• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots Jaguar XF-R

Auteur: autoblogger, gepost 25 mei 2008 om 11:38 – 30 Reacties

Jaguar XF-R

Met uitzondering van de Jaguar XF SV8 zijn de overige versies eigenlijk iets te braaf en hebben gewoon te weinig vermogen. Oplossing? Een Jaguar XF-R natuurlijk. Deze variant moet het de Duitse performance sedans moeilijk gaan maken (BMW M5, Audi RS6 en Mercedes E63 AMG) en er zijn inmiddels spyshots opgedoken van dit nieuwe topmodel.

De auto krijgt een nieuw 5-liter V8 blok, voorzien van een supercharger moet dit meer dan 500pk gaan opleveren. Optisch zal de XF-R natuurlijk ook wat aanpassingen krijgen. Denk aan een subtiele spoilerlip op de achterkant, dikke luchtinlaten, vier uitlaatpijpjes en speciale 20-inch R-design velgen.

Met dank aan Laurens voor de tip!

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar, spyshot, xf, xfr

Vorig bericht: « Is Carlos te klein of is de Laguna coupe te groot?
Volgend bericht: Volkswagen Touareg van B&B »

Lees Interacties

Reacties

  1. The Godfather zegt

    25 mei 2008 om 11:45

    Ziet er goed uit!!!
    Hoop wel dat de voorkant wat aggresiever wordt.
    Het zal wel goed klinken zeker.

    Login om te reageren
  2. Fout zegt

    25 mei 2008 om 11:45

    nog wat foto’s: http://www.autoblog.com/photos/jaguar-xf-r-spy-shots/

    Meer dan waardig alternatief voor het duitse geweld!

    Login om te reageren
  3. joske (porschefan) zegt

    25 mei 2008 om 11:50

    mercedes-achtig

    Login om te reageren
  4. Berbertje zegt

    25 mei 2008 om 11:58

    Moooier dan al die duitse concurentie !;) (MIJN MEENING!)
    vooral in dat wit GEIL !

    Login om te reageren
  5. LJ zegt

    25 mei 2008 om 11:59

    erg leuk, zet maar op mijn oprit zou ik zeggen;-)

    Login om te reageren
  6. Rob USA zegt

    25 mei 2008 om 12:12

    C63 uit 6.2 liter maar 457 pk!! -return mode-
    Deze Jag met de nieuwe CTS-V worden de nieuwe wereld standaard resp 500-550 pk! En dat alles zonder overdreven spoilers en Fransie Bouwer uitbouwpakket (=C63) copyr PH.
    En eindelijk heeft Jag naar mij geluisterd “pas 4 uitlaten boven 500PK!!”
    @Fout:Beter/mooier/sneller/meer pk’s als het duitse geneuzel! :)
    Wat suf trouwens van mb om hem 6.3 te noemen met een 6.2 motor,valt in hetzelfde catagorie als achterop je bmw 318,325 plakken!

    Login om te reageren
  7. Nemus zegt

    25 mei 2008 om 12:16

    Waanzin

    Pure waanzin….

    Zalige bak. Heb al een gewone in het wit gezien. Ik vind het nog steeds jammer dat ze het niet aandurfden de CXF slechts licht gewijzigd uit te brengen, maar in het echt is de XF wel véél mooier dan op foto.

    F*ck M5, XF-R here I come!

    Login om te reageren
  8. AMG Powerrr zegt

    25 mei 2008 om 12:17

    Sow hoe mooi kan het nog worden.

    Login om te reageren
  9. gekke turbo zegt

    25 mei 2008 om 12:23

    @rob usa: ik denk dat de XF in de klas zit met de 5-serie, a6 en dergelijke. volgens mij de CTS-V ook maar daar weet ik het niet zeker van. En volgens mij is de norm door de RS6 op 580pk gezet.
    Ik vind XF persoonlijk een exclusievere verschijning en vindt iets meer klasse uitstralen dan de a6. Dus een dikkere versie is altijd welkom.

    Login om te reageren
  10. Stylez zegt

    25 mei 2008 om 12:24

    Doe wat aan die lelijke koplampen!

