Te koop: een Ferrari 575M met 96 km op de teller

Auteur: , 58 Reacties

Autoverzamelaars, doe eens wat meer rijden!

Wie tegenwoordig bij Ferrari shopt voor een GT krijgt pk-monsters voorgeschoteld waarin je jezelf misselijk rijdt, qua gruwelijke snelheid. In 2002 lag dat nog iets anders. Neem een V12-model als de 575M Maranello. Met een 5.7 twaalfcilinder en 515 pk genoeg vermogen om naar een witte knokkels-snelheid van 325 km/u te rijden, doch comfortabel genoeg voor een aangename rit richting een Zuid-Europees rijkenstrandje.

De auto is van 2002 tot 2006 in productie geweest, en tegenwoordig vind je ze al voor rond de ton al op Mobile. Alleen niet met een kilometerteller die nog maar twee digits aangeeft. We hebben dan ook een donkerbruin vermoeden dat deze 575M in de kleur Rosso Corsa de minst gebruikte 575M ter wereld is. Hij komt uit een Canadese autoverzameling en is uitgerust met een F1-bak, het Fiorano sportpakket, en een blanco onderhoudsboekje.

Daar staat natuurlijk wel wat tegenover, namelijk een prijskaartje van $245.000 (€223.000). Roept u maar: gelet op de waarde van bepaalde klassiekers, geven we dit een positief of negatief aankoopadvies?



58 reacties

Ken iemand met een F12, durft er nauwelijks mee te rijden.. Snap die mensen echt niet
@tvklarenbosch: snap het wel hoor, zo veel vermogen ,1x gas in trappen en weg ben je
@bakbanaan: dus jij zou zo een auto kopen om elke dag een aai over te geven en er nooit mee rijden? Het is een auto. Daar hoor je mee te rijden.
@keeper1: Een Ferarri is niet echt een auto voor dagelijks gebruik.
@bornforcars: je hoeft er ook geen 40 duizend km per jaar mee te rijden. Maar als je bang bent voor elk krasje is de lol er ook snel af..
@bornforcars: vooral een gt zoals dit kun je best dagelijks gebruiken, denk aan woon werk verkeer, een parkeerplaats bij de super of bouwmarkt zou ik inderdaad liever vermijden
@keeper1: Laat de eigenaar dat zelf beslissen.
Komt uit een verzameling dus de beste man zal vast een leuke daily driver hebben :)
@bakbanaan: Ik heb eens een 550 maranello mee mogen nemen van de bekende dealer in Hengelo (om er foto’s van te maken) totaal overwachts en ook terwijl ik al 2 jaar niks anders had gereden dan een golf 1.2 met dsg.

Ik dacht fuck it, doodsbang achterwaarts slalommend tussen de ferrari’s en masserati’s door om naar beneden te rijden.

Mensen met het geld om zo’n geweldige wagen te kopen en hem vervolgens niet met de wereld delen… Ik kan er niet bij met mijn hoofd.
@tvklarenbosch: Meer geld dan skills, volgens mij is dat op zowat iedere Ferrari-rijder van toepassing…
@crackdavid: want jij kent ze……
-edit: nutteloze bijdrage-
Geen handbak, geen deal. Robotbakken verouderen met de dag, een handbak is tijdloos.
Positief… Logisch verhaal… Vraag en aanbod… Tenzij je er kilometers mee wilt maken dan negatief
@papa: maar kilometers maken, dat zou toch eigenlijk de bedoeling moeten zijn als je zo’n ding koopt..

Hoe gaaf een lage km-stand ook is, eigenlijk is dit zwaar zonde!
Koopje! Voor wat het is, tien jaar of langer opsluiten en gegarandeerd een dikke profit. Geld maakt geld, en dat wordt hem dus niet voor de meesten onder ons, waaronder ik.
@retsok: Koopje? 2 jaar geleden kocht je ze voor 40-45k, nu ze meer dan het dubbele kosten is het een koopje? No way :)
Prachtig ding!! Als ik de euro’s had gehad had ik het gedaan :)
Als ik nou Chris Evans was, ik kocht em, reed er 2ton op en zette hem voor 500k op internet. Zeldzaamste 575M ever. Koop dan!

