• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots: Audi A4 facelift

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 oktober 2011 om 13:01 – 49 Reacties

Audi A4 facelift spyshot
Nu BMW net de nieuwe 3 Serie heeft gelanceerd, en de Mercedes C-klasse bovendien ook zeer recent een facelift onderging, wordt het hoog tijd voor Audi dat ze de huidige A4 (die uit 2008 stamt) onder handen nemen. Want facelift= meer verkopen = erg belangrijk in dit segment.

Het model dat onze fotograaf in Zuid-Europa op de gevoelige plaat wist te zetten is een A4 Allroad (mijn eerste persreisje ooit :)), maar of het nou een Allroad, Avant of Sedan is, dat maakt niet uit. Het fijne van Audi’s familiegezicht is dat je alleen maar naar de kraakverse Audi A5 hoeft te kijken, en hier iets minder coupé-lijn en 2 extra deuren overheen moet fantaseren, et voilà! U heeft uw A4-facelift te pakken.

Behalve de licht gewijzigde vorm en extra LED’jes zullen we ook wat interessante wijzigingen onder de motorkap tegenkomen. Verreweg de belangrijkste is de introductie van de nieuw ontwikkelde 1.8 TFSI. Deze krijgt ook een plekje in de A5. De belangrijkste specs:

– 170 pk / 320 Nm (@1.400 – 3.700 rpm)
– 5,7 liter per 100 km
– 131,5 kg (was 135)
– 134 gram CO2/km

Direkteinspritzung, geil

En met name dat laatste punt is interessant, want: 20% bijtelling. Wellicht moet je daar dan wel weer 12 inch velgen bij nemen, maar je moet wat over hebben voor je belastingvoordeel, nietwaar? Om daarna heel hypocriet gewoon een setje 20″ Rotiforms er op te schroeven natuurlijk.

We weten niet wanneer we de facelift in het echt mogen aanschouwen, maar onze gok is: snel. Het kan dus Genève zijn (maart), maar het zou me niet verbazen als het in Detroit (januari) al zo ver is.

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Facelift Audi e-tron
    Facelift Audi e-tron onderweg, maar einde in zicht
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, a4, Audi, facelift, spyshot

Vorig bericht: « Rolls-CEO: ‘klanten kopen onze auto’s wegens recessie’
Volgend bericht: Voorstel: bij kleine overtreding eerst een ‘gele kaart’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Larick zegt

    17 oktober 2011 om 13:04

    Jammer dat de voorkant net niet gefocusd is op elke foto.
    Kan met de camouflage al weinig zien van de auto, maar door de slechte foto’s zie je helemaal niets.

    Login om te reageren
  2. dennisr zegt

    17 oktober 2011 om 13:06

    weinig te zien.. doet er sowieso niet echt toe volgens mij, op straat zul je toch altijd de achterkant van de auto moeten bekijken om te weten om welke het gaat.. :lol:

    Login om te reageren
  3. Imom zegt

    17 oktober 2011 om 13:10

    Je kan inderdaad weinig zien maar hopelijk geen al te grote veranderingen.

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      17 oktober 2011 om 13:29

      @Imom: Wees maar niet bang.. :lol:

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        17 oktober 2011 om 13:33

        @MARS: LOL ..

        Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      17 oktober 2011 om 13:49

      @Imom: dat zal niet snel gebeuren bij audi, volgens mij kennen ze die woorden combinatie niet eens: Grote veranderingen

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 oktober 2011 om 14:59

      @Imom: zou de mini facelift van de A5 niet al een belangrijke aanwijzing zijn van wat er gaat komen. Bij dit camouflage prototype dient de camouflage niet om te verhullen wat er allemaal gaat veranderen maar juist om te verhullen wat er niet gaat veranderen (het meeste dus).

      Login om te reageren
  4. bredaas zegt

    17 oktober 2011 om 13:28

    Mooie auto om gansters in op te bergen..

    http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2968840/2011/10/15/Senol-Tuna-mogelijk-door-Turkse-bende-vermoord.dhtml

    Login om te reageren
  5. bredaas zegt

    17 oktober 2011 om 13:29

    @bredaas “gangsters”

    Login om te reageren
  6. dennisr zegt

    17 oktober 2011 om 13:31

    ff iets anders.. wat een HEL om je avatar te veranderen.. die kan niet.. die is te groot.. die kan weer niet..

