• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru Impreza Hatchback: vertrouwd, maar toch anders

Auteur: Dizono, gepost 24 maart 2016 om 08:11 – 44 Reacties

Afbeelding Subaru Impreza Hatchback: vertrouwd, maar toch andersAfbeelding Subaru Impreza Hatchback: vertrouwd, maar toch andersAfbeelding Subaru Impreza Hatchback: vertrouwd, maar toch andersAfbeelding Subaru Impreza Hatchback: vertrouwd, maar toch andersAfbeelding Subaru Impreza Hatchback: vertrouwd, maar toch andersAfbeelding Subaru Impreza Hatchback: vertrouwd, maar toch andersAfbeelding Subaru Impreza Hatchback: vertrouwd, maar toch andersAfbeelding Subaru Impreza Hatchback: vertrouwd, maar toch anders

Subaru Impreza Hatchback
Na de behoorlijk Amerikaans ogende sedan, krijgen we nu ook de wat meer op Europese leest geschoeide hatchback te zien. Deze krijgen wij ook.

Daar waar de nieuwe Impreza sedan duidelijk meer gericht is op de smaak van de Amerikanen en de strijd zal moeten aangaan met auto’s als de Dodge Dart en Chrysler 200, daar doet de hatchback het traditioneel gezien juist beter in Europa. Ook die heeft Subaru op de New York Motor Show onthuld. Logischerwijs wel in Amerikaanse specificatie, maar verwacht de auto zonder al te grote wijzigingen binnenkort ook gewoon bij de Vaderlandse Subaru-dealer.

De Impreza staat op Subaru’s nieuwe Global Platform, waarop ook andere toekomstige modellen als de Forrester op gebouwd zullen worden. Dit maakt de auto’s uiteraard goedkoper te ontwikkelen, maar volgens Subaru ook lichter en stijver. In het geval van de Impreza liefst 70 procent stijver dan zijn voorganger. Verder is het nieuwe platform ook al klaar voor elektrische aandrijflijnen, een vlak waarop we van Subaru nog weinig hebben gezien.

Subaru presenteert ons twee totaal verschillende uitvoeringen van de Impreza, waarbij we zelf twee keer moesten kijken of het écht om dezelfde carrosserie ging. Er is de sportieve variant en de Limited. Deze heeft wat minder agressieve bumpers en skirts, maar ook dakreling. Daarmee lijkt Subaru de Impreza Plus een beetje te laten herleven en hoeven we waarschijnlijk ook geen échte stationwagen van de Impreza te verwachten. Beide nieuwe Impreza’s hebben een tweeliter boxer met 152 pk onder de kap.

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • onbetrouwbare Subaru Impreza
    Onbetrouwbare Subaru Impreza mag de weg niet op
  • Iemand betaalde 260.000 euro (!) voor deze Subaru
  • Subaru Impreza maximumsnelheid
    Nederlandse Impreza rijdt 183% boven de maximumsnelheid

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

hatchback, impreza, new-york-2016, Subaru

Vorig bericht: « Genesis New York Concept: toekomstige BMW 3 Serie-rivaal
Volgend bericht: Citroen E-Mehari: dit kost Citroëns elektrische speeltje »

Lees Interacties

Reacties

  1. tommyhorsten zegt

    24 maart 2016 om 08:12

    Ziet eruit als een volvo

    Login om te reageren
    • parttimeautospotter zegt

      24 maart 2016 om 08:22

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  2. robage zegt

    24 maart 2016 om 08:14

    Helaas geen hoekige impreza’s meer! Opzich een mooie auto, maar ik mis het lompe!

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    24 maart 2016 om 08:16

    De sedan vind ik persoonlijk mooier.

    Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      24 maart 2016 om 09:40

      @dutchdriftking: Ik dacht het, jij zegt het

      Login om te reageren
      • Senne zegt

        24 maart 2016 om 12:49

        @sanderm3: Vind het allebei niets…

        Login om te reageren
  4. joostm91 zegt

    24 maart 2016 om 08:22

    Ik zou het Subaru gunnen als de auto’s beter gaan verkopen, net als met de rest van het gamma is met deze auto niets mis, ziet er prima uit. En die fantastische boxermotor maakt het feest af..

