• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru Impreza Hatchback

Auteur: Wouter, gepost 8 juni 2007 om 09:59 – 48 Reacties

Subaru Impreza hatchback


We hebben nog tot eind 2007 om aan het design te wennen, dan komt de vernieuwde Subaru Impreza pas naar Europa. De gelukkige autokoper in Japan mag nu al naar de dealer om zijn slag te slaan.

Met de komst van de derde generatie is er nu ook een Impreza hatchback beschikbaar, een modelvariant die Subaru ontbeerde. Subaru hoopt totaal 120.000 Impreza’s per jaar te gaan verkopen. Op motorisch gebied is er de keuze uit drie boxermotoren: een 1.5 (110 pk), een 2.0 (140 pk) en een 2.0 turbo (250 pk). In Europa zullen we straks ook nog de beschikking krijgen over een 2.5 turbo die maar liefst 300 pk zou moeten leveren. Een diesel komt er zeker ook, alleen Subaru nog niets bekend gemaakt over de specificaties van de zelfontbrander.

PS: interessant hè, die typische Subaru styling!

Subaru Impreza hatchback

Subaru Impreza hatchback

Subaru Impreza hatchback

Subaru Impreza hatchback

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • onbetrouwbare Subaru Impreza
    Onbetrouwbare Subaru Impreza mag de weg niet op
  • Iemand betaalde 260.000 euro (!) voor deze Subaru
  • Subaru Impreza maximumsnelheid
    Nederlandse Impreza rijdt 183% boven de maximumsnelheid

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

impreza, Subaru

Vorig bericht: « Europa gaat snelle auto’s verbieden
Volgend bericht: De stance »

Lees Interacties

Reacties

  1. Italian Car Driver zegt

    8 juni 2007 om 10:00

    saai

    Login om te reageren
  2. M Freak zegt

    8 juni 2007 om 10:01

    Ik vind hem niet mooier geworden op de vorige generatie aan de Impreza’s.
    Doe mij maar de Subaru Impreza WRC en dan t vorige model! :D

    Login om te reageren
  3. Tim zegt

    8 juni 2007 om 10:07

    Jammer jammer jammer….

    Login om te reageren
  4. PieterA zegt

    8 juni 2007 om 10:10

    Bah!, zo conservatief, zo saai, dit koopt toch niemand…?

    Login om te reageren
  5. vinox zegt

    8 juni 2007 om 10:10

    Quote Wouter – PS: interessant hè, die typische Subaru styling!

    ’t Is te zeggen seg, trekt verdacht veel op de 1-reeks hè. Vooral op die tweede grijsblauwe foto valt het enòrm op.

    Login om te reageren
  6. JANUS zegt

    8 juni 2007 om 10:13

    Verschrikkelijk !
    Echt dood en doodzonde.
    En dan verwachten ze net zoveel stuks per jaar te gaan verkopen als van die geweldige Opel Corsa SUV ( :-) ) Ik wens ze veel succes.

    Login om te reageren
  7. Erikje zegt

    8 juni 2007 om 10:18

    erg leluk, maar die mij toch maar de 2.0 turbo :-) Ik denk dat ie in het zwart wel kan meevallen overigens.

    Login om te reageren
  8. JLJ zegt

    8 juni 2007 om 10:26

    Gaan we het nu alweer over de styling van deze auto hebben. Volgens mij al de derde keer… Het lijkt me dat alles al gezegd hebben.
    Wat betreft de specificaties zie ik nog wat meer verschillen tussen Japan en Europa. De 2 liter heeft in de huidige versie al 160 pk, ik hoop niet dat dat terug gedraaid wordt! Een hatchback Impreza 2.0 AWD sport zie ik persoonlijk wel zitten! De enige alternatieven zijn de Audi A3 quattro (duurder), Golf 4motion (over anoniem gesproken), Skoda Octavia 4×4. Weet iemand nog andere concurrenten?

