• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Super-duper top secret: Audi 2008-planning

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 december 2007 om 15:10 – 38 Reacties

Audiringen

Via verschillende Audi-forums (of zoals sommige media het noemen: een anonieme bron) is er een planning boven komen drijven die als leidraad voor Audi-verkopers fungeert. Hierop staan onder andere de releasedata van de Q5, Q7 TDI V12 en de nieuwe A4 Avant. Handig is de vermelding van de vermogens, want nu weten we eindelijk hoeveel pk de langverwachte TT-S gaat krijgen.

Helaas moeten we voor een dikke V8 of 1000 pk in de lichtvoetige roadster nog even wachten op volgende versies. De 2.0 TFSI produceert in de TTS 198 kW, ofwel 270 pk. Da’s 5 pk meer dan in de S3, waarmee het TFSI-blok nu zo ongeveer met elk denkbaar vermogen tussen de 200 en 280 pk is te leveren. De introductie staat ingepland voor het tweede kwartaal van 2008. Genève dan maar?

Zijn er verder nog nieuwigheden? Ja, de leaserds moeten nog iets langer wachten op hun 170 pk sterke A4 2.0 TDI, deze is namelijk naar het tweede kwartaal verschoven.

Uiteraard willen we jullie dit supergeheime document niet onthouden. Nou ja, geheim…hij is ook gewoon op een Audi-dealersite te vinden, maar goed… Komt ‘ie:

Audiplanning

En kijk eens wat we nog meer vonden: een outline van de 2.5 TSI Reihen Fünfzylinder. Waar hebben we die eerder gezien…
Haha, we’re just playin’, WCF. You know we love you!

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi

Vorig bericht: « Carzone ‘Shogun’ bodykit voor Renault Clio
Volgend bericht: Nissan GT500 GT-R op video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bleh zegt

    4 december 2007 om 15:13

    Zoals u zelf kunt constateren is cremeren een doodgewone zaak, maar vreemd genoeg rust er in onze westerse beschaving toch nog een soort taboe op,, helaas…

    Login om te reageren
  2. Remon zegt

    4 december 2007 om 15:23

    TFSI is de toekomst, heerlijke motoren met ongekende mogelijkheden!
    Het is niet voor niets dat Ferrari een kijkje in de keuken van VW heeft genomen..
    Ik bedoel wat wil je nog meer: vermogen, zuinig, koppel, betrouwbaar, het is gewoon een mooie techniek.

    Login om te reageren
  3. Remon zegt

    4 december 2007 om 15:27

    @Bleh:
    ik zie het verband niet. werk je misschien bij DELA en lopen de zaken slecht?
    De verbranding van de TFSI motoren is overigens uiterst goed..

    Login om te reageren
  4. Poekie Lauda zegt

    4 december 2007 om 15:32

    Er staan een paar begerenswaardige auto’s tussen, vooral de RS6 ;)

    Login om te reageren
  5. Paragon zegt

    4 december 2007 om 15:41

    368 kW in die Q7… oftewel 500 pk! Holy fokking hell!
    Jammer dat het zo log ding is. Groot en lomp, maar toch te smooth… niet stoer genoeg. Vind de Touareg een stuk mooier.

    Login om te reageren
  6. Oul@ zegt

    4 december 2007 om 15:46

    Ik d8 dat een aantal mensen van de “harde kern” van Autoblog weleens rare commentaren konden leveren op topics maar “BLEH” spant toch wel de kroon!!!!

    M`n vriendin vindt de A3 cabrio een leuke auto. Soms vraag me ik af hoe we elkaar ookal weer hebben gevonden.
    Als zij deze koopt, least of steelt, ga ik bij haar weg!!!!

    Niet verder vertellen hoor, want ik wil vanavond niet op de bank slapen.

    uhm… waar kan ik tekenen voor de RS6 Avant?

