• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru Impreza WRX STI Carbon, met automaat

Auteur: robbie, gepost 30 september 2009 om 12:38 – 18 Reacties

Subaru Impreza WRX STI Carbon
Op de autoshow van Tokyo presenteert Subaru niet alleen de Hybrid Tourer Concept, maar ook een nieuwe variant van de Impreza WRX STI. En die krijgt een automaat!

Maar laten we met de naam beginnen. De naam Carbon slaat (zoals je zou verwachten) op het carbonfiber dak dat deze WRX STI heeft. Uiteraard is dat volgens Subaru gedaan om het zwaartepunt van de auto te verlagen. En in het interieur vinden we een heleboel suede, onder andere op de stoelen en het dashboard.

Maar het meest opvallende is toch wel dat deze WRX STI is voorzien van een 5-trapsautomaat. In Europa kennen we deze variant niet, maar in Japan is er sinds begin dit jaar een zogenaamde A-Line uitvoering beschikbaar die een automaat heeft. De 2.5 boxer levert nog wel steeds 300 pk, maar het koppel is gedaald van 407 Nm naar 350 Nm.

Reken er overigens niet op dat dit model naar Europa gaat komen.

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Officieel: de gloednieuwe Subaru WRX is hier
  • Subaru WRX Wagon
    Subaru WRX Wagon is eindelijk terug!
  • onbetrouwbare Subaru Impreza
    Onbetrouwbare Subaru Impreza mag de weg niet op

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

impreza, STi, Subaru, tokyo-2009, wit, wrx

Vorig bericht: « Retro & elektrisch: Honda EV-N Concept
Volgend bericht: Gespot: Bentley TVR GT-R M3 Z06 348 356 »

Lees Interacties

Reacties

  1. ZwerverRoodbaard zegt

    30 september 2009 om 12:40

    Goh en toen vond ik hem wel mooi :P

    Net interieur ook trouwens :O

    Login om te reageren
  2. GOD zegt

    30 september 2009 om 12:43

    een automaat in zon auto? snap ik ff niks van.

    Login om te reageren
  3. Machoman zegt

    30 september 2009 om 12:44

    denk ook niet dat als hij wel naar europa gaat komen er veel verkocht zullen worden. Automaten zijn hier niet zo populair, en al helemaal niet op zo’n performance-wagen.

    Login om te reageren
  4. carlos zegt

    30 september 2009 om 12:45

    Welke dwaas koopt er nou een WRX STI met automaat?

    Login om te reageren
  5. Prof. Dr. Vliegwiel zegt

    30 september 2009 om 13:18

    Een dwaas die iedere dag in de file staat!?

    Login om te reageren
  6. Paul zegt

    30 september 2009 om 13:24

    Misschien net zo,n dwaas die smg koopt op een m3 ?
    Volgens mij zitten er op foto 2 “flippers” achter het stuur ?

    Login om te reageren
  7. Ralph zegt

    30 september 2009 om 13:31

    Maak dan een fatsoenlijke automaat die het koppel aan kan. Een automaat die zoek gereden wordt door de handgeschakelde versie is een beetje jammer.

    Login om te reageren
  8. Gert zegt

    30 september 2009 om 13:31

    Dik hoor! Onderschatte auto met potentie.

    Login om te reageren
  9. fre zegt

    30 september 2009 om 13:32

    er zijn inderdaad flippers achter het stuur, maar gezien de teruggang van het koppel lijkt het mij dat het zo een oldschool automaat is die al de punch uit de motor trekt:(
    foei!

    Login om te reageren
  10. Simpson zegt

    30 september 2009 om 13:54

    fijn dat er een automaat is, maar knoop die aub niet aan die dikke motor, de diesel is toch ook prima? dat zijn je klanten denk ik

    Login om te reageren
  11. Fout zegt

    30 september 2009 om 14:30

    @paul
    Want ja zo’n (supersnelle) 7-traps SMG dual-clutch zoals in de M3 is perfect vergelijkbaar zo’n slome ouderwetse 5-traps automaat…?! Maw weet je waar je over spreekt?

    Login om te reageren
  12. GuidoBmw zegt

    30 september 2009 om 15:04

    @ gert,

    Onderschat? Waarin dan? De huidige impreze stuurt al minder scherp, wegligging is minder terwijl hij ook nog eens duurder is dan de Evo is als ik me niet vergis. Dan heeft deze versie ook nog eens minder koppel.

    Login om te reageren
  13. Martin zegt

    30 september 2009 om 16:31

    Op foto 3 drie kune je links halverwege nog net een van de flippers van the FPG (Flappy Peddle Gearbox)vinden. Lijkt me dus de perfecte optie is dat naar behoren (lees: zoals in een Ferrari ofzo) werkt…

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    30 september 2009 om 17:58

    Een conventionele automaat in zo’n auto is wel ondermaats. De snelheid van een dubbele koppeling zou de auto nog tot zijn recht laten komen, maar ik vrees dat deze automaat wel degelijk flink afbreuk doet aan het rijplezier.

    Login om te reageren
  15. BananaFlip zegt

    30 september 2009 om 18:09

    Eventjes normale achterlampjes erop en gaaaaan!
    O nee, het is een automaat.
    Flippers? Nou, oké dan.

    Login om te reageren
  16. S(wift)ubar power zegt

    30 september 2009 om 19:12

    @GuideBmw

    Als ik mij niet vergis is de instap sti ongeveer 4000 euro goedkoper dan de instap Evo. Maar de evo is mooier.

    Laat subaru de impreza wat design kenmerken van de Hybrid Tourer Concept geven :D

    Login om te reageren
  17. Cantago zegt

    1 oktober 2009 om 00:47

    Een automaat in een soort van rallywagen? FAIL!

    Login om te reageren
    • jurrian zegt

      1 oktober 2009 om 10:01

      @Cantago: wat denk je dat ze in de wrc gebruiken?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North