dat dit onderzoek totaal niet representatief is. Het is gebaseerd op de mening van ongeveer 40 mensen die 25 punten mochten verdelen over 5 motoren van een lijstje… Ten eerste kan BMW de motoren van de directe concurrenten van het lijstje halen (het kan, ik zeg niet dat dat het geval is). Bovendien is 40 mensen nou niet echt een representatief onderzoek, dus ik hecht hier niet veel waarde aan.

    Login om te reageren
  75. Ben zegt

    9 mei 2007 om 18:41

    @ Patrick Wat is volgens jou de beste pk/koppel curve dan ?
    Juist ja die bestaat niet

    Login om te reageren
  76. Patrick zegt

    9 mei 2007 om 19:14

    @ Ben
    ik zeg ook niet dat die het beste is…

    Login om te reageren
  77. Ari_M5 zegt

    9 mei 2007 om 19:25

    @ Patrick maar je zegt wel dat ze beter zijn dan die van BMW.

    Login om te reageren
  78. Ari_M5 zegt

    9 mei 2007 om 19:28

    Yes :D
    Ik vind het wel verdient dat BMW er zeven heeft.
    Ik hoop dat ze er volgend jaar weer zoveel hebben of misschien zelfs meer.

    Login om te reageren
  79. Bassie zegt

    9 mei 2007 om 19:28

    Om de audi fans (waaronder ikzelf) hier weer bovenop te helpen. (ook al sleept VAG prijzen in de wacht) Audi is weer in de prijzen gevallen bij de international car of the year awards.
    Beste design voor de TT en beste performance car of the year voor de RS4.

    Login om te reageren
  80. slk55 amg zegt

    9 mei 2007 om 19:32

    gelukkig heb ik zelf ook een motor in mijn auto die tot “Best Performance Engine” is gekozen, welliswaar in 2003, maar dat mag de pret niet drukken!

    Login om te reageren
  81. slk55 amg zegt

    9 mei 2007 om 19:33

    @Bassie

    kijk! das goed nieuws. kom op autoblog schrijf daar ook maar een stukie over…

    Login om te reageren
  82. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 20:08

    @Silverarrow

    Jazeker kan ik je vertellen of er wel of geen verschil tussen zit. Ik heb namelijk zelf een X5 3.0d automaat. Maar of je het nou kunt vergelijken weet ik niet. Het zijn natuurlijk 2 motoren met verschillende kararkteristieken. Wat ik wel weet is dat het een fractie van een sec. is voordat de automaat terugschakelt en gas geeft. Maar het is verwaarloosbaar. Ik heb het gevoel dat de processoren even de tijd nodig hebben om te bepalen wat je verwacht van de motor. Maar dat is maar een gevoel.

    Login om te reageren
  83. Maarten zegt

    9 mei 2007 om 20:10

    Deze uitslag viel ook wel te verwachten. Wat hadden jullie dan gedacht? dat de prijs naar mazda zou gaan? hahahaha

    Login om te reageren
  84. Audioot zegt

    9 mei 2007 om 20:13

    Wat een teleurstelling dat voor die echte BMW fans blijkbaar alleen BMW
    bestaat. Velen durven geen objectieve mening te geven. Ik als Audi fan weet
    best dat BMW het beste het vak van heerlijke motoren verstaat. Ook Audi heeft een aantal van die lekkernijen zoals de common-rail V6 TDI’s; de V8 4.2 uit
    de RS4 en de nieuwe generatie V6 FSI. Maar – zoals iemand al eerder schreef-
    het draait niet alleen om de motor. Ikzelf geniet elke keer weer van de bouw-
    kwaliteit en afwerking van de Audi. Ook de Quattro aandrijving weet ik in de dagelijkse praktijk erg te waarderen. Goed, achterwielaandrijving geeft wel een kick maar te veel vermogen kun je niet op een normale manier kwijt.

    Login om te reageren
  85. Patrick zegt

    9 mei 2007 om 20:27

    Audioot, mooi gezegd joh!

    tja dat is wel waar, het is opzich al genieten hoe Audi het interrieur heeft afgewerkt, en met welk soort materialen. Het is slim en doordacht ontworpen en dat hoor in een executive segment. Ik vind een s8 daarom ook het mooiste interrieur hebben, oneens?

    Login om te reageren
  86. Nick zegt

    9 mei 2007 om 20:28

    @Tomek: BMW gebruikt geen foefjes? Wat is double VANOS dan en waarom moeten ze 8300 RPM bereiken om meer als 100 pk/l te krijgen? :P

    Iedereen gebruikt foefjes, laat die van BMW het “sportiefste” zijn, en die van Mercedes-Benz en Audi werkende en betrouwbare zijn. ;)

    Voor de “Overall best engine” is die S85B50 toch best wel onbetrouwbaar. :P
    Ik bedoel in één keer 2 M5’s tergelijkertijd in dezelfde garage die allebei een gescheurde cilinderkop hadden… :P

    Maar, ik moet zeker zeggen dat het een geweldige motor is, 8250 tpm, ze klinken ook wel sehr net.