    Login om te reageren
  11. Fout zegt

    25 mei 2008 om 12:25

    @ Rob USA

    Ga ik volledig mee akkoord, comfortabel’er ben je nog vergeten :)

    Wij hebben zelf een XF V8 en zijn daar zeer tevreden over, en ik veronderstel dat zo’n supercharged 5.0l wel erg leuk moet zijn, en erg goed voorruit moet gaan
    Alsook de looks vind ik zeer geslaagd, niet overdreven

    @Nemus
    F*ck CXF. Kun je blijven over vitten.
    Je hebt zeker gelijk dat de XF in het echt wel indruk maakt (liefst voorzien van het gepaste ‘schoeisel’ naar mijn mening)

    Login om te reageren
  12. Fout zegt

    25 mei 2008 om 12:27

    *eu correctie : vooruit

    Login om te reageren
  13. RScosworth zegt

    25 mei 2008 om 12:34

    Bring it on!
    Een hardcore limo waar je nu ook een pak stijl en prestige bij kunt krijgen. Ook al vind ik meer dan 350pk in een limosine eigenlijk al pure onzin. Maar goed, een echte Jaguar kan me altijd wel bekoren.

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    25 mei 2008 om 12:36

    @Rob USA: als je niet weet waarover je spreekt, stel ik wel voor dat je zwijgt…

    “C63 uit 6.2 liter maar 457 pk!!
    Je vergeet er wel handig bij te vertellen dat dit volledig atmosferisch is en dat deze jag gebruik maakt van een compressor.
    En daarbij, deze 6.2 liter V8 levert in de grote broertjes gewoon 525 pk.

    En die 6.3 benaming heeft niets met de motor te maken, maar wel met een stukje historie van amg.Ik ga dat hier niet uitleggen omdat dat hier al 100 X is uitgelegd.

    Login om te reageren
  15. Rob USA zegt

    25 mei 2008 om 12:48

    @Simon:Het was ook in -returnmode- omdat hier altijd word gezegd over de
    USA cars dat ze zo weinig pk’s uit hun grote motoren halen! Dus ik had het niet over deze Jag! Corvette’s haalde al eind jaren 60 net zoveel pk’s uit een ongeblazen V8, dus daar hoef je mij niks over te leren.
    Gelukkig zwijg ik altijd als ik typ!
    En wat betreft die 6.3/6.2 .. ik ken het verhaal ook maar ik vind het gewoon zielig om het op historie af te schuiven!! Dit hoort niet in de autobranche maak hem dan 6.4 en schrijf er dan uit eerbetoon 6.3 op maar nooit andersom!

    Login om te reageren
  16. SimonMc zegt

    25 mei 2008 om 12:56

    @Rob USA: ok foutje…Vergeet mijn reactie dan maar.Nu weet ik dan ook weer wat returnmode wilt zeggen :D

    Vond het al zo raar dat iemand met zo’n naam als de uwe over “weinig pk’s uit grote cilinderinhouden” begon.

    En over die 6.3 historie,ik kan me wel voorstellen dat er heel veel mensen zijn die denken dat het gewoon over een 6.3 liter gaat.Zeker als er 6.3 op de achterkant, zijkant en op het instrumentarium staat.Moest er nu 63 staan…

    Maarja, langs de andere kant, hoeveel mensen denken er ook niet dat een CL65 een 6.5 liter V12 heeft?Er zijn zelfs mensen die denken dat een veyron een 16 liter motor heeft…Gewoon omdat er 16-4 op de achterkant staat.

    Login om te reageren
  17. Rob USA zegt

    25 mei 2008 om 13:12

    @knotsgekke turbo:RS6 is een V10 dus geen appels met… En volgens mij alleen nog als station te koop in NL!

    Login om te reageren
  18. gekke turbo zegt

    25 mei 2008 om 13:22

    @ rob usa: ‘potato patato’ in deze klasse gaat het om ‘hoe meer hoe beter’ en het gaat hier meer om de complete auto dan alleen de motorblok; dus is het zeker wel vergelijkbaar.