Maar goed, dat ben ik niet. Dus veel plezier ermee voor de volgende eigenaar.
@E34M5Touring: maar is hij niet meer van de gemotoriseerde handtasjes?
Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak.

Of zou de teller ooit op 96K hebben gestaan?
Is een koopje, als je kijkt wat ze voor eentje vragen met 30k op de teller, tegen de 4 ton in Euro’s.
@r32turbo: en dat in Nederland btw
@r32turbo: kan ze alleen vinden van ongeveer 135.000 euro. Welk exemplaar bedoel je?
@ej20g: Oepsie foutje, je hebt gelijk dat was een andere 🙈
Laat die k*t automaat maar achterwege.
Liever een met handbak en GTC pakket.
@imba:
Grappig. Toentertijd was het summum van top technologie. Nu een k*t automaat.

Gaan we over tien jaar ook alle dubbele koppeling bakken verafschuwen?
@Rob: Ik wil de naam Schumacher niet noemen gezien zijn conditie, maar toen won Ferrari nog alles wat er te winnen viel. Als je je automaat dan F1 noemt als hét Ferrari, dan verkoopt dat gewoon. Simpelzat.
@Rob: Heb de automaat altijd k*t gevonden. Het neemt rijbeleving weg. Ongeacht of het een nieuw technisch hoogtepunt is. De dubbele koppeling is geen uitzondering.
@Rob: over 10 jaar rijden alle auto’s van de afgelopen 5 jaar met die dubbele koppeling niet meer. Allemaal te duur om te vervangen op een auto van 10-15 jaar.
@gregorius:
Tel uit je milieuwinst, lekker duurzaam ook.
Het is de 575M, zo zonde. Voor een 550 doe ik een moord.
Wordt autoblog gesponsord door deze autodealer?
hoeveel stukken had jetcars nodig? en welke kilometer teller kunnen ze zo ver terug draaien?
“Just in from extensive collection”. De eigenaar wilde er dus vanaf en de vraag is: “Waarom?” Een 13-jaar oude auto is er van ’t stilstaan echt niet beter op geworden. Wil je hem als collectors item, dan zou ik eerst eens kijken of deze wel de potentie van behoorlijke waardestijging heeft. Als daily driver heb ik er mijn vraagtekens bij.
Voor ruim 2 ton zou ik liever iets nieuws kopen waarmee ik net zoveel plezier zou hebben.
Positief koopadvies! Een van de laatste modellen van Ferrari waarin Pininfarina nog het design bepaalde, voordat de windtunnel het ontwerp ging dicteren. De 458 Italia gaat ook een goede investering zijn. Enerzijds omdat het een fantastische auto schijnt te zijn (heb alleen mee mogen rijden, dus kan daar geen oordeel over vellen), anderzijds omdat het de laatste NA Ferrari is. Mark my words…
@jeddah: Negatief aankoopadvies:
1) Er zijn ruim 2050 575Ms gefabriceerd; waarvan vermoedelijk de meeste in deze (nu al verlopen) Rode kleur.
2) de F1 semi-automaat (schakeltijd: 200ms –> traag anno 2015). Iedereen wil de handbak.
3) Daar het verder slechts een ‘facelift++’ van de 550 is, zal de 575M designtechnisch ook niet heel erg in trek zijn (want niet uniek noch vernieuwend en m.i. minder geslaagd dan de 550).

