• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots: V8-powered Bentley Conti GT in startblokken

Auteur: Alwood, gepost 5 juli 2011 om 00:01 – 32 Reacties

2012 Bentley Continental GT Speed
Met zijn anonieme uiterlijk speelt de nieuwe Bentley Continental GT zich niet echt in de kijker. Tijd voor wat ruigers. Matte uitlaatpijpen, meer vermogen en grotere luchthappers. Een update staat klaar.

Het eerste gerucht is goed: de facelift krijgt niet alleen een fris uiterlijk maar maakt ook meer geluid. Niet storend maar een donker, aanwezig geluid. Afkomstig uit de diepten van een 6 liter W12 4.0 V8. Dit nieuwe blok zal zich in de opgefriste Continental GT voor het eerst moeten bewijzen. Flink vermogen, minder verbruik. Het verhaal is bekend, de exacte uitkomst nog niet. Bentley was nu aan het testen of alles op 3km hoogte in Oostenrijk nog steeds heel bleef.

Om een en ander in perspectief te stellen: de nieuwe V8 krijgt waarschijnlijk ergens tussen de 500 en 600pk, beheersd door reusachtige remschijven in de voorwielen. Daarnaast is de Bentley voorzien van een geheel nieuwe uitlaat-look.

UPDATE 05-07: 08.00 – In tegenstelling tot de eerder vermelde W12, lijkt het er op dat deze Bentley de nieuw ontwikkelde 4.0 V8 aan boord heeft. Het grootste nieuws speelt zich dus onder de motorkap af. We zijn erg benieuwd naar de specs!

Ook interessant!

  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental-gt, speed, spyshot

Vorig bericht: « Kilometers vreten met een Ferrari 250 GT Lusso
Volgend bericht: Duits waardetransport verliest 1 miljoen euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. Roelio zegt

    5 juli 2011 om 00:05

    blergh!!! de neus lijkt nu meer op de Mulsanne! En dat is iets wat imo nou niet echt een goede zaak is…

    Login om te reageren
    • tom307 zegt

      5 juli 2011 om 00:07

      @Roelio: is dit niet de wagen waar capt. slow het over had,(de goeie dan) een echte gent.car?

      Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      5 juli 2011 om 00:13

      @Roelio: Dit is gewoon het huidige model (sinds modeljaar 2011) de speed veranderd niet veel aan het aanzien van de neus. Enkel de luchtinlaten zijn groter.

      Login om te reageren
      • Roelio zegt

        5 juli 2011 om 00:32

        @C220AMG: Klopt, maar lijkt de neus dan niet meer op de Mulsanne dan de vorige “generatie”? Niet per sé de Speed, maar de ‘normale’, die heb ik btw niet voorbij zien komen, kan ook aan mij liggen hoor ;)

        Volgens mij ligt het vooral aan de koplampen

        Login om te reageren
        • C220AMG zegt

          5 juli 2011 om 00:37

          @Roelio: Ik zie wat je bedoelt, de buitenste koplampen zijn een stuk kleiner en op een andere hoogte geplaatst. Echter zijn de buitenste koplampen lager geplaatst dan de binnest koplampen waardoor het lijkt alsof de Mulsanne niet echt blij met zichzelf is =( De Continental heeft precies het tegenovergestelde en is wel blij met zichzelf =) :P Ik zie wel wat je bedoelt maar heeft verder niets van doen met de Speed uitvoering.

          Login om te reageren
  2. C220AMG zegt

    5 juli 2011 om 00:07

    Wordt weer smullen! De camouflage heeft weinig meerwaarde trouwens, ziet ‘m amper! We wachten af.

    Login om te reageren
  3. mightymike zegt

    5 juli 2011 om 00:08

    tja kies toch liever voor de auto van de vorige advertentie, oude ferrari. dan zo’n verpeste voetballers auto want daar wordt zo’n bak toch voor geproduceerd, massa! ze hadden gewoon bij de arnage T moeten blijven dat waren pas auto’s

    Login om te reageren
  4. mightymike zegt

    5 juli 2011 om 00:09

    waarom zit er tegenwoordig van die ONWIJS irritante autoblog stickers op de foto’s?? alsof we niet weten op welke site we zitten??

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      5 juli 2011 om 00:14

      @mightymike: Ik denk dat Autoblog de eerste is die de foto’s online post en er dus een watermerk in zet, zodat andere websites misschien niet met de eer gaan strijken.

      Login om te reageren
  5. theblackdude zegt

    5 juli 2011 om 00:22

    Lijkt meer op een facelift

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      5 juli 2011 om 00:27

      @theblackdude: het is een facelift…
      Heb de tekst nog even wat duidelijker gemaakt.

