• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots Saab 9-5

Auteur: Wouter, gepost 13 februari 2009 om 12:14 – 36 Reacties

Afbeelding Spyshots Saab 9-5Afbeelding Spyshots Saab 9-5Afbeelding Spyshots Saab 9-5Afbeelding Spyshots Saab 9-5

Spyshot Saab 9-5
Ondanks alle doemscenarios’s voor Saab staan er wel een aantal nieuwe modellen op stapel. Nu is de huidige 9-5 ver, maar dan ook heel ver over de uiterste houdbaarheidsdatum heen en dus kijken alle Saab liefhebbers uit naar de nieuwe 9-5.

De huidige 9-5 stamt uit 1997, zeg maar de tijd dat de meesten van jullie nog geen internet hadden. Dat lijkt dan nog langer geleden en dus is het de hoogste tijd voor de opvolger. Er zijn inmiddels vele aanwijzingen (waaronder foto’s) dat de vernieuwde 9-5 gebruik zal maken van het platform van de Opel Insignia.

Toch zijn er nog amper spyshots van de 9-5 te vinden, Saab is er blijkbaar veel aan gelegen om de nieuweling nog even verborgen te houden. Ook dit prototype dat wintertesten ondergaat is hevig gecamoufleerd om juist alle kenmerkend carrosserie lijnen te verbergen. De verwachting is dat een aantal stylingelementen van het 9-4X BioPower concept worden overgenomen.

Vergeleken met zijn voorganger wordt de nieuwe 9-5 zwaarder, hoger en langer, maar vooral de wielbasis wordt veel groter. Dankzij een toename van 14 cm in de wielbasis krijgt Saabs nieuwe vlaggenschip veel meer binnenruimte. Dit prototype was uitgerust met een 2.0 turbo benzine motor met 210 pk. Ook beschikbaar komen de bekende 2.8 V6 turbo, diverse diesels en mogelijk ook een topmodel met 3.6 V6 uit de GM stal. IIn september zal Saab de nieuwe 9-5 onthullen op de autoshow van Frankfurt.

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

9-5, Saab, spyshot

Vorig bericht: « Autoverkopen EU dalen met 27%
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, allemaal Hyundai’s [bekend] »

Lees Interacties

Reacties

  1. MichaelNizet zegt

    13 februari 2009 om 12:16

    Coupe type?! Beetje aflopend (dak) lijnenspel CLS – XF.

    Ben benieuwd!

    Login om te reageren
  2. Laurens zegt

    13 februari 2009 om 12:22

    De laatste?

    RIP.

    Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 februari 2009 om 12:28

    Ja, het is bijna zover!
    Saab houdt hm nog angstvallend geheim aangezien het huidige model, zeker met BioPower, in Scandinavië nog redelijk goed verkoopt.

    http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new-cars/Search-Results/Spyshots/Saab-9-5/

    Deze link is een render, maar wel 90% hoe de def. versie wordt.
    Dus dat beloofd wat!

    Login om te reageren
  4. plof@ zegt

    13 februari 2009 om 12:34

    “Alle Saab liefhebbers”…Alle 3?
    Denk dat de echte Saab liefhebbers in dit geval liever terugblikken..

    Login om te reageren
  5. Simpson zegt

    13 februari 2009 om 12:43

    de oude al uit ’97? Toen wouter nog scooters testte? :P

    man die kan wel al bijna hier naartoe:
    http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/article4368419.ece/We_hebben_ons_kapot_gewerkt_maar_ik_ben_er_trots_op

    Login om te reageren
  6. Fout zegt

    13 februari 2009 om 12:51

    @Svenska Aeroplan AB: 90%?! geloof dat maar niet. Gelukkig ook maar
    PS het is “dat belooft wat”

    Login om te reageren
  7. markieanta zegt

    13 februari 2009 om 12:52

    Is de Saab 95 aan het downsizen dan? Een 95 is toch niet te vergelijken met een Vectra? Dat zou jammer zijn, ik vond hem altijd meer in het rijtje S60/V70 en co passen dan bij een Mondeo/Passat etc.