    Nu nog de S85B50 – 2 cilinders (= 4.0 liter V8) van de M3, die moet ik echt eens van dichtbij horen! :D

    Login om te reageren
  87. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 20:34

    Audioot schrijft,

    9 May 2007 om 20:13
    Wat een teleurstelling dat voor die echte BMW fans blijkbaar alleen BMW
    bestaat. Velen durven geen objectieve mening te geven. Ik als Audi fan weet
    best dat BMW het beste het vak van heerlijke motoren verstaat. Ook Audi heeft een aantal van die lekkernijen zoals de common-rail V6 TDI’s; de V8 4.2 uit
    de RS4 en de nieuwe generatie V6 FSI. Maar – zoals iemand al eerder schreef-
    het draait niet alleen om de motor. Ikzelf geniet elke keer weer van de bouw-
    kwaliteit en afwerking van de Audi. Ook de Quattro aandrijving weet ik in de dagelijkse praktijk erg te waarderen. Goed, achterwielaandrijving geeft wel een kick maar te veel vermogen kun je niet op een normale manier kwijt.

    —————————————————————————————-

    Amen! Ik ben ook een enorm Audifan, maar ik ben ook een groot BMW liefhebber. Zo kun je vierwielaandrijving niet met achterwielaandrijving vergelijken, maar dat begreep je natuurlijk al. Juist het gevoel al dat vermogen niet goed kwijt te kunnen geeft een enorme funfactor, BMW is wat dat betreft gewoon veel sportiever en daarvoor haal je dan ook een BMW. Een Audi met quattro systeem koop je om comfortable te kunnen rijden, het gevoel dat je met welke snelheid dan ook de auto de baas bent. Ook dit kan heerlijk zijn, de enige reden om voor Audi te kiezen is omdat ik met Audi ben opgegroeid. Dit wil (nogmaals) natuurlijk niet zeggen dat BMW minder is. ;-)

    En Audi fans zijn trouwens niet anders dan BMW fans hoor, daar kunnen andere merken vaak ook niet…. :S

    Tot slot wil ik overigens toch nog olie op het vuur gooien wat prijzen betreft, met “ons” toekomstig RS6 V10 Biturbo met 580 pk staat Audi volgend jaar vast wel weer op de prijzenlijst :-D

    Login om te reageren
  88. pvl zegt

    9 mei 2007 om 20:42

    @ Patrick, wat een hoop gezever man. Zou je trouwens niet eerste je rijbewijs gaan halen voor je met zo een gewaagde uitspraken gaat goochelen???

    “… in 1989, sindsdien pioneer op turbo diesel gebied.”

    Sry man man vergelijk eens een BMW diesel met een audi diesel, lees alle tests en ga dan zelf eens rijden. Het is niet omdat je een veel te zware en dure 6 liter diesel kan maken dat je daarom pionier bent in de diesel technologie. De meeste audi moteren zijn voortontwikkelde volkswagen blokjes en die spelen toch wel een klasse lager dan de pareltjes van BMW

    “1980 kwam quattro, ik zie vandaag de dag nog geen bmw/mercdes (exclusief suv’s) met vierwielaandrijving.”

    Ooit van de X benaming bij BMW gehoord??? Die betekend wel degelijk iets. Juist ja, 4×4. En nee dat verkoopt zo hard niet, dat komt omdat BMW standaard achterwielaandrijving levert. Alles wat bij audi geen salamander badge draagt moet het met zijn voorwielen doen. Je dus eigenlijk verplicht om voor een quattro gaan.

    ” het interieur is hoogwaardig en qua design nog steeds mooier als dat van mercedes en bmw”

    Het spijt me kerel, de interieurs van audi zijn wel mooi afgewerkt maar om het nu over design te hebben… De armleuning in de deur is een met leer bekleed blokje dat tegen het deurpaneel aan plakt, het instrumentarium is meestal niets meer dan een ordinaire kerstboom en de verkrijgbare kleuren combinaties volgen ook niet direct de laatste nieuwe trends.

    Vraag eens heel vriendelijk aan Rick dos of je eens in zijn 3 coupe mag gaan zitten. Als die jonge enige smaak heeft (en daar twijfel ik niet aan) beschikt hij over een interieur met mooie en moderne kleuren combinaties en een design om je vingers bij af te likken. Een BMW interieur is een harmonisch ontworpen geheel waarin alles op mekaar is afgestemd. Je zal er ook nooit knopjes tegen komen van pakweg een ordinaire (ik zeg niet dat het een slechte wagen is) volkswagen passat.

