• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tankstations zetten benzineprijzen niet online

Auteur: maru, gepost 10 juli 2013 om 20:50 – 60 Reacties

Mercedes SL63 AMG


PVV en PvdA willen pomphouders op de één of andere manier gaan verplichten om hun benzineprijzen gratis (online) te publiceren.

Volgens beide partijen is het niet altijd duidelijk waar er voor de beste prijs kan worden getankt. Minister Henk Kamp van Economische Zaken vindt dit onzin. Vandaag schreef hij aan de Tweede Kamer dat de brandstofprijzen via prijsvergelijkingssites al duidelijk genoeg staan aangegeven, en dat we de goedkoopste pomp ook nu wel weten te vinden.

Een publicatieplicht zou de transparantie verbeteren, maar zal naar verwachting nauwelijks of geen effect hebben op de werking van de benzinemarkt en de prijzen voor consumenten. Wel ontstaan er bij een plicht kosten voor pomphouders en voor de overheid.

Brancheorganisaties BOVAG en NOVE sluiten zich aan bij minister Kamp. Ook zij nemen het op voor tankstationseigenaren, die niet zitten te wachten op al dat extra administratieve werk. Het is met die alsmaar zuiniger wordende auto’s toch al moeilijk zat om het hoofd boven water te houden. En dan moeten er ook nog, ieuw!, laadpalen langs de snelweg komen? Schandalig is het.

Nee, ze zouden zich beter druk kunnen maken over de brandstofprijzen in vergelijking met de rest van Europa. De prijs voor een litertje peut is in Nederland het hoogst. Voor Euro95 ben je in alle andere landen gemiddeld 13,5% goedkoper uit en betaal je voor LPG en diesel doorgaans ook een stuk minder. Als er dan toch “transparantie” voor de benzineprijzen moet komen, zorg dan dat het overal eerlijk is verdeeld en laat Luxemburg (respectievelijk 27, 26 en 18 procent goedkoper) maar wat vloeibare explosieven met ons delen.

Ook interessant!

  • Niet een auto uit dit verhaal
    Tankstations zijn nieuw doelwit van criminelen
  • Lezersvraag: waar erger jij je aan bij online advertenties
  • Porsche online
    Porsche verkoopt steeds meer nieuwe auto's online
  • Benzineprijs in Nederland bereikt alweer een record

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

benzine, bovag, henk-kamp, pvda, pvv, tanken

Vorig bericht: « Krijgen we spionage-chips in ons Europese kenteken?
Volgend bericht: Gebodypainte babes vormen Fiat 500C Abarth [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. betonstaal zegt

    10 juli 2013 om 20:56

    Het doorgeven van de brandstofprijzen kost maar een paar minuten dus gaat het de verkopers ergens anders om.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 juli 2013 om 21:03

      @betonstaal:

      X3000 stations = 100 man/uur per dag x 55 euro = 5500 euro ..

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        10 juli 2013 om 21:10

        @lincoln: kan ook heel goed op een rustig moment.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          10 juli 2013 om 21:13

          @betonstaal:

          ja .. dan is dat rustige moment geen rustig moment meer ..

          gewoon optieften dus met dat geneuzel ..

          Login om te reageren
          • 2800cc zegt

            10 juli 2013 om 22:35

            @lincoln: een comment plaatsen onder dit bericht, kost meer tijd dan even een x aantal cijfertje doorgeven aan een site..
            Ik weet of jij uren bezig bent met het schrijven van een comment, ik plemp ze enkele seconde..

            Login om te reageren
            • 2800cc zegt

              10 juli 2013 om 22:37

              @2800cc: @mezelf,
              ” ik weet niet of..” en “ik plemp ze in..”

              Login om te reageren
      • leandro zegt

        11 juli 2013 om 00:10

        @lincoln: voor 55 euro ga ik ook wel bij een tankstation werken :o ik geloof eerder een euro of 10/12 gemiddeld dat daar verdiend word?

        Login om te reageren
        • monsieurleloure zegt

          11 juli 2013 om 17:39

          @leandro:

          Werken die pompbediendes zwart dan?!