    Login om te reageren
    • jbkleyn zegt

      24 maart 2016 om 08:30

      @joostm91: Ik heb pas gehoord dat ze wereldwijd 1 miljoen auto’s per jaar verkopen, 2x zoveel als Volvo. Wel jammer dat het in NL nogal schamel is.

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      24 maart 2016 om 09:10

      @joostm91:
      Vergis je niet in Subaru. In Nederland moeten we ze niet, maar in de States zetten ze meer dan een half miljoen auto’s af..
      Daar droomt menig Europees merk van….

      Login om te reageren
      • joostm91 zegt

        24 maart 2016 om 09:33

        @Rob – @jbkleyn:

        Klopt, daar doelde ik eigenlijk ook op :) Hoorde het laatst ook in de AB-video van de Subaru Trip dat ze nog groter zijn dan Volvo. Verbaasde mij!

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        24 maart 2016 om 10:16

        @Rob: Nou, in Nederland moet de overheid ze niet. Ik denk dat er heel wat consumenten zijn die ze wel willen, mits ze dan niet zo hard genaaid werden door de overheid.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          24 maart 2016 om 10:38

          @berlinetta:
          Tweedelig denk ik. Ja, er wordt buiten proportioneel veel belasting over een Subaru geheven. Maar de dingen die Subaru een Subaru maken zijn niet heel erg relevant voor Nederland.

          Het is niet voor niks dat de meest succesvolle Subaru’s in Nederland geen Subaru’s zijn, maar stadsautootjes met toevallig een Subaru logo….

          Login om te reageren
        • jbkleyn zegt

          24 maart 2016 om 10:50

          @berlinetta: zonder die idioot hoge milieuheffingen zou je voor weinig geld een AWD rijden. Kan me voorstellen dat mensen dat best graag willen.

          Login om te reageren
  5. hollandsemarokkaan zegt

    24 maart 2016 om 08:24

    Leven ze in Subaru HQ nog in 2008? Mijn Hyundai i30 uit dat zelfde jaar, ziet er wat design betreft hetzelfde uit.

    Login om te reageren
    • CRX zegt

      24 maart 2016 om 09:07

      @hollandsemarokkaan: Inderdaad, zet deze tussen een i30 en een BMW 1 (eerste serie met name), en je moet naar de logo’s kijken om de juiste er uit te halen.

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        24 maart 2016 om 14:35

        @CRX: Als dit serieus is dan snap ik niet wat je op dit blog doet.

        Login om te reageren
        • CRX zegt

          24 maart 2016 om 21:32

          @mercedesclk350: Nieuws lezen, meningen checken en af en toe flink chargeren. Heerlijk.

          Natuurlijk is die vorige opmerking veel te kort door de bocht, maar je kunt moeilijk stellen dat dit een van afstand herkenbaar en vernieuwend ontwerp is.
          Jammer, want juist merken als Subaru moeten het hebben van herkenbaarheid.

          Login om te reageren
          • mercedesclk350 zegt

            25 maart 2016 om 22:20

            @CRX: Ik bedoel meer dat het enige wat ik herken een Infiniti Q30 is. Zou aansluiten bij wat je zegt, al is de Q30 ongeveer 8 jaar later dan 2008 op de markt gezet en ziet het er best vernieuwend uit. Dus deze Subaru Impreza lijkt op een auto met een blik in de toekomst. Dat vind ik geen nadeel te noemen.

            Login om te reageren
            • mercedesclk350 zegt

              25 maart 2016 om 22:22

              @mercedesclk350: Kudt, zie nu pas dat die m.b.t. 2008 niet van jou was. Goedenavond.

              Maar goed, zoals ik al zei, het enige waar ik hem op vind lijken is de Q30, ik zie hier totaal geen BMW of Kia in. En die Q30 die vind ik top, dus dat is geen slecht nieuws.

              Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    24 maart 2016 om 08:40

    Een fraaie auto om te zien. Het interieur is niet hoogstaand priemiejum, maar het ziet er toch meer dan prima uit? Ik vind het interieur wel mooi hoor. Strak bakkie!