    Login om te reageren
  89. Timmy Highflyer zegt

    9 mei 2007 om 21:02

    @ pvl

    Zou het enige merk dat tot nu toe er in geslaagd is Le mans met een diesel te winnen toch niet de naam pionier op het vlak van diesel verdienen?

    Login om te reageren
  90. Rick dos zegt

    9 mei 2007 om 21:08

    @Timmy Highflyer

    Nope, want BMW had met een 320d al in 1998 de 24 uur van de Nurburgring gewonnen.

    Login om te reageren
  91. pvl zegt

    9 mei 2007 om 21:11

    Het is niet omdat ze in amerika het principe van massa productie voor wagens hebben uitgevonden dat we dat “het land” van de wagen noemen! Zo kunnen we er nog wel wat verzinnen. Het is toch ook niet omdat mercedes heel goede f1 wagens en dus ook motoren weet te maken dat zij daarom de pionier op gebied van benzine technologie genoemd mogen worden. Ik heb ze toch niet in bovenstaand lijstje zien staan.

    Wat ik bedoel is, het is niet omdat je een keer iets goed doet op een bepaald gebied, dat je van dan af pionier voor dat gebied bent. Trouwens het is al gezegd geweest, die diesels krijgen enorme voordelen in zo een wedstrijden. Maar toch, respect. En nee dat geeft je niet het recht om audi een diesel pionier te noemen. Of beter gezegd, het merk van de diesel motor. Globaal gezien komt op dat gebied het beste materiaal uit de BMW stal.

    Login om te reageren
  92. Timmy Highflyer zegt

    9 mei 2007 om 21:14

    Sorry, bedoelde natuurlijk als enige winnaar in de LMP1 klasse!

    Login om te reageren
  93. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 21:15

    Gaan we weer, en dat na die prachtige reply van audioot. Leven en laten leven daar draait het om…………………. *zucht*

    Voor de rest *ghostpost, ik doe geen moeite meer om de goede orde te bewaren. Het heeft kennelijk toch geen nut :(

    Login om te reageren
  94. Apache zegt

    9 mei 2007 om 21:18

    @ Patrick

    jongen toch, ik ben helemaal niet jaloers op zakenmensen, waar haal je dat nou weer vandaan? :D Audi’s zijn gewoon overrated. BTW ik vind de Mercedes S-serie veel mooier dan alle Audi’s tesamen (het resultaat hierbij is toch een negatief cijfer, dus verwaarloosbaar als referentiepunt eigenlijk ;) ). Bij BMW vind ik de 6-serie en de 3-serie in het juiste kleur wel een lekkere look hebben. Voor een goeie wagen daarentegen moet je bij Volvo of Lexus zijn… (beetje discussie uitloken… ;) ).

    – Apache

    Login om te reageren
  95. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 21:18

    hmmzzz het was een reactie op pvl (2 reply’s van terug). Maar dat is dus alweer uitgesproken ;-)

    Login om te reageren
  96. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 21:30

    Apache schrijft,

    9 May 2007 om 21:18
    … (beetje discussie uitloken… ;-) ).

    – Apache

    ———————————————————————-

    Met een knipoog, zoals het hoort ;-)

    Login om te reageren
  97. Timmy Highflyer zegt

    9 mei 2007 om 21:34

    Het is inderdaad niet omdat je een keer iets goed doet op een bepaald vlak dat je pionier genoemd mag worden.

    Neen. Je moet namelijk de EERSTE zijn die iets (goed) doet op dat vlak.
    Denken we maar aan voorbeelden als het aluminium frame van audi, de vele innovaties die weer in iedere S-klasse zitten, of de enorm verbazende cijfers die de BMW 118d qua verbruik en prestaties kan neerzetten.

    Het werk van een pionier is vaak niet perfect, maar opent wel perspectieven in de eerste plaats voor zichzelf, aangezien men de kennis heeft, en ook voor anderen.

    En mijn auto is noch Audi, noch BMW, noch Mercedes…

    Login om te reageren
  98. slk zegt

    9 mei 2007 om 21:51

    Nu de modellen nog,want die zien er echt niet uit.Op de 3 coupe na dan

    Login om te reageren
  99. bvking zegt

    9 mei 2007 om 21:52

    volgend jaar wint audi toch met zn 6 liter tdi, kvind 4.2 van audi rs4 beter dan dat m5 blok. 3.0 tdi is beter dan x30d of x35d van bmw. Autoweek vond de 3.0 tdi a5 zelfs imponerender dan de s5, terwijl ze normaal erg mercedes-achtig zijn geven zij tenminste gewoon toe. Het blok van de f430 had ook wel mogen winnen. Deze uitslag is zo subjectief als wat. Gewoon nieuwe vorm van reclame bij bmw

    Login om te reageren
  100. Patrick zegt

    9 mei 2007 om 21:55

    @ pvl.
    ja ik ben ook zeker van plan mijn rijbewijs te halen, en dat in een a4 ja.