          Login om te reageren
    • multizuiger zegt

      11 juli 2013 om 16:57

      @betonstaal: Complete BS dit plan natuurlijk…. Een verplichte prijsvergelijking is natuurlijk volledig tegen de vrij markt in en zal nooit prijsverlaging in de hand helpen. 10km verder rijden voor 2 cent minder per liter is natuurlijk hartstikke logisch. Daarbij, als prijsverlaging het doel is, pleur dan eens op met die accijns. Ik snap nog steeds niet waarom de NL politiek de fundamenten van een economie zo zwaar belast. Ik heb een halfjaar geleden een bedrijf opgestart, we verkopen goed, de marge is goed en toch blijft er niets over… Waarom? Douane heffing bij import vanuit buiten EU + 21%. Als we een pakketje verzenden of langs brengen zijn we veel geld kwijt aan benzine, als we het opsturen gaat er weer 21% BTW over de verzendkosten plus het feit dat DHL in NL meer rekent omdat de benzineprijs hoog is.
      Onze concurrenten vanuit buiten de EU hebben al die kosten NIET. Gevolg is dat onze prijzen gemiddeld 35% tot 40% hoger liggen dan de concurrentie uit niet EU-landen. Over het geld wat we ‘maken’ wordt dan omzetbelasting + winstbelasting geheven. Tegen de tijd dat het op m’n rekening komt gaat er weer 42% van af… dan allerlei verzekeringen die voor ondernemers weer duurder en ook verplicht zijn.. waar weer 21% BTW overheen gaat. F – U – C – K. Om vervolgens prive een autotje te kunnen rijden met de BPM en benzinekosten…
      .
      En dan nog, waarom wel prijsvergelijking bij benzine maar niet het brood van de bakker…. Een compleet achterlijk idee van een compleet achterlijk instituut.

      Login om te reageren
  2. fastandsmall zegt

    10 juli 2013 om 21:00

    Zoiets kan volledige automatisch, want de app (igg beschikbaar op Android) Directlease Tankservice, geeft dit al weer. Per pomp alle info die je nodig hebt, van prijzen tot of er een wasbox is. Waarom zou dit niet ook op het internet kunnen? Onzinverhaal dus, een eenmalige inverstering zou dus voldoende zijn.. Wat Henk Kamp dan zegt, is puur gericht op de pomp en niet op de gebruikers, wat een uitspraak zeg.

    Login om te reageren
  3. michal zegt

    10 juli 2013 om 21:00

    Heerlijk… In Polen betaal ik momenteel 1,30 de liter benzine.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 juli 2013 om 21:05

      @michal:

      zo .. jij moet gelukkig zijn ..

      Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      10 juli 2013 om 21:26

      @michal:
      Dan zou ik er maar blijven….

      Login om te reageren
      • michal zegt

        10 juli 2013 om 21:45

        @9000cse: Nee, dankjewel. Mooi land is het wel, maar het wegennet blijft een chaos.

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          10 juli 2013 om 22:18

          @michal: Ik heb ineens een idee! Als ze.nou wat meer accijns heffen op de benzine, kunnen ze het wegennet verbeteren!! Briljant!

          Login om te reageren
          • michal zegt

            10 juli 2013 om 22:26

            @Svenska_Aeroplan_AB: Laat ze dat alsjeblieft niet doen, zo heeft de bevolking al helemaal geen cent te makken, wat nu grotendeels ook al zo is. Laat ze eerst alle corruptie aanpakken…. daarna kunnen we verder praten.

            Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    10 juli 2013 om 21:01

    flikker toch op ..
    ga eerst zelf maar eens je prijzen publiceren betreffende overheidsdienst kosten ..

    daarna mag je een grote bek opzetten ..

    Login om te reageren
    • keesje1987 zegt

      10 juli 2013 om 21:33

      @lincoln: ja iets met de pot verwijt de ketel…

      Login om te reageren
  5. ruudw zegt

    10 juli 2013 om 21:01

    Dat kan tocht niet waar zijn! Iets dat nog niet geregeld is in Nederland regelland!