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      17 oktober 2011 om 13:34

      waar/hoe/waarmee kan ik een plaatje kleiner maken.. paint werkt niet :lol: (kom niet met moeilijk dingen aan, dat heb ik toch niet op mn internetenmsn pc :lol: )

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        17 oktober 2011 om 13:38

        @dennisr:

        Imageshack.us ;)

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          17 oktober 2011 om 13:54

          @bempi: held van de dag! thnx :P

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            17 oktober 2011 om 14:02

            @dennisr: Hoezo geen Camaro dan?

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              17 oktober 2011 om 14:10

              @kaasboerin: Mustang is mooier ? :P en deze heb ik zelf zo gemaakt op een site :mrgreen:

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                17 oktober 2011 om 14:19

                @dennisr: Je kwetst me..

              • dennisr zegt

                17 oktober 2011 om 14:26

                @kaasboerin: sorry, hij IS niet mooier, maar ik VIND hem mooier.. zo beter ? :P

              • kaasboerin zegt

                17 oktober 2011 om 14:32

                @dennisr: :oops: Je bent een engelt.
                OT: Goh, wat ben ik benieuwd zeg.. Inderdaad de lijn boven de achterwielkasten v/d A5 wegdenken en je hebt ‘m. AUwe lulleh bak.

              • dennisr zegt

                17 oktober 2011 om 14:49

                @kaasboerin: :lol:

    • bempi zegt

      17 oktober 2011 om 13:36

      @dennisr:

      Moet je ff een BMW logo kiezen, dan heb je er geen last van. :P
      OT: Vreemde tactiek om de koplampen en achterlichten bloot te stellen.
      Meestal zijn de merken daar altijd huiverig voor en pakken dat altijd dik in met tape. Zelfde geldt trouwens ook voor de grill.
      Misschien gaat het toch om iemand die liefhebber is van car wrappers ipv een facelift.

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        17 oktober 2011 om 13:51

        @bempi: klopt alleen vergeet jij hier dat je bij audi al weet wat er komt te zitten en hoe het eruit gaat zien. Dus wat voor nut heeft het om het als nog af te gaan plakken?

        Login om te reageren
        • bempi zegt

          17 oktober 2011 om 14:02

          @drivingpleasure:

          Wie zit er nou te wachten op een facelift model dat maar 1 druppel afwijkt van het huidige model?
          Met andere woorden ook al weet audi hoe het eruit zal zien, dan nog neemt het niet weg dat er nauwelijks veranderingen zullen plaats vinden op na de body zelf van de A4. Zichtbaar op de foto’s te zien.
          Facelift is meer verkopen. De body is aangepast, maar de rest niet ? Normaliter gaat dat gepaard.
          Volgens mij begrijpen ze niet echt wat een facelift inhoudt bij Audi. Vandaar dat er ook zoveel mensen zeggen dat alle modellen op elkaar lijken.

          Login om te reageren
  7. jack_abarth zegt

    17 oktober 2011 om 13:56

    Sta er eerlijk gezegd van te kijken dat deze motor in de lengte richting gemonteerd wordt…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 oktober 2011 om 14:14

      @jack_abarth:

      denk dat die afdek-plaat een one-off is voor de foto ..

      Login om te reageren
  8. lambo4all zegt

    17 oktober 2011 om 14:12

    het enige wat je nog een beetje kan zien zijn de lichten, laat dat nou het enige zijn wat audi in een facelift verandert, dus we weten nu al weet precies hoe het ‘nieuwe’ model eruit ziet, als het oude met andere lampen.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      17 oktober 2011 om 14:13

      @lambo4all: -waren al wat opmerkingen in dezelfde trant lees ik net-

      Login om te reageren
  9. AudiRs6Avant zegt

    17 oktober 2011 om 14:14

    Jongens, de foto´s hierboven zijn van de facelift op de A4 Allroad. Dakrails zijn hoger, de grill in de bumper is kleiner, opgeplakte wielkasten.

