• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Impressie Porsche 928

Auteur: autoblogger, gepost 16 februari 2006 om 14:02 – 42 Reacties

Porsche 928


We schreven over een mogelijke opvolger van de Porsche 928, hier een impressie…

Porsche 928 achterkant scan
(via motorpasion.com)

Ook interessant!

  • Porsche 928
    Deze Porsche 928 cabriolet kun jij gewoon kopen
  • Porsche 928
    Dit is de duurste Porsche 928 van Marktplaats
  • Porsche render
    Maken of kraken; een nieuwe, elektrische Porsche 928
  • Porsche uit Risky Business
    Porsche uit Risky Business bracht bizar veel geld op

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

928, Porsche

Vorig bericht: « Straat- en baggerracer van Jeep: Grand Cherokee SRT8
Volgend bericht: 4 jaar dwangarbeid voor traag rijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. stiggie zegt

    16 februari 2006 om 14:13

    ziet er wel leuk uit

    Login om te reageren
  2. Sacha zegt

    16 februari 2006 om 14:19

    Dat zou wel eens wat kunnen worden.

    Login om te reageren
  3. autoliefhebber zegt

    16 februari 2006 om 14:28

    Een 911 met motor voorin. In feite een tweedeurs Panamera. Het gaat allemaal zo op elkaar lijken.

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 14:31

    bij Porsche lijkt alles al jaren (te)veel op elkaar toch?

    Login om te reageren
  5. autoliefhebber zegt

    16 februari 2006 om 14:35

    @W0o0dy, wat ik al eerder in een ander topic zei, ze hebben in de jaren zeventig de kans gemist om te vernieuwen. Toen hadden ze met de 924 en de 928 een programma dat het mogelijk had gemaakt om de 911 uit produktie te nemen en verder te gaan met een moderne lay-out, motor voorin, waterkoeling. Nu zitten ze zo aan de 911 vast dat ze nooit meer anders kunnen.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 15:00

    ik vind dat ze (nu het vreselijk goed gaat) juist de kans hebben om een nieuw design in te voeren naast de 911. Dus juist een afwijkende look om de breedte te verstevigen ipv meer van hetzelfde maar dan net ff anders.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    16 februari 2006 om 15:05

    ik vind het te duidelijk een carrera GT met een dakkie en motorkappie

    Login om te reageren
  8. Parcival zegt

    16 februari 2006 om 15:11

    Te veel een BMW 6 met een saaier gemaakte 911 snuit. Ik weet het niet hoor maar volgens mij ging de 928 juist over een nieuw origineel design… dit slaat nergens op!

    Login om te reageren
  9. rayjor zegt

    16 februari 2006 om 15:24

    ziet er strak uit dat ding, maken maar!

    Login om te reageren
  10. Ejay zegt

    16 februari 2006 om 15:27

    Hey wat leuk, een carrera GT coupé…

    Login om te reageren
  11. Sir Smokalot zegt

    16 februari 2006 om 15:28

    “bij Porsche lijkt alles al jaren (te)veel op elkaar toch?”
    Hee WOoOdy, was jij niet degene die in een column ageerde tegen de vernieuwingsdrang bij autofabrikanten? :-)

    De 911 is een succesnummer, why change a winning team? Bovendien vind ik dat er qua vorm een wereld van verschil zit tussen de 964 en de 997 (ik beschouw de modellen vanaf de 993 als de porsches die er nu nog niet erg gedateerd uitzien), en natuurlijk technisch ook.
    Zolang porsche in staat is van de 911 een van de modernste, best sturende auto’s te maken moeten ze vooral met het model doorgaan (dan heb ik het nog niet eens over de klanten die het ze gaat kosten als ze de 911 afschaffen, misschien nog wel het belangrijkste argument).

    Daarnaast: zijn we de Cayenne vergeten? Toch wel een revolutionair model voor porsche, of niet? Dan is er nog de carrera GT als ‘ultra high-end’ wagen.
    En vergeet niet dat porsche een Duits bedrijf is, dus wat conservatiever.

