• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroen E-Mehari: dit kost Citroëns elektrische speeltje

Auteur: Dizono, gepost 24 maart 2016 om 09:09 – 41 Reacties

Afbeelding Citroen E-Mehari: dit kost Citroëns elektrische speeltjeAfbeelding Citroen E-Mehari: dit kost Citroëns elektrische speeltjeAfbeelding Citroen E-Mehari: dit kost Citroëns elektrische speeltjeAfbeelding Citroen E-Mehari: dit kost Citroëns elektrische speeltjeAfbeelding Citroen E-Mehari: dit kost Citroëns elektrische speeltjeAfbeelding Citroen E-Mehari: dit kost Citroëns elektrische speeltjeAfbeelding Citroen E-Mehari: dit kost Citroëns elektrische speeltje

Citroen E-Mehari
Citroën mikt met de E-Mehari op een jonge generatie autokopers, dus dan kunnen we een vriendelijk prijskaartje verwachten, toch? Nou…

Onze Perry schreef eerder al waarom we de E-Mehari moeten haten en eigenlijk kan ik me daar alleen maar bij aansluiten. En dan had de man met de venijnige pen nog slechts de behoorlijk flaterende persfoto’s gezien, want op échte foto’s werd pas pijnlijk duidelijk hoe weinig auto de E-Mehari eigenlijk is. Gigantische kieren tussen de verschillende kunststof carrosseriedelen, een zeer karig interieur en zelfs geen airbag in het stuur. Dit staat dichter bij een 45km-autootje, dan bij een volwaardige automobiel.

Dat is op zich niet erg, als de prijs daar maar naar is. Het zou een iets volwassener alternatief kunnen zijn voor de Renault Twizy (vanaf 7790 euro en 51 euro accuhuur per maand), mits de prijs van de E-Mehari rond de 10.000-15.000 euro zou uitkomen. Hij is immers iets groter en ruimer dan de Twizy en komt dankzij de iets grotere accu maximaal 200 kilometer ver en haalt zelfs 110 km/u in plaats van de 80 waarbij de Twizy het verliest van de luchtweerstand.

Citroën is achteraf bezien waarschijnlijk ook niet helemaal tevreden met de in samenwerking met Bolloré ontwikkelde E-Mehari en doet dan ook haar best er zo min mogelijk te verkopen. Niet alleen staat het wagentje louter bij Franse dealers, ze durven er ook nog eens 25.000 euro voor te vragen. Jep, da’s meer dan voor de veel volwassenere Renault Zoe. Maar bij die Renault moet je de accu’s nog huren, zul je wellicht zeggen. Klopt, maar bij de E-Mehari ook! Je mag elke maand nog eens 79 euro overmaken naar Bolloré voor het gebruik van de accu. Non merci!

Ook interessant!

  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën
  • Citroën Ami Cargo is charmant bedrijfswagentje
  • Allerleukste Citroën van Marktplaats
    Hier heb je de allerleukste Citroën van Marktplaats
  • Zes keer ultiem strandvervoer

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, e-mehari, Elektrisch

Vorig bericht: « Subaru Impreza Hatchback: vertrouwd, maar toch anders
Volgend bericht: F1: ‘Kwalificatie Bahrain mix tussen oude en nieuwe opzet’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    24 maart 2016 om 09:11

    Ach ja, over 25 jaar misschien een leuke zeldzame auto. Nu gewoon kansloos….

    Login om te reageren
    • wimco zegt

      24 maart 2016 om 16:51

      @dutchdriftking: en het was nog zo’n goed idee… Zonde…

      Login om te reageren
    • brabussb1 zegt

      24 maart 2016 om 17:16

      @dutchdriftking:
      Hij is anders lang niet zo kansloos als jouw reacties.

      Login om te reageren
      • mastemaker zegt

        25 maart 2016 om 06:51

        @brabussb1: explain…

        Login om te reageren
  2. pinut187 zegt

    24 maart 2016 om 09:20

    Jezus wat een bak met geld durven ze daar voor te vragen! Schande..

    Login om te reageren
    • cadrez zegt

      24 maart 2016 om 11:29

      Gadver. Waar slaagt dit toch op?

