• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots Subaru/ Toyota coupe

Auteur: Wouter, gepost 5 juni 2008 om 09:26 – 28 Reacties

Toyota Subaru Coupe


De achterwielaangedreven Subaru coupe (die er ook als Toyota komt) zou pas in 2011 op de markt komen, maar de ontwikkeling lijkt al behoorlijk rap te gaan.

Een prototype van de auto werd namelijk op de foto gezet bij een testcentrum in de UK. De auto heeft wat carrosserie delen van de Legacy geleend, maar de wielbasis is korter, de kofferbak kleiner en er zijn sportieve kuipstoeltjes gemonteerd. Onder de motorkap zal zeer waarschijnlijk één of meerdere varianten van de boxermotoren van Subaru te vinden zijn. De 180 tot 220 pk zal via een zesversnellingsbak zijn weg vinden naar de achterwielen. De auto komt waarschijnlijk zo wel met Subaru als Toyota badge (AE86 anyone?) op de markt. (bron foto’s: camaro5.com)

Toyota Subaru Coupe

Toyota Subaru Coupe

Toyota Subaru Coupe

Toyota Subaru Coupe

Toyota Subaru Coupe

Ook interessant!

  • Subaru en Toyota onthullen binnenkort samen sportief model
  • Subaru en Toyota
    Subaru en Toyota maken auto die wél in NL scoort
  • Elektrische Solterra moet Subaru gaan redden
  • 'Toyota GR86 wordt geen Subaru BRZ-kloon'

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

spyshot, Subaru, Toyota

Vorig bericht: « Pa Hamilton crasht Carrera GT
Volgend bericht: Video: Audi R8 crash op circuit »

Lees Interacties

Reacties

  1. floryn zegt

    5 juni 2008 om 09:27

    komt die dan ook met zo’n 450pk STi blok? :)

    Login om te reageren
  2. Hugo zegt

    5 juni 2008 om 09:30

    Raar hoog ding, dat japannertje komt ook maar net boven het stuur uit…

    Login om te reageren
  3. wouterhil zegt

    5 juni 2008 om 09:31

    De voorkant oogt lekker dik.
    De achterkant lijkt me wat smalletjes maar dat zou optisch bedrog kunnen zijn.

    Login om te reageren
  4. floris zegt

    5 juni 2008 om 09:31

    Toyota Paseo anyone, oh nee die hebben ze meteen afgeschreven. Doe indd maar die 3.7L uit de nieuwe legacy STI ! Het zal waarschijnlijk wel bij een 2.0/2.5 turbo blijven.

    Login om te reageren
  5. Melchior zegt

    5 juni 2008 om 09:32

    Mijn eerste indruk is dat deze meer lijkt op een 3-deurs hatchback, genre huidige Ford Focus 3-deurs, dan als een echte coupé zoals een Honda CRX. Daklijn mag gerust enkele centimeters lager. Lees gestroomlijnder. Maar dit is nog een prototype en nog geen werkelijkheid.

    Login om te reageren
  6. babbaloerie zegt

    5 juni 2008 om 09:32

    Valt dat even tegen zeg, zal geen waardige vervanger voor mijn MR2 worden denk ik :|

    Login om te reageren
  7. k0walsk zegt

    5 juni 2008 om 09:47

    Velen malen te hoog, zeker in verhouding met die Jap xD

    Achterkant lijkt hol te zijn, lelijkkk.

    Login om te reageren
  8. Onehp zegt

    5 juni 2008 om 09:52

    Dit is waarschijnlijk een mule waar onderliggende onderdelen en configuratie getest worden. Het koetswerk zal zo vroeg in de ontwikkeling waarschijnlijk niks te zien hebben met de uiteindelijke auto; dan is de tape geen camouflage maar gewoon letterlijk een plakband om de geleende koetswerkdelen van de bestaande modellen aan elkaar te plakken…

    Login om te reageren
  9. Hummer zegt

    5 juni 2008 om 10:03

    “De auto komt waarschijnlijk zo wel met Subaru als Toyota badge ” Als de auto zo wel komt, hoe komt hij dan niet is mij vraag? Of bedoelen wij hier zowel?

    Login om te reageren
  10. Luc Jagers zegt

    5 juni 2008 om 10:08

    Laatste Coupe dat ik gekocht heb is de Celica van 2000 en die is na 8jaar toch wel eens aan vervanging toe. Als toyota met dit afkomt is het tijd voor keer iets anders.

