• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru Levorg staat in Tokyo

Auteur: CasperH, gepost 20 november 2013 om 08:47 – 32 Reacties

Afbeelding Subaru Levorg staat in TokyoAfbeelding Subaru Levorg staat in TokyoAfbeelding Subaru Levorg staat in TokyoAfbeelding Subaru Levorg staat in TokyoAfbeelding Subaru Levorg staat in TokyoAfbeelding Subaru Levorg staat in TokyoAfbeelding Subaru Levorg staat in TokyoAfbeelding Subaru Levorg staat in Tokyo

Subaru Levorg
Niet alleen in Los Angeles worden auto’s onthuld vandaag, ook in Tokyo is er actie! Subaru onthulde er de Levorg vannacht. En ja, dat is echt hoe het ding heet: Levorg.

Subaru wilde met de Levorg een auto ontwikkelen die elke klant tevreden zou stellen middels rijplezier en “peace of mind” zoals ze het zelf verwoorden. De Levorg moet beide bieden en is ontworpen als “samensmelting van stijl en functionaliteit” oftewel: het moet er allemaal leuk uitzien maar eigenlijk is het vooral belangrijk dat de bagageruimte groot en goed toegankelijk is.

Er zijn twee boxer DIT krachtbronnen met directe injectie en turbo beschikbaar, een 1.6 en een 2.0 variant. Beide motoren komen er als GT en GT-S, waarbij de 2.0 DIT GT-S dus het topmodel wordt. De uitvoering met 1.6 levert 170 pk en 250 Nm koppel bij een gemiddeld verbruik van 1:17,4 en weegt 1540 kilo. De 2.0 DIT GT-S weegt 30 kilo meer en is goed voor 300 pk en 400 Nm koppel. Desondanks zou een gemiddeld verbruik van 1:13,2 haalbaar zijn. Zowel de 1.6 als de 2.0 worden gekoppeld aan een Lineartronic bak waarbij de 2.0 een speciale Sport-Lineartronic met sportmodus krijgt. Vierwielaandrijving is standaard op alle modellen, zoals we van Subaru gewend zijn. De buitenmaten van deze Japanner zijn 4,690 × 1,780 × 1,485.

De auto werd pas nog aangekondigd als concept maar het ziet er allemaal uit als een productierijpe Legacy-opvolger, Subaru meldt dan ook dat dit ding in de lente van 2014 rondrijdt, pre-orderen kan vanaf januari. Wat vinden we ervan?

Ook interessant!

  • betaalbare en sportieve station
    Deze betaalbare en sportieve station is niet voor jou
  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Snelste Subaru ooit moet 'Ringrecord gaan pakken
  • Wordt de STI E-RA dan wel goedkoop in Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, levorg, Subaru, tokyo-2013

Vorig bericht: « Jaguar F-Type Coupe nu ook officieel onthuld!
Volgend bericht: Eerste gladde nacht is een feit »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    20 november 2013 om 08:53

    Chapeau, Subaru! Dat is echt een hele mooie wagen die ze hebben gemaakt!
    Echt wauw!

    Login om te reageren
    • umadbrah zegt

      20 november 2013 om 11:03

      @toyotafortuner: Alleen die naam, dat geluid maak ik ongeveer wanneer ik net wakker wordt en me even uitrek.

      Login om te reageren
  2. mout zegt

    20 november 2013 om 09:14

    Een Subaru waarbij je eigenlijk alleen bezwaar kunt hebben tegen de type-naam. Geweldig!

    Een voorbehoud: ‘peace of mind’ slaat vooral op degelijkheid, en in Subaru-interieurs betekent dat tot nu toe meestal een subtiele mix van traanplaat en Duplo-plastic.

    Login om te reageren
  3. pkgek zegt

    20 november 2013 om 09:14

    Ik vind ‘m een beetje rare japanse trekjes hebben en daardoor niet mooi…
    Waarom in de voorbumper een vierkant knipperlicht boven een ronde mistlamp?? Integreer ’t gewoon in de koplamp units…
    en waarom een chrome raamlijst alleen tot en met ’t achterportier??
    Anders is leuk, raar niet…

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 november 2013 om 12:55

      @pkgek: Ze moeten toch nog iets kunnen faceliften over een paar jaar…

      Login om te reageren
  4. autogek123 zegt

    20 november 2013 om 09:41

    Ik begrijp niet dat Subaru nog maar 1 auto verkoopt. Zit niets spannends/aparts tussen.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      20 november 2013 om 11:35

      @autogek123: Dit is nou een auto die je blindelings kunt aanschaffen zonder naar het design te kijken. Je begrijpt het pas als je hem meegemaakt hebt.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 november 2013 om 12:54

      @autogek123: Een Up, Polo, Golf of Passat is ook niet spannend of apart, en verkoopt toch goed…

      Login om te reageren
  5. nibor zegt

    20 november 2013 om 09:42

    Voorkant ziet er aardig uit, maar de achterkant is weer typisch Japans. Vreemd kijkende achterlichten, heeft Toyota bij de laatste modellen ook last van.