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        5 juli 2011 om 00:40

        @autoblogger: Ik raak een beetje verward nu, misschien door de tijd maar dit is toch “gewoon” de speed uitvoering van het nieuwe model van de Continental GT en daardoor toch geen facelift? :roll: :P

        Login om te reageren
  6. meneersander zegt

    5 juli 2011 om 00:25

    de heupen van Jenifer Lopez zijn nog minder breed…

    Login om te reageren
  7. Jokkebrok zegt

    5 juli 2011 om 00:47

    Ik zag zondag nog een gouden Continental GT rijden

    Login om te reageren
  8. Stopwearingpants zegt

    5 juli 2011 om 00:49

    Blijf em toch als vw zien op de 1 of andere manier

    Login om te reageren
  9. fconderkantlat zegt

    5 juli 2011 om 03:26

    waarom AB stempels op de fotos?

    Login om te reageren
  10. blo3to3t zegt

    5 juli 2011 om 07:18

    minder verbruik? valt nog mee dat ie niet als eco wordt geclassificeerd.
    van mij mag ie zowiezo bij mij op de oprit, al is heel de achterklep groen.

    Login om te reageren
  11. Nico94 zegt

    5 juli 2011 om 07:41

    Vind het geen mooie auto. De Mulsanne is mooier.

    Login om te reageren
  12. Jochen zegt

    5 juli 2011 om 07:59

    Wel bijzonder dat deze wagen geregistreerd staat als :
    Make BENTLEY
    Year of manufacture 2011
    Model
    Engine size(CC) 3993
    Dus een 4 liter, geen 6 liter.
    Weet iemand hoe dit kan ?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 juli 2011 om 08:13

      Dat komt omdat de nieuwe generatie Bentleys (en upmarket Audi’s) een nieuw ontwikkelde 4.0 V8 aan boord krijgen. 2 liter inhoud minder is heel wat CO2 minder.
      http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/18/specs-van-de-audi-s6-s7-s8-en-rs6-zijn-bekend
      http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/13/bentley-gt-binnenkort-met-s-tronic-van-audi

      Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      5 juli 2011 om 08:14

      @Jochen:

      Misschien testen ze de nieuwe V8 met (Bi)turbo? Want dat blok gaat er ook in komen. Voor de rest wel dikke wagen natuurlijk :D.

      Login om te reageren
  13. Megakix zegt

    5 juli 2011 om 09:18

    Belangrijk om de kentekenplaat onherkenbaar te laten….echt hoor ! :-)

    Login om te reageren
  14. ukbob zegt

    5 juli 2011 om 10:04

    Voorbumper is nog deels beplakt met tape (onder de koplampen). Daar komen naar goede VAG traditie natuurlijk nog een paar van die foute led-balken;)

    Verder nooit de charme en aantrekkingskracht van deze auto begrepen.. Veel te duur, lomp en groot. Toch verkopen ze als zoete broodjes..!

    Login om te reageren
  15. birdboy zegt

    5 juli 2011 om 10:38

    Ik vond de oude Speed mooier. Jammer ook dat de W12 weggaat, had toch iets exclusiefs.

    Login om te reageren
  16. Guan zegt

    5 juli 2011 om 11:05

    Wat is de maximale doorwaad hoogte? En is er ook al iets bekend over andere terrein eigenschappen?

    Login om te reageren
  17. GeoBem007 zegt

    5 juli 2011 om 12:30

    Deze generatie CGT rijdt toch al rond? Zag er gisteren nog eentje hier in Antwerpen..

    Login om te reageren
    • Phoenix zegt

      5 juli 2011 om 14:11

      @GeoBem007: Jep, maar in het artikel gaat het over de snellere Speed variant

      Login om te reageren
  18. Sorcerer zegt

    5 juli 2011 om 16:24

    Hmm, 4L V8. Ben benieuwd. Zal nogal wat gewicht sparen (200 kg ofzo?), en met ruwweg hetzelfde aantal pk’s is het wel duidelijk welke versie dan sneller is! :)

    Login om te reageren
  19. oliviervdg zegt

    5 juli 2011 om 19:46

    Bentley is geen Bentley zonder een een 6 liter motor V1. Dat is nu net de charme van Bentley omdat het allemaal V12 motoren zijn. Misstap voor het imago, jammer.

    Login om te reageren
  20. oliviervdg zegt

    5 juli 2011 om 19:46

    Bentley is geen Bentley zonder een 6 liter motor V12. Dat is nu net de charme van Bentley omdat het allemaal V12 motoren zijn. Misstap voor het imago, jammer.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 juli 2011 om 19:52

      @oliviervdg:

      imago is voor en door stupide sneue losers ..
      voel je vooral niet aangesproken ..

      Login om te reageren
    • Shenkie zegt

      5 juli 2011 om 20:16

      @oliviervdg:

      Pardon? Bentley alleen maar V12 motoren? Misschien is het een idee je iets meer te verdiepen in de historie van een merk. Bentley is namelijk o.a. beroemd om hun 6,75 liter metende V8. Die nog altijd in de Arnage en nu in de Mulsanne ligt en door de jaren heen steeds verder gemoderniseerd en verfijnd is. Maarja, het is slechts een idee.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North