    Login om te reageren
  8. de sjonnies zegt

    13 februari 2009 om 12:54

    waarom wordt er toch zo negatief gerageerd op een nieuwe Saab, willen we dan gedoemd zijn om straks, zoals het eens in de DDR was, maar uit 3 auto’s te kunnen kiezen?
    Ik vind het hartstikke leuk dat Saab met een nieuw model op de proppen komt, dat geeft weer keuze mogelijkheden !

    Login om te reageren
  9. rs zegt

    13 februari 2009 om 13:18

    uit 97?? die saab 9-5 met chroom rond de koplampen is toch niet zo oud?

    Login om te reageren
  10. Breinstein zegt

    13 februari 2009 om 13:22

    ik neem aan dat alle mensen die op de opvolger van de 9-5 wachten al dood en verteerd zijn? werkelijkwaar, wat duurt dat onnoemlijk lang. kan me haast niet voorstellen dat dit een succes gaat worden.

    Login om te reageren
  11. Lotus omega zegt

    13 februari 2009 om 13:26

    @ Svenska Aeroplan AB

    BRUUT!!

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 februari 2009 om 13:27

    @ Breinstein: tja, zo is het vaker met de ‘kleine’ merken. Kijk maar naar de Volvo S60 bijvoorbeeld, of de Alfa 166, of de Jag X-type.

    Zijn allemaal ongeveer even oud…

    @ Fout: toch wel! En ik kan het weten…

    Login om te reageren
  13. Thomas zegt

    13 februari 2009 om 13:29

    @Svenska Aeroplan AB

    Als die saab er echt zo uit komt te zien dat hebben ze met mij een absoluut geïnteresseerde koper…

    Login om te reageren
  14. jeroen zegt

    13 februari 2009 om 13:43

    ik houd van Saab. Kwalitatief, behouden, bijna Duits maar dan niet het Duitse statusgevoelige eraan, en vaak zijn de motoren ook niet mieterig.

    Login om te reageren
  15. Benjamin1 zegt

    13 februari 2009 om 13:45

    Ziet er wel vet uit die Render, toch zal het te jeugdig zijn voor de gemiddelde SAAB rijder. als Audi en BMW vechten om de rijders tussen de 25-40. En mercedes 40-70. Kan saab dan niet beter rollators en lijkwagens bouwen?

    Login om te reageren
  16. Hefmen zegt

    13 februari 2009 om 14:34

    Hoe kan het dat Autoblog de laatste tijd zoveel spyshots heeft uit de sneeuw?
    Erg leuk trouwens!

    Login om te reageren
  17. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 februari 2009 om 14:37

    @ Benjamin: Saabrijders zijn in de klasse gewoon gemiddeld qua leeftijd hoor! Als in: de A4 en 3-serie rijder zijn niet jonger dan de 9-3 rijder.

    Waar veel mensen zich in vergissen is dat ze de klassen vergeten. Natuurlijk rijden in een A3 of 1-serie jongere mensen. De Saab-prijzen beginnen bij rond de 30 mille. Hoest dat maar eens op (of qua lease-budget uiteraard) als je 27 bent o.i.d.

    Login om te reageren
  18. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 februari 2009 om 14:41

    @ Lotus Omega en Thomas: ik heb de new 9-5 al IRL gezien en sowieso de voorkant is hem gewoon 100%. De achterkant loopt iets minder schuin af, dus iets minder ‘Coupé-vorm’ dan in de render, maar wel vergelijkbaar met bijv. de XF. Ook de zwarte A-stijlen (i.v.m. cockpit-look) en de grote luchthappers in de onderbumper zijn typisch

    De horizontale ‘achterlichtbalk’ komt ook zeker, en wordt ook zeker wit glas. Alleen op de hoeken loopt hij in een bocht.

    Wat de zijkant betreft wordt de C-stijl a-la-Saab, dus hockey-stick design in plaats van vierkant op deze render.

    En oh ja, 25″ velgen worden ook niet standaard…
    :D

    Login om te reageren
  19. Simpson zegt

    13 februari 2009 om 16:44

    is het niet een gigantische wagen?
    concurreert hij in die zin niet meer met de ls400/s-klasse/7-serie dan met de E/5/C6-achtigen?

