Stel: je koopt nu een Koenigsegg. Wanneer heb je ‘m dan?

Auteur: , 26 Reacties
Stel: je koopt nu een Koenigsegg. Wanneer heb je 'm dan?

Big trouble in little Sweden! De mannen van Koenigsegg kunnen de vraag niet bijbenen, zo lijkt het.

Op een scherpe tweet waarin werd gevraagd hoe lang het duurt voor je Koenigsegg gereed is als je ‘m vandaag bestelt, antwoordde de fabriek kort maar krachtig dat het liefst 2,5 jaar tijd in beslag neemt alvorens je de bijzondere sleutel van je Zweedse powerhouse in ontvangst kunt nemen. Da’s behoorlijk lang. Gelukkig is de redding nabij.

In diezelfde tweet kondigde het merk namelijk aan dat er maatregelen zullen worden getroffen om de productie op te schroeven en zo de wachttijd in te perken. Best opmerkelijk, aangezien Koenigsegg sinds de start van de productie (inmiddels 14 jaar geleden, we worden oud) nog geen 150 auto’s bouwde. Dan tellen we de show-, studie- en racemodellen bovendien mee. Overigens is de CCX met 29 stuks de minst zeldzame Koenigsegg.

Wie oren heeft naar een Zweeds Koningsei kan momenteel z’n centjes kwijt aan de Regera. De Agera RS is immers al uitverkocht en zal niet meer worden gebouwd als alle 25 stuks bij hun baasjes zijn afgeleverd. Geen Pagani Zonda-achtige taferelen dus. (Via: twitter)



26 reacties

Mooi dan heb je 2,5 jaar de tijd om het geld bij elkaar te sprokkelen :)
@riri: Ik denk dat Cristian von Koenigsegg al een redelijke aanbetaling vraagt bij de bestelling, dus dan heb je, om precies te zijn, nog 2,5 jaar om de rest van het geld bijeen te sprokkelen…
@jeroenwz: ik denk dat als je zegt dat je de laatste cent betaald bij het ophalen, hij het weigert.
@jeroenwz: Blijkbaar is er meer dan genoeg vraag naar zo’n ding. Dus kom je hem niet halen dan krijgt de eerstvolgende op de lijst hem. Duhh
@clarkson: Ohja want die volgende klant gaat het volle pond betalen voor een Koenigsegg met de opties en kleuren van ’n ander.
@8cylinder: Ja dat doen ze zeker!
@8cylinder: Ja? Nou wil pietje hem niet dan klaasje wel.
Heh shit, kan ik toch net niet voor mijn 30e kings eggs rijden….
@shalomleon: marktplaats… binnenkort bij jetcars, meerprijs velgen 50 euries. (of zoiets…)
Daarom vind ik het zo bijzonder dat er van de Regera een stuk of 80 (?) gemaakt worden; dat is voor dit merk relatief gezien bijzonder veel.
Geweldig hoe Christian Von Koenigsegg zijn eigen sportwagenmerk heeft weten te evenaren en er in is geslaagd om met zijn auto’s de gevestigde orde te evenaren of zelfs te overtreffen. Nu heeft hij het voordeel gehad om een aardig startkapitaal te hebben gehad, maar desondanks is het een prestatie van formaat.
Dat is redelijk lang ja. Maakt het exclusief he.
Ach ja, dan ga ik wel naar Autosalon Singen.
Daar staat een Agera R met nog geen 1200 km op de teller.

*wordt weer wakker*
Ben ik nou echt de enige hier die niet hebberig wordt van een Koenigsegg? Krijg er gewoon geen “wow” gevoel bij.

Betekent overigens niet dat ik geen respect heb voor wat ze in zo’n korte tijd uit de grond hebben gestampt daar in Zweden, maar mocht ik het geld hebben dan zou het in ieder geval niet een Koenigsegg worden.

But maybe that’s just me…
@Rick-dos:

Nee, herkenbaar. Koenigsegg doet me ook niet veel. Rechtdoorraket. Net zoals een Veyron/Chiron, doen me ook niets. Porsche met de turbo-motoren en playstationautomaatjes beginnen me ook te vervelen, hun geslijm bij verzamelaars is ook sneu.
Heel die hybridemeuk, moet ik ook niks van hebben.
Een eerlijke, lichte, lichtvoetige, achterwielaangedreven, atmosferische, handgeschakelde sportwagen, die doet me zeker nog heel wat. Maar ze worden schaarser en schaarser…
@Rick-dos: dat heb ik nou ook niet. Het zal best vies hard van zijn plek komen, maar ik wordt er nou niet hebberig van. Maar blijkbaar is er een markt voor.
Wat vindt je dan wel mooi? Nou de Porsche Mission-e, BMW 328 hommage, JaguarC-X75 om maar een paar te noemen.
@Rick-dos: same here. Vind het een prachtmerk maar ik zou mijn geld stukslaan op een pagani. En dan liefst nog een gepersonaliseerde zonda .
@rolov: En daar heb ik dan weer niks mee. Standaard Mercedes motoren. Een interieur dat zo kitsch is dat ze zelfs bij Spyker er jaloers op zijn. En dat alsmaar door bouwen van die Zonda…. Als het niet de bedoeling is dat we door hebben dat de Pagani Huayra gewoon een facelift van de Zonda is, moet je ook echt eens een keer ophouden met die Zonda. Koenigsegg heeft feitelijk ook maar 1 model met heel veel verschillende namen maar ik vind ze stukken sympathieker en serieuzer dan Pagani.
Iemand een objectieve review die kijkt naar de circuit mogelijkheden. Vraag me af hoe goed het onderstel is.

Desalniettemin vind ik het prachtig: van je droom je werk maken is al mooi, maar ook nog met hyper/supercars is helemaal baas
Boeiend, bellen we Horacio toch gewoon even met de vraag of hij de mal van een Zonda wil laten afstoffen er is een klusje op komst.
Het leuke is dat Ferrari, Porsche, Lambo normale sportwagens lijken naast een Koenigsegg.
Met welke Ferrari, Porsche of Lambo zou je moeten vergelijken dan?
Ik heb toevallig afgelopen week wat ” inside ” filmpjes bekeken op joubuis. Valt mij op hoe open Christian vertelt over het hoe en waarom en hoe alles werkt. Ik heb daardoor meer respect gekregen voor het merk en de innovaties die verder gaan dan de gevestigde orde.
De Agera RS is uitverkocht en dan is het over en uit, leuk en aardig. Gek genoeg denk ik dat als je met genoeg centjes aankomt, je vast wel een Agera [vul eigen initialen in] kunt laten maken.
@Edge: nee, er staat een beurs interview met Christian von Koenigsegg online waarin hij verteld dat ze al 8 orders af hadden gewezen op het moment dat de Agera RS voor publiek onthuld werd. Ze hebben die productie capaciteit gewoon nodig voor de Regera
Goed nieuws want van die 150 stuks heb ik er nog nooit 1 in het wild mogen aanschouwen, laat staan mogen horen..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).