    Login om te reageren
  101. Untouchable zegt

    9 mei 2007 om 22:04

    volgend jaar is BMW weer aan de beurt. begint een beetje saai te worden he.
    ze zijn gewoon de meester in en zullen nooit lullige/onbetrouwbare motoren bouwen als derest

    Login om te reageren
  102. Timmy Highflyer zegt

    9 mei 2007 om 22:09

    Rijbewijs halen in een A4? Die mogelijkheid had ik ook, maar ben toch wijselijk gegaan voor het Golfje van de rijschool…

    Maar voor het overige vind ik alle argumenten die je aanhaalt in het voordeel van Audi redelijk… En ooit zal ik er nog wel eens een audi in mijn bezit hebben, althans dat hoop ik toch…

    Login om te reageren
  103. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 22:11

    bvking schrijft,

    9 May 2007 om 21:52
    volgend jaar wint audi toch met zn 6 liter tdi, kvind 4.2 van audi rs4 beter dan dat m5 blok. 3.0 tdi is beter dan x30d of x35d van bmw. Autoweek vond de 3.0 tdi a5 zelfs imponerender dan de s5, terwijl ze normaal erg mercedes-achtig zijn geven zij tenminste gewoon toe. Het blok van de f430 had ook wel mogen winnen. Deze uitslag is zo subjectief als wat. Gewoon nieuwe vorm van reclame bij bmw

    ——————————————————————————-

    De diesels van BMW zijn sneller, de RS4 liep niet uit van de 335d (als echte audifan ben ik mans genoeg dat toe te geven)……

    —————————————————————————-

    Untouchable schrijft,

    9 May 2007 om 22:04
    volgend jaar is BMW weer aan de beurt. begint een beetje saai te worden he.
    ze zijn gewoon de meester in en zullen nooit lullige/onbetrouwbare motoren bouwen als derest

    ——————————————————————————-

    De motor van een Veyron kan ik niet lullig noemen, de V10 Biturbo van Audi ook niet………

    Login om te reageren
  104. Untouchable zegt

    9 mei 2007 om 22:25

    @ Windhoos

    jaja, als BMW zoun kapital VW group had zouden ze allang en F1 motor op de markt brengen…

    Veyron is een ander verhaal en welke V10 Bi-Turbo audi bedoel je (is die te koop of leverbaar zeker is die alles behalfe perfeckt)

    Login om te reageren
  105. JW zegt

    9 mei 2007 om 22:32

    Met veel van deze BMW fans valt niet in discussie te gaan aangezien BMW toch boven alles gaat

    Login om te reageren
  106. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 22:35

    Die in de nieuwe RS6 komt, bij de V10 die in de S6 en S8 zitten zijn vooralsnog geen problemen. In mijn optiek is trouwens geneen auto perfect, dit geld voor ALLE merken. Vreemd dat jij dat (indirect wellicht) wel durft te beweren…..

    Login om te reageren
  107. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 22:39

    JW schrijft,

    9 May 2007 om 22:32
    Met veel van deze BMW fans valt niet in discussie te gaan aangezien BMW toch boven alles gaat

    —————————————————————-

    Dat geld ook voor veel Audi fans, al moet ik idd toegeven dat BMW fans net wat koppiger zijn ;-)

    Login om te reageren
  108. flierace zegt

    9 mei 2007 om 22:42

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  109. Untouchable zegt

    9 mei 2007 om 22:47

    omdat wij alles aan doen om de waarheid boven et water te krijgen en dan moet je welles diep gaan I)

    Login om te reageren
  110. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 22:53

    In dat geval zou ik graag argumenten willen hoor, graag ivm specs……..

    Login om te reageren
  111. Patrick zegt

    9 mei 2007 om 22:56

    Het is ook altijd hetzelfde liedje tussen de bmw aanhang, en de audi aanhang, die gaan niet door 1 deur, Punt!

    en ja ik kan kiezen hier, of een a4 of een golf of een 3series….nou mijn keus is snel gemaakt haha.

    Login om te reageren
  112. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 23:01

    Wat mij betreft wel hoor, ben als Audi fan ook een groots BMW liefhebber. :-D

    Alleen al die slappe reply’s zonder argumenten……..
    Een auto is namelijk niet alleen beter of slechter omdat men (in dit geval een groot gedeelte van de BMW aanhang) zegt dat dat zo is :S

    Login om te reageren
  113. Joske zegt

    9 mei 2007 om 23:06

    ik koop een BMW niet alleen om zijn motor, die auto is gewoon mooi en stijlvol!