    Login om te reageren
  20. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 februari 2009 om 17:27

    @ Simpson: nou, alle nieuwe modellen worden een stuk groter dan de vorige… Aangezien dit in sept. de nieuwste auto in de klasse is, wordt hij net zo groot als bijv. de nieuwe E-klasse, die er ook net is maar weer wat groter dan de A6 en 5-serie die er al een tijdje zijn…

    Ga maar na: zet een nieuwe A6 eens naast een Audi 100 ofzo, dan past die Audi 100 er 3x in!

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    13 februari 2009 om 17:30

    “de nieuwe 905” –> Ze krijgen vast een rechtszaak van Peugeot aan hun broek. ;) Verbeter die typfout maar.
    -edit: Wouter’s vingers bleven denk ik ff aan zijn toetsen plakken ;) –

    @ SAAB; Hoe krijg jij het voor elkaar de 9-5 al irl te hebben gezien?! :o Als hij daadwerkelijk in de buurt van die impressie komt, wordt het echt een interessante wagen.

    Login om te reageren
  22. SJ zegt

    13 februari 2009 om 17:45

    Ik moet zeggen dat ik de huidige 9-5 – of eigenlijk van vóór de huidige facelift met de chromen neus – best een mooie auto vind, zeker in Aero trim. Hopelijk kan ik dat bij de nieuwe ook vinden.

    Login om te reageren
  23. René zegt

    13 februari 2009 om 18:46

    @Svenska Aeroplan AB schrijft:
    13 February 2009 om 13:27
    @ Breinstein: tja, zo is het vaker met de ‘kleine’ merken. Kijk maar naar de Volvo S60 bijvoorbeeld, of de Alfa 166, of de Jag X-type.

    Volvo klein merk? Kijk even naar de verkoopcijfers in Nederland van Volvo. Volvo heeft in Nederland evenveel auto’s verkocht als Audi. Of is Audi ook een klein merk? Bovendien is de Alfa 166 nog steeds mooi net als de Volvo S60.

    Maar ik ben erg benieuwd naar de nieuwe 9-5. Vind Saab nog steeds een mooi merk!

    Login om te reageren
  24. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 februari 2009 om 19:34

    @ Citrofiel: lang verhaal…

    @ René: ja, heb je wel gelijk in. Maar Volvo is natuurlijk nog niet zo lang een groot merk. De S60 is een beetje de eerste auto van ‘het nieuwe Volvo”. Je kunt het ook wel zien, het ‘dikke-heupen-design’ zit nog steeds in de huidige modellen. Zeker internationaal gezien was Volvo toen echt nog een kleine speler…

    Login om te reageren
  25. Glenn (citrofiel evil...) zegt

    13 februari 2009 om 19:46

    Ik hoop dat het design niet meer zo hoekig is. :D

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 februari 2009 om 21:03

    @ Glenn: ben je niet in de war met Volvo??

    Login om te reageren
  27. mashell zegt

    13 februari 2009 om 21:36

    Wordt het weer een hatchback net als de 9000? Dat zou fantastisch zijn, saaie Sedans zijn er in deze klasse al teveel en het heeft Saab geen goed gedaan daaraan mee te doen.

    Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 februari 2009 om 14:17

    @ Mashell: nope, vanwege vooral de US en Duitse markt zal het een sedan worden.

    Voor een hatchback moet je bij BMW zijn met hun PAS…
    :D

    Login om te reageren
  29. nick zegt

    19 februari 2009 om 11:26

    ik vind dit een best mooie auto behalve die tape de mooiste van saab. maar niet heel goed

    Login om te reageren
  30. Hans zegt

    21 februari 2009 om 09:15

    Allemaal prachtig, die nieuwe modellen, maar dát is absoluut niet de redding voor Saab. Wil men uiteindelijk overleven, zal er uit een heel ander vaatje getapt moeten gaan worden. Met betaalbare auto’s, die de concurrentie met bijvoorbeeld de VW Golf VI en een aantal Japanners en Koreanen aankunnen.
    Bij het blijven vasthouden aan het huidige gamma, valt definitief het doek voor Saab. En ik voorspel, dat Volvo, Mercedes, BMW en Audi, als ze het roer niet snel volledig omgooien, hetzelfde staat te wachten, hoewel deze autoproducenten, in tegenstelling tot Saab (lees: GM), over relatief grote geldreserves beschikken en het dus nog wel heel even kunnen uitzingen.