    Die impressies zien er bijzonder goed uit, je herkent er erg duidelijk de oude 928 in en het ziet er toch erg modern uit. Origineel is het inderdaad niet echt, maar ja, het past wel in de tijdgeest om oude modellen uit de jaren ’80 te recyclen.

    Login om te reageren
  12. SamSam zegt

    16 februari 2006 om 15:32

    Porsche staat weer weer op scherp…te gevaarlijk!

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 15:38

    Ik zie graag fris, origineel en modern design. Maar ik ben wel tegen suffe updates die een redelijk uitziende auto lelijker maken (zoals de 9-5). Een familie modellen die duidelijk herkenbaar zijn is ook best logisch maar dit is zo saai….. en de 911 is uit de jaren 60 niet uit de jaren 80 ;-)

    Login om te reageren
  14. Sir Smokalot zegt

    16 februari 2006 om 15:48

    Wat dat laatste betreft had ik het meer over de scirocco/jetta/corrado/928 updates, ieder zichzelf respecterende autoliefhebber weet natuurlijk dat de eerste 911 uit ’63 komt ;-)

    Login om te reageren
  15. SamSam zegt

    16 februari 2006 om 15:52

    Hij lijkt veel op de gt van voren…
    Mooie bak man#
    Iemand enige prijsspecificaties???

    Login om te reageren
  16. Donny zegt

    16 februari 2006 om 15:53

    Sorry, maar wat een gezeur! Ik vind het een hele mooie impressie, het zou een goede Scaglietti tegenhanger kunnen worden! Ik zou hem wel willen hebben in ieder geval!

    Login om te reageren
  17. Alwood zegt

    16 februari 2006 om 16:01

    @smokalot, de cayenne is qua auto een vernieuwing maar heeft dezelfde lampen luchtinlaten, wielen als de andere porsches.
    wat ik vernieuwend zou vinden is als ze een eventuele nieuwe 928 net zo’n groot contrast geven met de huidige 997 als dat ze met de 928 hebben gedaan in de jaren 70 tov van de carrera toen…

    dat is met deze impressie duidelijk niét het geval!

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 16:05

    ehm oktober 1964 om precies te zijn, daarvoor heette de 911 nog 901, maar Peugeot maakte bezwaar tegen het gebruik van die naam. Maar qua design was er eigenlijk totaal geen verschil dus 1963 mag ook :-)

    Login om te reageren
  19. JPM zegt

    16 februari 2006 om 16:05

    Weet je wat dit is? Als je heel goed naar de achterkant kijkt zie je een aston martin v8 vantage met de lampen van een carrera gt. Niets mis mee wat mij betreft.

    Login om te reageren
  20. SamSam zegt

    16 februari 2006 om 16:08

    NEee

    @ JPM

    Porsche doet aston niet na…
    wie herkent de vormen van aston nou weer niet?

    Login om te reageren
  21. bart zegt

    16 februari 2006 om 16:24

    mooi ding, kan zo gemaakt worden.

    Login om te reageren
  22. autoliefhebber zegt

    16 februari 2006 om 16:29

    Oneerbiedig gezegd is het nog steeds een platgeslagen Kever, de bijnaam van de Porsche 356, de voorloper van de 911. De enige echte afwijkende Porsches waren de 914 (de Volkswagen-Porsche) en de 924 (had eigenlijk een Volkswagen moeten worden). De Cayenne is een ‘Verporschte’ VW Touran, daar deelt hij ook de bodem mee.

    Login om te reageren
  23. autoliefhebber zegt

    16 februari 2006 om 16:30

    en de 928 week natuurlijk af als enige echte Porsche want de 914 en de 924 hadden beide Volkswagen/Audi-motoren.