    Login om te reageren
  9. trevor zegt

    8 juni 2007 om 10:38

    lijkt ook wel wat op de BMW-1 serie zo en dat vindt ik dus ook helemaal niks… Denk dat dit dus een grote mislukking wordt…

    Login om te reageren
  10. maarten zegt

    8 juni 2007 om 10:53

    ’t is bij mij ook de eerste keer dat ik bij deze auto een 1-reeks gevoel krijg..en dat is niet bepaald positief te noemen!

    Login om te reageren
  11. 2XMX zegt

    8 juni 2007 om 10:54

    Ligt het nou aan mij of is dit inderdaad net een gerecyclede Mazda 3?
    Zeker die tweede foto lijkt er wel verdacht veel op.

    Login om te reageren
  12. Greg zegt

    8 juni 2007 om 11:03

    Laat het bouwen van hatchback’s maar over aan VAG. Want je kan veel zeggen over VAG, maar een Audi S3 of een Leon Cupra (zelfs een R32) spreekt toch echt veel meer aan dat wat we hier boven te zien krijgen.

    Login om te reageren
  13. marcos zegt

    8 juni 2007 om 11:13

    Triest, in en in triest. Maar ach, ze moeten het toch eens proberen nietwaar? Dat wij autoliefhebbers niet blij zijn met een hatchback, neemt niet weg dat de gemiddelde Hans worst wel zo’n auto koopt. En @ Greg, subaru heeft wel 1 heeeel groot voordeel. Hij is waarschijnlijk flink goedkoper dan die bakken van de VAG.

    Ach, laten we gewoon hopen dat het model flopt en Subaru snel weer een echte Impreza op de markt brengen…

    Login om te reageren
  14. Greg zegt

    8 juni 2007 om 11:19

    @marcos
    Vergis je niet hoor. Zo’n Impreza (vooral een WRX) uitvoering kost ook klauwen vol geld. De goedkoopste WRX kost al ong. €34.000 en de WRX Sti zelfs €52.000. Kortom, ze ontlopen elkaar niet zo heel veel…

    Login om te reageren
  15. Stephan zegt

    8 juni 2007 om 11:19

    Kan er even niet zo snel een klein plaatje bij vinden, maar je moet eens kijken naar de achterkant van een Lexus rx400 (die suv). De achterkant van deze Subaru lijkt er verdacht veel op met die lampen, vind ik.

    http://static.flickr.com/45/163638598_9c86bcf6a0_b.jpg

    Login om te reageren
  16. henk zegt

    8 juni 2007 om 11:44

    @Greg
    Inderdaad. Voor een Legacy betaal je ook al snel evenveel als bijvoorbeeld een Audi A4. Ook de B9 Tribeca is geen goedkope jongen.

    Login om te reageren
  17. Karel zegt

    8 juni 2007 om 12:01

    Als je de neus en de kont er net afhakt voor de wielen zie ik er een Ford Focus in van het vorige model of ben ik de enige? Zeker bij de één-na onderste foto, denk de achterlichten hoog in de C stijl en je bent er.

    Login om te reageren
  18. jurrian zegt

    8 juni 2007 om 12:08

    @ greg

    maar de STI heeft toch wel even heel wat meer ruimte, beter klinkende motor meer geavanceerde 4wd als een audi S3 en een cupra is fwd dus laten we daar niet over beginnen

    Login om te reageren
  19. Rvh zegt

    8 juni 2007 om 12:11

    jongens jongens..waar is subaru mee bezig??? neem een andere ontwerper!!!

    Login om te reageren
  20. Greg zegt

    8 juni 2007 om 12:22

    @henk
    Zeg dat wel… maar wat ik wel heel erg fraai vindt van Subaru’s is dat de restwaarde vrij hoog blijft, vergeleken met andere aziatische auto’s. Ze zijn dusdanig goed gebouwd dat klaarblijkelijk de hogere aanschafprijs rechtvaardig is!