    Login om te reageren
  6. Rick-dos zegt

    10 juli 2013 om 21:02

    En gelijk heeft ie. Wat voor een nutteloos plan is dit dan? Denk je nou echt dat ik km’s ga omrijden om ergens anders 2 cent goedkoper te tanken?
    En denk je nou daadwerkelijk dat door zo’n site er ineens een prijzenoorlog ontstaat tussen de benzinepomphouders?
    Wil je faire prijzen krijgen dan moet je het ergens anders zoeken maar niet bij dit soort onzin.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      10 juli 2013 om 21:20

      @Rick-dos:
      Nee, voor 2 cent prijsverschil ga ik ook niet omrijden. Maar die aanname klopt niet. Waarom zouden pomphouders langs de autosnelwegen bijna alleen nog maar klanten trekken met een tankpas van de baas, buitenlanders, die nergens een mogelijkheid om te vergelijken hebben en mensen, die het niet uitmaakt of die peut 1.80 of 2.50 of 5.00 kost?
      Als je de weg weet, bespaar je – zoals ik op diesel – al gauw 15 cent of méér per liter. En als je dan voor eigen rekening rijdt, dan maakt het wel degelijk een forse slok op een borrel uit.
      Frankrijk heeft al langere tijd zo’n site en daar maak ik dankbaar gebruik van. En in Duitsland is men er ook mee bezig. Nee, zo nutteloos is dat plan volgens mij niet.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 juli 2013 om 21:24

        @9000cse:

        als je moet gaan steggelen om 5 rotte euroos op 1000 km ..

        dan is de auto geen geschikt vervoersmiddel voor je ..

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          10 juli 2013 om 21:29

          @lincoln:
          Wie steggelt hier?

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            10 juli 2013 om 21:33

            @9000cse:

            ik tank in Frankrijk ook liever bij Carrefour ofzo ..
            maar als ik eenmaal op de peage zit dan mogen die keurig verzorgde tenten daar gerust wat aan mij verdienen ..
            heb ik echt geen moeite mee ..

            Login om te reageren
            • super zegt

              10 juli 2013 om 22:46

              @lincoln:
              langs de autoroute zitten ook carrefour tankstations, en de brandstofprijzen worden samen met die van andere tankstations keurig vermeld op borden langs de weg.

              Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        10 juli 2013 om 21:30

        @9000cse: In Nederland is het gewoon niet interessant. De afstanden zijn te kort om echt een verschil te kunnen maken. Als je je tank vol gooit bij de goedkoopste benzinepomp bij jou in de buurt dan zou je door heel Nederland en weer terug kunnen reizen.

        En als je zonder komt te zitten dan doe je een spalsh en dash op de snelweg, want voor die één of twee euro dat je bij die goedkopere benzinepomp bespaart ergens in de provincie, ga je niet km’s voor omrijden om die voordeel weer teniet te doen.

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          10 juli 2013 om 21:46

          @Rick-dos:
          Iedereen maakt natuurlijk zelf uit hoe zijn verhouding tot zijn inkomen/geld is. De reden, dat ik het niet nutteloos vind is, omdat ik alleen deze maand al méér dan € 50,- in de pocket heb gehouden door er wel op te letten en dat is op jaarbasis toch zo’n € 1.800,-. Netto! Voor de één peanuts, voor mij van waarde. Maar ja, niet iedereen maakt ook zo belachelijk veel kilometers als ik.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            10 juli 2013 om 21:59

            @9000cse: Wellicht dat het voor sommigen zou schelen maar ikzelf wil er eerder voor pleiten om meer toegang te geven aan de “prijsvechters” zoals Tango, Tinq en noem ze maar op.
            Waarom zien we niet meer onbemande tankstations langs de snelweg? Waarom zien we altijd de Esso’s, Texaco’s en de Shell’s langs de snelweg? Waarom betaal je juist daar de volle ‘adviesprijs’ en niet, zoals bijna overal, 10 cent onder de ‘adviesprijs’?
            Pak dat als politiek DH nou eens aan maar hou ajb op met dit soort initiatieven die gedoemd zijn om te mislukken.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              10 juli 2013 om 22:14

              @Rick-dos:

              dat heeft met pachtprijzen te maken ..

              3X raden wie de verpachter is ..

              Login om te reageren
              • Rick-dos zegt

                10 juli 2013 om 22:22

                @lincoln: Kan mij herinneren dat het iets met licenties te maken had en de opzet van de veilingen voor die licenties.

          • Vincegail zegt

            10 juli 2013 om 22:00

            @9000cse: 50 per maand x 12 = 600?