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      20 november 2013 om 09:43

      @RRenault: Weet iemand trouwens of die motoren turbo motoren zijn? Moet haast wel, maar wordt niet genoemd.

      Login om te reageren
      • syliaca zegt

        20 november 2013 om 09:47

        @RRenault: Er zijn twee boxer DIT krachtbronnen met directe injectie en turbo beschikbaar. Staat er wel?

        Login om te reageren
  6. julez zegt

    20 november 2013 om 09:46

    De voorkant doet me denken aan een van de eerste Impreza’s! Maar voor de rest, beetje saaie auto eigenlijk..

    Login om te reageren
  7. flippert zegt

    20 november 2013 om 09:57

    Star Wars blijft inspireren kennelijk.. Soort robot, wat een schreeuwerig gedrocht om te zien dit. Eerst alleen maar met ontwerpen komen die in de nineties al achterhaald zouden zijn en dan ineens weer dit.. Rare jongens, bij Soebaroe..

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    20 november 2013 om 10:06

    Vind hem best mooi. Jammer dat Subaru er een handje van heeft bij elk nieuw design een totaal andere filosofie te hanteren. Waardoor je elk modeljaar weer een totaal andere auto hebt. Hierdoor lijken voorgaande modellen meteen echt oud. Hopen dat ze deze lijn doortrekken door de rest van het gamma. Geen eenheidsworst maar wel een iets langere houdbaarheidsdatum. Dit staat hem prima en die WRX concept van laatst was gewoon mooi. Nou nog een paar eco torretjes voor snelle handel. Dan is er weer flink budget voor de kanonnen.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      20 november 2013 om 15:53

      @E34M5Touring: deze lijkt anders ook vers uit 1990.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        20 november 2013 om 16:52

        @eklasse: Ik vind hem minder oudbollig dan de vorige. Het zal nooit Pininfarina worden maar dat hoeft ook niet.

        Login om te reageren
    • notsobig zegt

      20 november 2013 om 16:57

      @E34M5Touring: Dan creëer je juist eenheidsworst! En gaan de nieuwe modellen al oud uit zien voor ze uit zijn… Zie de Duitste concurrenten maar…

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        20 november 2013 om 17:16

        @notsobig: Ik bedoelde de lijn in z’n algemeenheid, niet identieke modellen die, op de grootte na, niet te onderscheiden zijn. Maar maak z’n opvolger straks nou is een beetje in lijn van de vorige ipv het model totaal nieuwe styling te geven. Heeft ook een positief effect op je restwaarde. En zorgt dat je huidige klanten niet het gevoel krijgen gelijk een oud model te rijden. Ik vind het echt een leuk merk. De serie tussen, zeg, 99 en 2007 vind ik leuke auto’s. Zowel de Legacy als de Impreza en Forrester. Daarna is het meer per modeljaar experimenteren, kijken of het aanslaat. En aan de sales te zien (in ieder geval in NL) werkt dat niet. Die Hatchback Impreza is aanzienlijk minder verkocht dan de serie die ik noemde. En toen was er niet eens een diesel optie. Had die sedan lijn meer doorgetrokken (waar ze zelf ook achter kwamen en snel een sedan de markt op slingerden) en er was meer uit te halen geweest. Denk ik.

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          20 november 2013 om 17:35

          @E34M5Touring: Ik hoop dus dat ze dit juist nooit zullen doen. Laat ze lekker vernieuwen, i.p.v. vast houden aan één ontwerp en dat een beetje bij spijkeren… Houd het lekker ontwerp lekker fris! Vind dat juist een groot plus punt van de japanse merken…

          Als je naar de 2e handse prijzen van een 2007 Legacy gaat kijken zit het met de restwaarde ook goed!

          Verder ben ik het eens wat betreft de hatchback Impreza, dat hadden ze niet moeten doen… Wat een miskleun was dat. Maar ik waardeer wel dat ze durven te veranderen!