    Login om te reageren
  19. Fout zegt

    25 mei 2008 om 13:42

    Sorry maar een RS6 is een sjonniebak voor grote gezinnen met veel geld, en omdat hij zo zwaar is hebben ze er een V10 biturbo moeten in lepelen die toevallig 580pk levert.
    Ok ok sjonniebak in vergelijking dan met deze jaguar

    Deal: op de oprit een RS6 (break) én XF-R = 1100pk

    Login om te reageren
  20. Gregor zegt

    25 mei 2008 om 13:52

    Zie hier het bericht van Petrolhead met meer pics… trouwens zeer oud bericht.
    http://www.petrolhead.nl/2008/05/jaguar_xfr_nu_nog_duidelijker.php

    Login om te reageren
  21. Alwood zegt

    25 mei 2008 om 13:55

    ooo nice :) eigenlijk moeten ze gewoon de koplampen van de concept hierop gaan zetten :D dan moet het wel een succes worden!

    Login om te reageren
  22. autoblogger zegt

    25 mei 2008 om 14:04

    @Gregor: heb je ons artikel wel goed gelezen?? Check de link onder het woordje “tip”! Waarom petrolhead geen fatsoenlijke link naar de bron plaatst is mij overigens een raadsel…

    Ik vond dit trouwens geen heet nieuws, dus had het bewaard voor het weekend, vandaar ;)

    Login om te reageren
  23. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    25 mei 2008 om 14:27

    Dit is wat mij betreft absoluut DE keus in deze klasse!!

    Anders-dan-anders, stijlvol en met een schitterende heritage.
    Dat zijn wel dingen die tellen in de uberklasse…
    TOP!

    Login om te reageren
  24. ruben zegt

    25 mei 2008 om 14:40

    heb deze vrijdagmorgen zien rijden op de autostrade van gent richting brussel en werd voorgereden door nog 2 jaguars. best wel mooi zicht ;) Enkel de achterkant was lichtjes afgeplakt.

    Login om te reageren
  25. Nick zegt

    25 mei 2008 om 15:46

    Hmm… Een direct-ingespoten geblazen AJ-V8 motor ontwikkelt door Jaguar, Land Rover en Bosch…
    Ik hoop dat ze Motronic MED 9.1 (á la Audi) zullen gebruiken, dan zit het altijd wel snor qua prestaties.

    Dan lopen zo sowieso al voor op BMW qua technologie, met hun oude S85 motor.

    Login om te reageren
  26. KV zegt

    25 mei 2008 om 16:13

    Vetjes!! Veel stijlvoller dan een M5
    Jaguar is echt goed bezig

    Login om te reageren
  27. segura zegt

    25 mei 2008 om 18:06

    een vriend van op het werk heeft ze in de testfase in in zwitserland

    Login om te reageren
  28. RScosworth zegt

    25 mei 2008 om 18:27

    @ Nick
    Ik denk niet dat een echte Jaguar fan het belangrijk vind of zijn auto technisch gezien geavanceerder is dan die van een ander. Ik zie een Jaguar als een auto waarin het zeer prettig is om in te verblijven en die je gelukkig maakt. Zo’n auto die gewoon doet wat je van hem verwacht en niet zo’n wagen die je laat verbluffen door prestaties of allerlei gadgets zoals ik dat altijd bij een auto van de grote Duitse drie voel.

    Maar van de andere kant is het wel een leuk weetje inderdaad als het waar is wat je zegt. Hoewel ik van de andere kant geen flauw idee heb wat zo’n MED 9.1 dingens inhoudt. ;)

    Login om te reageren
  29. Brum zegt

    26 mei 2008 om 10:59

    Beetje een Mondeo achterkant

    Login om te reageren
  30. Fout zegt

    26 mei 2008 om 16:05

    @ Brum

    dusss, jij hebt een mondeo en je vindt dat deze XFR daar een héél klein beetje op lijkt dus zeg je dit maar..? En bijgevolg denk je nu dat jouw mondeo een héél klein beetje een XFR is? -> NOT !
    Sorry maar de achterkant is veel meer Aston dan mondeo, zeg dan “Aston achterkant” hé

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North