• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Status update: Lightning GT komt pas in 2010

Auteur: robbie, gepost 12 december 2008 om 18:36 – 21 Reacties

Lightning GT
Hoopten de mensen achter de Lightning GT in eerste instantie nog dat ze in 2009 de eerste auto’s af konden leveren, inmiddels is die deadline verschoven naar 2010. Weet je niet wat de Lightning GT is? Een volledig electrische auto met in elk wiel een electromotor en in totaal 700(!) pk, niet mis dus!

In april 2009 wil het vier koppige designteam van Lightning beginnen met het bouwen van 2 development mules. En in 2010 moet de serie productie dan eindelijk van start kunnen gaan. Er zijn overigens nog wel wat vraagtekens rondom het project. Zo zijn de definitieve specificaties nog niet vastgesteld en zijn de mensen achter het project nog hard op zoek naar extra geld (lekker makkelijk in deze tijden). Ook zoeken ze nog naar een locatie waar de Lightning GT gebouwd kan worden.

Zal het goed komen met dit project? Laten we hopen van wel. Zeker omdat electro natuurlijk de toekomst heeft! Stop liever 1 miljard in dit project dan 15 miljard in die kwakkelende Amerikaanse bedrijven. (via: autocar.co.uk)

Ook interessant!

  • AMG GT 4-Door update is goed nieuws voor bestaande eigenaren
  • BREEK: dit is de Audi e-tron GT! [update]
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, lightning, lightning-gt, Supercars

Vorig bericht: « Carmageddon update #14: Bush schiet Big Three te hulp?
Volgend bericht: Duur tanken maakt rijden goedkoper »

Lees Interacties

Reacties

  1. Huin zegt

    12 december 2008 om 18:40

    1 miljard in een elektrische supersportwagen… laten we dat doen.

    Login om te reageren
  2. TYPHOON zegt

    12 december 2008 om 18:43

    Laat Porsche dat overkopen en zij zullen dan een 911 met 700 pk maken, elektrisch weliswaar.

    Login om te reageren
  3. wotevajjjj zegt

    12 december 2008 om 18:46

    lelijke velgen en waar zyn de remblokken naartoe ??
    lol zou myn oma zegge

    Login om te reageren
  4. Rijzerlo zegt

    12 december 2008 om 18:49

    Lijkt wel een beetje op basis van een Jaguar XKR (de ouwe)

    Login om te reageren
  5. NLX zegt

    12 december 2008 om 18:53

    weet je wat nou niet zo fijn is, dat ongeveerd gewicht, die 4 motoren die waarschijnlijk ongeveerd zijn

    Login om te reageren
  6. Roderick zegt

    12 december 2008 om 19:01

    Wat een lelijk front heeft dat ding eigenlijk! Trouwens, ook z’n kont mag er niet wezen… Jammer dat ’t zo’n goed concept is…

    Login om te reageren
  7. Roderick zegt

    12 december 2008 om 19:07

    Die kop lijkt overigens verdacht veel op de California (ook lelijk)…

    Login om te reageren
  8. DRU zegt

    12 december 2008 om 19:38

    Steek inderdaad dat geld hierin bitches!
    Met uitzondering van de Corvette zr1 hihi.

    Login om te reageren
  9. AutoGeek zegt

    12 december 2008 om 19:45

    Soms dan zie ik een plaatje van een auto die ik nog niet ken, en dan is het echt: wow, die is mooi. Maar dan kom ik erachter dat ie elektrisch is, en dat vind ik echt een afknapper. Doe mij maar gewoon een benzine, of diesel (Audi R8 V12 TDI!) supercar. Dat had ik bij deze dus ook. Prachtig design, ah jammer, elektrisch. :(

    Login om te reageren
  10. M-lover zegt

    12 december 2008 om 19:50

    kunnen ze er dan wel een leuke gadget bijmaken die een hoogtoerige V10-sound simuleert?

    Login om te reageren
  11. Ralph zegt

    12 december 2008 om 19:54

    Hoezo jammer electrisch!

    Fossiele brandstoffen da’s pas jammer… dat ze op raken.

    Login om te reageren
  12. Simpson zegt

    12 december 2008 om 20:50

    download nu de laatste vroemtoon voor je auto!

    ontopic, electrisch is de way to go. zometeen allemaal stopcontacten in de parkeergarages zodat je via je parkeerkaartje ook meteen je stroom betaalt.

    hmmm moeten ze in parkeergarages ook meteen maar broodjes en koffie gaan verkopen….

    Login om te reageren
  13. gekke turbo zegt

    12 december 2008 om 21:50

    @ robbie niet mijn uitspraken gaan kopieren zonder het te melden he ;)

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    12 december 2008 om 22:04

    ’t Blijft toch een heerlijke auto. Beetje TVR, een vleugje Marcos en een snufje Aston Martin. Even schudden (niet roeren!) en klaar!
    Hier wil ik me wel in verplaatsen hoor…

    Login om te reageren
  15. vincent zegt

    13 december 2008 om 11:49

    ik vind het wel mooi, dat elektrische komt toch steeds meer en het heeft ook wel voordelen.

    Login om te reageren
  16. RC zegt

    13 december 2008 om 14:42

    Zolang het er maar komt, wie weet wat de oliemaatschappijen weer verzinnen om ontwikkelingen op dit gebied tegen te houden…

    Trouwens mooie voorkant, maar wat een verschrikkelijk lelijke achterkant heeft die wagen….

    Login om te reageren
  17. k0walsk zegt

    13 december 2008 om 23:55

    Blóedmooie auto, dan maakt de aandrijving niets meer uit ;)

    Login om te reageren
  18. Foryn zegt

    14 december 2008 om 13:31

    een bloedmooie auto en de eerste eletrische auto die mijn begeerte echt goed weet aan te wakkeren. Ik hoop echt dat dit soort kleine bedrijven zeer binnenkort de conservatieve industrie laat zien wat de mensen echt willen!

    Login om te reageren
  19. Roaldus zegt

    15 december 2008 om 10:25

    @wotevajjjj
    Remblokken heb je niet erg hard nodig wanneer je per wiel een elektromoter hebt. Dan kan je remmen op de moter dat werkt het zelfde. Daarnaast is een elktromoter per wiel al niet mis om dat voor elkaar te krijgen. Dan zou je er ook nog is remblokken bij moeten zetten.

    Ik zeg mooi karretje!!!

    Login om te reageren
  20. Hans W zegt

    19 december 2008 om 22:56

    @wotevajjjj en @Roaldus
    De truuk is natuurlijk, dat je eerst de motoren tot dynamo’s maakt en zo stroom terugwint. Moet je harder op de rem, dan laat je de motoren ahw terugdraaien. 700 échte “break horse power” dus ;-)

    Login om te reageren
  21. sofie zegt

    23 december 2008 om 17:21

    Remblokken zijn passe de remenergie word opgeslagen in condensators en weer vrijgegeven bij snel optrekken en zo wordt je slechte rijstijl gecompenseerd zonder dat het al te veel energie kost en je abonnement op remblokken en schijven kan je dan ook opzeggen.zie PML miniqed

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North