          Login om te reageren
          • notsobig zegt

            20 november 2013 om 17:36

            @notsobig: – 1x lekker…

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            20 november 2013 om 17:51

            @notsobig: Jawel maar tussen vragen en krijgen zit een groot verschil. Ik heb enkele Subaru’s in de showroom gehad, courante modellen met lage km standen etc. Allen goeie prijs geboden want zowel internet als autotax (taxatieprogramma) schalen die dingen hoog in. Helaas blijven ze wel vaak lang staan. De boxer motor is gewoon niet zuinig helaas en door 4wd zijn ze vrij zwaar en dus ook duur. Dat schrikt mensen die het niet nodig hebben gewoon af. Een 2007 Impreza station. 2.0R (165pk) met mooie wielen, airco. noem het allemaal maar op. Ding had 45k gelopen, marktconform geprijsd, 2j gestaan. In een van de meest caravandichte gebieden van NL. En ja, design is natuurlijk heel persoonlijk. Wat het ook wordt, t’is te hopen dat ze lekker blijven. Al was het maar om de WRX-STI modellen.

            Login om te reageren
  9. Design_Driven zegt

    20 november 2013 om 10:15

    Best aardig, kleine puntjes van kritiek. Voorkant een beetje over designed, wielen staan wel erg ver naar binnen (een paar spacers gaan wonderen doen) en was het chroom op bij de achterdeuren?

    Login om te reageren
  10. numpty zegt

    20 november 2013 om 10:18

    Niet om te ‘ouwehoeren’ maar… Ik vind deze een stuk mooier/sportiever/stoerder dan hun ‘ultieme sportieveling’, de WRX, die onlangs geïntroduceerd werd door dit merk.
    Deze auto heeft wél mooie lijnen, een agressief front en de juiste verhoudingen. Netjes Subaru, ga alsjeblieft op -deze- weg verder. ALSJEBLIEFT !!

    Login om te reageren
  11. Simpson zegt

    20 november 2013 om 10:20

    Niet gek, alleen de naam komt een beetje “resistance is futile” over, maargoed, what’s in a name, zullen we maar zeggen

    Login om te reageren
  12. premiumleaserijder zegt

    20 november 2013 om 10:28

    Wow, vind hem stukken mooier dan de nieuwe impreza! Hopelijk komt deze ook in NL beschikbaar.

    Login om te reageren
  13. glashelder zegt

    20 november 2013 om 11:06

    Van opzij niet slecht, maar verder moet ik de azijnpissers dit keer gelijk geven. De enige echt mooie Legacy is het model 2007. maar die is dan ook echt heel mooi, nog steeds. Overigens belachelijk duur in de handel.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      20 november 2013 om 11:14

      @glashelder:
      Belachelijk duur in de handel = gewilde en goeie wagen.

      Ben blij voor Subaru, deze eigengereide en tegendraadse dwars liggende boxer bouwers, ze blijven loyaal aan zichzelf.
      Ik vind het ergens jammer dat ze nu aan design doen, de Impreza’s van het kahki korte broeken dragen spillebenen ANWB leden caravantrekkers register waren de mooiste saaie modellen die ze ooit gebouwd hebben.
      En daar dan gewoon Wereld Rallye Kampioen mee worden.
      En omhelsd worden door de Britten, die de Impreza legende tot grote hoogte hebben gedragen.
      Zal binnenkort maar weer eens wat bouten en moeren aan de WRX STi gaan schroeven.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        20 november 2013 om 11:32

        @desjonnies: Alleen al vanwege de WRX STi kun je een zwak krijgen voor Subaru.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          20 november 2013 om 14:09

          @agera: met een MY’06 WRX STi is mijn passie begonnen. Dus inderdaad, je hebt volledig gelijk.

          Login om te reageren
          • agera zegt

            20 november 2013 om 14:36

            @ej20g: Ik weet nog hoe fanatiek ik de rallysport bekeek juist vanwege de WRX-STI, als het goed is wordt vandaag de nieuwe WRX onthuld.

            Login om te reageren
  14. jaapiyo zegt

    20 november 2013 om 14:39

    Yikes wat een frontoverhang…Met standaard AWD kan deze lelijkheid toch voorkomen worden zou je zeggen. Verder een beetje generiek Japans design, snap de positieve reacties niet zo. En dan moet je inderdaad nog hopen dat het interieur niet zoals bij de XV en Forester recht uit midden jaren ’90 komt.

    Nee ik vond het ooit wel een apart merk (zo midden jaren ’90) met een paar leuke modellen en natuurlijk de WRX (STi) maar ze zijn diep gezakt wat mij betreft, sowieso voor de Europese markt zijn de modellen gewoon niet meer verkoopbaar.

    Alleen de naam is episch.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      20 november 2013 om 14:44

      @jaapiyo: Oh ja die BRZ die mag er wel zijn natuurlijk, ontschoot even aan mijn gedachten (heb ‘m toch in mijn hoofd zitten als Toyota al heeft Subaru veel van de ontwikkeling gedaan).

      Alles met RWD en een hoogtoerig atmosferisch blok verdient natuurlijk eeuwige steun van de echte autoliefhebber.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North