    Login om te reageren
  11. W!d zegt

    5 juni 2008 om 10:38

    persoonlijk denk ik dat het in europa als subaru op de markt wordt gebracht. Toyota wil hier toch milieuvriendelijk lijken.. en subaru sportief! Denk ook een mule en hoop met de 300 pk uit de impreza

    Login om te reageren
  12. denny zegt

    5 juni 2008 om 10:44

    ziet er wat gewoontjes uit.

    Login om te reageren
  13. Arnoud zegt

    5 juni 2008 om 11:07

    Duidelijk geïnspireerd op het vorige model Lexus IS. Niks mis mee, vind ik. Als ze er maar een sterkere motor in hangen. De standaard 150pk van de toenmalige IS200 was veel te weinig om van een echte sportcoupé te kunnen spreken. 250 pk zou een goed begin zijn.

    Login om te reageren
  14. babbaloerie zegt

    5 juni 2008 om 11:09

    Hij ziet er trouwens uit als een ingekorte Subaru Legacy

    http://www.autoblog.nl/singapore/?gallery=Subaru/Legacy

    Login om te reageren
  15. Breinstein zegt

    5 juni 2008 om 12:18

    volgens mij zijn de meeste autoblog bezoekers nog niet bekend met de term Mule. Dit houdt in dat alle zichtbare delen afkomstig zijn van bestaande modellen, zoals de voorkant van de legacy. Ze testen hier echter het onderstel, en daarom kan je nog niks van het definitieve uiterlijk zeggen.

    Login om te reageren
  16. Svensson zegt

    5 juni 2008 om 12:23

    Inmiddels is bekend dat deze auto alleen in Japan op de markt komt als Toyota, in de rest van de wereld plakt er een Subaru-badge op. Ook wordt er geroepen dat het nog niet zeker is of Subaru Europa/NL ‘m überhaupt wel gaat opnemen in hun modellenprogramma. Zou natuurlijk eeuwig zonde zijn… komt er eindelijk een sportieve, enigszins betaalbare Japans coupé, gaat het feest voor ons misschien alsnog niet door :?

    Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    5 juni 2008 om 12:50

    Hoop dat het enkel een mule is, want op een Legacy-coupe zit niemand te wachten. En idd het hoge dak is het eerste dat opvalt.

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    5 juni 2008 om 12:53

    @W!d: Hybride-versie voor Toyo?

    Login om te reageren
  19. marklebber zegt

    5 juni 2008 om 14:40

    Tja om hieral een oordeel over te geven zal slecht gaan. Als je ziet hoeveel tape en undercover wit eroverheen zit.

    Login om te reageren
  20. Breinstein zegt

    5 juni 2008 om 15:45

    @ Esprit de Flandre:

    Lezen blijft moeilijk he, dit IS een mule

    Login om te reageren
  21. tom zegt

    5 juni 2008 om 16:02

    ik vind het maar niets

    het lijkt me eerder op overblijfselen van 2 gecrashte wagens (in dit geval een subaru en toyota) en er zijn dus precies productiekosten gespaard door het simpelweg in je garage aan elkaar te lassen

    Login om te reageren
  22. STJ zegt

    5 juni 2008 om 16:22

    Het is een mule mensen je kan duidelijk zien dat het een verkorte legacy is.

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    5 juni 2008 om 17:22

    Goed dat jullie het er even bij zetten dat een Legacy is, ik dacht toch even dat het een oude Rover 45 was…
    Waarbij ik overigens wel moet melden dat ik met de Legacy normaal gesproken helemaal niets mis vind. Erg gave bak.

    Login om te reageren
  24. STI-OWNER(sti-lover) zegt

    5 juni 2008 om 21:48

    mmm valt me tegen lijkt gwn op een legacy maar dan coupé

    Login om te reageren
  25. CSL zegt

    5 juni 2008 om 23:23

    celica?

    Login om te reageren
  26. wrx2003 zegt

    9 juni 2008 om 12:34

    http://www.cartoday.com/images/news/2008/06/subaruoata3_305.jpg
    voor het te verwachte eindresultaat

    Login om te reageren
  27. luukiesubarie zegt

    12 augustus 2008 om 21:52

    echt vet!
    achterkant lijkt wat op een legacy…
    is dit dan ook een opvolger van de oude svx?
    http://www.dragtimes.com/images/9100-1994-Subaru-SVX.jpg

    Login om te reageren
  28. Ben Libotte zegt

    17 december 2008 om 06:30

    Hopelijk wordt het een mooi strak design vanbinnen en vanbuiten, met +300pk STi techniek. De huidige 5deurs STi vind ik maar niks zonder kont en vrij banaal interieur. Anders zal het voor mij een Insignia OPC worden (al is die met +1700kg vrij zwaar). Die komt voor eind 2009 dus Subaru/Toyota zet er vaart achter a.u.b.!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North