    Login om te reageren
  31. polini zegt

    27 februari 2009 om 22:32

    Sinds SAAB bij GM is heeft het er NIKS AAN overgehouden of aan gehad van voordeel…. de enkele die wel is bij gevaren is GM zELF

    ZE hebben eindelijk turbo motoren LEREN bouwen … dankzij saab….

    SAAB RUELLLZZZZZ

    ik heb een 9000 2L ecopower met 260pk… er zijn nietveel BMW’s en mercedesen die meekunnen….

    dus ja… Fuck bmw… =>> SAAB en gaan….

    oerdeglijk, en redelijk snel ook zelfs…

    grtz

    Login om te reageren
  32. Svenska Volvo Bilan. zegt

    1 maart 2009 om 16:54

    Het model ziet er veel belovend uit!
    Als ze het maar redden…

    Login om te reageren
  33. Hans zegt

    1 maart 2009 om 17:55

    Degenen, die maar blijven doorzeuren over ‘snelle’ auto’s met veel pk’s, begrijpen het simpelweg niet of willen het niet begrijpen. Op bolides zit de mensheid absoluut niet (meer) te wachten. Want waarom gaat het de bouwers van superluxe, met vele honderden pk’s uitgeruste automobielen zo beroerd? Een kind kan het antwoord geven: omdat ze ze niet verkopen. En door maar met bestaande modellen te blijven doorontwikkelen, tekenen deze producenten uiteindelijk hun eigen doodvonnis. Eigen schuld, dikke bult. Dus hou op met dat geleuter over snelle auto’s, waar je sowieso in dit land met z’n dagelijkse verkeersinfarct geen bal aan hebt.

    Login om te reageren
  34. 900T-R zegt

    11 juni 2009 om 20:46

    Moet met mijn (BMW) Mini Cooper toch geregeld alle zeilen bijzetten om niet onder de wielen gereden te worden door de TDI-brigade in dit ‘land met z’n dagelijks verkeersinfarct’. ;)

    Login om te reageren
  35. DrsDre zegt

    11 juni 2009 om 21:29

    Lekker hoor SAAB!

    @ Hans;
    Hans, toch even een vraagje, wat rij jij? Je zult altijd luxere merken houden omdat er altijd een elite is die voor kwaliteit, veiligheid, degelijkheid en vooral exclusiviteit gaat. Die zal altijd blijven bestaan.
    Dus waarom moet SAAB nu de kant op van de goedkopere merken?
    Dat slaat nergens op, tevens een ander standpunt van jou ook niet gegrond.
    Jou standpunt over snelle auto’s of bolide’s.
    Een snelle auto wordt niet gebouwd om andere auto’s af te troeven, ze worden gebouwd om te laten zien wat voor techniek het merk in huis heeft.

    Maar als jij dan zo nodig in een goedkoop autootje rijd, een koekblik van een japanner, of een winkelwagen van een koreaan, gaat uw gang.
    Eén punt moet ik toegeven, ze zijn betrouwbaar, maar afwerking is slecht, gebruikte materialen zijn ver onder de maat…
    Verder maakt ik hier geen woord vuil meer aan, als jij de schoonheden van zweedse auto’s en zweedse luxe niet waardeert of de luxe, schoonheid of iets anders niet kan waarderen, ben je geen echte autoliefhebber…

    Login om te reageren
  36. Nismogtrpower zegt

    19 juni 2009 om 13:15

    @ hans
    Drs dre heeft helemaal gelijk
    zeik niet zo over mooie wagens
    als je dat wel wil doen ga dan lekker naar groenlinks.blog of zo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North