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              10 juli 2013 om 22:16

              @Vincegail:
              “omdat ik alleen deze maand al méér dan € 50,”

              “Deze maand” is nog niet voorbij he ;-)
              50*3=150*12=1800

              Login om te reageren
              • Vincegail zegt

                10 juli 2013 om 22:31

                @Rob: Dat is inderdaad waar. Maar 50 besparen op een paar centen verschil per liter? Dan heeft ie al serieus veel kilometertjes gedraaid de laatste 10 dagen!

              • Rob zegt

                10 juli 2013 om 22:42

                @Vincegail:
                Inderdaad, dan zit je zo’n beetje 24/7 in de auto..
                Mij niet gezien, ik vind 1x in de 3 weken tanken al (te) veel…

              • 9000cse zegt

                10 juli 2013 om 23:05

                @Vincegail en @Rob:
                Vooruit dan maar. Hier een klein overzicht:
                01-07: Noisy-le-Grand (bij Parijs), 919 km
                02-07: Vaduz, Liechtenstein, 1.601 km
                05-07: St. Priest (bij Lyon), 1.633 km
                09-07: Buxtehude (bij Hamburg), 878 km
                Totaal 5.031 km à 1 op 14 = 360 liter x € 0.14 besparing/liter = € 50,40 besparing.

                Dat bedrag is zelfs nog ietsje meer, omdat de korting van € 0.14/liter het minimale verschil t.o.v. de adviesprijs is.

                Het zijn inderdaad ontzettend veel kilometers, maar ik rijd erg graag en heb er geen moeite mee, ondanks dat ik AOW-er ben.

              • Vincegail zegt

                10 juli 2013 om 23:37

                @9000cse: Heel straf gereden!!! En dank voor de uitleg!

              • Vincegail zegt

                10 juli 2013 om 23:40

                @Vincegail: Maar je moet dus al 5000 kilometer rijden om 50 euro te besparen. Dus 1 cent per kilometer. En dat is bij 14 cent prijsverschil!!!! Omrijden maakt dus geen kloot uit. Genaaid word je toch. Ondanks wat Den Haag je probeert wijs te maken.

              • 9000cse zegt

                11 juli 2013 om 02:18

                @Vincegail:
                1 cent minder brandstofkosten per kilometer is natuurlijk niet veel. Daar heb je volkomen gelijk in. Maar het ligt er maar aan, hoeveel kilometer je rijdt en of je het voordeel wilt meenemen.
                Mijn reactie was echter op de stelling van @Rick-dos, dat een internetsite een nutteloos plan zou zijn. En daar denk ik dus anders over. Ga bijvoorbeeld maar eens na, hoeveel mensen in de grensstreek voor dat prijsverschil naar Duitsland of België rijden, daar hun boodschappen doen en gaan tanken. En daarbij zijn ook mensen, die dat maar één keer in de maand doen. Zo zoeken veel mensen een mogelijkheid om met hun budget de maand door te komen.
                Zo moet ik mijn AOW aanvullen d.m.v. dit werk en het geld, dat ik zo weet te besparen en ermee verdien, is bijv. goed genoeg voor twee leuke vakanties per jaar en nog een paar andere leuke dingen.
                Zo kijk ik er tegenaan, maar begrijp tevens, dat het heel wat gemakkelijker is, wanneer je budget het toelaat, dat je niet op de kleintjes hoeft te letten.

        • super zegt

          10 juli 2013 om 22:36

          @Rick-dos:
          Het is misschien niet interessant in Nederland, maar de oliemaatschappijen (of het tankstation deel ervan) worden om de haverklap verdacht van prijsafspraken en traineren de boel overduidelijk. In het overigens nogal socialistisch ingestelde frankrijk kunnen ze wel borden met prijzen langs de weg zetten om marktwerking te bevorderen, dus waarom zou het in Nederland “technisch niet mogelijk” zijn om de prijzen op internet te zetten? Sowieso is het een kulargument, want als je de prijs op de pomp (of het bord bij het station) in kunt stellen kun je het ook invoeren op een computer.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            10 juli 2013 om 22:49

            @super: Denk dat technisch het geen probleem is maar zoals Kamp ook al zegt het zal weinig of geen effect hebben op markt en dus voor de prijzen.

            En ik moet hem, voor zover ik het kan beoordelen, daar gelijk in geven. Zoals je zelf al schrijft een markt die overduidelijk traineert en tegenwerkt ga je niet veranderen met een site waar benzineprijzen op staan.