      Login om te reageren
  3. dondeboer zegt

    24 maart 2016 om 09:22

    Zo, dat is wel een heel slechte aanbieding.

    Login om te reageren
  4. cupsport zegt

    24 maart 2016 om 09:23

    Ehh… Welke dronken fransoos heeft die business case goedgekeurd?!

    Login om te reageren
  5. martijn11 zegt

    24 maart 2016 om 09:36

    En je denkt dat mensen hier in gaan rijden

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      24 maart 2016 om 10:47

      @martijn11: waarschijnlijk vinden ze wel een paar gekken. En op t hoofdkantoor zitten ze dan dijenkletsend rollend op de grond te lachen.

      Login om te reageren
  6. GWBoes zegt

    24 maart 2016 om 09:37

    Zouden ze bij Citroën ook weten dat de volledige stuurkolom en diverse andere dashboard en exterieur delen (spiegels, luchtroosters, kachelknoppen, handrem, etc.) zo bij fiat uit het schap komen?
    http://images.caradisiac.com/images/5/7/9/3/105793/S0-Presentation-video-Citroen-E-Mehari-vamos-a-la-playa-367981.jpg

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      24 maart 2016 om 10:56

      @GWBoes: En dan het geweldige aftermarket stuur zonder airbags of wat dan ook. Ze hadden op z’n minst een restpartij stuurtjes van de vorige C1 of iets dergelijks aan de kant kunnen leggen want dit ziet er echt niet uit.

      Login om te reageren
  7. KEV9 zegt

    24 maart 2016 om 09:46

    Wat NOU elektrisch, er is maar 1 mehari , deze :) niet kapot te krijgen, hoosbui? zwembad aanboord, deuren open en weer leeg. en gewoon starten.. kokende motor als het weer eens snikheet is in Zuid-Frankrijk? echt niet.. snelheidsovertredingen? wat zijn dat ? Ding haalt amper de 90km/u na en uur plankgas geven..

    maar.. een mehari rules!!!!

    http://prntscr.com/aja663

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      24 maart 2016 om 10:51

      @Soulmaster: Bergaf kun je toch wel harder dan 90?

      Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        24 maart 2016 om 15:46

        @Edge: nou jij wil echt niet sneller dan 90 in een Mehari :) ooit eens 105 gereden.. nou de jarretels klapperen je om de oren.

        Login om te reageren
  8. itest zegt

    24 maart 2016 om 09:48

    Mijn twizy haalt gewoon de 110 hoor na wat spftware aanpassingen ?

    Login om te reageren
    • itest zegt

      24 maart 2016 om 09:50

      @itest:
      Software

      Login om te reageren
    • timmieeee zegt

      24 maart 2016 om 11:17

      @itest: je rijdt nog steeds in een Twizy…..

      Login om te reageren
      • cadrez zegt

        24 maart 2016 om 11:27

        @timmieeee: Superhandig toch voor korte snelle verplaatsingen in en rond de stad. Of is een aixam of brommertje dan zoveel beter?

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          24 maart 2016 om 13:08

          @cadrez: in de stad gebruik je een fiets.

          Login om te reageren
      • itest zegt

        24 maart 2016 om 11:47

        @timmieeee:
        Staat naast een 335d dus lekker balangrijk voor in de stad perfect… beter dan op de fiets ?

        Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    24 maart 2016 om 10:19

    Bizar. Citroën zet zichzelf voor aap met deze ‘auto’.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      24 maart 2016 om 10:50

      @Citrofiel:
      Eens.
      Terwijl de Cactus puur goud is…

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        24 maart 2016 om 13:11

        @Rob: ik weet niet of je het serieus meent maar ik vind de cactus geweldig!

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          24 maart 2016 om 13:21

          @pomoek: ik ook!

          Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          24 maart 2016 om 13:28

          @pomoek: De 2CV is opnieuw uitgevonden, goedkoop stoer en lekker eigentijds met de features die hij hoort te hebben, geweldige wagen!

          Login om te reageren
        • Rob zegt

          24 maart 2016 om 13:28

          @pomoek:
          Meen ik. ;-)
          Eigenlijk de beste VOLKSwagen vandaag de dag. Heeft het stokje overgenomen van de Panda.

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            24 maart 2016 om 15:07

            @Rob: Dan is het goed.