    Login om te reageren
  114. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 23:15

    Joske schrijft,

    9 May 2007 om 23:06
    ik koop een BMW niet alleen om zijn motor, die auto is gewoon mooi en stijlvol!

    ————————————————————————————-

    Eindelijk een goed argument, al is dat natuurlijk een smaak kwestie. BMW zou ik eerder willen omschrijven als mooi en sportief, en Audi juist als mooi en stijlvol ;-)

    Login om te reageren
  115. Untouchable zegt

    10 mei 2007 om 07:55

    dat BMW beste motoren bouwt is toch een argument (oke op dit moment) ben wel benieuwd naar die V10 van audi. Maar BMW verzient er wel wat op :P

    Login om te reageren
  116. Vincent zegt

    10 mei 2007 om 08:32

    @ maarten, goede grap maar in 2003 had Mazda toch 3 plekken veroverd in deze lijst dus zo gek is dat nog niet hoor;)

    Login om te reageren
  117. Barry330cd zegt

    10 mei 2007 om 11:49

    Reeds in 1988 reed ik al een 325td, een heerlijke 6 cylinder turbodiesel met achterwielaandrijving. Door de jaren heen ben ik weleens overgestapt op Audi A4 en Mercedes C, maar die kunnen er gewoon niet aan tippen. BMW maakt voor mij de fijnst rijdende auto’s en met de beste diesels. Ook mijn huidige 330d Coupe is gewoon weer een droom op wielen en het interieur is minstens zo mooi als die van Audi. Heb ook nooit panne gehad, dus kwalitiet is geen issue tov de ander 2 Duiste merken. Als je echt van een lekker stukje sturen houdt dan neem je BMW en geen Audi of Mercedes is mijn ervaring in de laatste 19 jaren.

    Login om te reageren
  118. Rick dos zegt

    10 mei 2007 om 11:56

    In 1988 hadden ze geen 325td. Toen was er alleen een 324d en een 324td.

    Login om te reageren
  119. Barry330cd zegt

    10 mei 2007 om 12:18

    Sorry Rick, je hebt gelijk, het wasd een 324td, ik heb nog even de foto’s bekeken. Wat een fijne bak was dat destijds!

    Login om te reageren
  120. Untouchable zegt

    10 mei 2007 om 12:39

    die rick heeft toch altijd gelijk (ik zal maar niet zeggen dat die een ‘miereneuker’ is)

    Login om te reageren
  121. Rick dos zegt

    10 mei 2007 om 13:02

    @Barry330cd

    Geeft niet kan gebeuren. Ik heb zelf nog een 320i gehad uit ´85 Wat heb ik genoten van dat ding….totdat ik hem in de prak reed.

    @Untouchable

    Antfucker moi?!

    Login om te reageren
  122. Dennis The Hulk zegt

    10 mei 2007 om 14:25

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  123. pvl zegt

    10 mei 2007 om 14:34

    @ windhoos. Ik wist niet dat jij hier een blogger bent? Het is dan ook niet nodig om hier de moederfiguur te gaan uithangen. Als je al het recht hebt om hier alles te gaan censureren heb je ook de plicht objectief te blijven. Dat ben je dus duidelijk niet. Ik veronderstel verder dat iedereen hier over een functionerend geheugen beschikt dus steeds alles gaan herhalen is behoorlijk overbodig. Om niet te zeggen irritant.

    En ja BMW liefhebbers zijn koppige beestjes. Daar hebben we dan ook onze redenen voor. BMW wordt veel te veel onterecht door het slijk gehaald. Ze winnen 7 van de 12 prijzen en hup een groot deel anti BMW fanatiekelingen vinden het weer nodig om dit feestje voor ons te verpesten. Geef dan gewoon toe en hou al die onzinnige commentaar voor je eigen. En als je dat niet kan wees dan niet op je tenen getrapt als daar heftig op gereageerd wordt.