    Login om te reageren
  7. nomar zegt

    4 december 2007 om 15:57

    @ Oul@

    nou, dan heeft dat meisje blijkbaar meer verstand van auto’s dan van venten :p:p:p

    on topic: leuke weetjes

    Login om te reageren
  8. Dominique zegt

    4 december 2007 om 15:59

    De Audi RS6 en TTS zullen voorgesteld worden op het Autosalon Brussel

    Login om te reageren
  9. Thomaz zegt

    4 december 2007 om 16:09

    @ Dominique:

    Vreemd dat ik de RS6 dan toch echt al in Frankfurt heb mogen bewonderen…

    Login om te reageren
  10. RenesisHP zegt

    4 december 2007 om 16:18

    On topic. Er zit mooi spul tussen.
    Off topic. Veel meer off topic dan Bleh kan het niet worden.

    Login om te reageren
  11. Oul@ zegt

    4 december 2007 om 16:27

    @Nomar;

    Ben jij een man of een vrouw?
    Want als je een vrouw bent zal ik je laten zien wat “venten” is ;)

    Login om te reageren
  12. Martin zegt

    4 december 2007 om 16:51

    Schema in dit nieuws bericht staat de RS6 Avant met een 5.0 TFSI en via de link is het een 5.0 FSI geworden :)
    Vraag me af welke het gaat worden….

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    4 december 2007 om 17:12

    A6 facelift(je) midden volgend jaar! Nog maar even wachten met bestellen, dan krijg je op je 2.0 TDI ook ledjes in de koplampen!

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    4 december 2007 om 17:28

    fok! ik had gehoopt dat de Q5 er nooit zou dookomen :x

    Login om te reageren
  15. nomar zegt

    4 december 2007 om 17:31

    @ Oul@

    No thx, je moet mij niets laten zien, tenzij uw vriendin, dat mag altijd :)

    Login om te reageren
  16. Ivo zegt

    4 december 2007 om 17:42

    @ Remon

    Niet zo overdrijven hè over FSI blokken. Ze leveren, vind ik, helemaal niet zulke bijzondere prestaties en je moet er minimaal RON 98 mee tanken anders loopt zo’n blok inefficient en haalt hij de beloofde fabriekscijfers helemaal bij lange na niet.

    En ik denk al helemaal niet dat Ferrari iets hoeft te leren van Volkswagen. Hoe weet jij nou waar Ferrari precies benieuwd naar was? Allemaal hardnekkige geruchten. Heb jij VW ooit 700 pk en 9.000 rpm uit een ATMOSFERISCHE 6 liter benzine motor zien halen???

    Ik ook niet.

    Login om te reageren
  17. Davidov zegt

    4 december 2007 om 18:05

    Ik dacht dat de Audi S5 al uit was? :o

    Login om te reageren
  18. Bramzel zegt

    4 december 2007 om 18:13

    @ Ivo: Met die TFSI techniek heb je geen 6 liter meer nodig om aan 700pk te komen ;) Das juist het mooie.

    Login om te reageren
  19. TT man zegt

    4 december 2007 om 18:25

    In Brussel staan wel vaker aardige auto’s “zomaar” als (EU) premiere (bv de Beemer 645 Cabrio, de R8, en nu dus de TT-S). De RS6 was idd al te bewonderen in Frankfurt, en ook in Ede bij de A4 preview 2 weken geleden, maar goed, je kunt er ook voor naar Brussel.

    Jammer dat de A5/S5 cabrio er nog niet bij staat, zou dat Q4 2008 of Q1 2009 worden?

    Login om te reageren
  20. Ivo zegt

    4 december 2007 om 18:26

    @ Bramzel:

    Nee, maar wel nog steeds een turbo!

    Als het echt zo baanbrekend was had er allang een merk opgestaan die het had bedacht. Het is niet voor niets dat een motorenbouwer bij uitstek, BMW bijvoorbeeld, de eerste generatie directe inspuiting voor benzinemotoren links heeft laten liggen en liever gebruik maakte van bewezen technieken zoals Valvetronic en Bi-VANOS (nog steeds ongevenaard). Sinds kort gebruikt BMW op de nieuwe motoren de wél efficiente tweede generatie DI. Hier moet het hele VW concern nog een eerste blauwdruk voor ontwikkelen…

    Ga nou maar weer Sesamstraat kijken, als je geluk hebt leest Aart je nog een verhaaltje voor.

