• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Super cool: verlaag je Opel C Kadett als een malle!

Auteur: willeme, gepost 1 augustus 2022 om 14:02 – 9 Reacties

Vroeger was het de standaardauto: de Opel Kadett. Iedereen had er eentje. De Kadett was er in allerlei soorten en uitvoeringen waardoor er altijd wel een een aansluit bij jouw behoeftes. Dit was nog voordat we met zijn allen premium crossovers met sportpakketten gingen leasen.

Nee, vroeger spaarde je voor een Kadett en die rekende je af met girocheques en je inruil-Kadett. En zo kabbelde het leven aan je voorbij. Tegenwoordig is de Opel Kadett een zeldzaamheid. Net als oude magentrons, VHS-spelers en de autobiiografie van Hilbrand Nawijn is er nauwelijks interesse voor de Kadett. Gelukkig zijn er uitzonderingen. Niet zozeer voor Nawijn-liefhebbers, maar Kadett-fanatici.

Daarom zijn er gelukkig specialisten die spulletjes maken voor de Opel Kadett. In dit geval is het KW Automotive dat fraaie onderdelen heeft voor de C-Kadett. Het betreft de KW Variant 3-schroefset. Dat is een veer-demper combinatie die je bijna helemaal naar wens kunt afstellen.

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Opel Kadett-klonen
    Dít zijn alle briljante Opel Kadett-klonen op een rij
  • Opel Mokka is eindelijk cool genoeg voor goede oude tuning
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

kadett, Opel, tuning

Vorig bericht: « NEE, V8 verdwijnt voor Charger en Challenger!!!
Volgend bericht: Ford Maverick Tremor is verstandige bedrijfswagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. kadettilac zegt

    1 augustus 2022 om 16:08

    Hij ligt hier met z’n gele Koni’s ook al behoorlijk laag, onze City. Wel op z’n allerhardst afgesteld, want waarom ook niet (handig voor sprints was het idee). Helpt de 2.4 CIH en de 45mm Webers netjes boven de grond te houden. Gaaf dat KW dit maakt, want de markt zal niet reuze zijn. De kans dat ik 3k stuksla op nieuwe veren en dempers is iig klein gezien de waarde van t oude beestje

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      1 augustus 2022 om 17:55

      Ach, een beetje coupe, en dan heb je nog niet eens een originele GT/E doet al gauw 20k, dan is het overwegen waard.

      Login om te reageren
  2. jarnobakker zegt

    1 augustus 2022 om 18:34

    Ik weet nog dat mijn vader er 1 had.
    Heerlijk scheur ijzertje.
    Roestte wel als een malle

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      1 augustus 2022 om 19:50

      Maar… Roest is lichter dan Forged Carbon!

      Login om te reageren
  3. mat1980 zegt

    1 augustus 2022 om 18:45

    Bij het zien van deze plaatjes marktplaats maar eens aangeslingerd… helaas niets

    Login om te reageren
  4. evo4g63t zegt

    1 augustus 2022 om 22:02

    Ik ben, as we speak, een 77er coupé aan het restaureren. Straks helemaal roestvrij en strak, gesperde achteras, mooie tor erin en op een set Proflex dempers. Een analoge RWD NA pretmachine naast m’n LHD Evo 7 met turbotor en 4wd is altijd goed !

    Login om te reageren
  5. lightisride zegt

    1 augustus 2022 om 23:07

    probeer m maar op de weg te houden. Ik herinner me nog dagen dat op de Ring je pas echt meetelde met een C kadett met 2.4 motor. Een bevriende Nederlandse ringer kocht er eentje, maar was niet aan dat koppel op zo’n lichte achteras gewend. Stond na een paar rondjes al in de vangrail. Toen al niet het meest sophisticated onderstel, maar misschien dat dat met die KW-set ineens controleerbaar is.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      2 augustus 2022 om 09:39

      Toch is er heel wat afgeracet en gerallyed met C Kadetts indertijd, dus de basis is er bruikbaar voor.

      Login om te reageren
    • evo4g63t zegt

      2 augustus 2022 om 12:31

      Er staat hier al een sedan met CIH 2.4 motor en gesperde achteras en op simpele Koni’s. Lekker boenderen door de polder en prima controleerbaar!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North