    Ik ben trouwens zelf de laatste die in bij een audi post onzinnige info gaat dumpen in de trant van “BMW is the best” en “ik vind die motor toch veel beter…” Het moest er weer eens uit ;)

    adios

    Login om te reageren
  124. Patrick zegt

    10 mei 2007 om 17:14

    Ik vind dat onterecht wat je daar zegt pvl….het zijn altijd die bmw fanatiekelingen die het feestje voor Audi lopen te pesten…pak anders dat onderwerp van de a5/s5 er maar weer is bij, dan begrijp je wel wat ik bedoel..

    het is wel mooi met dat bmw gediesel…

    Login om te reageren
  125. Untouchable zegt

    10 mei 2007 om 17:27

    @Patrick

    ja inderdaad BMW maakt toevallig ook nogs goede top diesels waar audi/vw niet aan kunnen tippen
    check:http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/winners_07/25_3.html
    als je niet gelooft :p

    Login om te reageren
  126. Untouchable zegt

    10 mei 2007 om 17:32

    als jullie niet tegen kunnen :D negeeeeer het gewoon

    Login om te reageren
  127. Windhoos zegt

    10 mei 2007 om 17:32

    Excuse moi, gisteren had ik ff het zeur virus. Een zeer irritante neiging waarbij ik jullie tot last ben zonder het zelf in de gaten te hebben al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik ook wel een beetje flauw van mezelf werd toen ik het allemaal terug las. Zal ik dan toch een beetje schizofreen zijn :-D

    Ik zal Piet wel even vertellen dat hij jullie nooit meer mag lastig vallen ;-)

    Login om te reageren
  128. kor zegt

    10 mei 2007 om 17:37

    waarom zou je geld besteden aan een nieuw blok als het oude blok nog goed is?

    Login om te reageren
  129. pvl zegt

    10 mei 2007 om 19:57

    @ Patrick, naar mijn mening ben jij het in deze topic anders ferm komen verkloten. Ik spreek trouwens niet voor alle BMW fans als ik zeg dat ik zo een dingen niet doe. Natuurlijk zitter daar ook pubers en andere idioten tussen.

    Ik had het vooral over BMW topics waar audi lovers altijd massaal roet in de ogen komen strooien. Een ding kunnen we hieruit zeker concluderen: de twee merken met de felste en grootste aanhang zijn BMW en audi.

    @ windhoos, tof dat je het toegeeft, wij danken u zeer ;)

    Login om te reageren
  130. Untouchable zegt

    10 mei 2007 om 20:17

    @ pvl

    toch wel mooi hoe je BMW in het groot en audi in het klein schrijft!!! :D

    ja erzitten ook paar klojos tussen, maarjah iedreen neemt het serieus op en gaan in verdediging voortan moets misschien iemand van autoblog de rechter spelen. lijkt me wel leuk om eens een duidelijke winaar te wijzen………….goed idee toch

    Login om te reageren
  131. Windhoos zegt

    10 mei 2007 om 20:21

    BMW schrijf je (normaal gesproken) zowiezo in het groot, Audi schrijft men met een hoofdletter A ;-)

    Login om te reageren
  132. [email protected] zegt

    10 mei 2007 om 20:33

    –edit: ip-ban–

    Login om te reageren
  133. pvl zegt

    10 mei 2007 om 22:39

    –edit: is aangepast, zie hierboven–

    Login om te reageren
  134. pvl zegt

    10 mei 2007 om 22:44

    @ Untouchable, kzal er in het vervolg Audi van maken maar mercedes blijf gewoon mercedes. Het zou wel tof zijn maar het probleem is dat de mannen van autoblog zelf niet objectief zijn. Zo weten we dat autoblogger zelf een mercedes man is die zijn neus wel eens durft op te halen voor BMW. Robbie is dan weer juist een liefhebber in hart en nier en daardoor de beste blogger hier ;) (graptje) (of toch weer niet :p).

    Login om te reageren
  135. Windhoos zegt

    10 mei 2007 om 22:46

    Dat had ik al in de gaten, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit. Dan is dat iig ook alweer uit de wereld geholpen pvl! (de echte dan natuurlijk…..) ;-)

    Login om te reageren
  136. autoblogger zegt

    10 mei 2007 om 22:46

    @pvl: iets beter opleten, ik ben geen fan van Mercedes.

    Login om te reageren
  137. pvl zegt

    10 mei 2007 om 22:46

    Merci autoblog en bedankt voor die jongen zijn mail adres ;)

    Login om te reageren
  138. pvl zegt

    10 mei 2007 om 23:08

    @ autoblogger. Tien dan zit ik er toch naast. Maar dat van BMW ontken je niet ;).
    Welke merken kunnen je dan wel bekoren?

    Login om te reageren
  139. autoblogger zegt

    10 mei 2007 om 23:15

    Ach, ik ben niet zo merkentrouw ;)

    Login om te reageren
  140. bmwim zegt

    10 mei 2007 om 23:37

    volgend jaar 9 prijzen voor bmw,er komt een 2 liter diesel met meer dan 200 pk en de m3 met meer dan 420 pk

    Login om te reageren
  141. pvl zegt

    11 mei 2007 om 02:05

    @ autoblogger, Professioneel willen overkomen door gespeelde objectiviteit. Mooi gevonden maar dat pakt niet ;). Nu eerlijk… :p

    Login om te reageren
  142. J zegt

    11 mei 2007 om 13:51

    Geen BMW (5)35 D die gaat ook als de brandweer.
    BMW maakt goeie engines, de motoren van AMG zijn ook super maar alleen met automaat te verkrijgen anders loopt alles in de soep :S

    Login om te reageren
  143. CSL zegt

    11 mei 2007 om 16:36

    Ga Zo door BMW!

