• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Straat- en baggerracer van Jeep: Grand Cherokee SRT8

Auteur: w0o0dy, gepost 16 februari 2006 om 13:45 – 10 Reacties

Jeep Grand Cherokee SRT8

Op de autobeurs in Genève staat weer een leuk autootje van Jeep. Niet nieuw want we hadden dit nieuws vorig jaar al, maar wel lekker (als je van PC Hooft tractoren houdt): de Europese uitvoering van de Grand Cherokee SRT8. Deze krachtigste Jeep ooit heeft natuurlijk de redelijke geavanceerde vierwielaandrijving en een 415 pk sterke HEMI V8. Dat maakt hem vooral geschikt voor snel gebruik op de weg, maar ik denk dat er ook genoeg power moet zijn om een stuk terrein af te graven.

De pk’s en het koppel worden geleverd door de inmiddels bekende 6,1-liter HEMI V8, die is gekoppeld aan een nieuw, lichtgewicht vierwielaandrijvingsysteem met variabele vermogensverdeling. Standaard gaat 5-10% van de (trek)kracht naar de voorwielen, maar indien nodig kan er ook veel meer power naar de voorwielen worden gestuurd.

Natuurlijk is deze Grand Cherokee vooral bedoeld voor op de weg en daarom is de rijhoogte aangepast (omlaag natuurlijk) en is het onderstel een stuk sportiever opgezet. Qua prestaties doet de SRT8 comfortabel het heel aardig in vergelijking tot de Cayenne Turbo S en de Range Rover Sport V8. De cijfers? De sprint van 0-100 km/h is binnen 5 seconden achter de rug. Gelukkig is er ook aandacht besteed aan de remmen, een zwaarder Brembo systeem moet de hele boel op tijd tot stilstand kunnen krijgen.

Het uiterlijk van de Grand Cherokee SRT8 is aangepast met behulp van het ‘aero-package’. Grotere voor- en achterspoilers, dorpelverbreders een centraal geplaatste dubbele uitlaat en natuurlijk ook grote, dikke 20 inch wielen. Het interieur kreeg lekkere kuipstoelen en hier en daar wat carbon-look dashbord delen en ook een kilometerteller die tot 300 km/h kan aangeven. Wat de topsnelheid is? Ik weet het niet en ik hoop dat niemand het op de weg gaat proberen, maar dat het met 415 pk wel opschieten is dat is duidelijk.

Leverbaar vanaf dit voorjaar. Met dank aan autoexperience.

Ook interessant!

  • Cherokee's maken bezwaar tegen modelnaam van Jeep
  • Dit is de nieuwe Jeep Grand Cherokee, óók voor Nederland
  • Jeep Wagoneer
    Jeep Wagoneer is de allerduurste ooit
  • Jeep naam
    Dit vindt Jeep van hun 'foute' naam

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, grand-cherokee, Jeep, srt-8

Vorig bericht: « Schumacher’s raceauto te koop
Volgend bericht: Impressie Porsche 928 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwood zegt

    16 februari 2006 om 15:07

    als ze die belachelijke velgen eraf halen en gewoon 16″ met mudd’s eronder zetten kan je er vast aardig mee het terrein in(mits je vrede hebt met bekraste metallic lak)

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 15:27

    Misschien wel, maar dan gaat ie waarschijnlijk op zijn dak bij snel bochtenwerk…

    Login om te reageren
  3. SamSam zegt

    16 februari 2006 om 15:35

    American mucsle in a corner is suicidal
    en valt niet onder de fabrieksgarantie!!!

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    16 februari 2006 om 19:42

    snel bochtenwerk een amerikaan?!

    oké ze hebben er aan gewerkt en het is met sprongen vooruit gegaan, je kan nu met de aanbevolen snelheid een bocht door, maar wegligging zou ik geen amerikaan voor kopen…

    (op een SUV niet raar, maar die starre achteras van de jeep is niet bedoelt voor WEGligging, misschien comfort en terrein kwaliteiten maar vooral goedkoop)

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    16 februari 2006 om 19:47

    oje, en …

    :-P :-D ;-)

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    16 februari 2006 om 21:42

    @Alwood
    amerikanen hebben geen auto’s nodig die goed bochten kunnen nemen
    ze kunnen zelf geen bochten nemen (rij maar eens rond in amerika bij de minste bocht remmen ze hard)

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    16 februari 2006 om 21:47

    kijk naar de achtervolgingen ik heb in al die afleveringen slechts enkele gezien die kunnen rijden

    Login om te reageren
  8. Alwood zegt

    16 februari 2006 om 21:53

    idd

    :-P kijk naar de gumball in amerika. die raken met een beetje sturen/gassen zo de pliesie kwijt :-D

    Login om te reageren
  9. dekster zegt

    16 februari 2006 om 21:55

    if you’re a europeian, there you’re king of the road

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    2 mei 2006 om 15:26

    Prijs Cherokee SRT8, schrik niet… 87.900 euro (NL)! Daarmee is de SRT8 50.000 euro goedkoper dan de ML63 en kost ie maar net iets meer dan een Cayenne S (die veel langzamer is. De Cayenne Turbo is zelfs 57.000 euro duurder en de Turbo S een waanzinnige 80.000 euro….. Ok, ik snap ook wel dat de SRT8 op sommige punten minder goed is, maar de verschillen zijn wel heel erg groot.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North