    @jurrian
    off course.. er zitten verschillen tussen de auto’s, maar ze hebben gemeen dat het allemaal hatchback’s zijn en dat ze qua prijsstelling elkaar niet of nauwelijks ontlopen.

    En mijn comment had voornamelijk betrekking op de looks van de Subaru. Ik stelde dat de Subaru er lelijker uitziet dan een S3 of een Leon. Kan jij je daarin ook vinden?

    Login om te reageren
  21. SugarFree zegt

    8 juni 2007 om 12:31

    @ Greg

    Ik deel in ieder geval jouw mening (laatste alinea).

    Echt, ik kan me niet voorstellen dat dit gaat verkopen in Europa/Nederland. Ik vind het ontwerp ontzettend laf, risicoloos, soft en uitermate anoniem.

    Zouden dat ‘merkwaarden’ zijn die horen bij een bruut presterende hot hatch?!

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    8 juni 2007 om 12:34

    Eigenlijk was de vorige Impreza ook geen toonbeeld van spannende lijnvoering.
    Het was gewoon een dertien-in-een-dozijn gezinswagen.
    De auto werd pas spannend door de tech specs.
    Misschien gaat dat bij deze ook lukken. Van ’t uiterlijk moet ‘ie ’t inderdaad niet echt hebben. ’t Is niet lelijk, ’t is niet mooi.

    Login om te reageren
  23. Jordey zegt

    8 juni 2007 om 13:00

    Jammer,
    echt jammer!

    ik vond alle autos van subaru wel sportief en gespierd. ik vindt dit gewoon jammer. ik denk dat veel kinderen waarvan hun ouders deze wagen hebben gekochte, zullen zeggen tegen hun vrienden: he arie, ik heb een subaru! arie: serieus!? is ie snel?:D nee hij heeft 110 pk en een gemene blik

    Login om te reageren
  24. JD zegt

    8 juni 2007 om 13:29

    Nee ik kan er niet aan wennen aan dit idee… Ik vind het met deze velgen net een Daewoo. Ik ben toch al geen subaru fan, maar hierdoor wordt het alleen maar erger.

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    8 juni 2007 om 13:50

    Dit is gewoon 10x niks. Terwijl de impressie die we laatst te zien kregen er wel verdomd goed uitzag.

    Login om te reageren
  26. Bestiun zegt

    8 juni 2007 om 13:54

    dramatisch!

    Login om te reageren
  27. Beaten zegt

    8 juni 2007 om 14:32

    oooooh, dus dit is de nieuwe JUSTY

    heh wat?

    Impreza?

    :(

    Login om te reageren
  28. tati zegt

    8 juni 2007 om 15:37

    hebben de ontwerpers niks beters kunnen verzinnen

    is kk eng !!!!!

    Login om te reageren
  29. blackdragon996 zegt

    8 juni 2007 om 15:48

    Ik heb maar één woord hiervoor: “BAH”

    Login om te reageren
  30. DRU zegt

    8 juni 2007 om 15:50

    Snik :(

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    8 juni 2007 om 16:00

    “PS: interessant hè, die typische Subaru styling!”

    Huh?! Wat gemist hier? Als er iets saai is qua ontwerp, is het deze Sub… (of een Audi, die kunnen er ook wat van, of de BMW 3, ach, ik vind zo veel auto’s saai.)

    Login om te reageren
  32. Greg zegt

    8 juni 2007 om 16:17

    citroen is saai :P :lol:

    Login om te reageren
  33. CaptainKirk zegt

    8 juni 2007 om 17:15

    Als een designelement van één merk het goed doet wordt het natuurlijk door anderen overgenomen. That’s life.

    De vorige series Impresa’s waren typische proletenbakken, maar hadden in ieder geval een eigen gezicht.