    Login om te reageren
    • Nino zegt

      17 oktober 2011 om 14:40

      @AudiRs6Avant: Dat staat ook in de tekst einstein ;)

      Login om te reageren
  10. upstream zegt

    17 oktober 2011 om 14:45

    het duurde een eindje voor ik doorhad dat die 12′ een grapje was :-) Damn mondays hehe…

    Login om te reageren
  11. meneersander zegt

    17 oktober 2011 om 14:48

    Is niet in elk segment verkopen belangrijk?

    Login om te reageren
  12. taxman zegt

    17 oktober 2011 om 15:37

    Als ze die wrap er niet om gedaan hadden was ie niemand opgevallen en was er never nooit een foto van gemaakt. VAG=slimme marketing! Zou deze ook weer de bekende slechte wielophanging/geometrie meekrijgen?

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      17 oktober 2011 om 17:08

      @taxman: Een allroad met slechte wielophanging? Volgens mij is dat het duurste aan de hele auto zo’n beetje.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        17 oktober 2011 om 17:36

        @Tommy2: Oh? Ik dacht de ringen dat waren.

        Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          17 oktober 2011 om 18:53

          @norge: Als je die nou op je i30 CW eye-catcher plakt is hij meteen het dubbele waard ja. :P En als je hem dan ook nog aftankt het vijfdubbele! :D

          Login om te reageren
          • norge zegt

            17 oktober 2011 om 18:57

            @Tommy2: Zou het ?

            Login om te reageren
  13. TDI-goeroe zegt

    17 oktober 2011 om 16:42

    de A4 heeft eergisteren toch al een facelift gehad???

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    17 oktober 2011 om 18:15

    Is dat kalkeerpapier op die auto?

    Login om te reageren
  15. praetor zegt

    17 oktober 2011 om 18:26

    Herintroductie van de 1.8 TFSI, de 1.4 TFSI zelfde aantal pks. Te duur?
    Toch minder CO2 uitstoot, zie A1 met 1.4 TFSI @ 122 gram CO2/km. Minder NM en lagere topsnelheid verwacht ik, maar toch… waarom deze keuze?

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      17 oktober 2011 om 18:58

      @praetor:

      De 1.4 TFSI heeft nogal wat kinderziektes(gehad)…oa veels te snel lekkende waterpompen ;)

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        17 oktober 2011 om 19:05

        @speedlimit: 1.4 past ook nie echt bij een a4!

        Login om te reageren
        • praetor zegt

          17 oktober 2011 om 19:10

          @KaCh1ng: wel in een Skoda Superb? A3? Passat of Touran?

          Login om te reageren
          • KaCh1ng zegt

            17 oktober 2011 om 20:02

            @praetor: ja , audi is een stap hoger

            Login om te reageren
            • KaCh1ng zegt

              17 oktober 2011 om 20:03

              @KaCh1ng: en A3 is in de hatchbackklasse (daar is zelfs een 1.2TFSI wat geschat wordt op 115 pk’s ipv de 105 die gegeven zijn)

              Login om te reageren
      • praetor zegt

        17 oktober 2011 om 19:08

        @speedlimit: toch meerdere jaren de Engine of the Year (in zijn klasse) http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_11/1_14.html.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          17 oktober 2011 om 19:21

          @praetor: Ja, maar bij engine of the year verkiezingen hebben ze weinig gereedschappen om de degelijkheid te meten…

          Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          17 oktober 2011 om 20:21

          @praetor:

          Zoals @mout al zegt…gereedschap om degelijkheid te meten hebben ze niet.
          Vraag t maar eens na bij n beetje vakgarage hoe degelijk die 1.4 TFSI is…zul je nog raar van opkijken.

          Login om te reageren
  16. swaffelaer zegt

    17 oktober 2011 om 19:02

    Een A8 stationcar? Cool!

    Login om te reageren
  17. arias zegt

    20 oktober 2011 om 12:28

    in Mumbai wordt de sedanversie getest http://www.team-bhp.com/forum/indian-car-scene/107147-scoop-audi-a4-facelift-caught-testing-mumbai-roads-2.html

    Login om te reageren
    • arias zegt

      20 oktober 2011 om 12:29

      @arias: de gefacelifte Versie bedoel ik

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North