    Login om te reageren
  21. Chief_S5 zegt

    4 december 2007 om 18:27

    @ Ivo: Had vw dat dan nodig? 700pk? Dacht het niet.

    Het is inderdaad niet zo bijzonder nieuws, maar wel leuk dat de data nu wat duidelijker is. Wordt een leuk jaar, 2008. ;) Wat veranderd er eigenlijk aan de S5? Dat er nu Tiptronic bijzit? :?

    Login om te reageren
  22. jeroen zegt

    4 december 2007 om 18:31

    @remon, dat was een grapje zeker? Electro is de toekomst duts.

    Login om te reageren
  23. Nick zegt

    4 december 2007 om 18:42

    @Ivo: BMW heeft directe inspuiting helemaal niet links laten liggen.

    Nadat Bosch en Audi er mee bezig waren in 1998 is BMW al jaren met onderzoeken bezig geweest.
    Met de E92 M3 Coupe hebben ze het op de markt gebracht.

    Het Motronic MED 9.1 EEM-systeem was exclusief voor VAG producten, dus ze moesten zelf een alternatief ontwikkelen.

    Login om te reageren
  24. YK zegt

    4 december 2007 om 19:55

    @Oul@, Remon, mx5-owner,
    Er was net een paar dagen geleden afgesproken dat we die gast gewoon gingen negere. Het is moeilijk, maar give it a try ;)

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/02/geilste-leaseslet-startech-300c-touring#post-12319

    Login om te reageren
  25. Acy zegt

    4 december 2007 om 20:30

    Nou weten we het vermogen van de 2.5 V5 TSI ook weer: 256 KW, dat is zo een 350 PK. Ik ben benieuwd naar het koppel…. maar dan kan de TT goed mee met de Z3 M (ik verwacht zelfs dat ie er niet veel van heel laat)
    Maar was Audi niet ook bezig aan een 3.0 V6 Twinturbo FSI met ongeveer hetzelfde aantal pk’s? Of heb ik dat nu verkeerd begrepen?

    Nou ja, bij VAG halen ze wel vaker evenveel pk’s uitverschillende motoren… bijv: 1.4 TSI, 1.8 TFSI en 2.0 TFSI zijn alle 3 met 170 pk te verkrijgen…

    Login om te reageren
  26. TT Man zegt

    4 december 2007 om 20:34

    De TT TDi komt er ook aan, maar staat er niet bij:

    http://www.leftlanenews.com/audi-to-launch-tt-tdi.html

    Login om te reageren
  27. Pluto zegt

    4 december 2007 om 20:41

    @ Remon

    Ferrari kijkje gaan nemen bij Audi, haha. Ferrari maakte in 1987 al een 2.9l met 478 pk, en wat maakte audi toen? Denk niet dat de Italianen iets kunnen leren van de duitsers, toch niet op motortechnieken. Maar ja dan gaan we mischien weer een zinloze discusie aan.

    Idd onder de kenners het is de http://nl.wikipedia.org/wiki/Ferrari_F40

    Login om te reageren
  28. Oul@ zegt

    4 december 2007 om 20:57

    @YK:
    Ik stoor me niet zo snel aan mensen maar ik snapte het niet zo. In eerste instantie dacht ik dat er iets was fout gegaan met een server waardoor zijn berichten verkeerd zijn gepost.
    Whatever………..

    @nomar..
    Het is me duidelijk!! Je hebt alleen pech, m`n vriendin is toch echt hetero en geen lesbi. Het spijt me voor je meid. :) ;)

    Login om te reageren
  29. Thijs zegt

    4 december 2007 om 21:19

    Doe mij de Q7 maar…de rest van de het snelle spul (op de RS4 en de R8 na) heb ik allemaal al gereden maar er gaat niks boven een dikke diesel. Wat wil een mensch nou nog meer dan zwevend met 500 pk aan oliebootverslindende kracht over ’s lands wegen razen….fuck de RS6, doe mij de Q7!