    Subaru probeert blijkbaar aansluiting te vinden bij de mainstream kopers in een pogin omzet te vergroten. Jammer, niemand zit te wachten op een 4WD Kadett uit Japen.

    Login om te reageren
  34. CaptainKirk zegt

    8 juni 2007 om 17:16

    Damn, twisted fingers. “poging” en “Japan” natuurlijk ;-)

    Login om te reageren
  35. cl600 zegt

    8 juni 2007 om 18:49

    zo dan ! met een turbo komt der 110pk bij :? das bijna het dubbel aan power

    Login om te reageren
  36. Mark zegt

    8 juni 2007 om 19:21

    Impreza krijgt nu een stempel hot hatch, jammer!

    Login om te reageren
  37. Jan zegt

    8 juni 2007 om 19:29

    waar halen ze het uit om dit model op de markt te brengen én dan ook nog is de sedan te gaan vervangen, sorry maar tot hier bijn Subaru gekte, geef mij dan maar elke impreza tot en met bouwjaar 2007. 2008 model heeft dus afgedaan.

    Login om te reageren
  38. freek zegt

    8 juni 2007 om 20:17

    niet lelijk maar ook niet mooi… ik wacht wel totdat deze echt op straat rond rijdt :)

    Login om te reageren
  39. Albertus zegt

    8 juni 2007 om 23:12

    Konden de Jappaners niet iets orginelers bedenken???

    Login om te reageren
  40. vØlvØ frǽk zegt

    8 juni 2007 om 23:39

    niet alleen een enorme achteruitgang tov het vorige model, maar het designe doet ook nog eens ‘goedkoop’ aan ook…

    Login om te reageren
  41. davy zegt

    9 juni 2007 om 10:28

    BMW1 meets SEAT….. geeuw

    Login om te reageren
  42. travelagent zegt

    9 juni 2007 om 13:48

    Het lijkt wel een Mazda het valt me tegen van Subaru en ik heb nogal een hoge pet op van het merk.

    Login om te reageren
  43. GezondVerstand zegt

    9 juni 2007 om 13:51

    Hij is saai en het is eenheidsworst om te zien, maar is dat niet wat 90% vd Nederlanders koopt, eenheidsworst (Astra, Golf, 307, Corsa, 207 etc).
    Qua vorm past deze daar prima bij, alleen nog een andere merknaam er op, want dat is het enige dat niet eenheidsworst is.

    Login om te reageren
  44. H.J. Vaesen zegt

    9 juni 2007 om 14:05

    Lijkt wel een oude Toyota Corolla hatchback met een dikke reet. Het zal mondjesmaat verkopen, net als de huidige Impreza.

    Leuk weer om te zien dat Dhr. Citrofiel zijn bekrompen visie op autoland tentoon wilt spreiden. Goed dat jij daar ieder moment voor aangrijpt. Ik proef frustratie.

    Login om te reageren
  45. Tombnolz zegt

    9 juni 2007 om 18:01

    Wat een achteruitgang zeg! Er mankeerde helemaal niets aan de Impreza en nu wordt hij vervangen door dit misbaksel. Pokkesaai!

    Login om te reageren
  46. verplicht zegt

    26 juni 2007 om 13:45

    over identiteits crisis gesproken, mocht je zo’n bezopen huisvader zijn en dat bak kopen, verwacht niet dat ik je op de weg zal groeten omdat ik een ’99 model 555 rijd, het zijn twee verschillende werelden geworden.

    Login om te reageren
  47. ikkes zegt

    28 september 2007 om 18:53

    weet je zeker dat het geen deawoo is?

    Login om te reageren
  48. maarten zegt

    10 maart 2008 om 19:08

    wa ne lelijke bak zeg die vorige was 100X beter zuh
    kwint het echt erg. tis net een tinnen blik dat ze in vorm geslegen hebben en er dan een MOTORtje hebben ingstoken met een stuur en 4 bandjes

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North