            Login om te reageren
  10. thisguy zegt

    24 maart 2016 om 10:41

    Stel het accupakket in dat gebakje gaat 5 jaar mee, dan hebben ze dus ondertussen bijna 5000 euro ontvangen aan “huur”. Makkelijk verdienmodel! Snap niet dat iemand met dergelijke voorwaarden akkoord zou willen gaan.

    Login om te reageren
  11. jessetje zegt

    24 maart 2016 om 10:42

    Nee, gewoon niet

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    24 maart 2016 om 10:50

    Het is jammer dat ze het ding zo enorm duur maken. Dit is echt iets voor een Citroën verzamelaar/liefhebber of iemand die over een aantal jaar iets zeldzaams wil hebben. Oorspronkelijk dacht ik dat het nog wel leuk zou zijn voor autoverhuurbedrijven die aan het strand gelegen zijn, maar met een prijs van 25k exclusief accuhuur denk ik dat het zelfs voor de verhuurders een te duur voertuig gaat worden.

    Login om te reageren
  13. niex zegt

    24 maart 2016 om 10:50

    wat jammer, voor 10-15k had ik m serieus overwogen. waarom? ik woon op n pefect eilandje voor zoiets, 200km rij ik in 2 weken ong en de zon schijnt altijd, en als je 80kmh rijd dan is dat heel veel….

    die prijs, zit daar dan niet eens een accu bij? wat n misser. al is het 5 euro/maand, ik koop niet iets om dan een onderdeel verplicht te moeten huren.

    Login om te reageren
  14. Jochempie zegt

    24 maart 2016 om 10:52

    Jongens, ik zou lekker voor weinig een Kangoo Be Bop halen, bijna net zo grappig en voor een fractie van de prijs!

    Login om te reageren
  15. driftkicker zegt

    24 maart 2016 om 12:54

    Wat een lelijke auto. Wat een lelijke kleur. Wat een belachelijke prijs. Waarschijnlijk wordt dit een succes.

    Login om te reageren
  16. slowland zegt

    24 maart 2016 om 13:51

    Dan vraag ik me toch af of de productie zo duur is, of dat ze er veel aan willen verdienen…
    Want als de productie duur is, dan heeft Citroën wel een serieus probleem met dit ding….

    Login om te reageren
  17. beefcake zegt

    24 maart 2016 om 14:07

    Net zo kansloos als dat C3 cabrioding met die beugels die je thuis moest laten. Iets aparts maken is leuk, maar Citroën schiet soms toch echt te ver door.

    Login om te reageren
  18. autopetje zegt

    24 maart 2016 om 19:08

    Als je dan echt een leuk strandkarretje wil hebben ,dan koop je toch de originele Mahari ? Sterker nog , je kunt er wel vier kopen voor dat geld.

    Login om te reageren
  19. gokartmozart zegt

    24 maart 2016 om 20:53

    ik voorspel je dat er wel degelijk een markt voor is. je moet er anders naar kijken om dat te zien.
    daar waar de mini moke en orginele mehari bij hun introductie eerst bedoeld waren als low budget funcars zijn ze nu jetset autootjes voor de goed bemiddelde Mediterrane Jetsetters.
    De E mehari wordt dat direct ( 25k is geen issue ) die gaan we binnenkort zien in de mondaine badplaatsen waar ze vooraan bij de jachthavens op de eerste rang aan de stekker kunnen. Wil je er 1 op diesel of benzine dan is er wel een bedrijf te vinden die een flex zet op de cactus en deze even dakloos maakt als 4 deurs mehari..

    Login om te reageren
  20. meridian zegt

    25 maart 2016 om 06:06

    Gekke Fransen ook altijd. Toch denk dat ze van deze auto wel enkele tientallen kunnen verkopen.

    Login om te reageren
  21. meridian zegt

    25 maart 2016 om 06:18

    Dit is Renault Zoe geld en Zoe’s zijn volgens mij nog steeds niet aan de straatstenen kwijt te raken http://insideevs.com/falling-renault-zoe-sales-in-france-could-indicate-zoe-is-suffering-from-twizy-syndrome/

    Login om te reageren
  22. balboni zegt

    25 maart 2016 om 17:05

    Toffe auto, vond de concept wel mooier

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North