    Login om te reageren
  24. dekster zegt

    16 februari 2006 om 16:31

    carrera gt achterlichten maar allee het ziet er goed uit

    Login om te reageren
  25. tim zegt

    16 februari 2006 om 16:40

    ik vind het te duidelijk een carrera GT met een dakkie en motorkappie
    Alwood – 16 Februari ’06 – 15:05

    is dat negatief dan????
    ik vind hem fantastisch!

    Login om te reageren
  26. Jan zegt

    16 februari 2006 om 16:51

    Die vorige impressie vond ik dan toch knapper en meer op de echte 928 van weleer lijken, nu is hij idd een carrera GT achterkant en voorkant met daar iets panamera achtig tss.

    Login om te reageren
  27. Ollie zegt

    16 februari 2006 om 16:55

    tlijkt op een ferrari 612

    Login om te reageren
  28. luwek zegt

    16 februari 2006 om 17:00

    maakt niet uit waar ie wel niet amaal op lijkt, tis gwoon een mooie auto

    Login om te reageren
  29. max zegt

    16 februari 2006 om 17:03

    autoliefhebber bedoel je niet een verporschte touareg?

    Login om te reageren
  30. Koen zegt

    16 februari 2006 om 17:55

    @ Ollie: je hebt gelijk

    Login om te reageren
  31. Djivy zegt

    16 februari 2006 om 18:27

    De meest winstgevende constructeur ter wereld steekt nog een tandje bij; het kan ècht niet op daar in Stuttgart.
    Waar ze de capaciteit gaan halen om alle roddels (914, 928, Panamera, kleine Cayenne) waar te maken is een andere vraag…

    Login om te reageren
  32. Kees zegt

    16 februari 2006 om 18:31

    Ding doet mij erg denken aan de Bentley Continental GT, m.n. die achterkant.

    Login om te reageren
  33. JPM zegt

    16 februari 2006 om 20:04

    @ Djivy : wat dacht je van VW???

    Login om te reageren
  34. autoliefhebber zegt

    16 februari 2006 om 21:18

    @Max, je hebt gelijk, het is Touareg.

    Login om te reageren
  35. Marco zegt

    16 februari 2006 om 22:33

    Waar kan ik hem bestellen, want hij ziet er zeer gaaf uit, de Scalgieti maar dan afgemaakt..

    Login om te reageren
  36. autoliefhebber zegt

    17 februari 2006 om 00:15

    @Marco, de HEMA heeft hem volgende week in de aanbieding van 300.000 euro voor 1,95…

    Login om te reageren
  37. christoff zegt

    17 februari 2006 om 12:31

    lijkt te veel op aan aston martin

    Login om te reageren
  38. LIL MD zegt

    16 maart 2006 om 20:34

    Leuk ding! “PORSHE STRIKEZ BACK!!!!!!

    Login om te reageren
  39. quak zegt

    28 april 2006 om 19:56

    ja christoff tis waar ze pakken de reputatie van james bond af

    Login om te reageren
  40. Ties zegt

    16 februari 2007 om 12:30

    carrera gt achterlampen

    Login om te reageren
  41. Nick zegt

    16 februari 2007 om 13:58

    @Parcival: Absoluut geen BMW 6, dit is gewoon een Carrera GT coupé.

    Tenminste, de impressie dan he. ;)

    Login om te reageren
  42. TJ 928 zegt

    5 november 2008 om 21:54

    Ik vind het een mooie auto om te zien, op de achterlichten na dan. Deze lijken precies op die van het peugeot 407 coupe model. Het ontwerp van de 928 was zijn tijd ver vooruit! Een evt. opvolger zou het GTS model mogen zijn, maar dan helemaal gebouwd met de technieken van deze tijd. Een aantal uiterlijke veranderingen zouden dan o.a, verzonken ruitenwissers, ruiten strakker in de carrosserie, verlichting volgens de huidige techniek kunnen zijn.
    Vanaf het moment dat ik deze auto voor het eerst zag, tot nu ben ik helemaal verlieft op dit model.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North