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      24 maart 2016 om 10:51

      @viezefreddyw: ik vind premium nogal subjectief in het interieur. kraakjes etc is inderdaad niet premium maar een interieur van een jap is vaak erg degelijk. een interieur van bijvoorbeeld audi voelt veel fijner aan en ziet er qua design mooier uit naar mijn mening. Echter zie ik heel veel ex lease voorbij komen waar er erg veel slijtage te zien is. afgebladderde lak en krassen. uitzonderingen daargelaten, is het maar net waar je meer waarde aan hecht.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        24 maart 2016 om 10:56

        @sleepyj: Het interieur van Aziatische auto’s zijn inderdaad vaak goed in orde. 9 van de 10 keer werkt het allemaal, alle knoppen en functies zitten vaak op de goede plek en het zit degelijk in elkaar. Dat het niet premium is maakt mij niks uit. Premium vind ik dan ook maar een gek woord, trek ik me ook niks van aan.

        Login om te reageren
  7. japeape zegt

    24 maart 2016 om 09:04

    Vind het ook net een V40

    Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    24 maart 2016 om 09:16

    De techniek is briljant maar ze moeten echt eens een ontwerper uit Italië laten overkomen. Of er desnoods een wegkopen bij Mazda of Kia. Dit bejaarde Aziatische design verkoopt gewoon niet in Europa. De techniek verdiend een mooiere verpakking.

    Login om te reageren
  9. pinut187 zegt

    24 maart 2016 om 09:23

    Ze mogen qua ontwerp wel eens wat stappen maken. Ook zijn de foto’s echt slecht zeg. Neemt niet weg trouwens dat Subaru gewoon een leuk goed merk is.

    Login om te reageren
  10. scoopertje zegt

    24 maart 2016 om 09:42

    Hoog Mazda 3 gehalte

    Login om te reageren
  11. e36thuglife zegt

    24 maart 2016 om 09:53

    saai!!! dit is een jap maar het lijkt op een koreanees

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      24 maart 2016 om 10:53

      @e36thuglife: Koreanees? Dude, kom op man..

      Login om te reageren
  12. ivofga zegt

    24 maart 2016 om 10:06

    De magie is er eigelijk wel af. Misschien dat de sti zoden aan de dijk kan zetten….

    Login om te reageren
  13. maxhunter zegt

    24 maart 2016 om 10:07

    Hoi Mazda 3!

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    24 maart 2016 om 10:27

    Heeft idd nogal wat weg van een Mazda3. Maar dat is niet erg. Een Mazda3 was altijd al een nette wagen

    Login om te reageren
  15. clarkson zegt

    24 maart 2016 om 11:07

    Subaru luister eens goed naar mij: Hou op met het proberen een premium merk te zijn. Gaat niet werken. Ga maar door als budgetmerk. En vooral kleine stadsautootjes. Anders komen de aantallen er nooit.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      24 maart 2016 om 11:58

      @clarkson:
      Haha, LOL, tuurlijk joh! Het is maar goed dat jij niet bij Subaru werkt….

      Even ter info: 582,675 auto’s verkocht Subaru vorig jaar. Alleen in de VS. Dat is meer dan Audi, meer dan BMW, meer dan Mercedes; om maar wat ‘premiejum’ merken te noemen…

      Subaru heeft groot gelijk om onze minuscule en infantiele automarkt links te laten liggen. Als ze het nodig vinden rebadged Subaru wel weer een goedkoop gebakje van een fabrikant die dat goed kan…

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        24 maart 2016 om 14:23

        @Rob: De Amerikaanse markt is ook totaal verschillend. Ik neem aan dat daar de Legacy sedan verantwoordelijk is voor 80% van de verkopen? Dus jouw vergelijking lijkt me niet gepast in dit geval. Het lijkt me vanzelfsprekend dat ik het over Nederland/europa heb. Als ze hier de verkopen omhoog willen krikken zullen ze weer terug naar kleinere auto’s moeten gaan. Want hoeveel verkopen ze hier per jaar? nog geen 1000 auto’s volgens mij.

