• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Switzer P800: 911 Turbo met 700 pk

Auteur: autoblogger, gepost 24 februari 2010 om 18:55 – 46 Reacties

Switzer P800
Switzer Performance heeft de vernieuwde Porsche 911 Turbo aangepakt. In plaats van de standaard 500 pk krijgt de P800 een upgrade naar ongeveer 700 pk. Het koppel neemt toe tot bijna 900 Nm.

Waarom men gekozen heeft voor de naam P800 in plaats van P700, wat iets logischer zou zijn, is mij niet bekend. Wel adverteren ze met het feit dat de nieuwe turbo’s een veel soepeler krachtontwikkeling hebben dan de variabele exemplaren in de standaard Porsche. Bovendien wordt de 700 peekaa gewoon behaald op Amerikaanse premium-peut (is iets minder dan onze ’98). Hoe heeft Switzer dat voor elkaar gekregen? De P800 heeft een nieuwe uitlaat en headers, elektronische turbodrukregeling, specifieke turbocompressors, MONSTER intercoolers en een vers geherprogrammeerde ECU.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche, switzer, tuning, zwart

Vorig bericht: « Gespot: Maserati Khamsin met Granturismo!
Volgend bericht: Dronken een Corvette besturen? Zie foto voor resultaat »

Lees Interacties

Reacties

  1. Filipino zegt

    24 februari 2010 om 18:57

    Ja, deze is dik.

    Login om te reageren
  2. Yeelen zegt

    24 februari 2010 om 18:59

    Is’t wel de facelift? De achterlichten zijn die van de pre-facelift…

    Login om te reageren
  3. Petsmaster zegt

    24 februari 2010 om 19:00

    De ramen zijn wel heel mooi geblindeerd moet ik zeggen.

    Login om te reageren
  4. Lan_Evo zegt

    24 februari 2010 om 19:00

    Ziet er uit als een mooie upgrade kit. Geloof alleen niet dat hun turbo’s een betere vermogensafgifte geven dan die van Porsche waar waarschijnlijk veel meer onderzoek in gegaan is.

    Login om te reageren
  5. BananaFlip zegt

    24 februari 2010 om 19:01

    Volgens mij heet die GT-R van Switzer ook P800.

    Login om te reageren
  6. Petsmaster zegt

    24 februari 2010 om 19:02

    Lan_Evo : moet je ff op jalopnik kijken, daar vind je ergens een link naar een diagram die de poweroutput vergelijkt tussen de Switzer-Turbo’s en die van Porsche zelf.

    Login om te reageren
  7. BananaFlip zegt

    24 februari 2010 om 19:02

    Ik ben overigens wel van mening dat er twee dikke pijpen onder moeten.

    Login om te reageren
  8. BananaFlip zegt

    24 februari 2010 om 19:03

    Die GT-R heet dus ook P800. En die heeft ook 700 pk :roll:

    Login om te reageren
  9. citro-feel zegt

    24 februari 2010 om 19:05

    zoooooooooo fucking mooi :shock:

    Login om te reageren
  10. RobinS zegt

    24 februari 2010 om 19:06

    Damn! I definitly got to have one of these!!!
    -realiteit modus aan-
    Yay…

    Login om te reageren
  11. Brutus zegt

    24 februari 2010 om 19:16

    Omdat 800 tussen de 700 pk en 900 Nm ligt :D

    Login om te reageren
  12. Thomas Bol zegt

    24 februari 2010 om 19:16

    Techart kitje erop?

    Login om te reageren
  13. Machoman zegt

    24 februari 2010 om 19:24

    nu maar wachten op een shootout tussen de Switzer P800 GT-R en de Switzer P800 911

    Login om te reageren
  14. PCCB zegt

    24 februari 2010 om 19:25

    Op de foto’s staat niet de facelift Turbo

    Login om te reageren
  15. DimitriS zegt

    24 februari 2010 om 19:26

    wat een vette geile scheurbak!
    Love it! (L)

    Login om te reageren
  16. Kevski-Style zegt

    24 februari 2010 om 19:27

    -edit: ja, dat weten we nu wel-

    Login om te reageren
  17. Ikke_ferrari zegt

    24 februari 2010 om 19:35

    Mooi mooi mooi… alleen zo onbereikbaar :(

    Login om te reageren
  18. kevinc3 zegt

    24 februari 2010 om 19:36

    dat zijn de oude achterlichten.. O_O

    is dit wel de facelift?

    Login om te reageren
  19. STI377 zegt

    24 februari 2010 om 19:36

    geslaagde ingreep

    Login om te reageren
  20. bassie zegt

    24 februari 2010 om 19:39

    @ brutus

    geniaal in zijn eenvoud

    Login om te reageren
  21. C70T5 zegt

    24 februari 2010 om 19:43

    ik wordt zo onderhand moe van alle tuningboeren. ik kan het echt niet meer bijhouden. alsof iemand die dingen koopt.

    Login om te reageren
  22. BaySideBlueBoy zegt

    24 februari 2010 om 19:46

    De is de Porsche 997 Mk.1 want er licht een 3.6L 6 cilinder boxer. En pre-facelift non-LED achterlichten. ;)

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      24 februari 2010 om 19:47

      @BaySideBlueBoy: *licht=ligt

      Login om te reageren
  23. JanJansen zegt

    24 februari 2010 om 19:47

    Oh ja, we hadden vandaag nog geen Porsche post…
    911’s zijn zulke midlife Chryslers.

