• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru Impreza GT Turbo

Auteur: RubenPriest, gepost 9 december 2020 om 16:00 – 22 Reacties

Wouter voelde zich een middagje Colin McRae. In een originele Subaru Impreza.

Een rallykanon voor de straat. Nee, wacht voordat je in de lach schiet! Natuurlijk zagen de echte rallyauto’s er nog anders uit. Maar de familieband is duidelijk. Door het feit dat de Subaru Impreza GT Turbo een homologatie-special is, zijn er een aantal bijzonder details op de auto te vinden.

De grote verstralers waren nodig voor de avond etappes. De luchthapper op de motorkap voor extra pk’s en de spoiler achterop was voor extra downforce.

Destijds was het mode om je 555 (in het blauw) met de gouden wielen te bestellen. Deze Impreza is juist zo ingetogen mogelijk samengesteld. En dat maakt hem des te meer geschikt om er nog steeds onopvallend mee door het straatbeeld te gaan.

Alleen zichtbaar voor de kenners. Mooi was het misschien niet. Maar nu geven juist die details de Impreza GT Turbo zijn unieke karakter.

Ook interessant!

  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • Lotus Esprit Turbo
  • Gloednieuwe Subaru Impreza is helaas niet wat je verwacht
  • Impreza P25 restomod
    Impreza P25 restomod krijgt meer vermogen dan 280 pk!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-turbo, impreza, Subaru, Video, wouter-karssen

Vorig bericht: « Deze moddervette M8 Gran Coupé biedt extra machtsvertoon
Volgend bericht: Combideal: Land Rover Defender en vliegtuig voor $3 miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. erik64 zegt

    9 december 2020 om 17:38

    Wouter zou best een goede autoverkoper zijn…….

    Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      9 december 2020 om 19:25

      Ahhh……. eigen toko promoten mag, zie wel dat er nog niet veel geboden wordt. Was het maar een blauwe met gouden velgen 555

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        9 december 2020 om 20:06

        Helemaal met je eens! Volgens mij kosten die nieuw toen 49.999 florijnen, Gewoon toen nieuw moeten kopen en in blijven rijden. Heb je 30 jaar plezier gehad en geen afschrijving.

        Login om te reageren
        • hermankarton zegt

          10 december 2020 om 11:53

          Nee de prijs was toen 55.555,55 gulden echt waar :-)

          Login om te reageren
      • marc94 zegt

        9 december 2020 om 20:56

        @audicoupe84: volgens mij is het altijd GT Turbo geweest. 555 is/was alleen een sigarettenmerk.

        Login om te reageren
        • saxoke zegt

          9 december 2020 om 23:18

          @marc94: 555 was een “speciale” editie. Gewoon eentje met een 555 plakkertje op.

          Login om te reageren
          • hermankarton zegt

            10 december 2020 om 11:49

            Volgens mij zat er toen geen airco op voordat geld. Ik herinner me dat hij verder vrij kaal was.

            Login om te reageren
            • 1000bochten zegt

              10 december 2020 om 21:49

              Klopt. De 555 had geen airbag en geen ABS om de prijs te drukken. De reguliere GT Turbo had wel airbags en ABS. Airco was een optie waarvoor je moest bijbetalen en zowel te krijgen op de GT Turbo als op de 555. Ik heb momenteel zelf een GT Turbo en had hiervoor een 555. Die ABS en airbags zijn toch wel lekker als je vrouw er in de winter mee op pad gaat… Oja en de mijne is uiteraard blauw met gouden velgen ;-)

              Login om te reageren
  2. Robert zegt

    9 december 2020 om 17:48

    Zelden was zó een lelijke auto toch zó begeerlijk. Gaaf hoor.

    Login om te reageren
    • tmenges zegt

      10 december 2020 om 12:56

      @RRRobert: dit is ook 1 van de weinige auto’s die mooier wordt van dikke bupers en spoilers. Als je een standaard 1.6je rijden springen de tranen je in de ogen zo lelijk.

      Login om te reageren
      • gromit zegt

        11 december 2020 om 01:14

        @rrrobert, nou hij is zelfs op leeftijd nog mooier dan een Honda Civic van 2020… ?

        Login om te reageren
  3. ronaldotour zegt

    9 december 2020 om 18:00

    De huidige eigenaar heeft hem sinds 14 juli in bezit, dan was het wel een korte bevlieging.

    Toen wist hij ook al hoeveel auto’s hij in bezit had

    Login om te reageren
  4. frank2b zegt

    9 december 2020 om 19:42

    Niks aan te doen. Geen ontkomen aan…. Kopen!

    Login om te reageren
  5. 911targa zegt

    9 december 2020 om 20:10

    Ik zou voor de vroegere exemplaren gaan, met de elegantere kofferbak. Maar: deze is ook leuk,

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      9 december 2020 om 20:43

      @911targa: zijn er twee verschillende kofferbakken? Is me nooit opgevallen. Eens wat plaatjes zoeken dan maar.

      Login om te reageren
    • 1000bochten zegt

      10 december 2020 om 21:51

      Naar mijn weten zit er geen verschil in de kofferbak. Wel in het dashboard, de grill en de motorkap overigens.

      Login om te reageren
  6. woertquattro zegt

    9 december 2020 om 22:43

    De luchthapper heeft echt een functie Wouter en is zeker niet voor de sier

    Login om te reageren
  7. saxoke zegt

    9 december 2020 om 23:21

    Een 18jarig kereltje dat 14jr later (in 2012) de Dakar zou winnen met een truck had een blauwe 555 versie met de goudkleurige wielen. Hij kwam er regelmatig mee rond de rotonde gedrift bij m’n ouderlijk huis. Schitterende auto vind ik dat, nu nog steeds

    Login om te reageren
    • 1000bochten zegt

      10 december 2020 om 21:54

      Gerard de Rooy? Leuke anekdote. Overigens heb ik er ook nog wel eentje, over de nummer 2 in Dakar 2012: Hans Stacey. Die reed eind jaren ’90 rally’s in een Impreza en was ook aanwezig op een testdag op het Daf circuit. Ik mocht toen meerijden met hem in een gewoon straat Impreza. Sindsdien ben ik volledig onder de indruk van die auto. Ongelofelijke stuurmanskwaliteiten ook overigens, want met 120 km/u tussen paaltjes door zigzaggen over het gras vond ik echt bizar!

      Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    10 december 2020 om 06:49

    Dit is 1 van de mooiste modellen impreza. Na die rare koplampen zijn ze qua design achteruit gegaan

    Login om te reageren
  9. tttijn zegt

    10 december 2020 om 12:57

    Een van mn guilty pleasures samen met de vorige generaties Mégane RS coupés:)

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    10 december 2020 om 13:26

    @Wouter Dit is de originele plaats van de intercooler (top mount), dus die luchthapper heeft wel degelijk (veel) nut.

    Op de rallyversies daarentegen waren er exemplaren bij die de intercooler naar de voorbumper verhuisden. Dan heb je die luchthapper niet meer nodig. Maar dan lieten ze die motorkap wel op de auto staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North