        Je kan wel leuk gaan doen met je LOL maar als we over de het over de amerikaanse markt gaan hebben zit je hier op dit blog verkeerd denk ik.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          24 maart 2016 om 15:22

          @clarkson:
          Hier de cijfertjes van 2015 en de verwachtingen over 2016:
          http://www.fhi.co.jp/press/file/uploads/news-en/en2016_0118_1.pdf

          Valt je op dat Europa niet eens wordt genoemd? “Others”. En van de 139k ‘others’ gingen er een whopping 38 duizend naar Europa…. En een magistrale 801 ging naar Nederland. Al met al krijg ik de indruk dat Subaru haar prioriteiten niet bij Europa heeft, laat staan Nederland… Hun formule/idee/concept slaat hier niet aan, maar in the States des te meer. Daarbij heeft Subaru nauwelijks ervaring met kleine budget autootjes. Enkel wat rebadges.

          Dat alles maakt jouw reactie nogal een loze en volstrekt irrelevante kreet om eerlijk te zijn. Het spijt me. Een beetje als een Amerikaan die roept dat Peugeot grote pick-ups moet gaan maken. Of een Afrikaan die roept dat Alfa Romeo degelijke terreinwagens moet gaan maken. Of een Jappanner die roept dat Audi Kei-cars moet gaan maken.

          Maar goed, ik zit op een Nederlands site inderdaad. Daarom; vergeet bovenstaande en waarom bouwt Rolls Royce nog geen kleine budget stadautootjes???!!!!

          Login om te reageren
          • clarkson zegt

            24 maart 2016 om 15:31

            @Rob: Moet ik hier serieus antwoord op geven? Val lekker iemand anders lastig met je cijfers die hier toch niet van toepassing zijn.

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              24 maart 2016 om 15:54

              @clarkson:
              Goed, bekijk je de cijfertjes niet. Verveel ik mezelf er wel mee.

              Maar leg mij dan eens uit waarom Subaru in vredesnaam goedkope stadsautootjes moet gaan ontwikkelen en zich moet transformeren tot een budgetmerk, om succesvoller te zijn op de voor hun harstikke kleine Europese markt? Terwijl ze net een nieuw platform hebben ontwikkeld en het alleraardigst doen op de Amerikaanse markt….

              Login om te reageren
              • clarkson zegt

                24 maart 2016 om 16:21

                @Rob: Blijf je toch weer door gaan over die amerikaanse markt hé!

                Maar zoals ik al eerder aangaf. Als hun weer een serieus aandeel terug willen krijgen in de EU markt moeten ze inderdaad wat kleins en goedkoops gaan produceren. Zo raar lijkt mij dat niet.

                Ik ben er trouwens wel echt klaar mee nu.

              • lincoln zegt

                24 maart 2016 om 16:27

                @clarkson:

                In het vlakste land ter wereld heeft Subaru nix te zoeken ..
                Geloof ook niet dat ze op advies zitten te wachten van mensen die daar wonen ..

              • Rob zegt

                24 maart 2016 om 18:11

                @clarkson:
                Dat lijkt me beter inderdaad.
                Want ik krijg de indruk dat we niet helemaal op dezelfde golflengte zitten…

  16. cadrez zegt

    24 maart 2016 om 11:33

    De vorige impreza’s hadden iets ordinair. Maar dan in de positieve vorm. Ze onderscheidden zich van de massa. Maar dit? Plak er een Mazda of Volvo badge op een je gelooft het nog. Een icoon is alweer heengegaan.

    Login om te reageren
  17. Jantje_555 zegt

    24 maart 2016 om 12:23

    begrijp nooit wie dat heeft beslist dat sedans meer voor Amerika zijn en hatchbacks meer voor europa

    Login om te reageren
  18. pagani86 zegt

    27 maart 2016 om 09:02

    Het kan nog wel moeilijk worden om hier een serieuze Evo concurrent van te maken gezien het uiterlijk.

    Login om te reageren
  19. denniss00 zegt

    30 maart 2016 om 21:39

    Niet stiekem een mini-Levorg?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North