    Login om te reageren
  24. Volvo_440_turbo zegt

    24 februari 2010 om 19:48

    De gewone standaard turbo gaat al in 11,1 seconde naar de 400 meter, als ik het in het Belgische autogids goed gelezen heb, da’s fameus snel, hoe rap is dit monster dan?
    Btw, een door Zwitsers getunede GT-R met +100pk doet dit in een 11,4 seconden, maar ben even de tuner in mijn hoofd kwijt, had dit gelezen in een duits Autoboekje.

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      24 februari 2010 om 19:53

      @Volvo_440_turbo: Ik las ergens 10 seconden…

      Login om te reageren
  25. AudiQuatro zegt

    24 februari 2010 om 19:55

    leuk leuk leuk alleen graag de 911 turbo velgen. desnoods in het roze alles is beter dan deze!

    Login om te reageren
  26. xilver zegt

    24 februari 2010 om 19:58

    Zeer vette wagen met heel coole taartschep. Vind ook wel dat een er een stel überdikke uitlaatpijpen op had mogen staan

    Login om te reageren
  27. killioq zegt

    24 februari 2010 om 20:02

    foutje? dit is de 997 mk-I en niet de mk-II. dan zou hij er ” een stuk beter” uitzien.

    Login om te reageren
  28. Volvo_440_turbo zegt

    24 februari 2010 om 20:03

    @ Yeelen, deze getunede bedoel je?

    Btw, ik weet het terug, het was Novidem, die de GT-R had getuned, met een drukknop kon je de extra 100pk vrij maken, wel leuk omdat ik op mijn ‘zielig’ volvootje (toch vergeleken met die porsches en zo) ook zo’n systeem heb geplaats, een dualstage boostcontroller

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      24 februari 2010 om 20:22

      @Volvo_440_turbo: Yep, Switzer is blijkbaar nogal bezig met 400m tijden :) op de site staat er nog wat spul..

      Login om te reageren
  29. vale46 zegt

    24 februari 2010 om 20:05

    Mooi geblindeerde ruiten!
    De uitlaten zitten nog steeds in de parallellogram-achtige uitsparingen, steek er dus ook een uitlaat is die vorm door, geen 2 ronde exemplaren.
    De motor heeft een mooie upgrade gekregen!

    Alleen spijtig dat het nog niet de nieuwe turbo is.(die met standaard al 500pk)Ze lopen een beetje achter denk ik.
    Kunnen ze terug opnieuw beginnen want de nieuwe turbo heeft een volledig ander motorblok.

    Al bij al is het zeker geen verkeerde wagen!

    Login om te reageren
  30. yuyu zegt

    24 februari 2010 om 20:12

    aha met de vorige turbo serie van porsche was switzer weer goed bezig,, bekende drag racen van rusland (moskou) was de porsche met switzer tuning 1ste geworden.

    Login om te reageren
  31. Dimglor zegt

    24 februari 2010 om 20:15

    Ik dacht eerst dat het een projectje van techart was, aan de velgen te zien…
    Mja ziet er niet slecht uit..
    (Hebbe hebbe ;) )

    Login om te reageren
  32. Palla zegt

    24 februari 2010 om 20:16

    gewoon super dik. me likes

    Login om te reageren
  33. Yanktank zegt

    24 februari 2010 om 20:22

    Goed geslaagd. En hij is niet eens opzichtiger dan de normale 911 turbo.

    Login om te reageren
  34. Maximus-GTR zegt

    24 februari 2010 om 20:52

    Dit pakket heet P800, omdat het 800pk op de krukas doet. De 700pk is aan de wielen. US tuners vermelden bijna altijd pk’s aan de wielen.

    Login om te reageren
  35. demoder zegt

    24 februari 2010 om 21:39

    Hoe kan je iets moois maken van iets dat al eindeloos mooi is. Zie hier het is de mannen toch gelukt. Als je van auto’s kunst is dan is dit een rembrandt of een van gogh. Zo mooi kan kunst zijn. Alleen dan auto kunst.

    Zoo mooi

    Login om te reageren
  36. Kevski-Style zegt

    24 februari 2010 om 21:55

    @ autoblogger:

    Het was een relevant artikel, dus waarom wordt de link wegg ge-edit?

    Login om te reageren
  37. Bart_V zegt

    24 februari 2010 om 23:10

    Hier een vergelijking met de GTR switzer P800 (700PK) vs 911 Switzer spi750 (750PK)

    De GTR verliest het sprintje

    http://www.youtube.com/watch?v=EwjnapX25Vo

    Login om te reageren
  38. timmm9 zegt

    24 februari 2010 om 23:22

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  39. Vincent996 zegt

    24 februari 2010 om 23:42

    Prachtig! Zo hoort een Turbo eruit te zien! :D

    Login om te reageren
  40. Frederik zegt

    25 februari 2010 om 01:44

    Heb nog niks gelezen, maar toen ik die foto zag … SWEET!!

    Login om te reageren
  41. Frederik zegt

    25 februari 2010 om 01:50

    Kwijl Kwijl … Dit is mijn droomwagen! Prachtig!

    Login om te reageren
  42. Eric zegt

    25 februari 2010 om 10:54

    Verbruik wordt nooit vermelt bij dit soort tuning. Waarschijnlijk 30l/100KM. Dus kom je met een volle tank 250 km.ver!!??

    Login om te reageren
  43. Kevski-Style zegt

    25 februari 2010 om 22:10

    @ Autoblogger:

    Aangezien ik niet snap waarom mijn link weggehaald wordt, plaats ik hem nog maar een keer. daar valt te lezen wat het verschil is tussen brandstof in Europa en Amerika….

    http://www.klassiekerrally.nl/techniek-benzine/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North