Als je supercars als investering ziet ipv als hobby, dan zijn er heus wel betere deals te vinden …
@dawwg: Ik vind de 575M anders mooier dan de 550.
Zonde! Zo’n lekkere bak en dan nauwelijks rijden. Ik zal dat nooit snappen
Hopelijk rijdt de volgende eigenaar er vaker in. In zulke wagens hoor je gewoon te rijden en te genieten.
Goede deal, ik voorzie een Daytona-effect later
Beetje jammer van de kilometerstand. De belastingdienst beschouwt bij de berekening van rest-bpm auto’s met minder dan 3000 kilometer op de teller en/of jonger dan 3 maanden de auto als zijnde nieuw. Dat betekent dat je bij deze Ferrari bij de import niet op de Bpm af kan schrijven en dus alsnog de volle mep af kan dragen. Dan komt er nog een leuk bedrag bij.
@moveyourmind: ik dacht dat het meer dan 3000 km óf ouder dan 3 jaar betrof. Ze kunnen toch geen belasting heffen over de nieuwprijs terwijl een auto (in dit geval) 13 jaar oud?
@moveyourmind: een leuke roadtrip door de verenigde staten lost dat probleem ook weer op :)
@moveyourmind: nee hoor, dat wat je bedoelt heeft betrekking op de btw, niet de bpm. Mits hij een 1e toelating heeft. Voor de btw is het trouwens 6000 km.
Is dit niet diezelfde zaak die laatst die vrijwel ongebruikte 360 CS had staan? Ze hebben daar wel een neusje voor dit soort wagens.
@Edge: Daarom ook overpriced naar mijn mening. Liever een 360CS met 30k op de klok dan voor hetzelfde geld een 575M granturismo met nog geen 100km.
Blanco onderhoudsboekje? Zelfs als je een auto niet of nauwelijks gebruikt moeten de motorolie en dergelijke gewoon ververst worden. Daarnaast mag ik hopen dat de auto op z’n minst regelmatig even gestart is.

Nee dankje, doe mij maar een net exemplaar met wat kilometers en een handbak.
@ej20g: inderdaad, er bestaat ook nog zoiets als tijdgebonden onderhoud. Deze bak is dus 13 jaar lang keihard verwaarloosd. Negatief advies dus wat mij betreft en ondertussen hard hopen dat de bubbel binnenkort klapt zodat we weer kunnen genieten van dit soort auto’s door erin te rijden!
@ej20g: ik denk dat je beter de motor goed weg kunt zetten dan zo nu en dan starten. Als je de motor voor de rest niet gebruikt is dat ook niet bepaald goed voor dat ding.
Negatief, kijk de NL prijzen maar eens. Week of wat geleden had je een 550 voor 56k. Kan niet inzien waarom een 575M dan over de 200k moet kosten..
“het Fiorano sportpakket”

Een Ferrari en dan nog kun je een sportpakketje bestellen, ik blijf het humor vinden
Zonde hoor, je hoort te rijden met een wagen als deze!
Ik denk idd ook dat je flink de sjaak bent qua onderhoud. Remmen, banden, alles wat snaar aangedreven is, vloeistoffen. De hele rambam om veilig 300 kmh te kunnen rijden
@prop: Op zich is het duur, maar het valt relatief wel mee. Het motorblok hoeft er niet uit voor onderhoud, zoals dat wel moet bij oudere middenmotor-Ferrari’s, van vóór de 360 Modena. Dat is pas lijden..
@Ricardo Weer de zelfde dealer als:
http://www.autoblog.nl/nieuws/je-gelooft-nooit-hoe-weinig-in-deze-ferrari-360-cs-is-gereden-78693

En:

http://www.autoblog.nl/nieuws/te-koop-ferrari-550-barchetta-met-120-km-op-de-klok-78747

En nu deze weer. Ik begin me (bijna) af te vragen of die kilometer stand wel klopt. 3 x Ferrari en 3x bijna niks gereden.
@kilum: Ik zat er net aan te denken ja! Volgens mij is het een oplichter.
Wat heeft deze dealer veel leuke bijzondere ferraris staan zeg!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).