    Login om te reageren
  30. Sorcerer zegt

    4 december 2007 om 22:42

    Ivo: Audi gaat toch altijd (R8 wat minder misschien) om comfort. En dan ga je geen motoren in auto’s stoppen die 9000 rpm draaien :D

    Davidov: het gaat hier om de tiptronic (alleen handgeschakelde S5 is al uit).

    Ik zelf zit te wachten op de 2.0 TFSi in de nieuwe A4. Ideale combinatie lijkt me dat: zuinige benzine van 200pk waarmee ik m’n 10-15k km per jaar kan maken :)

    Login om te reageren
  31. InfinteNissan zegt

    4 december 2007 om 23:38

    @ Ivo

    Waar haalt ferrari dan 700 pk uit een 6 liter? Ik geloof best dat ze het kunnen, maar weet zo snel niet waar ze dat doen in straatauto’s.

    En volgens mij ben je niet helemaal op de hoogte van wat volkswagen kan. Weleens van de Murcielago gehoord?

    Login om te reageren
  32. Ivo zegt

    5 december 2007 om 00:28

    @infinte Nissan:

    Ferrari FXX? is officieel geen straatauto, maar de Enzo wel en die schopt het al tot 650 pk.

    Login om te reageren
  33. Ivo zegt

    5 december 2007 om 00:38

    @ Nick:

    Kan best dat Bosch een contract had met VW. Dat zij de eerste jaren alleenrecht hadden om het te gebruiken voor hun motoren. Echter, Mitsubishi was al eerder begonnen met de ontwikkeling en levering van DI generatie 1 en dat was ook geen succes. volgens de marketingafdeling van VW is FSI baanbrekend, in de werkelijkheid niet.

    BMW heeft idd onderzoek gedaan naar directe inspuiting. Valvetronic is tov DI gen. 1 een betere oplossing. De huidige 760i heeft volgens mij wel directe inspuiting van de eerste generatie. Voor alle andere modellen is er gewacht tot de tweede generatie. Ingeluid met de 335i E92 Coupe. De 4 cilinders zijn dit jaar op de 1 Serie geintroduceerd en leveren tov FSI wel een verbruiksreductie en zelfs een vermogens- en koppelwinst op.

    Wat ik zeggen wil: VW/Audi roept altijd zo hard, maar het stelt allemaal niet zoveel voor…

    Login om te reageren
  34. rider zegt

    5 december 2007 om 09:53

    toch wel erg bizar dat audi deze gegevens zo op het net zet. dat is vragen om vragen!? wie van de afdeling marketing en publicatie zal er hier voor een rotschop krijgen? ik denk niet echt dat dit de bedoeling was van audi om al deze gegevens zomaar op straat te dumpen. maar het is natuurlijk wel erg interessant.

    Login om te reageren
  35. Johnny zegt

    5 december 2007 om 12:13

    de S5 zal wel een camouflage zijn voor de RS5 (hoop ik)

    Login om te reageren
  36. Jaapie zegt

    5 december 2007 om 12:36

    @IVo

    volgens mij had VW een jaar of 6 gelede ook al ene W12 concept met 600 pk?
    owja.

    Login om te reageren
  37. smoke zegt

    5 december 2007 om 16:19

    @Johnny

    Nee hoor, de S5 is nu alleen met handgeschakelde zesbak te krijgen, vanaf dan ook met tiptronic.

    Login om te reageren
  38. Wai-Hang Tang zegt

    7 december 2007 om 14:39

    Ben net bij een Audi dealer geweest om de nieuwe a4 te bestellen kreeg slecht nieuws te horen. De Audi A4 met een 1.8 TFSI 118 kw / 160 pk versie is afgebroken. Er zijn problemen met deze motoren zeggen ze en of er een automaat komt durven ze niet te zeggen. Weet iemand wat meer van af hoe dit zit? Wel komt er 2.0 TFSI met 200 pk zal pas rond maart zijn dat hebben ze tegen mij gezegd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North