            Login om te reageren
            • 9000cse zegt

              10 juli 2013 om 23:14

              @Rick-dos:
              Kijk voor de aardigheid eens op http://www.prix-carburants.gouv.fr. Zou dit nou zo verkeerd zijn in ons landje? In Frankrijk werkt dit uitstekend en heeft een grote uitwerking op het tankgedrag in dat land. En de Fransen rijden niet meer dan wij. Iedereen kan voor zijn eigen omgeving zien, wat de prijzen zijn. Overigens kost het systeem – eenmaal ingevoerd – nauwelijks tijd of geld: Wordt de prijs van de betreffende pomp gewijzigd, verandert die automatisch op de site.

              Login om te reageren
              • super zegt

                11 juli 2013 om 12:53

                @9000cse:
                Ik vermoed dat de Fransen wel iets meer rijden; in Frankrijk zijn de afstanden vaak wat groter, is de urbanisatiegraad lager en kost de brandstof minder. Daarnaast betaal je Frankrijk geen wegenbelasting dus kost het relatief minder om een auto te “hebben”.

          • 9000cse zegt

            10 juli 2013 om 23:28

            @super:
            Een pomphouder van een Jet-tankstation in Pforzheim heeft het me uitgelegd. Hij hoefde de prijs op zijn borden zelf niet te veranderen. Dat gebeurde (tot wel zes keer per dag) door één druk op de knop bij de centrale in Hamburg. Daardoor veranderde de prijs op het bord langs de straat, de prijs op de tankzuilen en op de kassa’s.
            Nederland kan toch niet zo ver achterlopen, dat dit soort dingen te moeilijk worden? Nee, ik verdenk onze minister ervan de grote oliemaatschappijen een handje boven het hoofd te houden. Waarom? DAT zou ik echt niet weten ;-)

            Login om te reageren
            • super zegt

              11 juli 2013 om 12:49

              @9000cse:
              Ik denk niet dat de oliemaatschappijen een hand boven het hoofd wordt gehouden, maar dat de politieke wil ontbreekt om het overduidelijke traineer gedrag aan te pakken. Technisch niet mogelijk is inderdaad een kul argument. Wat me verder opvalt is dat de tankstation dichtheid in geen enkel land zo groot is als in Nederland, zo heel slecht zal het dus niet verdienen, anders waren er wel minder.

              Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      11 juli 2013 om 14:15

      @Rick-dos: Het is wel meer van 2 cent, hier in een straal van nog geen 5 km zit er al 17cent de liter verschil in de diesel.

      Login om te reageren
  7. azenomei zegt

    10 juli 2013 om 21:03

    Laat ze maar eens een voorbeeld aan de brandstofprijzen/mrb in duitsland nemen.

    Login om te reageren
    • dakloos zegt

      10 juli 2013 om 21:14

      @azenomei: In Duitsland veranderen de prijzen aan de pomp meerdere malen per dag en variaties van méér dan tien cent binnen een paar uur zijn geen uitzondering.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        10 juli 2013 om 21:19

        @dakloos: Op een druk tijdstip meer betalen is toch niet raar? NS heeft ook daluren..

        Login om te reageren
        • dakloos zegt

          10 juli 2013 om 22:42

          @flutterby: Als het druk is aan de pomp dan weet je dat de prijzen laag zijn; net iets anders dan de daluren van de NS.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 juli 2013 om 09:18

      @azenomei: en ook de hogere belastingen op de lagere salarissen?

      Login om te reageren
      • azenomei zegt

        11 juli 2013 om 18:10

        @mashell: Wat heeft dit met brandstofprijzen/mrb te maken? Juist, helemaal niets. Als je dus netjes had gelezen, had je je zinloze en vrij domme reactie niet hoeven te plaatsen. Volgende keer beter.

        Login om te reageren
  8. Svda zegt

    10 juli 2013 om 21:20

    Nederland word je zowiezo genaait met al die prijzen vanwege de ”hoge” olie prijs. Gelukkig krijg ik 16 cent per liter korting op de dagprijs bij de Tango of Q8.

    Login om te reageren
  9. BasRS zegt

    10 juli 2013 om 21:54

    Ik maak gebruik van de MKB-brandstof app voor Android. Deze is gratis en geeft op basis van de MKB-brandstofpas gebruikers de meest recent doorgekregen prijzen door. Werkt goed en klopt ook vaak.

