• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te gek: Mercedes SL Pagoda

Auteur: ricardo, gepost 20 februari 2011 om 18:22 – 26 Reacties

Mercedes SL Pagoda
Het Amerikaanse GWA liet ons pas nog een remake van de Mercedes C111 zien. En nou hebben ze wederom een oudje aangepakt. Maak kennis met de SL Pagoda.

Waarom jezelf vergrijpen aan nieuwerwetse en saaie autohokken als je ook een strakke remake weet te maken van een model als de W121 op het onderstel van een 190? Volgens GWA combineren ze nieuwe technieken met oude vormen. En dat komt er dan ongeveer ZO uit te zien, een uiterlijk dat overduidelijk geïnspireerd is op de Gullwing America. Onderhuids heeft het standaard 2.3L-blok wel plaats moeten maken voor een V8je van AMG. Een 4.3 V8, ooit aanwezig in de C43 AMG.

De aanpassingen aan het uiterlijk zijn dus zeer grondig te noemen. Vrijwel niets is meer in originele vorm. De 17 inch wielen en verstelbare dempers moeten een strakke wegligging garanderen. Voorlopig is het een eenmalgie oefening van GWA, en de prijs is nog niet bekend gemaakt.

Ook interessant!

  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld
  • Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
    Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Zo ziet de spiksplinternieuwe SL eruit!

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

gwa, Mercedes, Mercedes 190, SL, tuning

Vorig bericht: « Eigenaar Gemballa verantwoordelijk voor Zonda-crash
Volgend bericht: Vergeten concept car: Packard Predictor »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stopwearingpants zegt

    20 februari 2011 om 18:24

    190 nieuwe techniek? dat is nieuw voor mij…

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      20 februari 2011 om 23:50

      @Stopwearingpants:

      Nieuwer dan de pagode en de 190 is nu nietmeer recent maar echt slecht is hij ook niet op de weg. De 190 ophanging is in alle geval meer gesofisticeerd dan die van de e30 of zelfs e36.

      Login om te reageren
  2. RickB zegt

    20 februari 2011 om 18:25

    Jammer dat het nog computer tekeningen zijn, maar plannen klinken zeker niet verkeerd, oude en nieuw samen gevoegd!
    Leuk detail ook, die zij roosters!

    Login om te reageren
  3. Pixed zegt

    20 februari 2011 om 18:35

    Dit is maf. Retro can be hot!

    Login om te reageren
  4. The360box zegt

    20 februari 2011 om 18:42

    Ja waarom ook niet, alleen een 4.3 L V8 is zo 2010, tegenwoordig ben je toch hip als je er een 2 cilinder turbo aanwezig is.

    Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    20 februari 2011 om 18:47

    De Pagode is een vreemde auto. Prachtig met het dakje eraf maar met ongeveer de lelijkste hardtop ooit. En juist de naar binnen lopende vormen aan de onderzijde maken het een mooi wagentje. Met zo’n kunststof jurk er omheen heb ik er weer moeite mee.

    Login om te reageren
  6. nicktexel zegt

    20 februari 2011 om 19:14

    komt er ook 1 met een 6.3 (ja 6.2 i know)
    dan wil ik hem wel

    Login om te reageren
  7. wolf zegt

    20 februari 2011 om 19:32

    Dak lijkt mij te hoog zitten. Lijkt wel rijdend aquarium. Of een pausmobiel.

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      20 februari 2011 om 19:38

      @wolf: “of een pausmobiel”. Dan zit je toch maar lekker veilig. :D

      Login om te reageren
  8. a3aan zegt

    20 februari 2011 om 19:41

    Ja, ja, jah, nou jah, tjah, hmmmm, ehm, nee toch niet mooi.

    (de voorkant begon mooi)

    Login om te reageren
  9. floryn zegt

    20 februari 2011 om 19:46

    Het origineel is veel mooier en Mechatronik (oid) stopt er betere techniek in. Ordinaire Sjonny tuning dus!

    Login om te reageren
  10. DonYannickova zegt

    20 februari 2011 om 20:16

    die mustang velgen zijn spauw

    Login om te reageren
  11. jer-ome zegt

    20 februari 2011 om 20:17

    a car for pimps

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    20 februari 2011 om 20:19

    Yuk! Die C111 was tenminste nog een beetje modern. Dit ziet er niet uit…

    Login om te reageren
  13. db87 zegt

    20 februari 2011 om 21:43

    Kots!

    Login om te reageren
  14. edzo zegt

    20 februari 2011 om 22:04

    hebbuh!

    Login om te reageren
  15. mclarenf1lm zegt

    20 februari 2011 om 22:22

    Schandalig! Eleanor velgen onder een Pagode.
    Voor wie Eleanor niet kent: Ga je schamen!


    -edit: voortaan aub de juiste code gebruiken ;)-

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      20 februari 2011 om 23:37

      @mclarenf1lm:
      een mooie mustang die door een stel tupperware petjes verkracht is met plastieken onderdelen en een niet passend interieur voor een remake van een jaren 70film?

      Login om te reageren
  16. Fova zegt

    20 februari 2011 om 23:46

    Is het geen ‘Pagode’ ipv ‘Pagoda’?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 februari 2011 om 08:21

      @Fova: De ‘bouwer’ (GWA) noemt dit ding Pagoda.

      Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    20 februari 2011 om 23:52

    Hmm, wat zal het verdict luiden?

    Hij had wondermooi kunnen zijn, de neus is wel mooi bijgewerkt.
    Maar de verlaging, side-skirts, en die velgen komop seg.
    Het petje komt precies toch altijd naar boven drijven.

    Login om te reageren
  18. gizmothestig zegt

    21 februari 2011 om 13:00

    @six-trey

    De GT500 is tot eleanor omgetoverd door o.a. Chip foose. Die zou ik geen tupperware petje noemen. Je nick-name komt trouwens wel overeen met het niveau van je opmerking.

    groeten,

    Gizmo

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      21 februari 2011 om 18:40

      @gizmothestig:
      chip foose kan nog geen velgen ontwerpen al hing zijn leven er vanaf,

      en ik betwijfel dat ze een auto waar er slechts een 1000 van gemaakt zijn en die 150.000 waard is gebruiken voor een tuningsprojectje, het zal wel een standaard fastback zijn

      en mijn nick tjah als de ‘bijnaam’ van je klassieker laag niveau is vind ik the stig toch lager

      bij tuning van klassiekers moet je de stijl behouden, maar wat details bijgeven en iets agressiever maken, niet tunen alsof het een golf was
      maarja sommige mensen vinden dit ook tuning

      Login om te reageren
  19. JamesBond007 zegt

    21 februari 2011 om 13:36

    Denk dat dit een 3d render is.

    Login om te reageren
  20. carNerd zegt

    21 februari 2011 om 13:37

    Haal GVD die velgen eraf!! Die velgen zijn duidelijk gejat van Eleanor Mustang!! Schaam je diep! Gelukkig zijn er kenners onder ons die het ook gezien hebben!

    Login om te reageren
  21. Justawheelchairguy zegt

    22 februari 2011 om 13:29

    Hun remake van de C111 vond ik erg geslaagd, maar deze hoeft niet zo nodig van mij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North