    Login om te reageren
  144. deefke zegt

    11 mei 2007 om 17:22

    toch wel mooi van bmw

    Login om te reageren
  145. eddy zegt

    11 mei 2007 om 18:05

    Mooie motoren die Bmw’s jammer dat ze nog wel eens vaak kapot lopen, en de turbo’s van de diesels.ze moeten ergens weer inleveren,
    Mijn idee de diesels van VAG en benzine BMW

    Login om te reageren
  146. GOD zegt

    13 mei 2007 om 02:48

    geet de weer vol op hier ofnie

    wat ik trouwens niet snap is dat de hele harde kern van audi riep “vursprüng durch technik” ,miljarden geinversteerd, niewste technieken, binnenkort naar de maan, BMW zit op de kont en lopen 5 jaar achter op audi etc. etc etc.

    maar hoe kan het dan dat BMW elk jaar zoveel prijzen binnenhaalt
    en audi niet?

    Login om te reageren
  147. TheUltimateDrivingMachine zegt

    13 mei 2007 om 17:42

    Héhé, voor de mensen die hier door het jaar nog liggen discussie te voeren over beste motors, lees dit hierboven maar eens goed!! jaar na jaar ist vandat!!

    Login om te reageren
  148. Germancarfan zegt

    14 mei 2007 om 10:34

    BMW – Toyota 7 tegen 2, en waar is de door vele geroemde Lexus?

    Login om te reageren
  149. C30CDIAMG zegt

    15 mei 2007 om 18:29

    en de 335d dan? is dat geen bekerplek waard?

    Login om te reageren
  150. bmw6cyl4live zegt

    17 mei 2007 om 22:35

    bmw maakt gewoon de beste motoren… en dat niet alleen omdat ik bm fan ben
    mijn eigen 520i sedan hendbak heeft 350.000 op de teller en die van pa 520i touring automaat heeft al 4 ton gedraaid en dr mankeert niks aan. lopen beide op LPG.

    Login om te reageren
  151. BMW 4 Live zegt

    20 mei 2007 om 23:33

    Aan alle AUDI gekken,sinds wanneer denken jullie de enige te zijn met 4 wielaandrijving??
    Volgens mij heeft BMW een veel betere 4wielaandrijving
    Die zit niet alleen op de X series
    Hou je vooroordelen voor jezelf !!!!!
    Jullie zouden heel graag willen dat BMW geen 4wielaandrijving heeft.
    Ze hebben het dus zekers wel en nog wel een volledig variabel systeem die de pks op alle 4 de wielen kan verdelen.
    Maar vanwege die fantastische tractie van BMW heb je eigenlijk geen 4wielaandrijving nodig

    Login om te reageren
  152. BMW 4 Live zegt

    20 mei 2007 om 23:43

    EEN LEUK WEETJE !!!

    Welke merk klapte als eerste over die 19.000 toeren heen??
    BMW natuurlijk ,omdat ze “onterecht” de beste motoren bouwen???
    Zou het dus niet kunnen zoveel prijzen te winnen ?
    Zo zie je maar weer ,je krijgt wat je verdient
    BMW verdient al die mooie prijzen !!!

    Login om te reageren
  153. Windhoos zegt

    21 mei 2007 om 17:38

    BMW 4 Live schrijft,

    20 May 2007 om 23:33
    Aan alle AUDI gekken,sinds wanneer denken jullie de enige te zijn met 4 wielaandrijving??

    ——————————————————————————————–

    Dat hoor je mij niet zeggen………………………. :-S

    Login om te reageren
  154. BMW 4 Live zegt

    21 mei 2007 om 18:02

    JIJ misschien niet maar een hoop anderen wel

    Login om te reageren
  155. BramBMW zegt

    10 juni 2007 om 12:35

    @ japie

    jij beweert dat audi en mercedes geen lelijke auto’s maken? heb je die Q7 gezien. wat een lelijke lompe met een enorm afschuwlijke grill macho bak is dat. en die nieuwe S van mercedes dan? die kofferdeksel is gewoon een imitatie van de 7 serie. dus blijkbaar vinden andere auto fabriekanten de design line van BMW ook mooi.