    Login om te reageren
  10. Vincegail zegt

    10 juli 2013 om 22:02

    Stelletje hypocriete klootviolen zijn het in Den Haag. Ze weten goed genoeg dat zij de grootste hap van de koek pakken. En benzinestations tegen elkaar uitspelen zorgt er alleen maar voor dat er minder koek voor de handelaars overblijft.

    Login om te reageren
  11. amgpower63 zegt

    10 juli 2013 om 22:19

    Zetten hun dan gelijk voor hoeveel accijns wij worden genaaid? Owww nee, ook zo grappig dat de prijzen al maanden langzaam aan het stijgen zijn en er is een crisis in Egypte en ineens komt daar de stijging van haha echt schandalig ze grijpen elk conflictje aan om de stijgingen ge verklaren en win debieltjes pikken het ook allemaal nog…

    Login om te reageren
  12. Rob zegt

    10 juli 2013 om 22:36

    Ja joh, jaag pomphouders nog meer op kosten. Ze verdienen al geen rooie cent aan de peut alleen…
    Ze moeten het hebben van de broodjes bal, pakjes kauwgom en last-minute bosjes bloemen. En aangezien ik de pomphouder hier wel wat winst gun koop ik er altijd wel iets. Gelukkig hebben ze verdomd goeie vers belegde broodjes ;-)

    Login om te reageren
  13. tstile zegt

    10 juli 2013 om 23:25

    Politiek is weer slim bezig.

    Ipv zich bezig te houden met echte problemen gaan ze makkelijk scoren met iets wat iedereen wil; goedkope brandstof.

    Ondertussen vergeten ze even dat niet de pomphouders of oliemaatschappijen maar de staat de grootverdiener is aan brandstofverkoop!

    Daarnaast vangen ze nog bakken met geld voor het verpachten van A-lokaties aan snelwegen waardoor de prijs daar wel hoger móet zijn om dat allemaal terug te verdienen.

    Prijsbewuste mensen moeten zelf maar gaan zoeken.

    Als ze dit wel doorvoeren dan wel eerlijk zijn en het voor alle ondernemers verplichten om hun prijzen te publiceren. Dus ook supermarkten, kledingwinkels etc etc.

    Maargoed dit is een afleidingsmanouvre van de politiek omdat ze de echte en veel grotere problemen die er in NL spelen niet kunnen oplossen.

    Login om te reageren
  14. bertorelli zegt

    11 juli 2013 om 09:10

    Hier in het dorp zit een tank die met de LPG zo’n 17 cent onder de adviesprijs zit.
    Mijn hobbyauto haalt gemiddeld 1 op 6 en ik heb er zo’n 10.000 km mee gereden in een jaartje tijd.
    Consequent in het dorp tanken scheelt me voor deze auto dus al € 283 in een jaar.
    Voor een automobilist zonder tankpas van de zaak, is dat toch een leuk bedrag.

    Mijn dagelijkse auto doet 1 op 18 en ik rij daar zo’n 15.000 per jaar mee.
    Ook hier een besparing t.o.v. de snelwegpomp van zo’n € 100 per jaar.

    Ik heb denk ik in 2003 voor het laatst langs de snelweg getankt in Nederland.
    Jammer voor die pomphouders, maar mijn kauwgom en blikje fris voor onderweg koop ik ook wel ergens anders.

    Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    11 juli 2013 om 12:28

    Besparen op benzine/diesel = minder rijden…

    Login om te reageren
  16. eelco74 zegt

    11 juli 2013 om 14:11

    Ik begrijp niet waar het allemaal om gaat, ik heb op mijn Iphone twee apps van Athlon en Direct Service, waar ik in kan zien wat de prijzen zijn. Je kunt een straal opgeven waarin hij moet zoeken. De app is niet altijd 100% up to date (loopt soms een dag achter), maar veel wijkt het meestal niet af.

    Als ik nu kijk dan zitten er tientallen tankstations in de buurt met een dieselprijs van 1.31 tot 1.48 Euro de liter voor voor de Diesel. Dat is toch 17 cent verschil.

    Er echt voor omrijden is natuurlijk onzin, maar de BP aan de overkant vraagt 1.38, terwijl de Makro 1km verderop mijn route 1.34 vraagt. Dat haal ik er wel uit, even snel rekenen scheelt me dat 500 Euro per jaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North