    BMW blijft de specialist als het gaat om motoren, rijbeleving, rij-eigenschappen. daar kunnen audi en mercedes absoluut niet tegen op.

    Login om te reageren
  156. agly zegt

    10 juni 2007 om 19:30

    lelijk?
    om van de X3 te zwijgen; de X5 en de jap-achterlichten van de 3

    Login om te reageren
  157. Parisi zegt

    10 juni 2007 om 20:12

    proficiat BMW, ‘en dit is niet sarcastisch bedoeld’ , bmw motoren zijn gewoon van de beste, den dat mag ook je betaalt ervoor. Puike prestaties en na 20 jaar loopt je motor nog zoals de eerste dag. Alleen zou ik stiekem graag die motoren in andere koetswerken lepelen want hun styling vind ik ordinair.

    Login om te reageren
  158. Windhoos zegt

    11 juni 2007 om 16:52

    BramBMW schrijft,

    10 June 2007 om 12:35
    @ japie

    jij beweert dat audi en mercedes geen lelijke auto’s maken? heb je die Q7 gezien. wat een lelijke lompe met een enorm afschuwlijke grill macho bak is dat. en die nieuwe S van mercedes dan? die kofferdeksel is gewoon een imitatie van de 7 serie. dus blijkbaar vinden andere auto fabriekanten de design line van BMW ook mooi.

    BMW blijft de specialist als het gaat om motoren, rijbeleving, rij-eigenschappen. daar kunnen audi en mercedes absoluut niet tegen op.

    ——————————————————————————-

    Niet voor iedereen praten aub, smaak is een heel erg breed begrip…..

    Login om te reageren
  159. Brammetje zegt

    11 juni 2007 om 16:55

    @ windhoos

    japie constateerd dat BMW alleen maar lelijke auto’s maakt. ik vind dat audi en mercedes dat ook doen met de nodige BMW emitaties omdat ze zelf niks origineels kunnen bedenken. en dus praat ik niet voor iedereen maar voor mezelf.

    Login om te reageren
  160. Windhoos zegt

    11 juni 2007 om 17:08

    Dan is het goed, ik moet ook eerlijk toegeven dat ik niet alles heb gelezen.

    Dat BMW alleen maar lelijke auto’s maakt is natuurlijk onzin, maar dat de andere merken alleen maar aan het imiteren zijn klopt natuurlijk ook niet helemaal, dat is gewoon iets wat in feite altijd al zo is geweest in de auto industrie. Zo heeft de BMW M3 E30 de wielkassen gekregen van de Audi quattro, maar andersom gebeurt het natuurlijk ook vaak ;-)

    Login om te reageren
  161. pjagg007 zegt

    24 juni 2007 om 12:08

    Hmmm… Renault 4, 34pk, 1:18, 120km/u. Motor van ooit ;) Maar goed, BMW motoren (sowieso de diesels) hebben elke keer weer betere prestaties bij een lager verbruik dan vergelijkbare diesels van andere merken dus tja.. logisch.

    Login om te reageren
  162. flappie zegt

    10 augustus 2007 om 14:35

    ik mis eigenlijk de nieuwe v8 van de nieuwe m3.
    of was i nog niet beschikbaar ten tijde van de contest.
    deze hoogtoerige 4 ltr zonder turbo , verslaat toch menig turbo motoren met meer cc’s

    Login om te reageren
  163. fr@nk01 zegt

    2 januari 2008 om 03:04

    Ik kijk er niet van op dat BMW de afgelopen jaren vele prijzen-shows gestolen heeft, logisch…

    a) de motoren zijn gestolen van Honda*…
    b) door de lobby**…
    c) te geheim

    *ruim 7 jaar geleden hebben de duitsers de blauwdrukken van Honda engines gecopieerd bij Rover(daar profiteerd nu ook een Chinese autofabrikant van).
    Bij het overdragen van de RoverGroep(destijds gelinieerd met Honda) werden ondertussen de tekeningen van de new Mini en details (X5..)van de Range-Rover(naar Ford) weggesluisd…

    **daar zijn ze meesterlijk in, de kampioenen(zie tevens EU lobby).

    Mercedes en Audi dachten: wat BMW lukt kunnen wij ook dus……(vul zelf maar in)

    Login om te reageren
  164. KereL zegt

    27 maart 2008 om 18:45

    BMW maakt heele goeie moteren dat is gewoon een FEIT !

    Audi heeft een heele goeie systeem dat Quattro heet en ook dat is een FEIT !

    En Mercedes tsjaa 8-) de nieuwe C classe is wel mooi .

    Login om te reageren
  165. Cardesigner zegt

    1 januari 2010 om 21:12

    De nieuwe CGI-motoren van MB zouden wel eens hoge ogen kunnen gooien volgende keer…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North